אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
לשנוא את החיים כדי לאהוב את החיים, למה כדאי לשנוא את החיים? למה לא כדאי לאהוב את החיים? למה לאהוב את החיים גורם לשנוא את החיים? אני שונא את החיים, איך לא לרצות להתאבד? למה אני רוצה להתאבד? רצון למות יוצר רצון לחיות
לשנוא את החיים כדי לאהוב את החיים, למה כדאי לשנוא את החיים? למה לא כדאי לאהוב את החיים? למה לאהוב את החיים גורם לשנוא את החיים? אני שונא את החיים, איך לא לרצות להתאבד? למה אני רוצה להתאבד? רצון למות יוצר רצון לחיות
... לא כדאי לאהוב את החיים? למה לאהוב את החיים גורם לשנוא את החיים? אני שונא את החיים, איך לא לרצות להתאבד? למה אני רוצה להתאבד? רצון למות יוצר רצון לחיות איך שנאה לחיים יכולה לעזור לאהוב אותם יותר? הרעיון המרכזי שאליעד כהן מציג הוא פרדוקסלי במבט ראשון אך ... תלוי או נאחז בחיים, הוא יכול ליהנות מהם באמת ולאהוב אותם יותר. אליעד מסביר שככל שהאדם נאחז חזק יותר ברצון להצליח, להיות עשיר, להיות בריא, או להיות מפורסם, כך נוצרת אצלו תלות רגשית עצומה במימוש הרצונות האלה. כשהמציאות אינה מתאימה לציפיות האלו, האדם מתחיל לסבול, להתאכזב, ואף לשנוא את החיים. למה האהבה הגדולה לחיים הופכת ... לאותה תמונה אידיאלית, הוא מתחיל לשנוא את החיים, כי הוא מרגיש שהוא תקוע במציאות שלא תואמת את ציפיותיו. איך הרצון להצליח בחיים מוביל לשנאת החיים? ככל שהאדם מדמיין ומתרגש מאוד מהמחשבה שיהיה מפורסם, עשיר או מוצלח, כך מתעצמת אצלו האכזבה והסבל כשהוא לא משיג זאת. מי שממש רוצה להצליח בחיים, מתחיל לשנוא את עצמו ואת החיים, כשהוא מבין שהמציאות רחוקה מהחלום שלו. הרצון להצליח הופך לנטל ולמקור של כאב ותסכול. לדוגמה, אם אדם חושב שלהיות מיליונר או מפורסם זה הכי טוב בעולם, ... הוא לא מיליונר או מפורסם. כך יוצא שדווקא האהבה הגדולה שלו להצלחה הופכת לשנאה גדולה לחיים הרגילים שלו. למה רצון עז לחיות יכול להוביל לרצון למות? אליעד מסביר שאנשים שרוצים למות הם בדרך כלל אנשים שמאוד אוהבים את החיים, אך החיים לא מתאימים לציפיותיהם. כשהם לא משיגים את החיים שהם רוצים, הם מתאכזבים קשות ומרגישים רצון להתאבד. האדם מתאבד לא מתוך אדישות לחיים, אלא דווקא כי הוא אוהב את החיים מאוד, בצורה מסוימת וספציפית. כשהוא ... לו לחץ ואין לו מאבק מול המציאות. הוא פשוט חי עם מה שיש. דווקא האדישות הזאת יוצרת שלווה, והיעדר הרצון הקיצוני למות או לחיות, מונע ממנו לרצות לפגוע בעצמו. כיצד הפחתת ההיצמדות מגבירה את ההנאה מהחיים? אליעד ממליץ לאדם להסתכל על החיים כעל משחק, שבו אפשר ... האהבה? אליעד טוען שהכרה בכך שאנחנו גם שונאים את החיים ואת התלות שלנו בהם, מאפשרת לנו להשתחרר מהאובססיה ומהתלות ברצונותינו. אם נכיר בשנאה ולא נדחיק אותה, יהיה לנו קל יותר לקבל את המציאות כפי שהיא ולא רק כפי שאנחנו רוצים שהיא תהיה. לדוגמה, אם אדם יכיר בכך שהוא גם שונא את התלות שלו בבן הזוג, הוא יוכל להשתחרר מתלות ... שיש לו, בלי אובססיה למה שאין לו, וכך הוא אוהב את החיים באופן עמוק ומאוזן יותר. איך להתמודד עם רצון להתאבד? איך אהבה ותלות קשורות זו בזו? למה הציפיות שלנו מהחיים הורסות לנו את ההנאה? איך להפוך את החיים למשחק מהנה? למה רצון להצליח גורם לסבל? איך להפחית לחץ נפשי? מה לעשות כשאני שונא את החיים? איך שנאה לחיים יכולה לעזור לאהוב ... שלו. ההיצמדות העזה לרעיון של אני חייב להצליח כמה שיותר או אני חייב לחיות כמה שיותר גורמת לאדם תסכול ורצון להתרחק מהחיים. לעומת זאת, כשאדם אומר לעצמו לא אכפת לי לא להצליח, הוא למעשה נרגע, מוריד את רף הציפיות ... נכון גם לגבי אהבת החיים: אהבה מוגזמת לחיים גוררת תלות, וכשהחיים לא מתנהלים כרצוי, מתחילה שנאה לחיים עצמם. איך הרצון להצליח גורם לשנוא את החיים? אדם שרוצה מאוד להצליח ולהגיע להישגים גבוהים, מדמיין את עצמו במצב אידיאלי. הוא כל כך אוהב את הדמיון של הצלחה, פרסום ... המרחק בינו לבין החלום הגדול. ככל שהאהבה להצלחה גדולה יותר, כך השנאה לכישלון ולחיים כפי שהם גוברת. למה לפעמים רצון לחיות מוביל לרצון למות? יש אנשים שמגיעים למצב של רצון להתאבד לא בגלל שהם אדישים לחיים, אלא דווקא בגלל שהם אוהבים את החיים יותר מדי ורוצים אותם בצורה ספציפית. כשהם לא מצליחים לממש את אותם רצונות עזים, נוצר תסכול עצום שמוביל לשנאה ולתחושת חוסר מוצא. מי שבאמת לא אכפת לו מהחיים לא ימהר להתאבד, כי ... אהוב, מאפשרת לנו לאזן את עצמנו. על ידי כך מורידים את הלחץ, ומפסיקים לצפות שהחיים יתאימו בדיוק לדמיונות או לרצונות. כשיש פחות אובססיה לאהבה ולהצלחה, יש יותר חופש נפשי ליהנות. איך כל זה עוזר לאהוב יותר את החיים? בסופו ... מה שאין. ברגע שעושים זאת, תחושת האהבה לחיים צומחת באופן טבעי, בלי להיות תלויה בתנאים חיצוניים. איך להתמודד עם רצון להתאבד? איך אהבה ותלות קשורות זו בזו? למה הציפיות שלנו מהחיים הורסות לנו את ההנאה? איך להפוך את החיים למשחק מהנה? איך אהבה יוצרת שנאה? איך שנאה יוצרת אהבה? למה לרצות למות? איך אהבה הופכת לשנאה? למה היא שונאת אותי? למה הוא שונא אותי? למה כדאי לרצות למות כדי לרצות לחיות? רצון לחיות יוצר רצון למות, רצון להתאבד, למה אנשים מתאבדים?
הצלחה איך להרוויח הרבה כסף האם להילחם ווינר מפורסם מתח תחושה של אהבה כאב
רצון עצמי - איך לבטל את הרצון העצמי לגמרי?
8:23רצון עצמי - איך לבטל את הרצון העצמי לגמרי?
