פחד ללכת עד הסוף, פחד להתמסר, פחד להתאכזב, פחד מאכזבה, פחד ללכת עד לקצה... עד לקצה האחרון של השאיפות שלו, והפחד של האדם להתאכזב / הפחד מפני אכזבה ועוד. והעניין הוא, כי האדם רוצה להשיג את כל המטרות שלו. והאדם רוצה להיות מאושר בשלמות, ורוצה להרגיש טוב תמיד בשלמות אמיתית. ובעולם שלנו, כדי לקבל משהו, לשם כך צריך את המוכנות של האדם, לקבל את ... יישאר רעב, גם אם האוכל יהיה מול פיו. והיכולת של האדם לקבל את מה שיש בעולם, היא על ידי הרצון שלו. כי הרצון של האדם, הוא כלי הקיבול של האדם, לקבל את מה שיש לעולם להציע, לטוב ולרע. והאדם לא יכול לקבל משהו, בלי שתהיה לו את היכולת לקבל אותו. והיכולת לקבל את הדבר, היא על ידי זה שרוצים אותו. ומי שבאמת לא רוצה איזה דבר, לא תהיה אפשרות, לתת לו את הדבר. לדוגמה, מחלה. שאם האדם באמת ובתמים ובלב שלם, לא היה רוצה להיות חולה, עד כדי כך שהאדם היה מוכן לוותר על הקיום העצמי שלו ועל כל מה שיש לו, והעיקר ... המטרות שלו בשלמות, על ידי זה שהוא באמת ירצה להשיג את כל המטרות שלו בשלמות. ומצד אחד, האדם מאוד רוצה להשיג את כל המטרות שלו בשלמות. כי כאשר כל המטרות מתגשמות, אז יש אושר אמיתי. והאדם מאוד רוצה שהמציאות תהיה כרצונו תמיד. כי כאשר המציאות כרצונך תמיד, אז אין שום רע כלל, אלא רק טוב שאינו תלוי ... כי המציאות יכולה לתת לאדם את כל מה שהוא ירצה. אבל האדם צריך לבקש מהמציאות לקבל את מה שהוא רוצה. ואם האדם לא באמת מוכן לבקש בלב שלם, את מה שהוא רוצה להשיג, אז הוא גם לא מקבל את מה שהוא רוצה בשלמות. והרעיון הוא, שכדי שהמציאות תהיה כרצונך תמיד בשלמות, לשם כך צריך האדם להגדיר עבור עצמו, שהוא באמת רוצה שהמציאות תהיה כרצונו תמיד. וכדי להיות מאושר בשלמות, לשם כך צריך האדם להגדיר עבור עצמו ולבקש מהמציאות, שהמציאות תהיה ... שהמציאות תהיה כרצונו תמיד. אז למה בכל זאת האדם לא באמת מבקש מהמציאות, שהיא תהיה כרצונו תמיד?! כי האדם רוצה הרבה דברים בחיים שלו. ולכל אחד יש מטרות שונות ומשונות. אבל בעולם שלנו, כמעט אף אחד לא מציב לעצמו אל מול עיניו, את המטרה הגדולה ביותר שיש בעולם, שהיא המטרה להיות שבע רצון מהמציאות תמיד, בלי תלות כלשהי בשום דבר שהוא. והאדם היה מוכן לקבל את הדבר הזה, אבל הוא לא מגדיר ... לרצות את זה. כי אם זה דבר קטן, אז אפשר לרצות אותו בצורה חלקית וגם לקבל אותו. אבל מי שרוצה לקבל את הדבר הגדול ביותר, צריך גם להראות שהוא באמת רוצה אותו. דהיינו, רוצה אותו עם הרצון הגדול ביותר. וכל זמן שיש לאדם עוד רצונות שונים ומשונים, מלבד הרצון הפנימי והעמוק ביותר, להרגיש טוב תמיד, הרי שהאדם לא מראה למציאות, שהוא באמת מעוניין להתאחד איתה ולהיות איתה בשלום תמיד. כי האדם כאילו אומר למציאות, שהוא מאוד רוצה להיות איתה בשלום תמיד. (שלום עם המציאות = להרגיש טוב תמיד = שהכל כרצונך תמיד). אבל אם זה לא ... דבר כזה או אחר. ואז, המציאות נפגעת. והיא לא מוכנה לעשות שלום אמיתי, עם האדם, אם הוא לא באמת רוצה לעשות איתה שלום באמת, אלא מוכן להסתפק בתחליפים זולים. ולמה האדם לא מבקש מהמציאות להיות איתה בשלום תמיד? ולמה ... לרצות משהו באמת ובלב שלם, ואחכ להתאכזב באמת ובלב שלם, מכך שהוא לא קיבל אותו. כי כל זמן שהאדם רוצה את הדבר, אבל לא רוצה אותו כל כולו באמת, אז האדם גם לא יכול להתאכזב באמת, מכך שהוא לא קיבל את הדבר. אבל כאשר האדם הולך עד הסוף, דהיינו, שהוא כל כולו רוצה דבר אחד ויחיד, אז הוא כאילו מהמר על כל האושר שלו, ושם את כל הביצים בסל אחד, ומסתכן בכך, שהוא לא יקבל את מה שהוא רוצה, ויישאר קרח מכאן ומכאן. כי הרצון, יוצר חיסרון. והאדם מרגיש רע (וגם טוב), רק בגלל שיש לו רצונות. כי האדם רוצה משהו, וחווה חיסרון מכך שאין לו את אותו הדבר. ועל ידי זה נוצר אצל האדם רע, כאשר אין לו את הדבר, וטוב, כאשר רצונו מתמלא. וכאשר האדם ממקד את כל כוח הרצון שלו, ברצון אחד ויחיד, שהוא הרצון להרגיש טוב תמיד בשלמות שאין שלמות אחריה, על ידי זה האדם מרגיש גם חיסרון מאוד גדול, מכך שהוא לא מאושר תמיד בשלמות שאין שלמות אחריה. וכל זמן שהאדם רוצה להיות מאושר תמיד, אבל לא רוצה את זה בלב שלם, אז מצד אחד האדם סובל מכך שהוא לא מאושר תמיד. אבל מצד שני, הוא גם לא סובל מכך יותר מידי, אלא סובל מכך, רק כפי כמה שהוא רוצה להיות מאושר תמיד, ורק כפי כמה שהאושר התמידי חסר לו. ולכן האדם מפחד ללכת על כל הקופה כולה, ולרצות את הכל, ולרצות להיות מאושר תמיד. כי האדם מפחד, שהוא לא יקבל את מה שהוא רוצה, ואז הוא יסבול לנצח באמת. כי רצון אמיתי, הוא רצון שאי אפשר לבטל אותו, ושאין לו נקודת חזור. ולרצות באמת להיות מאושר, פירושו, ליצור רצון ככ חזק להיות מאושר תמיד, עד כדי כך, שאם הרצון הזה לא יושג, אז תהיה תחושת חיסרון לנצח וסבל נצחי. אז מה הפתרון? ומי שאין לו מה להפסיד, דהיינו, ... שהוא יכול, בכל כוחו עד הסוף. אבל לא צריך להגדיר רצון מוגדר כלשהו. זא, האדם לא צריך להגדיר שהוא רוצה דבר מסוים, שיקרה דווקא כך או אחרת. ובו זמנית, האדם צריך לנסות להבין את המציאות כמה שיותר עד הסוף. ...