... אני רוצה לקנות
טלוויזיה חדשה לסלון החדש שלי, צריך לנתח לעומק מה עומד מאחורי המילים שלו. מדוע הוא הדגיש ... טכנית בלבד (הנה
טלוויזיית פלזמה מדגם X במחיר Y), יש להחזיר ללקוח את מילותיו שלו וליצור חיבור ברור בין רצונו הברור
(טלוויזיה חדשה לסלון החדש) לבין המוצר שהמוכר מציע. מוכר חכם ידגיש למשל: יש לי פה
טלוויזיה חדשה, מדגם חדש, שמתאימה בדיוק לסלון החדש שלך, ושתעניק לך חוויה חדשה. כך הוא חוסך ... פחות בטוח לגביו
(הטלוויזיה הזאת בדיוק מתאימה). קודם לומר את הדבר הפחות בטוח
(הטלוויזיה הזאת תהיה
הטלוויזיה החדשה שלך), ואז להוסיף את המחויב (בסלון החדש שלך). לעטוף את האפשרי במחויב: לסלון החדש שלך,
הטלוויזיה הזאת היא בדיוק
הטלוויזיה החדשה שאתה מחפש. לחזור פעמיים על מה שהלקוח אמר כדי לחזק את האסוציאציה:
הטלוויזיה החדשה הזו מתאימה בדיוק לסלון החדש שלך ותהיה
הטלוויזיה החדשה לסלון החדש שלך. לבטא את רצון הלקוח בלשון הווה או עבר, כך שירגיש שרצונו כבר התממש:
הטלוויזיה הזאת משתלבת בסלון החדש שלך, או גם בעוד כמה שנים זאת תהיה
הטלוויזיה החדשה שלך בסלון החדש שלך. לדבריו, הטכניקות הללו עובדות כי הן משתמשות באסוציאציות ... לסלון החדש שלי,
טלוויזיה חדשה. ניתוח דברי הלקוח: הלקוח יכול היה לומר זאת אחרת: אני רוצה
טלויזיה אני רוצה
טלויזיה חדשה אני רוצה לסלון החדש
טלויזיה... מה הכי מחויב במשפט של הלקוח? מה הוא הכי רוצה? את החדש? את
הטלויזיה? את השלי? כי מאחורי כל מילה מסתתר מסר - הוא רוצה להרשים תחברה (חדש)? רוצה להרגיש ... (שלי)? פשוט לראות
טלויזיה? מה הוא באמת רוצה? כשעונים לו תשובה, יש להשתמש במושגים שלו
(טלויזיה חדשה, לסלון החדש שלי), אחרת, התשובה תשמע טכנית וחלשה. לדוגמה - לקוח: אני רוצה לקנות
טלויזיה חדשה לסלון החדש שלי מוכר טיפש: בבקשה, יש לנו פה
טלויזית פלזמה דגם X במחיר Y. בשלב זה, המוח של הלקוח (הקונה) מדמיין ומשלים את הסיפור בראש ... אז אם אני אקנה את
הטלוויזיה הזאת, אז תהיה לי
טלויזיה חדשה בסלון החדש שלי, ואז החברים יתלהבו ו... כלומר, הלקוח מתאמץ ומפעיל את הכוח ... שלו, כדי לבדוק אם
הטלויזיה שהציעו לו, אכן תמלא את רצונו. המוכר לא עשה זאת, המוכר לא המחיש ללקוח מה יקרה ... אם הוא אכן יקנה את
הטלויזיה. לעומת זאת, מוכר חכם יענה: יש לי פה
טלויזיה חדשה, מדגם חדש, שתתאים בדיוק לסלון החדש שלך! אתה תהנה מחויה חדשה!. (המילה חדש ... של הרצון של הלקוח (
טלויזיה חדשה לסלון החדש שלי) שהם ממילא יותר מחויבים עבורו. המוכר החכם לקח משהו שהקונה רוצה אותו בודאות (
טלויזיה חדשה לסלון החדש שלי) הדביק אליו משהו שהקונה בספק לגביו
(טלויזית פלזמה דגם X במחיר Y). וכך עי ההדבקה, נוצרת במוחו של הלקוח קונוטציה שהוא כן רוצה ...