רצון עצמי - איך לבטל את הרצון העצמי לגמרי? מהו רצון עצמי ואיך הוא גורם לסבל? הרצון העצמי הוא הדבר המרכזי שאליעד כהן מדבר עליו בהרצאה זו, ובפרט, כיצד הרצון הזה יוצר את כל הסבל שהאדם חווה. אליעד מסביר בצורה מפורטת שהסיבה היחידה לסבל בחיים היא הרצון העצמי. כשהאדם רוצה משהו ואין לו אותו, הוא סובל. אם האדם לא היה רוצה כלום, לא היה שום דבר שיגרום לו להרגיש רע. אליעד מחדד נקודה חשובה: כל זמן שיש לאדם רצון עצמי, הוא לעולם לא יוכל להרגיש שלמות אמיתית. אפילו האושר מותנה בכך שיש רצון שמתקיים, ולכן כל סוג של אושר תלוי ברצון, ולמעשה, כך גם סבל. הוא מדגים זאת באמצעות מקרה שבו האדם אומר שהוא מוכן להפסיק להרגיש טוב, אם רק תיעלם תחושת הסבל והרע שהוא חווה. לפי אליעד, זהו מצב שמראה בבירור את התלות של הסבל ברצון העצמי. מדוע בלתי אפשרי לכאורה להיפטר מהרצון העצמי? אליעד כהן מציג בהרצאה את הפרדוקס העמוק סביב הרצון העצמי: כל ניסיון להעלים את הרצון נובע בעצמו מתוך רצון כלשהו. גם הניסיון להפסיק לרצות, הוא בעצמו רצון להפסיק לרצות, ולכן האדם לכאורה תמיד לכוד בתוך הרצון העצמי שלו. בכל פעולה שהאדם עושה כדי לא לרצות, הוא עדיין מפעיל רצון עצמי. אליעד מדגיש שכדי להיות באמת חסר רצון, צריך להגיע למצב שבו לא אכפת לאדם אם הוא ירצה או לא ירצה. האדם צריך להפסיק לרצות באופן מוחלט, כולל להפסיק לרצות להפסיק לרצות. כיצד הבנה יכולה להעלים את הרצון העצמי? הדרך שאליעד מציע לפתרון הפרדוקס הזה היא לא דרך של פעולה או מאמץ, אלא דרך של הבנה עמוקה. לדבריו, קיימת הבנה מסוימת שאם האדם יגיע אליה, הרצון העצמי שלו יעלם באופן אוטומטי, בלי מאמץ נוסף. הוא מסביר זאת באופן מדויק, באמצעות נוסחה ספציפית שאותה הוא מכנה נוסחת השאלה. על פי נוסחה זו, האדם צריך לשאול את עצמו שוב ושוב את השאלה למה אני רוצה את מה שאני רוצה?. ככל שהאדם יחפור בשאלה הזאת לעומק, בלי פחד ובלי לוותר, הוא יגיע בסופו של דבר לשורש העמוק ביותר של הרצון שלו. מה קורה כשחוקרים את שורש הרצון העצמי? אליעד מפרט שכאשר האדם שואל את עצמו למה הוא רוצה דבר מסוים, הוא מגלה שכבות שונות של סיבות לרצון שלו. אם הוא יחקור לעומק, הוא יגיע לשאלה עוד יותר ... יחווה מצב שבו מבחינתו, לרצות ולא לרצות זה בדיוק אותו הדבר. מה המשמעות של מצב בו אין הבדל בין רוצה ללא רוצה? מצב זה מתואר על ידי אליעד כמצב של שלמות מוחלטת, מצב שבו האדם לא חווה את הרצון העצמי כבעיה, ... עצמו: למה רע לי?, מה הסיבה שאני סובל?, האם זה בגלל שהמציאות לא טובה, או שזה בגלל שאני לא רוצה את המציאות?. מכאן עליו להמשיך ולשאול לעומק עד שיגיע לשורש הראשוני ביותר: למה בכלל אני לא רוצה לסבול?, מה המקור הראשון לכך שיש לי בכלל רצון?. מי שעושה זאת מספיק פעמים, יגיע לשכל מסוים, להבנה עמוקה, שבה הוא יראה שאין באמת הבדל בין מצב של רוצה למצב של לא רוצה. כך, באופן טבעי וללא מאמץ, הסבל שלו ייעלם. אליעד מבהיר שאין כאן טריק, אלא תהליך של הבנה אמיתית. הוא ... באמת מפסיק לרצות, אלא פשוט לא חווה את הרצון באופן שגורם לו סבל, כי מבחינתו אין שום הבדל בין רוצה ולא רוצה. איך להפסיק לרצות? מה הסיבה לסבל בחיים? איך להגיע לשלמות אמיתית? מה זה רצון עצמי? איך להפסיק להרגיש רע? ... רצון עצמי: איך אפשר להעלים את הרצון העצמי? איך אפשר להפסיק לרצות? פירושו שהאדם ירצה משהו בדיוק כמו שהאבן רוצה. להביא את עצמו למצב שכל דבר טוב באותה מידה. למה שהאדם ירצה לבטל את הרצון העצמי של עצמו? אם ... נתווה את הנוסחה, שאם האדם יעשה אותה אזי הוא יחווה העלמת רצון של עצמו. על האדם לשאול: למה אני רוצה את מה שאני רוצה? ככל שישאל אזי יגיע לנקודה שלא ירצה, שלא יהיה הבדל בין רוצה ללא רוצה. אם ישאל מספיק פעמים את השאלה הזו ויחפור עד הסוף, אזי בדרך יעבור כל מיני דברים ומניין נובעים הרצונות ... הכל יתהפך לו. ומי שיעשה זאת מספיק פעמים הוא יגיע לשכל מסוים, ששם הרצון יתבטל לו. הוא יחווה זאת שרוצה ולא רוצה יחווה אותם כאותו הדבר ממש.
כלום למה אני רוצה את מה שאני רוצה למה יש לי רצונות שלמות אמיתית לבטל את הרצון העצמי למה אני סובל לשאול למה שלמות
רצון של אמת מתגשם תמיד, למה מה שאתה באמת רוצה כבר קיים, למה יש נפרדות
רצון של אמת מתגשם תמיד, למה מה שאתה באמת רוצה כבר קיים, למה יש נפרדות
רצון של אמת מתגשם תמיד, למה מה שאתה באמת רוצה כבר קיים, למה יש נפרדות מהו רצון של אמת ולמה הוא מתגשם תמיד? רצון של אמת הוא מושג המתאר מצב בו האדם רוצה משהו בצורה שלמה ומוחלטת, ללא שום ספקות, התנגדויות פנימיות או רצונות סותרים. לפי אליעד כהן, כאשר הרצון של האדם הוא אמיתי וזך לחלוטין, הוא תמיד מתגשם. הסיבה לכך היא שבמצב של רצון אמיתי, הרצון עצמו כבר מחובר למציאות. כלומר, האדם אינו חווה שום הפרדה בין עצמו לבין הדבר שהוא רוצה, ומכאן שהרצון כבר התגשם ברגע שבו הוא התעורר. איך לבדוק אם הרצון שלך הוא רצון של אמת? כדי לבדוק אם הרצון שלך הוא באמת מוחלט ושלם, עליך לבצע התבוננות פנימית מעמיקה. אליעד מסביר שהסימן הברור לרצון שאינו של אמת הוא קיומן של ספקות או התנגדויות פנימיות. לדוגמה, אדם יכול להגיד שהוא רוצה להיות עשיר, אך בתוך תוכו הוא מרגיש התנגדות כלפי העושר כי הוא חושש שהדבר ייצור בעיות אחרות, כגון קנאה מצד חבריו או מתח נפשי. כל התנגדות או חשש פנימי כזה, מעידה על כך שהרצון אינו אמיתי ואינו מוחלט. לעומת זאת, רצון של אמת מאופיין בשלווה ובוודאות מוחלטת. במצב כזה, האדם אינו מתנגד לדבר, ואינו מרגיש חוסר או ספק. לדוגמה, אם אדם באמת ובתמים רוצה להפסיק לסבול ממשהו, הוא לא ירגיש התנגדות פנימית לכך שהסבל ייעלם - וברגע שאין התנגדות, הוא יגלה שהסבל כבר איננו. מדוע רצון של אמת תמיד מתקיים במציאות? אליעד כהן מסביר שהסיבה לכך שרצון אמיתי מתממש תמיד, נעוצה בכך שהמציאות והרצון של ... הרצוי למצוי. אך כאשר הרצון מגיע למצב של זיכוך מוחלט, האדם מגלה שאין כלל הפרדה בינו לבין מה שהוא רוצה. במצב הזה, הרצון והמציאות הופכים להיות אחד. כתוצאה מכך, הדבר שהאדם רוצה בו מתגלה מיד כממשי, כיוון שהאדם למעשה מתחבר למצב בו הדבר כבר קיים. לדוגמה, אם אדם באמת רוצה להרגיש אהוב ללא שום התנגדות או ספק, הוא יגלה באופן מיידי שהאהבה שהוא מחפש כבר קיימת אצלו פנימה. הסיבה ... שכל הדברים הם למעשה אחד. האדם רואה את עצמו כישות נפרדת, דבר שגורם לו להרגיש חוסר וסבל. לדוגמה, אדם שרוצה כסף, זוגיות, הצלחה או בריאות, אך אינו רואה כיצד הדברים האלו כבר קיימים אצלו, חווה את עצמו כחסר וכסובל. ... דברים שונים. ככל שהאדם יזכך את עצמו ויראה שאין באמת הפרדה, תחושת הנפרדות תיעלם, והוא יגלה שכל מה שהוא רוצה כבר נמצא ברגע זה. כיצד ניתן להגיע לרצון של אמת? אליעד מסביר שכדי להגיע לרצון של אמת, על האדם לעבור תהליך פנימי של בירור עמוק ויסודי. התהליך כולל שאלות כגון: האם אני באמת רוצה את מה שאני חושב שאני רוצה? האם קיימות בי התנגדויות פנימיות או פחדים? האם יש ספקות לגבי הדבר שאני חושב שאני רוצה? לדוגמה, אם אדם חושב שהוא רוצה זוגיות, אך בפנים חושש מאובדן חופש או מפגיעה רגשית, אז הרצון שלו אינו שלם ואמיתי. במקרה כזה עליו לברר ... והלא שלמה שלו. כאשר האדם יזכך את הרצון ויתבונן לעומק במציאות, הוא יגלה באופן מיידי שכל מה שהוא באמת רוצה כבר קיים, ושאין כל חוסר במציאות. מהו רצון של אמת? איך לגרום לרצון