15:05עזרה לזולת, אנשים טובים ואומללים באמצע הדרך - האם טוב למי שעושה טוב?... טובים שעוזרים לאחרים, אלו המוגדרים כטובים באמצע הדרך, הם לעיתים קרובות דווקא האנשים הכי אומללים שיש. הוא מסביר שדווקא מתוך האומללות האישית שלהם, הם מרגישים צורך לעשות טוב לאחרים, וכך לזכות בתחושת סיפוק ואושר רגעי. לדוגמה, אדם שמרגיש מדוכדך, ... מראה שבעצם הוא עצמו סובל ואומלל, כיוון שהוא עדיין לא השיג הבנה עמוקה שהכל טוב באופן מוחלט. הדרך היחידה באמת לעזור למישהו שסובל היא לגרום לו להבין את הרעיון של אחדות ושלמות - להבין שהרע והטוב הם למעשה אותו דבר, וששום דבר לא באמת משנה. האם באמת צריך לעזור לאדם אחר שסובל? אליעד טוען שאם אדם חושב שהוא צריך לעזור לאחר כי יש לו בעיה, אז אותו אדם עצמו נמצא בבעיה. ההנחה שיש בעיה היא עצמה הבעיה. אם אתה רוצה לעזור לאחר מתוך מחשבה שהוא סובל, אתה לא באמת עוזר לו, אלא למעשה מייצר אצלו את התחושה שיש לו בעיה. העזרה היחידה האמיתית היא להסביר לו שהכל טוב, ושגם הבעיה שהוא חושב שיש לו אינה קיימת באמת. לדוגמה, אדם רואה עני ברחוב וחושב לתת לו צדקה כי הוא מרחם עליו. אך העני עצמו יכול להיות שאינו סובל בכלל, ואולי אפילו מעוניין למות ואין לו בעיה עם המצב שלו. האדם שמרחם עליו סובל הרבה יותר, כי הוא לא מסוגל לשאת את הרע של השני. למה דווקא מי שטוב לו יכול לעשות רע לעצמו ולאחרים? אליעד מסביר רעיון עמוק, שאדם שבאמת הגיע להבנה מוחלטת שהכל טוב, יכול לאפשר לעצמו לרצות ולהציב מטרות, למרות שהוא יודע שכל רצון הוא סוג של ... שהחיים הם אמיתיים, רואה בעיות, מצוקות, ורוצה לפתור אותן כדי להפוך את העולם לטוב יותר. אבל ברגע שנפתרות בעיות מסוימות, נוצרות מיד בעיות חדשות. האדם נשאר אומלל, כיוון שהוא אף פעם לא מגיע לשלמות, ותמיד יהיה משהו חדש לפתור. לעומת זאת, מי שמבין שהכל הוא משחק, שהטוב והרע הם זהים במהותם, לא צריך לפתור שום בעיה באמת. הוא יכול לפעול בעולם מתוך המשחק, להציב לעצמו מטרות ולנסות להשיג אותן, אבל הוא יודע שזה רק משחק ואין לזה משמעות מוחלטת. אדם כזה לא סובל באמת, גם אם הוא נכשל או אם יש רע בעולם, כי הוא כבר הבין שאין שום דבר רע באמת, אלא הכל חלק מהשלם. מי באמת סובל יותר - העוזר או הנעזר? אליעד מביא דוגמה ברורה בנושא: שני אנשים, אחד גוסס מרעב והשני שרואה אותו ומרחם עליו. מי שבאמת סובל יותר הוא דווקא זה שמרחם, כי הוא סובל מכך שהשני נמצא בסבל. ייתכן והגוסס בכלל לא סובל ואפילו מרגיש שמחה וסיפוק מכך שהוא עומד למות. העוזר הוא זה שלא מצליח להכיל את המצב, ולכן הוא זה שסובל באמת. בסופו של דבר, אליעד מדגיש שכל העזרה מתוך תחושת אומללות היא שקרית ולא באמת מועילה, אלא רק מנציחה את הסבל. מה הדרך לחיים טובים באמת? הדרך שאליעד מציע כדי להגיע לחיים טובים באמת, היא להבין באופן עמוק ואמיתי שהכל הוא אחד והכל הוא טוב מוחלט. רק כאשר האדם מבין את זה לחלוטין, ... עושה לו להרגיש טוב ויש תפישה של הגורואים, תעשה ככה וככה, תגיע להארה, ויש שאלה, מה אעשה אחרי שאגיע לשלמות, ואומרים לו לאדם אחרי שתגיע לשלמות תוכל לעזור לאחרים, שיהיה לך טוב מוחלט, תוכל לעשות עכשיו גם טוב לאחרים ולמה זה שגוי? כי מצד האמת, המציאות טובה כפי שהיא כרגע והטיפשים שסובלים ואינם מבינים את המציאות וחושבים שצריך לשנות אותה רואים לדוגמה אדם מדוכדך, צולים מישהו על המנגל, סובל, וכל עוד אתה חושב שזה רע לא הבנת את האחדות, את השלמות שהכל טוב, וצריך להתבונן בדברים שהאדם אומר זה טוב וזה רע, אז רע לו, ואם יש רע, האדם נאחז ... לעצמו ולאחרים, ומה זה אומר? מי שרוצה משהו, עצם הרצון לאכול, עצם הרצון בכלל הוא עונש, ומי שרוצה לחיות, למות, רוצה כסף, הוא עושה רע, לדוגמה הורים המחנכים את ילדיהם, מי הם שיחנכו שהם בעצמם לא יודעים מה טוב ... ורע אין לך הבדל רק שאתה בטוב המוחלט אתה יכול לעשות רע, יכול לרצות, ולהוביל את האחרים להבין שהכל באמת טוב. ואם אדם רגיל רואה עני, סובל, ומישהו אחר, מרחם עליו, ורוצה לתת לו צדקה ההוא שמרחמים עליו בכלל ... יותר טוב לו מזה שמרחם, כי אתה לא מסוגל להכיל את הרע של השני, וההוא בכלל לא אכפת לו למות. וזה שאין לו לא סובל, ומי שמרחם על זה שאין לו, הוא סובל בעצמו, כי הוא לא מסוגל לראות ... שמשחק משחק אתה רוצה לנצח, אתה רוצה לנצח את היריב, אז בואו נשחק אבל בידיעה שזה משחק, אבל אם באמת אתה חושב שאתה תעזור לשני כי באמת צריך ואתה לא מבין את המשחק, אז אתה סובל, כי צריך במשחק להבין שהכל אחד, צריך לפעול לפי החוקיות ... שאדם שלא מבין שהכל טוב והכל אחד, הכל עמוק בהבנה, כאשר מישהו לא הגיע להבנה שהכל טוב הוא עוזר מתוך אומללות, וממציא משמעות כי רע לו. ונגיד שפתרו את בעיות הרעב באפריקה, אז תהיה כבר בעיה אחרת שירצו לפתור וכן הלאה בסיכומו של דבר, שכל אחד יהיה אמיתי, יבין שהכל טוב, ואז יחיה חיים טובים באמת.