הסוד של האיזון - מהו הסוד שאותו *לא* יודעים *כל* הפסיכולוגים / חכמי הרוח?... לא מוצאות ולא מספקות פתרון אמיתי, לכך שיש בתוך האדם רצונות מנוגדים, שכולם רוצים לבוא לידי ביטוי בו זמנית. ולכך לאף אחד בעולם אין פיתרון. ויש גם איזון אמיתי. וכאן יש כמה שלבים. ובשלב הראשון נציג מהו איזון אמיתי. ואחכ נסביר במה תלויה היכולת להיות באיזון אמיתי. ואחכ ... איזו משימה, שהדבר הזה לא מונע ממנו להבין, שאכן צריך לבצע אותה. ואיזון אמיתי, הוא היכולת להכיל בו זמנית שני רגשות ושתי מחשבות ושני רצונות מנוגדים והפוכים אחד לשני. לדוגמה, לאהוב ולשנוא. או לרצות ולא לרצות וכיוב. ואיזון אמיתי מגיע לאדם, רק כאשר האדם לומד את הדרך, איך הוא יכול בו זמנית להכיל בתוכו מצב של סופרפוזיציה רגשית, דהיינו, ריבוי רגשות מנוגדים זה לזה באותו הרגע ממש. כי חוסר איזון נוצר, בגלל המאבק שיש בין הרצונות המנוגדים זה לזה. כי כאשר ... את מה שאין לו, על ידי זה נוצרת מלחמה. אבל אם יש לאדם את היכולת להכיל בתוכו את שני הרגשות האלו בו זמנית, דהיינו, ברגע אחד לחוות בו זמנית גם את הרצון לשנות את המציאות, וגם את הרצון ההפך הגמור לא לשנות את המציאות, הרי שאז ורק אז יש לאדם שלום בין הכוחות המנוגדים שבו. והדבר הזה והמצב הזה, הוא ורק הוא, ... לעשות אותו, הדבר הזה מאפשר לאדם להיות גם מסוגל להכיל בתוכו את ריבוי הרגשות והמחשבות המנוגדות בו זמנית בבת אחת כישות אחת. ומהו הדבר הזה שבו תלויה היכולת הזאת? והדבר תלוי ביכולת של האדם לראות את התמונה המלאה של המציאות. כי המציאות עצמה היא דוגמה טובה לישות אחת, שמכילה בתוכה בו זמנית את סך כל הכוחות המנוגדים. ומי שרוצה להכיל בתוכו את כל הכוחות המנוגדים בו זמנית, עליו לעבור למצב תודעתי כמו של המציאות, שמכילה בתוכה את כל הכוחות השונים בו זמנית. אך כיצד יכול האדם להפוך להיות כמו המציאות עצמה? וכפי שהסברנו יש כאן עוד בעיה נוספת, והיא שהאדם לעולם לא יכול להפוך להיות מה שהוא לא. לפחות לא בכוחות עצמו. כי הישות ... בתודעה של המציאות עצמה, כל זמן שהוא עצמו קיים. כי האדם לא יכול להיות שתי ישויות שונות זו מזו בו זמנית. והאדם לא יכול ברגע אחד גם להיות הוא עצמו וגם להיות המציאות עצמה. זא גם אילו הייתה לאדם את היכולת להפוך להיות משהו אחר, הרי שלשם כך על האדם היה לוותר על הישות העצמית של עצמו. כי אי אפשר להיות גם וגם בו זמנית. ולכן כעיקרון, האדם לא יכול להכיל בתוכו את התמונה המלאה כולה. דהיינו, גם להיות התמונה המלאה עצמה בתודעה שלה, ועדיין להמשיך להיות הוא עצמו בתודעה שלו. כי אלו שתי ישויות שונות, שהאדם לא יכול בבת אחת להיות שתי הישויות האלו בו זמנית. אבל, בהחלט ניתן להבין שאם האדם כן היה יכול לראות את התמונה המלאה, דהיינו, אילו היה יכול האדם להיות גם הוא עצמו וגם בו זמנית להיות בתודעה של התמונה המלאה, הרי שאחרי שיש לאדם יכולת שכזו, הרי שזאת כבר לא בעיה