להתגשם? למה יש נפרדות? איך להגיע ... של אמת הוא מושג עמוק המבטא מצב שבו האדם חווה רצון בצורה כה מזוככת, עד שהוא מגלה שהדבר שהוא רוצה כבר קיים. כלומר, כאשר הרצון הוא באמת מוחלט ונקי מכל ספק, אזי המציאות מתיישרת עם אותו רצון, והוא מתגשם. ... הפרדה אמיתית בין הרצון לבין המימוש שלו. כדי להבין זאת לעומק, יש לשים לב לכך שלעיתים נדמה לנו שאנו רוצים משהו, אך למעשה, הרצון שלנו אינו מוחלט. אנו חווים ספקות, התנגדויות פנימיות או רצונות סותרים שמונעים מאותו רצון להתממש. כאשר אדם באמת ובתמים רוצה דבר מסוים ללא סייגים, הוא בעצם מתאחד עם המציאות שבה הדבר כבר קיים. כיצד ניתן לבדוק אם הרצון שלך ... מה הקשר בין רצון של אמת לבין קיומו של דבר במציאות? ישנה הבחנה בין מצב שבו האדם חושב שהוא רוצה דבר מה, אך למעשה אינו באמת רוצה אותו, לבין מצב שבו האדם מזוכך לחלוטין ברצונו. כאשר הרצון שלם, הוא אינו נפרד מהמציאות ולכן הוא מתקיים בה. ... התמונה הכוללת. ברגע שהאדם משיג ראייה שלמה ומוחלטת, הוא מבין שכל מה שקיים כבר נמצא, וכל מה שהוא באמת רוצה כבר קיים. החוויה של הנפרדות היא למעשה תוצאה של התודעה החלקית של האדם. מה ניתן לעשות כדי להגיע לרצון ... כדי להגיע לרצון של אמת, יש צורך בזיכוך פנימי של הרצון עצמו. יש לשאול את עצמך האם אתה באמת רוצה את מה שאתה אומר שאתה רוצה. האם יש בך ספקות? האם אתה מתנגד למציאות כפי שהיא? ככל שהאדם מתבונן יותר לעומק ושואל את עצמו שאלות ... מגלה שהרצון האמיתי שלו הוא כבר חלק מהמציאות. כאשר האדם מסיר את ההתנגדות הפנימית, הוא רואה שכל מה שהוא רוצה כבר קיים, או שאין לו באמת צורך בו. למה זה קורה דווקא כך? השאלה העמוקה יותר היא מדוע המציאות בנויה בצורה הזו. אם המציאות באמת מכילה את כל הרצונות של האדם, מדוע הוא חווה את עצמו כרוצה משהו שאינו קיים? התשובה היא שהמבנה של המציאות מאפשר לאדם לחוות חוויה של רצון כדי שיוכל להגיע להכרה עמוקה ... מהי המשמעות העמוקה של הדברים? המשמעות העמוקה של הדברים היא שהאדם כבר מחובר לכל מה שהוא מחפש. כאשר אדם רוצה משהו אך מרגיש שהוא חסר, זה רק משום שהוא עדיין אינו רואה את המציאות בשלמותה. ככל שהוא מתקרב לאמת המוחלטת, כך הוא מגלה שכל מה שהוא רוצה כבר נמצא. הדבר מחייב תהליך של התבוננות פנימית וזיכוך הרצון, עד שהאדם רואה שהכל אחד, שאין באמת הפרדה, ושאין ...
איך לחקור את עצמך למה זה קורה להרגיש אהוב לגרום לרצון קיום איך להתאחד עם המציאות רצון עצמי איך לעשות הרבה כסף
חקר הרצון האנושי, מהו רצון אמיתי? כמה אתה רוצה? כמה באמת אתה רוצה? כמה אתה לא רוצה? מהו רצון חזק באמת? עצלנות, מסירות נפש, לרצות באמת, מאמץ, נחישות, התמדה, השגת מטרות, הצבת מטרות
6:27חקר הרצון האנושי, מהו רצון אמיתי? כמה אתה רוצה? כמה באמת אתה רוצה? כמה אתה לא רוצה? מהו רצון חזק באמת? עצלנות, מסירות נפש, לרצות באמת, מאמץ, נחישות, התמדה, השגת מטרות, הצבת מטרות
חקר הרצון האנושי, מהו רצון אמיתי? כמה אתה רוצה? כמה באמת אתה רוצה? כמה אתה לא רוצה? מהו רצון חזק באמת? עצלנות, מסירות נפש, לרצות באמת, מאמץ, נחישות, התמדה, השגת מטרות, הצבת מטרות איך אפשר לדעת אם באמת רוצים משהו? אליעד כהן מסביר בתחילת דבריו, כי אנשים נוהגים לומר אני רוצה משהו או אני לא רוצה משהו, אך לא תמיד יודעים להבחין אם הם באמת רוצים את הדבר, או שמא אינם רוצים אותו. השאלה המרכזית שאליעד מעורר היא: איך אפשר להוכיח או להראות לאדם שהוא באמת רוצה משהו, או להיפך, שאינו באמת רוצה אותו? כדי להבין את ההבדל בין רצון אמיתי לבין סתם אמירה של אני רוצה, אליעד מספק דרך מעשית לבחינת הרצון האנושי. הוא מציע לבחון את מידת ההשקעה, ההתמדה והמאמץ שהאדם מוכן להשקיע במטרה שלו. הוא טוען כי אם אדם באמת רוצה משהו, הרצון הזה אמור להתבטא בהתנהגות שלו בצורה מאוד ברורה ומובהקת. מהם הסימנים שמעידים שאתה באמת רוצה משהו? אליעד נותן דוגמה ברורה כיצד ניתן לזהות אם הרצון של האדם אמיתי או לא. הוא מסביר שאדם שרוצה משהו באמת, יעשה את כל מה שביכולתו כדי להשיג אותו. כאשר אדם אומר אני רוצה את זה אבל אין לי כוח, הדבר מעיד על כך שהרצון שלו אינו אמיתי מספיק. אם באמת היה רוצה, הוא היה עושה הכל עד שהיה מגיע לקצה גבול היכולת שלו. המבחן של הרצון האמיתי לפי אליעד הוא מבחן ... ככל שאדם מוכן להשקיע יותר מאמץ ולהתאמץ יותר למען המטרה שלו, זה מעיד על עוצמת הרצון שלו. לדוגמה, אדם שרוצה להצליח בתחום מסוים, אך לא עושה שום פעולה קונקרטית לקראת ההצלחה, אינו באמת רוצה את ההצלחה מספיק. לפי אליעד, אם היה באמת רוצה בכך, הוא היה עושה אפילו דברים קטנים, פעולות שיגדילו את הסיכויים שלו להצליח, אפילו אם הן רק מגדילות מעט ... אליעד מסביר שיש הבדל חשוב בין לא לרצות מספיק לבין לא לרצות בכלל. לא לרצות מספיק פירושו שאדם אכן רוצה משהו, אבל מידת הרצון שלו חלשה מדי, והוא לא מוכן להתאמץ כדי להשיג את המטרה. לעומת זאת, לא לרצות בכלל פירושו שהדבר אינו מעניין אותו בכלל והוא אדיש כלפיו לחלוטין. לדוגמה, אדם שאומר שהוא רוצה להתעשר, אך אינו עושה דבר, בעצם אומר שהוא רוצה, אך לא מספיק רוצה. אילו היה רוצה מספיק, היה עושה אפילו פעולות קטנות בכיוון הזה. כיצד לדעת שאלו רק מילים ושאין רצון מאחוריהן? אליעד מציין דוגמאות ... אמיתי. למשל, אדם שאומר שאין לו כוח להשקיע אפילו מעט מאמץ בהשגת מטרה מסוימת, הוא בעצם אומר שהוא לא רוצה אותה מספיק. כאשר אדם רוצה באמת, הוא לא מתרץ תירוצים כמו אין לי כוח, או זה קשה מדי. במקום זאת, הוא מנסה כל דבר אפשרי, אפילו אם הסיכויים נמוכים. ... סימפטום של חוסר רצון אמיתי. כאשר אדם אומר אני עצלן מדי כדי לעשות זאת, זה בעצם אומר שהוא לא רוצה מספיק. אדם שרוצה משהו באמת, אינו מאפשר לעצלנות להשתלט עליו. הוא מוכן להילחם בעצלנות, להתאמץ ולצאת מאזור הנוחות שלו. ככל שאדם מוכן יותר להילחם בעצלנות, כך הרצון שלו חזק יותר. כיצד מוכיחים לאדם שהוא כן רוצה משהו שהוא טוען שלא רוצה? אליעד מתייחס גם למצב הפוך, שבו אדם אומר אני לא רוצה את הדבר הזה, אבל עדיין ממשיך לעסוק בו או להקדיש לו מחשבה. במקרים כאלו, אליעד טוען שהאדם בעצם כן רוצה, לפחות במידה מסוימת. עצם העיסוק במשהו, גם אם האדם טוען שהוא לא רוצה אותו, מוכיח שיש בו רצון כלשהו כלפי הדבר. לדוגמה, אדם שאומר שהוא לא רוצה מערכת יחסים עם אדם מסוים, אך ממשיך לדבר עליו, להתעניין בו, או לחשוב עליו, בעצם מראה שהוא כן רוצה במידה מסוימת. אם באמת לא היה רוצה, הוא היה אדיש לגמרי כלפי הנושא. איך להתייחס למצב שבו אינך מצליח להשיג את המטרה שלך? אליעד מבהיר שאם אדם באמת רוצה משהו אך עדיין לא מצליח להשיג אותו, הוא עדיין ימשיך להתאמץ. לא רק כדי להשיג בוודאות את המטרה, אלא ... דברים שהם לא בהכרח ישיגו בוודאות את המטרה, אלא אפילו ישפרו רק במעט את הסיכוי להשיג אותה. לדוגמה, אדם שרוצה להתקבל לעבודה מסוימת יעשה גם פעולות עקיפות כמו קורסים, לימודים נוספים או שיפור עצמי, גם אם הם לא מבטיחים שיתקבל לעבודה, אלא רק יגדילו את הסיכויים במעט. אליעד מדגיש כי אדם שרוצה באמת לא מתייאש מהר, הוא מוכן למסירות נפש ולמאמץ משמעותי, והוא ממשיך להתאמץ גם כשהסיכוי נמוך או כמעט לא קיים. מהו רצון אמיתי? איך לדעת כמה אני באמת רוצה משהו? כיצד להתגבר על עצלנות? איך להגדיל את המוטיבציה שלי? מהי מסירות נפש? מה ההבדל בין רצון למילים בלבד?
