... היא להסביר לו שהכל טוב, ושגם הבעיה שהוא חושב שיש לו אינה קיימת באמת. לדוגמה, אדם רואה עני ברחוב וחושב לתת לו צדקה כי הוא מרחם עליו. אך העני עצמו יכול להיות שאינו סובל בכלל, ואולי אפילו מעוניין
למות ואין לו בעיה עם המצב שלו. האדם שמרחם עליו סובל הרבה יותר, כי הוא לא מסוגל לשאת את הרע של השני. למה דווקא מי שטוב לו יכול לעשות רע לעצמו ולאחרים? אליעד מסביר רעיון ... שני אנשים, אחד גוסס מרעב והשני שרואה אותו ומרחם עליו. מי שבאמת סובל יותר הוא דווקא זה שמרחם, כי הוא סובל מכך שהשני נמצא בסבל. ייתכן והגוסס בכלל לא סובל ואפילו מרגיש שמחה וסיפוק מכך שהוא עומד
למות . העוזר הוא זה שלא מצליח להכיל את המצב, ולכן הוא זה שסובל באמת. בסופו של דבר, אליעד מדגיש שכל העזרה מתוך תחושת אומללות היא שקרית ולא באמת מועילה, אלא רק מנציחה את הסבל. ... הוא מסכן זה בגלל שאתה בבעיה ונחשב אומלל ומסכן, ורק מי שיש לו טוב מוחלט, אז הוא יכול לעשות רע לעצמו ולאחרים, ומה זה אומר? מי שרוצה משהו, עצם הרצון לאכול, עצם הרצון בכלל הוא עונש, ומי שרוצה לחיות,
למות, רוצה כסף, הוא עושה רע, לדוגמה הורים המחנכים את ילדיהם, מי הם שיחנכו שהם בעצמם לא יודעים מה טוב ומה רע, ואתה מאמלל את הילד שלך שאתה אומר לו תעשה ככה, ולא ככה, למה אתה ... באמת טוב. ואם אדם רגיל רואה עני, סובל, ומישהו אחר, מרחם עליו, ורוצה לתת לו צדקה ההוא שמרחמים עליו בכלל יכול להיות יותר טוב לו מזה שמרחם, כי אתה לא מסוגל להכיל את הרע של השני, וההוא בכלל לא אכפת לו
למות . וזה שאין לו לא סובל, ומי שמרחם על זה שאין לו, הוא סובל בעצמו, כי הוא לא מסוגל לראות שאין לו, לא מסוגל לחוות את החוויה על בשרו. ומי שמשחק משחק אתה רוצה לנצח, אתה רוצה ...