אצלו להכיל בתוכו את כל הרגשות השונים והמנוגדים, בו זמנית ברגע אחד ולהיות באיזון אמיתי. ונמצא אם כן, שכדי שהאדם יגיע לאיזון אמיתי, לשם כך עליו להיות מסוגל להיות במצב של מספר ישויות שונות בו זמנית. שעל ידי היכולת הזו האדם גם יכול לראות את התמונה המלאה כולה, וגם האדם יכול להכיל בתוכו רגשות מנוגדים בו זמנית. אך איך מגיעים לכל זה? והתשובה היא שכדי להגיע לכל זה, לשם כך צריך להיות לאדם שכל מאוד ייחודי. ומי שרוצה להגיע לדבר הזה שהוא בלתי נתפש בשכל האנושי, עליו פשוט לנסות למצוא חכם אמיתי שהצליח להיות בו זמנית גם וגם, והצליח לראות את התמונה המלאה ועדיין להישאר הוא עצמו. ועל האדם פשוט לנסות ללמוד כמה שיותר מהשכל של החכם האמיתי. ועל ידי זה שהאדם מעמיק את מחשבתו בשכל של החכם האמיתי, אז האדם מגלה את הדרך איך לראות את התמונה המלאה, ואיך להיות מסוגל להכיל בו זמנית ישויות שונות, וממילא גם איך לחיות באיזון אמיתי, שבו האדם מסוגל להכיל בתוכו את כל הרגשות בבת אחת. ונוסיף ונאמר, שיש כאן עוד קושי אחד, והוא הקושי של האדם למצוא את ... שמנהיג אמיתי הוא לא זה שנראה סבלן או נחמד או מאושר או חייכן וכיוב, אלא זה שמסוגל להיות שני הפכים בו זמנית. כי מנהיג אמיתי, נראה כאחד האדם ממש. כי מאחר שהוא מכיל בתוכו את כל ההפכים, הרי שפעם אחת הוא כועס ופעם אחת הוא רגוע. ופעם אחת הוא שמח ופעם אחת הוא עצוב וכיוב. שזו ... נראים שונים משאר בני האדם. כי מאחר שהם לא יודעים איך להיות בסופרפוזיציה רגשית, דהיינו, איך להיות בו זמנית בריבוי מצבים רגשי, לכן הם בוחרים לעצמם דרך כלשהי, כגון דרך הרוגע וכיוב. אך השלמות כמובן, רחוקה מהם והלאה. כי כולם כולל כולם, תמיד יש בהם איזה חוסר שלמות כלשהו. כי ... לא עושה שום שינוי במציאות מכל סוג שהוא. אבל החכם האמיתי שמכיל בתוכו את ההפכים, הוא דווקא בו זמנית מכיל בתוכו גם את השקט הנפשי המוחלט, שמנקודת המבט הזו אותו החכם האמיתי אכן חווה את השלמות של המציאות, מנקודת מבט שכזו שבה אין לו שום רצון לשנות את המציאות בשום דבר. אבל הוא מכיל גם כן בו זמנית את הצד הנגדי, שהוא הצד שכן רוצה לשנות את המציאות. ולכן החכם עושה את הפעולות שלו, כאחד האדם ממש. כי הוא מכיל בתוכו בו זמנית את שני הקצוות המנוגדים. והכל, זה רק על ידי זה שהוא יודע את הדרך, איך לראות את התמונה המלאה. וזה בעצם אומר, שיש כאן עוד קושי לאדם למצוא את החכם האמיתי. כי לפעמים אלו ... לעזור לאדם עצמו. כי הם עצמם עדיין לא הצליחו להיות מסוגלים להכיל בתוכם את שני הקצוות של הניגודים בו זמנית ברגע אחד. כי זה תלוי אך ורק ביכולת של האדם לראות את התמונה המלאה ולהיות בתודעה של התמונה המלאה, ותוך כדי זה להישאר הוא עצמו. וזה כמובן דבר, שבשכל האנושי הוא בכלל לא ... חכם שכזה וללמוד מהשכל שלו. כדי שגם האדם עצמו יוכל בבוא היום להיות מסוגל להכיל בתוכו את ההפכים בו זמנית, ולהגיע לאיזון אמיתי. ...