עליסה בארץ הפלאות 1, מטרת המשחק של אלוהים, סקרנות, מי אתה באמת, מעל השכל, סרטים מצוירים, באיזו דרך ללכתעליסה בארץ הפלאות 1, מטרת המשחק של אלוהים, סקרנות, מי אתה באמת, מעל השכל, סרטים מצוירים, באיזו דרך ללכת מהי באמת מטרת המשחק של אלוהים? אליעד כהן מסביר שהשאלה המרכזית ששואלת הדוברת היא בעצם, אם אני במקום של אחדות, למה בכלל שארצה לשחק במשחק של החיים?. הוא מציין שהשאלה הזו מעידה על כך שהשואלת עדיין לא מבינה באמת מהי אחדות. אחדות, לפי אליעד, אינה מקום שנאחזים בו, אלא ההבנה העמוקה שאין דבר כזה אחדות מוגדרת. מי שמבין באמת מהי אחדות, יבין שאין בכלל שאלה כזאת, מכיוון שאין באמת הבדל בין מצב של משחק לבין מצב של אי - משחק. אין הפרדה בין לפני הבריאה לאחריה, ובין הרצון ... המשחק, מגיעות מאותו מקום של חוסר הבנה, שהרי כל תשובה שייתן רק תוליד שאלה נוספת. האם אחדות ונפרדות הם באמת הפכים? אליעד מבהיר את הנקודה שאחדות ונפרדות אינן הפכים. הוא מתאר זאת כהבנה הגדולה ביותר, או לחילופין כהשיגעון הכי גדול שיש. מי שנמצא באחדות באמת לא מפריד בין הדברים, עבורו תפוז אחד ושני תפוזים הם אותו דבר בדיוק, אין שום הבדל בין לעבוד קשה ... היום - יומיים. בשכל, לדבריו, זה פשוט מאוד. אפשר להוכיח לוגית שהכל הוא אחד. אך מבחינת החוויה האישית, כדי באמת לחוות זאת, האדם צריך להיות אמיתי עם עצמו בכל רגע נתון, להבין כל פעולה וכל מחשבה שלו לעומק, עד ... הדרך שבה האדם מחפש משמעות אמיתית בתוך מציאות שנראית חסרת משמעות. עליסה נמצאת בשיעור היסטוריה עם מורה, אבל אינה מתעניינת בו. מבחינתה, כל ההיסטוריה היא מתה וחסרת חיים. זה דומה לאדם שחווה את חייו בצורה יבשה, משעממת, חסרת חיות, ומרגיש שכל המידע והסיפורים שהוא שומע סביבו הם ריקים מתוכן. עליסה אומרת שהיא רוצה ספרים עם תמונות, לא סתם טקסט מת, כי התמונה היא סמל לחיות אמיתית. האדם רוצה חוויה, לא רק מידע יבש. המורה שלה אומרת לה שהרעיון שלה הוא שטויות, ועליסה דווקא מתחברת לכך ואומרת, אם זה שטויות, זה בדיוק מה שאני רוצה. הכוונה כאן היא שהדרך לאמת עוברת דרך המוכנות ללכת נגד השכל המקובל, ולחקור דווקא את מה שנחשב שטויות. מדוע עליסה רוצה עולם הפוך ומה ... עליסה חווה נפילה, פוגשת מכשולים וסיטואציות שונות, ואליעד מדגים דרכה את השלבים השונים שהאדם עובר בחיפוש שלו אחר משמעות ואמת. מה המשמעות של להיות גדול מדי מול הדלת? כשעליסה מגיעה לדלת קטנה, אומרים לה שהיא גדולה מדי. זה מסמל את האגו של האדם שמונע ממנו להיכנס לעולם האמת. אליעד משתמש בדוגמה מהתנך: לא יראני אדם וחי, כלומר, - אי אפשר גם להחזיק בתודעה נפרדת (אגו) וגם לחוות ... שלו, כדי לעבור. אבל אפילו אם הוא מקטין את עצמו, הוא עדיין צריך מפתח, כלומר, - הבנה אמיתית של האמת, ולא רק צמצום אגו מלאכותי. מה מלמד אותנו הבכי של עליסה? עליסה בוכה לאחר שהיא מתוסכלת ומרגישה תקועה. הבכי האמיתי שלה, שמגיע מתוך כאב פנימי אותנטי, הוא זה שבסופו של דבר מוציא אותה מהחדר. הבכי הזה מסמל את המקום שבו האדם מודה באמת שהוא תקוע וחסר אונים, ומתוך הכרה כנה זו נפתחת לו הדרך. איך להתייחס למכשולים בדרך? כאשר עליסה פוגשת שני דמויות ביער שחוסמות את דרכה, ... חווה זאת כמניעה אמיתית, אך הדמויות חוות זאת כמשחק. אליעד מסביר שזה מראה שכל המכשולים שיש לאדם בחייו אינם באמת נועדו לחסום אותו, אלא הם משחק פנימי שמטרתו לעורר אותו ולגרום לו להתקדם. איך לדעת באיזו דרך ללכת? כאשר ... להגיע, אחרת