למה אתה לא רוצה השקעות לייצר הכנסה איך להתקבל לעבודה איך להשיג מטרה מאמץ להרוויח יותר כסף איך להשקיע
האם יש בחירה חופשית? למה אין בחירה חופשית? למה יש בחירה חופשית? מה זה להיות אלוהים? הכל כרצונך תמיד, פרדוקס המהות והצורה, אחדות המהות והצורה, ריבוי אלוהים, רצון חופשי, חופש הבחירה
האם יש בחירה חופשית? למה אין בחירה חופשית? למה יש בחירה חופשית? מה זה להיות אלוהים? הכל כרצונך תמיד, פרדוקס המהות והצורה, אחדות המהות והצורה, ריבוי אלוהים, רצון חופשי, חופש הבחירה
... למה יש בחירה חופשית? מה זה להיות אלוהים? הכל כרצונך תמיד, פרדוקס המהות והצורה, אחדות המהות והצורה, ריבוי אלוהים, רצון חופשי, חופש הבחירה האם יש בחירה חופשית? ההרצאה עוסקת בשאלה אם באמת קיימת בחירה חופשית או לא, ומספקת ניתוח מעמיק של מושגים כמו בחירה חופשית, רצון חופשי והקשר שלהם למבנה המציאות. אליעד כהן מסביר כי אדם עשוי לחשוב שהוא בוחר באופן חופשי, אך למעשה הוא ... הבחירה. לדוגמה, אדם עלול להרגיש שהוא בחר ללכת ברחוב, אך אליעד טוען שהוא רק חווה את הפעולה כחוויה של רצון, ולא באמת בחר בכך מתוך חופש מוחלט. הוא מסביר שעל האדם להבין שכל מה שקורה לו, כל דבר שהוא מקבל כמציאות, הוא במובן מסוים הרצון שלו, גם אם הוא לא מודע לכך מראש. מהו רצון חופשי? ההרצאה נוגעת גם בשאלה אם יש אפשרות שלאדם יהיה רצון בכלל. אליעד מדגיש שאין אפשרות שהאדם לא יחווה רצון, שכן תמיד יש איזשהו רצון סמוי או גלוי שמוביל את פעולותיו. אם לדוגמה, אדם נמצא בבית חולים וכואב לו, הוא עשוי לא לרצות להיות חולה, אך אם הוא מקבל את מצבו ולא מתנגד לו, הוא בעצם רוצה את המצב הזה, גם אם לא במודע. אם אדם היה יכול להתנגד לחוויית החולי לחלוטין, הוא היה מצליח להימנע ממנו. בכך, אליעד כהן מעלה את רעיון שאדם תמיד מחובר לרצון, אפילו אם הוא לא תמיד מודע לו. הקשר בין רצון למציאות: האם הרצון קובע את המציאות? אליעד ממשיך להסביר שהאדם לא תמיד קובע את מה שקורה לו. לדוגמה, אם אדם הולך ברחוב ... זו שמובילה אותו לעשות זאת. אליעד מציע דימוי: האדם הוא כמו עט ביד הסופר. כלומר, האדם חווה את תחושת הרצון, אך הרצון הוא תוצר של כוחות חיצוניים הרבה יותר רחבים. האדם לא באמת בוחר את כל פרט ופרט של חייו, אלא ... ריבוי אלוהים בו אם כל אדם הוא אלוהים ויכול להחליט את כל מה שקורה, אז כיצד יתכנו סתירות בין רצונות של אנשים שונים? הפתרון לפי אליעד הוא שמדובר בכל אדם כבטוי של אותה מהות עליונה, ולכן אין באמת סתירה בין הרצונות השונים. כל רצון הוא למעשה ביטוי של אותו רצון עקרוני שמניע את הכל. האם האדם יכול לשלוט ברצונותיו? האם אדם יכול לשלוט לחלוטין ברצונותיו? אליעד מסביר שאין לאדם באמת שליטה מלאה על רצונותיו. לדוגמה, אם אדם מרגיש כאב ומנסה להסיח את דעתו על מנת להפסיק אותו, הוא יגלה שלפעמים הכאב חזק מדי ... האלוהים, בו אם כל אדם הוא אלוהים ויכול להחליט על המציאות, איך זה מתיישב עם העובדה שיש סתירות בין רצונות של אנשים שונים? הוא מביא את דוגמת הסכסוך בין ישראל לחמאס, שבה כל צד טוען שהוא עושה את מה ... לפי רצונו העליון. האם יש בחירה חופשית? מה זה להיות אלוהים? פרדוקס המהות והצורה מהי אחדות המהות והצורה? האם הרצון חופשי? מה המשמעות של ריבוי אלוהים? האם באמת יש בחירה חופשית? הרצאה זו עוסקת בשאלה האם יש בחירה חופשית? ובהסברים על המושגים בחירה חופשית, רצון חופשי, והיחסים בינם לבין המהות והצורה של המציאות. אליעד כהן פותח את ההסבר בכך שאדם עשוי לחשוב שכל מה ... הוא למעשה רצונו, גם אם הוא לא מודע לכך. האדם חושב שיש רצונות שהוא מודע אליהם באופן ברור (כמו הרצון לאכול או להדליק את האור), ויש רצונות סמויים יותר שהוא מגלה בדיעבד. למשל, אם אדם נפצע, קשה לומר שהוא ... באופן מודע מראש, אבל במובן מסוים, בעצם העובדה שהוא מקבל את המציאות שנוצרה לאחר הפציעה, ניתן לומר שיש לו רצון בדיעבד לפציעה הזאת. אליעד נותן דוגמה לאדם שהולך ברחוב ונפצע, וטוען שאולי הוא לא רצה להיפצע מראש, אבל אם אחרי הפציעה הוא עדיין מקבל את המצב כמציאות קיימת, זה מראה שיש בו סוג של רצון לכך. כלומר, רצון בדיעבד הוא בעצם היכולת לקבל את המציאות לאחר שכבר קרתה, ולא להתכחש לה. האם אפשרי מצב שבו אין לאדם רצון כלל? אליעד מסביר שאין באמת מצב שבו אין רצון בכלל, כי כל עוד האדם מקבל משהו כמציאות, יש בתוכו רצון סמוי או גלוי למצב הזה. אליעד נותן דוגמה נוספת: אם אדם נמצא בבית חולים, כואב לו והוא לא רוצה להיות חולה, השאלה היא עד כמה הוא באמת לא רוצה זאת? אם האדם היה מתנגד באופן מוחלט לחולי שלו, עד כדי כך שלא היה מוכן לקבל את קיומם של ... נוצר רק דרך החושים, ואם האדם היה מתנגד באופן מוחלט לחושים, לא הייתה אפשרות שהכאב יתממש. מה הקשר בין רצון למציאות והאם הרצון קובע את המציאות? ההרצאה ממשיכה ועוברת לדיון עמוק יותר לגבי השאלה האם באמת האדם הוא זה שקובע את מה ... המציאות עצמה קובעת הכל. אליעד טוען שהאדם הוא כמו עט ביד הסופר - כלומר, האדם חושב שהוא פועל מתוך רצון עצמאי, אך למעשה הוא נשלט על ידי כוחות המציאות. הוא ממחיש זאת בעזרת דוגמה: כשאדם רוצה ללכת, מי באמת קובע שהוא ירצה? מי קובע מה תהיה התנועה הבאה שלו? לפי אליעד, האדם רק חווה את התחושה שהוא מחליט, אבל המציאות היא זו ששולטת בכל פרט ובכל רצון. מה המשמעות של להיות אלוהים? אליעד מרחיב בנושא ומסביר שכאשר הוא אומר להיות אלוהים, הוא מתכוון להבנה של האדם ... ברצונותיו? אליעד נותן עוד דוגמה לכך שהאדם אינו יכול באמת לשנות את רצונו באופן חופשי. אם אדם מרגיש כאב ורוצה להפסיק אותו, הוא יכול לנסות לחשוב מחשבות אחרות. אבל אם הכאב חזק מספיק, האדם מגלה שאין לו באמת שליטה ... אחוז, הוא היה מסוגל להתנתק מהם לחלוטין. העובדה שאדם לא מתנתק לחלוטין מהחושים מראה שבסופו של דבר יש בו רצון או תועלת שהוא מפיק מהם, גם אם הוא לא מודע לכך. מהו פרדוקס ריבוי אלוהים ואיך הוא נפתר? אליעד ... בחירה חופשית? מה זה להיות אלוהים? פרדוקס המהות והצורה מהי אחדות המהות והצורה? האם האדם קובע את המציאות? האם הרצון חופשי? מה המשמעות של ריבוי אלוהים?
