... היא המקרה של גלעד שליט, שבזמן שהותו בשבי הייתה קיימת דאגה גדולה לשלומו, כאשר השיח התקשורתי התמקד בכך שהוא עדיין חי. אליעד מסביר שלפי ההיגיון הפשוט, אם גלעד שליט היה
מת, זה היה פותר את הבעיה, כי אז לא היה סובל יותר. אולם התקשורת, המשפחה והחברה הדגישו שהוא חי, כי
המוות נתפס כדבר שלילי, בעוד החיים נתפסים כטובים. אליעד טוען שצריך לשאול אם החיים של גלעד שליט בשבי הם אכן חיים טובים או שמא מדובר בסבל מתמשך. אליעד ממשיך ומרחיב את הדיון, ומבהיר שכולם בסופו של דבר מתים, ולכן הלחץ והחרדה לגבי הישרדות הם בעייתיים. הוא מעלה שאלה פילוסופית משמעותית: אם בסופו של דבר כולם
ימותו , מדוע אנשים לחוצים כל כך למנוע את
המוות של אדם כמו גלעד שליט, ובכלל? האם תמיד יהיה טוב, ומהו הטוב האמיתי? אליעד מתאר דיאלוג שבו משתתף אומר שהוא לפעמים מרגיש שתמיד יהיה טוב, אך זהו מצב זמני. לפי אליעד, הסיבה ... יותר: אם אדם נפצע או נפגע באופן קיצוני, הוא עדיין יכול לראות זאת כטוב, בתנאי שהוא יחליט שכך זה. אליעד מביא דוגמה נוספת הקשורה להיבט של גלעד שליט ואומר שאם גלעד היה
מת בשבי, בעיה אחת הייתה נפתרת - הבעיה של הסבל שלו. החברה חושבת
שהמוות הוא הדבר הגרוע ביותר, ולכן עושה מאמצים למנוע אותו, אך אליעד מסביר שאם גלעד לא חי טוב באמת, מה היתרון בלהחזיק אותו בחיים? האם הסבל תלוי במצב או בתפיסת המציאות? אליעד ... שגלעד בשבי הייתה לו תקווה להשתחרר, בעוד יש אנשים שחייהם נטולי תקווה לגמרי. מדוע אנשים לחוצים אם ממילא כולם מתים? אליעד ממשיך להסביר את המורכבות של החרדה האנושית
מהמוות . הוא טוען שאם כולם בסופו של דבר
ימותו, מדוע אנשים חיים בלחץ מתמיד בדרך אל
המוות הוודאי? הוא מסביר שהלחץ נובע מהתלות בכך שיקרה משהו ספציפי בחיים. לטענתו, אפשר וצריך ללמוד להשתחרר מהלחץ הזה ולראות את המציאות כפי שהיא: שאין באמת הבדל מוחלט בין מצבים ... כל מציאות כפי שהיא, אז באמת תמיד יהיה לו טוב, כי הטוב לא יהיה תלוי במצב חיצוני אלא בפרשנות שלו בלבד. האם גלעד שליט סובל? איך תמיד יהיה טוב? מהו טוב אמיתי? האם
המוות הוא רע? מדוע אנשים מפחדים
למות? האם ניתן להפסיק לסבול? האם הסבל הוא סובייקטיבי? ...