כל דרך תהיה אקראית וחסרת משמעות. מהי משמעות הפגישה עם הזחל? הזחל, ששואל את עליסה מי היא באמת, מביא אותה להתמודדות ישירה עם השאלה של הזהות שלה. הוא מייצג את התודעה הפנימית של האדם ששואלת אותו מי הוא באמת, מעבר לגוף, לרגשות, לתחושות. עליסה מבינה שאין לה באמת מושג מי היא, וההבנה הזו היא תחילת ההארה. איך להסתכל על כל מה שקורה בחיים? לסיכום, אליעד מראה שכל ... אלוהים, להבין שהכל הוא למעשה השתקפות של המציאות הפנימית שלו, ובכך להפוך את החיים למסע פנימי של גילוי עצמי מתמשך. למה אלוהים ברא את העולם? איך לחוות אחדות ביום יום? איך לקבל החלטות כשהכל טוב? מהי משמעות הסרט עליסה בארץ הפלאות? מה לעשות כשאני לא יודע מי אני? איך להתמודד עם מכשולים בדרך לאמת? למה להיות סקרן זה טוב? שאלה: אם אני במקום של אחדות, למה שאבחר לשחק? אליעד: השאלה שלך מראה שאינך ... אליעד: בשכל זה קל, אפשר להוכיח לך שהכל אחד. השאלה איך את מגיעה לשם בחוויה. בחוויה זה על יד אמת ביום יום. אם את בחיי היום יום תכריחי את עצמך להבין את עצמך, את בסוף תביני, שאם את אוכלת ... רואה רק את העולם הזה, אבל ברובד אחר בתוכך אתה רואה גם את כל שאר האפשרויות. אז אתה לא באמת נאחז בצורה הספציפית הזאת. עכשיו נראה את עליסה בארץ הפלאות. שימו לב שבכל דבר יש שכל. יש תהליכים בסרט וזה מתאים לחיים שלנו. בכל אחד מאיתנו יש את עליסה, המורה שלה, הארנב וכו, כי בתוך האדם יש את כל הכוחות. המורה שלה מנסה להוסיף לה מידע, מלמדת אותה היסטוריה, כל הדברים שלא מעניינים את עליסה. עליסה לא מתעניינת במה שהמורה שלה מלמדת ואומרת לה שהיא מקשיבה. מה זה מייצג? לאדם יש חיים שלמים, וכולם מדברים אליו, הבוס ... ההיסטוריה. הסבל הכי גדול לאדם זה היסטוריה, כי הוא נושא על הגב שלו את כל מה שהיה. היסטוריה זה מוות, כי זה ממשיך את הרגע הקודם. עליסה אומרת איך אפשר לקרוא ספר בלי תמונות? האדם אומר, איך אני יכול לחיות פה בלי תמונה, מה הכוונה? שאין שום חיות, הכל יבש. יש רק מידע, אבל מה זה באמת מייצג? אתה לא רואה את התמונה המקורית, אתה רוצה את החוויה. ועליסה אומרת, בעולם שלי יהיו רק תמונות. והמורה ... הכוונה? אל תנסה להבין מעבר לזה, זה שטויות. עליסה רוצה עולם רק של שטויות, כלום לא יהיה כמו שהוא באמת, הכל יהיה להפך, מה שכן יהיה לא, ומה שלא יהיה כן. המורה אמרה לה שזה לא הגיוני, אז עליסה ... החי הצומח והדומם, הכל בהשתוות. בא נגיד שלקיר יש תודעה, והאדם מצליח להתחבר לתודעה של הקיר, והוא חווה שהוא באמת הקיר, ודרך הקיר הוא רואה את העולם, אז למעשה אתה דובר את השפה של הקיר. כך שלא יהיה הבדל ... רואים את עליסה כשהיא אומרת, בעולמי שלי, מה הכוונה? לא שצריך לעצום עיניים, אלא בראש שלך, בתוכך במוח אתה מתנתק. עכשיו היא בהרגשה של צמצום, ואז היא מאנישה את הצמחים והחיות, ומבינה שזה יכול לקרות רק בעולם שלה. היא לא מבינה שכבר עכשיו הכל טוב, הטוב בעיניה יכול להיות רק בעולם משלה. ואז היא אומרת שיכול להיות שזה באמת יקרה, למה? כי עולמי הוא ארץ הפלאות. אם האדם מבין עד כמה המציאות הזאת לא ברורה, אז הוא יוכל להבין שיש באמת ארץ פלאות. כשהאדם רואה שממש לא הגיוני מה שקורה בעולם, אז הוא מקווה לגלות משהו שהוא הפוך מהכל. עצם ... כבר מחייה את כל החיים. היא שוכבת ליד האגם, ומכניסה אצבע למים, סתם פעולה סתמית, זה המקום שבו האדם מתמסר ליום יום, לסתמי. מצד אחד היא רוצה את ארץ הפלאות, ומצד שני היא סתם מכניסה אצבע למים, למעשה פעולה ...