המהות האמיתית נשלט פתרון מאה אחוז הבחירה החופשית היא אשליה תחושה של הבחירה פרדוקס האם קיימת בחירה חופשית
בחירה בין טוב לרע, בחירה בלי טוב ורע, לבחור בלי טוב או רע, לרצות בלי טוב או רע, רצון ללא טוב או רע, הרצון הראשון, הבחירה הראשונה, בחירה חופשית, בחירה ללא סיבה, בחירה ללא רצון
2:57בחירה בין טוב לרע, בחירה בלי טוב ורע, לבחור בלי טוב או רע, לרצות בלי טוב או רע, רצון ללא טוב או רע, הרצון הראשון, הבחירה הראשונה, בחירה חופשית, בחירה ללא סיבה, בחירה ללא רצון
בחירה בין טוב לרע, בחירה בלי טוב ורע, לבחור בלי טוב או רע, לרצות בלי טוב או רע, רצון ללא טוב או רע, הרצון הראשון, הבחירה הראשונה, בחירה חופשית, בחירה ללא סיבה, בחירה ללא רצון האם קיימת בחירה אמיתית שאינה קשורה לטוב או רע? אליעד כהן דן בשאלה מהותית ועמוקה: האם קיימת בחירה ללא קשר למושגים של טוב או רע, והאם בכלל אפשרי שיהיה רצון שאינו נשען על הערכה של טוב מול רע. לפי ההסברים שהוא נותן, לרוב, כשאדם מבצע בחירה, הוא מונע על ... בחירה שהיא שרירותית לחלוטין. הוא מדגיש שכאשר אנחנו אומרים הוא רצה להרים את הכיסא, באופן אוטומטי אנו מייחסים לאותו רצון איזשהו שיקול של טוב. לדוגמה, אולי זה נוח לו, אולי זה נותן לו תחושה נעימה, ואולי הוא מעוניין לשבת עליו. אבל השאלה שאליעד מציג היא: האם יכול להיות מצב שבו הרצון הראשוני, זה שקודם לכל ההסברים והסיבות, קיים ללא כל תלות בטוב או ברע? איך אפשר להבין את הרצון הראשון או הבחירה הראשונה? אליעד עוסק גם בשאלת הרצון הראשון או הבחירה הראשונה. כאן הוא מדבר על אותו רצון שמופיע לפני שנוצרו מערכות של שיקולים והערכות. הוא מסביר שבמצב כזה, הרצון אינו מבוסס על שום מערכת של שיקול או העדפה, מכיוון שעדיין אין טוב ואין רע - לא קיימת שום ... שישפיע על החלטתו. לכן, הבחירה של אלוהים, מבחינה תיאורטית, הייתה ללא סיבה וללא שיקול. זה מבהיר שאליעד מתכוון לכך שהרצון או הבחירה הראשונית היא משהו שנוצר לפני שיש בכלל מערכת ערכים כלשהי. האם אפשר להתקיים בלי שום רצון? עוד נקודה שאליעד מבהיר היא האם האדם יכול לחוות מציאות בלי שום רצון. בהקשר הזה הוא מסביר שלמעשה קשה לדמיין מצב שבו לאדם אין בכלל שום רצון. כי עצם הקיום והמודעות, לפי אליעד, מניחים איזשהו סוג של רצון, אפילו אם הרצון הזה הוא רק לרצות או אפילו רק להתקיים. ולכן, השאלה לגבי בחירה ללא טוב או רע נוגעת במשהו מאד עמוק ויסודי בתודעה האנושית. עם זאת, אליעד מדגיש שלמרות הקושי להבין או להסביר באופן מוחלט את האפשרות של רצון ללא סיבה וללא שיקול, עצם הדיון בזה מוביל להבנה עמוקה יותר של מושגי הרצון והבחירה עצמם. האם בכלל קיימת תשובה מוחלטת בנושא? נקודה נוספת שאליעד מציין בהרצאה היא שאין תשובה מוחלטת וברורה לשאלות ... אותנטי, גם אם בסופו של דבר לא מגיעים לתשובה חד - משמעית. מהי בחירה ללא טוב או רע? מהו הרצון הראשון? האם אפשר לבחור ללא סיבה? האם אפשרי רצון ללא שיקול טוב או רע? מהי בחירה חופשית באמת? האם קיימת תשובה מוחלטת לשאלת הבחירה?
מבצע בחירה בין טוב לרע תשובה מוחלטת להגיע לתשובה מוחלטת להסביר איך להסביר בלי טוב ורע ללא שום רצון
אולי אני לא רוצה כלום? איך לדעת מה אני רוצה? מה יעשה לי טוב? לא יודע מה אני רוצה, האם אני רוצה משהו? 2 סוגים של לא רוצה כלום, כעט ביד הסופר, אולי אני כלום? אולי אין בחירה חופשית? אולי אין לי רצון? אולי אני דומם?
אולי אני לא רוצה כלום? איך לדעת מה אני רוצה? מה יעשה לי טוב? לא יודע מה אני רוצה, האם אני רוצה משהו? 2 סוגים של לא רוצה כלום, כעט ביד הסופר, אולי אני כלום? אולי אין בחירה חופשית? אולי אין לי רצון? אולי אני דומם?
אולי אני לא רוצה כלום? איך לדעת מה אני רוצה? מה יעשה לי טוב? לא יודע מה אני רוצה, האם אני רוצה משהו? 2 סוגים של לא רוצה כלום, כעט ביד הסופר, אולי אני כלום? אולי אין בחירה חופשית? אולי אין לי רצון? אולי אני דומם? מה המשמעות של השאלה מה אני רוצה? אחת השאלות הקיומיות ביותר שאנשים שואלים את עצמם היא: מה אני רוצה?. בשאלה זו טמונה הנחה שיש משהו ספציפי שאמור לעשות לאדם טוב. כאשר אדם מנסה לברר את רצונותיו, הוא למעשה ... מה אני חושב שיעשה לי טוב?. אך אליעד כהן מסביר שיש אפשרות אחרת, לא נפוצה, והיא שהאדם באמת לא רוצה שום דבר. אין מדובר במצב של ייאוש או של דיכאון שבו האדם לא רוצה כלום משום שהוא איבד דבר שחשוב לו, כמו אדם שנפרד מבת זוגו או אם שאיבדה את הילד שלה. במקרים כאלה, האדם למעשה רוצה משהו מאוד ספציפי ולכן מרגיש תחושה של חוסר משמעות, כי אין לו את אותו דבר שהוא רוצה. לעומת זאת, אליעד מציע מצב שונה לחלוטין שבו האדם לא רוצה כלום באופן עמוק ואמיתי, מתוך תפיסה של אחדות עם המציאות. במצב זה, האדם אינו מוצא שום הבדל בין האפשרויות ... אין לו העדפה ממשית, דבר או מצב ספציפי שיגרום לו להרגיש טוב יותר. האם יש שני סוגים של לא רוצה כלום? אליעד מסביר שישנם למעשה שני סוגים של מצב שבו אדם לא רוצה כלום: הסוג הראשון הוא מצב רגשי שלילי שבו האדם אינו רוצה כלום כי הוא חש שהדברים שהוא רוצה אינם בהישג ידו. לדוגמה, אדם שעבר טראומה כמו פרידה מבן זוג או אובדן של אדם קרוב עשוי להרגיש שהוא לא רוצה כלום כי הדבר היחיד שרצה כבר אינו קיים עבורו. הסוג השני, שאותו אליעד מנסה להדגיש, הוא מצב פילוסופי שבו ... האדם כאצבע כדי להמחיש את הרעיון של חוסר רצון עצמאי. כשאנחנו רואים אצבע כותבת, אנחנו יכולים לשאול מה האצבע רוצה?, והתשובה ברורה: האצבע לא רוצה כלום. היא פשוט מבצעת את רצון הגוף ששולט בה. באותה מידה, ייתכן שאנחנו בני האדם, בדומה לאותה אצבע, לא באמת רוצים שום דבר באופן עצמאי, אלא שאנחנו פשוט מבטאים פעולה או רצון של המציאות כולה. במילים אחרות, יכול להיות שאנחנו ... או ביטוי של מציאות רחבה יותר שמחליטה עבורנו מה אנחנו נעשה או נרצה. אם כך, אולי השאלה מה אני רוצה? אינה באמת השאלה הנכונה, אלא היא רק ביטוי לאשליה שיש לנו רצון עצמאי ונפרד מן המציאות שסביבנו. האם הבחירות ... שהוא רק השתקפות של מה שקורה לנו במציאות, ללא שליטה אמיתית מצדנו. האם בכלל ניתן לדעת מה אנחנו באמת רוצים? אליעד כהן מציע גם את האפשרות שאולי אין בכלל משמעות לשאלה מה אנחנו רוצים, משום שאולי אין שום רצון אמיתי שהוא שלנו באופן עצמאי. הרצון שלנו יכול להיות פשוט ביטוי אוטומטי של תגובה ... דבר שיעשה יהיה בדיוק אותו הדבר מבחינת ההשפעה שלו. מצב זה מביא לתובנה שאולי כל השאלות על מה אני רוצה? אינן באמת רלוונטיות, כי הן מבוססות על הנחה מוטעית שהרצון שלנו הוא בעל משמעות נפרדת ומוגדרת באופן עצמאי. מה ... שאם האדם אכן מבין שאין לו רצון עצמאי, הוא עשוי פשוט לחוות את המציאות בלי צורך להחליט אם הוא רוצה את מה שקורה או לא. במצב כזה, אין מאבק פנימי, אין ניסיון לשנות או לשלוט במה שקורה, אלא קבלה פשוטה של המציאות כפי שהיא. זוהי הבנה עמוקה יותר של החיים: במקום לשאול כל הזמן מה אני רוצה?, האדם יכול פשוט לחוות את הדברים כפי שהם, ללא התנגדות וללא ניסיון לשלוט במציאות. במצב כזה, אין משמעות מיוחדת ... החיים באופן ישיר יותר, ללא מחיצות או הגדרות. האם יש לנו רצון חופשי? האם אפשר להיות במצב של לא רוצה כלום? איך לזהות את הרצון האמיתי שלנו? מה הקשר בין רצון ותודעה? האם אנחנו רק חלק מהמציאות או יש לנו רצון עצמאי? איך לדעת מה אני רוצה? האם יש לי רצון בכלל? ההרצאה עוסקת בשאלות קיומיות על הרצון האנושי והיכולת להבין מה אנחנו באמת רוצים. פעמים רבות, אנשים שואלים את עצמם: מה אני רוצה?, מנסים להבין את הרצון האמיתי שלהם, ואם הם באמת יודעים מה יגרום להם אושר. התשובה היא לא תמיד ברורה, ולפעמים התהליך עצמו יכול להוביל למבוי סתום של חוסר רצון. מה קורה כשאני לא יודע מה אני רוצה? בהרצאה, נדונה האפשרות של אדם שאינו יודע מה הוא רוצה. הוא עשוי לשאול את עצמו שאלות כמו: מה אני רוצה? ומה יעשה לי טוב?, אך תגובתו היא חיפוש מתמיד אחר תשובה שתשביע את רצונו. אולם, יש גם אפשרות שבן אדם יגיע למסקנה שהוא בעצם לא רוצה כלום. כשאדם שואל את עצמו מה הוא רוצה, הוא מניח שיש משהו שצריך לרצות, משהו שיגרום לו להרגיש טוב. אך מה אם אין שום דבר כזה? מה אם כל הבחירות לא באמת משנה? האם אפשר להגיע למקום של לא רוצה כלום? לא מדובר בחוסר רצון של אני מיואש ולא רוצה כלום, אלא בפרספקטיבה אחרת: האם באמת יש משהו שאני אמור לרצות? לדוגמה, אדם שנמצא במצב של אובדן או שברון לב, יכול לחשוב שהוא לא רוצה כלום. זה לא אומר שהוא לא רוצה משהו ספציפי, אלא שהוא לא מוצא משמעות או רצון במציאות כולה. ייתכן שהוא פשוט חווה אובדן ולא מצליח למצוא ... קשור לרצון של אצבע? בהרצאה מוצגת דימוי של אדם שהוא כמו אצבע במציאות. כשאתה שואל את עצמך מה אני רוצה?, האם באמת יש לך רצון עצמאי? אולי אתה לא יותר מאצבע שמבצעת פעולה שנקבעה על ידי המציאות שסובבת אותך. האצבע לא רוצה כלום, היא פשוט מבצעת את מה שגוף האדם מחליט בשבילה. אולי גם אנחנו, במובן מסוים, לא רוצים כלום - ... אולי אנחנו רק חלק מהמציאות הגדולה שסובבת אותנו. האם יש לנו רצון חופשי? האם אפשר להיות במצב של לא רוצה כלום? איך לזהות את הרצון האמיתי שלנו? מה הקשר בין רצון ותודעה? האם אנחנו רק חלק מהמציאות או יש ...
בתוך המציאות להתגבר על האקסית לשלוט במה שקורה אני כלום נכפה עלי יכולת להבין רצונות הנחות
רצון חופשי, בחירה חופשית, חופש הרצון, האם יש בחירה חופשית? מהי הבחירה החופשית? לשלוט ברצון, לשנות את הרצון, איך נוצר רצון? הבחירה ביד האדם לעשות כרצונו, ליקוטי מוהרן ח"ב נד, חקר הרצון, אלוהים הוא הרצון, עבד של הרצון
רצון חופשי, בחירה חופשית, חופש הרצון, האם יש בחירה חופשית? מהי הבחירה החופשית? לשלוט ברצון, לשנות את הרצון, איך נוצר רצון? הבחירה ביד האדם לעשות כרצונו, ליקוטי מוהרן ח"ב נד, חקר הרצון, אלוהים הוא הרצון, עבד של הרצון
רצון חופשי, בחירה חופשית, חופש הרצון, האם יש בחירה חופשית? מהי הבחירה החופשית? לשלוט ברצון, לשנות את הרצון, איך נוצר רצון? הבחירה ביד האדם לעשות כרצונו, ליקוטי מוהרן חב נד, חקר הרצון, אלוהים הוא הרצון, עבד של הרצון האם באמת יש לאדם בחירה חופשית? השאלה המרכזית שאליעד כהן מעלה בהרצאה זו היא האם לאדם באמת יש בחירה חופשית, או שהאדם למעשה תמיד פועל מתוך הכרח פנימי שנובע מהרצון שלו. אליעד כהן מסביר כי באופן כללי, אדם עושה בדיוק את מה שהוא רוצה לעשות, ללא יוצא מן הכלל. כל פעולה שאדם מבצע בחייו מבוססת באופן מלא על הרצון שלו. כלומר, אם האדם רוצה משהו מסוים, הוא יעשה אותו, ואם הוא לא רוצה, הוא לא יעשה אותו. מה קורה כשיש רצונות סותרים? אליעד כהן מציג מצב נפוץ שבו יש לאדם מספר רצונות סותרים בו זמנית. למשל, אדם יכול לרצות לעשן סמים ובמקביל לרצות לא לעשן. במצב כזה מתעורר רצון נוסף שקובע לאיזה מהרצונות להקשיב. ההחלטה הסופית שהאדם מקבל מושפעת מרצון אחר, שהוא הרצון שקובע באותו הרגע איזה מהרצונות הסותרים יהיה דומיננטי יותר. לדוגמה, אם אדם רוצה לעשן ובמקביל הוא רוצה שלא לעשן, ישנו רצון שלישי שיכריע איזה מהרצונות ינצח. אם הרצון הזה מכריע לטובת העישון, האדם יעשן, ואם הוא מכריע נגד העישון, האדם יימנע מעישון. אך בכל מקרה, ההחלטה עצמה נקבעת תמיד על ידי הרצון. מי שולט ברצון של האדם? אליעד כהן מסביר שגם אם האדם מרגיש שהוא שולט ברצונו, עליו לשאול את עצמו מי בעצם מחליט על הרצון שלו. למשל, אם האדם מחליט שמעכשיו הוא לא יקשיב יותר לרצון שלו, מי באמת החליט זאת? הרצון עצמו. גם ההחלטה של האדם להיפטר מהרצון או לשנות את רצונו היא החלטה שנעשית על ידי רצון פנימי אחר. לכן, בסופו של דבר, האדם נשלט על ידי רצונו ואין לו אפשרות ממשית לעשות משהו כנגד רצונו, שכן כל החלטה נובעת מהרצון. דוגמאות להבנת התלות ברצון האישי אליעד כהן נותן מספר דוגמאות שממחישות את השליטה של הרצון על האדם. הוא שואל את השאלה, האם האדם יכול לדפוק את הראש בקיר? התשובה היא שהאדם יכול לעשות זאת רק אם הוא באמת ירצה לעשות זאת. כלומר, אם יהיה לאדם רצון אמיתי לדפוק את הראש בקיר, הוא לא יוכל להתנגד לו, אלא בהכרח יעשה זאת. דוגמה נוספת היא הכנסת היד לאש. אדם שממש רוצה להכניס את היד לאש, יעשה זאת בלי יכולת להתנגד. דוגמאות אלה ממחישות שהאדם תמיד מחויב לרצונו ולא יכול לפעול נגד הרצון שלו. גם כאשר אדם מרגיש שהוא מתגבר על רצון אחד, זה רק מפני שיש לו רצון אחר, חזק יותר, שמאפשר לו להתגבר על הרצון החלש יותר. שוב, הכל נקבע על ידי הרצון. האם האדם הוא רובוט של הרצון שלו? אליעד כהן מציב בסוף ההרצאה שאלה מעמיקה יותר ומציע לקהל לחשוב עליה: האם האדם הוא בעצם סוג של רובוט שנשלט לחלוטין על ידי הרצון? אליעד מעודד את השומעים לחשוב כיצד נוצר הרצון, מי מפעיל אותו, האם הרצון הוא של האדם עצמו, או אולי האדם רק חושב בטעות שהרצון שייך לו, כאשר למעשה הוא מופעל מבחוץ. אליעד ...
אמת רצון האלוהים סיגריה להיפטר לשאול שאלות רוצה לעשות דומיננטי מה הוא רוצה
הסוד של: מהו שורש *כל* המציאות/ה"אני" / כל הסיבות / הנאה סבל? ועוד - חלק 1
... 1 במאמר הזה יתבארו הרבה נושאים וסודות עמוקים. ביניהם העניין של שורש האני של האדם ומהי מהותו? מהו שורש הרצון של האדם? מהי מהות הרצון של האדם? מהו הרצון הפנימי ביותר של האדם? מהם שני הצירים וטווחי הרגשות שקיימים במציאות? מהו ציר ההנאה האין סופי? איך להגיע לשורש של המציאות? איך לזהות שקרנים ומנהיגי שקר? ועוד נושאים נוספים. ונתחיל מהעניין הבא, והוא כי מי שרוצה ליהנות מהחיים בהנאה אין סופית שמתחדשת בכל רגע מחדש, לשם כך עליו ליישר קו עם המציאות כפי שמייד נסביר ... נקודה כלשהי בין שיא האושר לבין שיא הסבל. כי תחושת הטוב והרע של האדם, תלויות ברמת ההתאמה שיש בין הרצון האישי של האדם, לבין המצב של המציאות. וככל שהרצון האישי של האדם תואם ומתאים יותר למצב של המציאות, כך מצבו הרגשי של האדם טוב יותר. וכל אדם בכל רגע ורגע, הוא גם רוצה דברים מסוימים במציאות כפי מה שהיא, אבל זו זמנית הוא גם רוצה לשנות דברים כלשהם במציאות. כי כל אדם בכל רגע, תמיד יש איזה כמה רצונות שיש לו שאותם הוא רוצה להשיג. וכל רצון שיש לאדם להשיג איזה דבר בחיים שלו וכיוב, הרי שזה בעצם ביטוי לכך שהאדם לא מקבל את המציאות כפי מה שהיא, אלא רוצה לשנות אותה. כי אבן לדוגמה שאין לה שום רצון עצמי כלל, אצלה באמת אין הבדל בין שום דבר לשום דבר. ואם האדם היה רוצה את המציאות בשלמות כפי מה שהיא, הרי שלא היה צריך להישאר אצל האדם שום רצון עצמי כלשהו מכל סוג שהוא. וכל העדפה שיש לאדם לגבי דבר כלשהו, אפילו ההעדפה של האדם להיות בריא במקום להיות חולה, או לחיות במקום למות וכיוב, או אפילו הרצון של האדם להרגיש טוב, או הרצון להיות קיים, כל דבר שהאדם מעדיף אותו יותר מאשר דבר אחר, הרי שהוא ביטוי לכך שהאדם עדיין לא רוצה את המציאות בשלמות כפי מה שהיא. ובכל רגע ורגע יש לאדם רצונות שונים שבהם הוא כן רוצה את המציאות. ויש גם רצונות שונים שבהם האדם רוצה לשנות את המציאות, או רוצה שהמציאות תהיה דווקא בצורה כלשהי. שזה בעצם ביטוי לכך שהאדם עדיין לא מרוצה מהמציאות כפי מה שהיא. וככל שיש לאדם יותר רצון עצמי שונה מהמציאות, כך רע לו יותר, וככל שהרצון העצמי של האדם תואם יותר את המציאות, כך טוב יותר לאדם. ונמצא אם כן, כי האדם כל הזמן נע ... 100% באותה המידה, ואף על פי כן כוס אחת תהיה עם רמת שלמות גדולה יותר מאשר הכוס השנייה. והנמשל: הרצון של האדם הוא כמו כוס וכלי קיבול של אושר. ויש את הכוס המלאה והריקה במינונים שונים. שזה בעצם המצב ... הנקודות האלו, יש את הציר של ההנאה בלבד ללא כל סבל. כי אם האדם מגיע למצב שבו הוא לא רוצה את המציאות בכלל, דהיינו, המצב של הכוס הריקה, זה מתהפך אצלו לטובה. כי הסבל של האדם נובע רק מהפער שבין הרצון שלו לבין המציאות. וכאשר האדם מגיע לנקודה שבה הוא לא רוצה שום דבר בשלמות, ממילא הוא מתאחד עם האדם שרוצה את הכל בשלמות. כי אם האדם באמת לא רוצה שום דבר בשלמות, הרי שממילא כבר אין שום הבדל אצלו בין שום דבר לשום דבר, וממילא הוא כן רוצה את הכל בשלמות. כי כדי שהאדם לא ירצה את המציאות, לשם כך הוא צריך כן לרצות איזה משהו אחר. אבל אם האדם לא רוצה שום דבר במציאות, ממילא הוא כבר לא יכול לא לרצות את המציאות כפי מה שהיא, כי אין לו שום ... טוב, יש נקודת מפגש. ונקודת המפגש הזו היא השתוות הרצון, שהיא המצב שבו האדם מיישר קו עם המציאות. ומי שרוצה להגיע להנאה אין סופית, עליו לעבור דרך הנקודה שבה הוא מיישר קו עם המציאות. פירוש: כי מי שרוצה להגיע לנקודה שבה הוא תמיד ירגיש אך ורק טוב, ושבנוסף רמת ההנאה שלו מהמציאות רק תעלה כל הזמן, לשם ... הזו פירושה, שהאדם מגיע לנקודה של רצון אין סופי. דהיינו, רצון ללא הגדרה, רצון שבו האדם גם מצד אחד רוצה את המציאות, אבל גם מצד שני הרצון של האדם לא מוגדר בשום צורה. כי הגדרת הרצון של האדם, היא ... כלשהו. כי הרצון של האדם שאיתו האדם חי בחיי היום יום, הוא רצון מצומצם מוגבל ומוגדר. כי כאשר האדם רוצה דבר כלשהו, באותו הרגע האדם לא רוצה את ההפך של אותו הדבר. כי האדם לא יכול גם לרצות בשלמות וגם לא לרצות בשלמות את אותו הדבר. ... לחכם האמיתי. כי כפי שכבר ביארתי, לחכם האמיתי יש איזון בין הרצונות שלו. כי הוא בכל רגע ורגע גם רוצה את הדבר וגם לא רוצה את הדבר בו זמנית. והאיזון הזה אפשרי על ידי שורש הרצון, ששם כל הרצונות מאוזנים בשלמות. וכפי שכבר ביארתי ... הידיעות, שם נמצאות כל הידיעות כידיעה אחת. ובשורש השכל, שם יש את כל צורות המחשבה האפשרויות, כדבר אחד. ומי שרוצה לגלות את שורש הרגשות שלו, עליו לנסות להגיע לנקודה רגשית שבה הוא יצליח להרגיש את כל הרגשות האפשריים בבת אחת. ומי שרוצה לגלות את שורש המחשבות, עליו לנסות לחשוב על דבר אחד ומחשבה אחת, שתכלול בתוכה את כל המחשבות האפשריות בבת אחת, כולל את כל ההפכים כולם בבת אחת בתוך אותה המחשבה. ומי שרוצה לגלות את שורש הידיעות ולהבין את המהות של מה שהוא יודע, עליו לנסות לדעת דבר אחד שיכלול בתוכו את ... עוד יותר. אך בכל מקרה יש שורש אחד שמאחד תחתיו את כל הישויות וכולי. ונחזור לעניין הקודם, והוא שמי שרוצה להגיע לציר ההנאה האין סופית, עליו לשם כך לעבור בנקודת האיפוס של כל הדברים, שהיא נקודת ההתחלה של כל ...
לזהות שקרן שורש הרצונות איך להגיע להנאה חכם שורש הרצון הסוד הצלחה הגדרות
בחירה חופשית - למה אין ויש בחירה חופשית זה אחד?
10:05בחירה חופשית - למה אין ויש בחירה חופשית זה אחד?
... בחירה חופשית והעדר בחירה חופשית הם למעשה ביטויים שונים לאותו הדבר. אליעד פותח בטענה כי בחירה חופשית משמעותה פעולה שהרצון קדם לה. אם אדם בוחר פעולה מסוימת, הרצון של אותו אדם הוא שבחר את הפעולה הזו. מכאן עולה שאלה מהותית: מה גרם לאדם לרצות את מה שהוא רוצה? אליעד מציע שתי אפשרויות מרכזיות לגבי השאלה הזאת. אפשרות ראשונה היא שהכל מתרחש באקראיות מוחלטת. במצב כזה, הבחירה כלל ... או סיבה כלשהי לאירועים. האפשרות השנייה מניחה קיום של תכנון כלשהו בעולם, כלומר, שיש תבונה או ישות כלשהי בעלת רצון, והיא שמניעה את הדברים. מהו הרצון הראשון, והאם הוא נבחר? אליעד ממשיך לעומק השאלה ומציע לבחון את הישות או התבונה הראשונה שמניעה את העולם. הוא שואל האם לתבונה זו יש רצון כלשהו, והאם היא בעצמה רוצה את הרצון הזה. ההנחה של אליעד היא כי מי שבאמת בוחר הוא לא מי שמבצע פעולה, אלא מי שיוצר את הרצון המוביל לפעולה זו. לכן, אם מישהו גורם לאדם אחר לרצות לעשות משהו, אותו גורם הוא שבחר ולא האדם עצמו. השאלה המרכזית של אליעד היא מה יצר את הרצון הראשון? מה קדם לו? האם הרצון הראשון הוא תוצאה של בחירה או לא? אליעד מציין כי כאשר מדברים על הנקודה הראשונה, הפרספקטיבה משתנה, כיוון שבשורש של הדברים, שהוא מעל לזמן ומקום, לא ניתן לדבר על רצון ועשייה כפעולות נפרדות בזמן. במקום זה, בשורש הדברים, הרצון והעשייה הם דבר אחד, מתרחש בו - זמנית. מדוע הרצון הראשון לא יכול להיווצר מסיבה? כאשר דנים בשאלת הרצון הראשון, נשאלת השאלה האם הוא נוצר מסיבה כלשהי או שמא הוא נוצר באופן אקראי לגמרי. אם הרצון הראשון נוצר מסיבה, מיד נשאל מה הסיבה שהובילה לסיבה הזו וכך הלאה עד אינסוף, מה ששוב שולל את רעיון הבחירה החופשית. לעומת זאת, אם הרצון הראשון נוצר ללא סיבה, המשמעות היא שהוא אקראי, וגם כאן אין בחירה חופשית, כי לא הייתה סיבה שתיצור בחירה כלשהי. אליעד מבהיר שהשאלה אם הרצון הראשון נוצר מסיבה או ללא סיבה היא בעצם שאלה טיפשית. מדוע? כי הוא מציע רעיון לפיו הרצון הראשון יכול היה להיווצר מעצמו, על ידי אותו כלום או העדר רצון, שאותו הוא מתאר כישות בלתי מוגדרת, חסרת סיבה. במצב כזה, אם אותו כלום יצר את הרצון, הרי שהוא עשה בחירה כלשהי. גם אם אנחנו לא מבינים כיצד בדיוק הוא עשה את זה, עדיין הוא זה שעשה, ולכן לא ניתן לומר שאין בחירה. מצד שני, אם מקבלים שהרצון הראשון נוצר ללא סיבה, אז שוב, זהו מצב של חוסר בחירה, כיוון שלא היה דבר שהניע את הרצון הזה להיווצר. אליעד טוען כי שתי נקודות המבט הללו משנות את ההגדרה של מהי בכלל בחירה. כלומר, גם פעולה שנעשית ללא רצון יכולה להיחשב כבחירה אם היא מתרחשת בפועל. האם אפשר להבין את הבחירה כמציאות אפשרית בלבד? אליעד מוסיף פרספקטיבה נוספת: ... ההבחנות הללו, טוען אליעד, קיים דבר כללי וגבוה יותר. ברמה העליונה הזו אין משמעות להבדלים בין מושגים כמו סיבה, רצון, בחירה או אקראיות. ברמה זו, כל המושגים הם אפשרויות בלבד, ואף אחת מהם אינה מחויבת. במקום זאת, קיימת אמת ... המסר המרכזי על בחירה חופשית? המסר המרכזי שאליעד מציע לנו לקחת מכאן הוא שחשוב להתבונן לעומק במושגים של בחירה, רצון וסיבה. ככל שאדם מעמיק בהתבוננות זו, הוא מגלה שמעל כל ההגדרות והמושגים קיימת מציאות אחת, שבה ההבדלים בין בחירה ... או אין בחירה היא להגיע לאחדות מוחלטת של ההבנה, בה כבר לא קיימת הפרדה בין מושגים אלה. בחירה חופשית רצון ראשון האם יש סיבה לרצון הראשון? העדר רצון וסיבה תבונה ראשונה האם הכל אקראי? מהו הקשר בין בחירה חופשית לבין העדר בחירה חופשית? הנושא המרכזי בהרצאה הוא ... מתייתרת. מובן, אם כן, כי עצם קיום השאלה כבר מניח את קיומה של איזו בחירה, כיוון שבחירה תמיד מתחילה מרצון. מהו הרצון הראשון, ומה יוצר אותו? בהמשך, עובר אליעד לשאול על הרצון הראשון. כאשר אנו שואלים מה קדם לרצון הראשון, האם יש משהו שבחר אותו, הדיון מתפצל לכמה כיוונים. אם אנחנו מניחים קיום של תבונה ראשונה שמניעה את כל הקיום, אנו שואלים: האם לתבונה הראשונה יש רצון? האם היא בחרה לרצות? אליעד מציין כי אם ישות כזו קיימת, מי שבאמת בוחר אינו מי שעושה, אלא מי שיוצר את הרצון. כלומר, אם יש רצון, מישהו בחר את הרצון. בהנחה שהרצון הראשון הוא בלתי מוסבר לחלוטין, האם ניתן להניח שיצרנו אותו מתוך רצון, או שמא הוא נוצר במקרה? ... רצון ובחירה קשורים לאמיתות מקיפות יותר של היקום. בחירה חופשית רצון העדר סיבה תבונה ראשונה העדר רצון הפעם אני רוצה לדבר על הבחירה החופשית, ואני אתן עוד נקודת מבט על הבחירה החופשית. אסביר פרספקטיבה מסוימת שתראה שבחירה חופשית וחוסר ... לדוגמה שיש תבונה ראשונה המניעה את העולם, ונשאל: האם התבונה הראשונה, האם יש לה מצידה רצון כלשהו? האם היא רוצה את הרצון של עצמה? כי באמת, בסופו של דבר מי שבאמת בוחר זה לא מי שעושה, מי שבוחר זה ... אם רצה ועשה הם בו זמנית, אז זה או רק רצה או רק רצה, ויש להעמיק ולהבין שבשורש אין רוצה, יש עשייה ללא רצון כך שלא שייך להגיד שרצית לעשות בשורש של כל הדברים. והמיקוד כעת הוא ברצון, כי ... כאן נקודה מאד מעניינת, כי מצד האמת, השאלה הזאת היא טיפשית, ולמה היא טיפשית? כי אפשר להגיד, בא נניח השכוח רצון הראשון נוצר מעצמו, OK... אז אותו כוח ראשון שנוצר מעצמו, אותו הכלום, הוא זה שבחר שיהיה רצון. הרצון הלו ...
נפרדות רצון מציאות אחת איך לשאול שאלות איך לשנות התנהגות לבחון חוסר סדר להתבונן
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על רצון
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: רצון, איך להתמודד עם אכזבות? איך להשיג איזון נפשי? כעס ועצבים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? דיכאון? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם עצבות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: רצון, איך לקבל החלטות? איך להעריך את עצמך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לעשות יותר כסף? איך להיגמל מהימורים? איך להצליח בזוגיות? איך לשפר את הזיכרון? איך להיות מאושר ושמח? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להצליח בראיון עבודה? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך ליצור אהבה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשנות תכונות אופי? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לנהל את הזמן? איך להעביר ביקורת בונה? איך להאמין בעצמך? איך להתמודד עם גירושין? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לא להישחק בעבודה? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך להנות בחיים? איך להיות הכי חכם בעולם? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? האם אפשר לדעת הכל? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם באמת הכל לטובה? האם יש בחירה חופשית? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה יש רע בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש משמעות לחיים? בשביל מה לחיות? האם יש או אין אלוהים? מה המשמעות של החיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה העולם קיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך נוצר העולם? למה יש רע וסבל בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם הכל אפשרי? האם לדומם יש תודעה? אולי אנחנו במטריקס? למה לא להתאבד? האם יש אמת מוחלטת? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להיות מאושר ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
להפוך מידידה לחברה למה אני חוזרת לעשן? להתמודד עם כאבים חכמה כעס בחיק כסילים ינוח לחגוג את החיים דיכאון קליני קשה הפחד להיות פחדן ביטחון עצמי משפיע אהבה עצמית שקרית חקירת הרצון לאהוב את עצמי אהבה לא פרופורציונאלית האם קיים האושר? האושר תלוי איך לחיות עם בגידה? כל הזמן במערכת יחסים לקבל החלטה שקולה איך לעמוד בהחלטה? התמודדות עם תהליכים איך להתמודד עם מוות של ילד? למה אני לא מצליחה למצוא זוגיות? איך חושב מצליחן? איך להתייחס ללקוח כמו לחבר? לשכנע ילד לעשות ספורט להישאר בזוגיות רעה בשביל הילדים ללדת ילדים טיפול בהדחקה בתת מודע קיצור דרך רוחנית טראומת שבי הפרעות נפשיות לא הגיוניות איך לגרום לאקס לחזור? להחזיר אחרי פרידה מאמץ של כיווץ העלאה במסת השריר פחד לא הגיוני מאלוהים מה אלוהים רוצה מעצמו? איך לזהות מורה רוחני מואר? סוף המסע אל ההארה איך לחזור להיות אלוהים? למה להיות אלוהים? הכנסה פסיבית מעסק למה לבזבז כסף? למצוא את מטרת החיים מטרת החיים בעולם הבא האם מותר ליהנות? התניה שלילית בחירה רצונית בחירה אישית למה אלוהים ברא את הרע? למה העולם לא מושלם? עוד נושאים ...
האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא ספרים על אימון אישי, מאמן אישי להרזיה, מטפל התנהגותי קוגניטיבי בתחום רצון - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.5781 שניות - עכשיו 08_09_2025 השעה 13:55:25 - wesi1