... לך לדעת את העתיד, למשל לזכות בלוטו, מה זה באמת ייתן לך? גם אם זכית, לא הפכת למאושר באמת. אפילו שליטה במחשבות של אחרים לא תספק אושר מתמשך, מכיוון
שהרצון שלך לעולם לא ייעלם באמת. תמיד תרצה עוד דבר ועוד דבר, ולכן תיקשור במהותו אינו משנה את מצבך הפנימי. למה גם אלוהים אינו מאושר באופן מוחלט? אליעד מדגים שאפילו אם תהפוך להיות אלוהים ותוכל לעשות כל מה שאתה
רוצה, אתה עדיין לא תהיה מאושר. הוא מבקש לדמיין מצב שבו הגשמת את כל
רצונותיך, כולם מאושרים, ומה הלאה?
הרצון תמיד קיים ומשתנה. הוכחתו היא שהמציאות עצמה קיימת - כלומר, יש משהו שעדיין לא מספק את אלוהים, ולכן הוא ממשיך לברוא. הסרט ברוס ... לראש באופן מוחלט שהוא עושה הכל, עדיין לא מובטח שהוא יהיה מאושר. אליעד מסביר שאלוהים עצמו, בתור מי שעושה את הכל, אינו מאושר לגמרי, כי תמיד קיימת פעולה
ורצון לשינוי. האושר האמיתי מגיע רק כאשר האדם מבין שאין הבדל בין שליטה לבין חוסר שליטה, ואז הוא יכול לחוות את האחדות המוחלטת של ... מורכבות יותר. האמת מסדרת לך את החיים עד שלב מסוים, אבל לאחר מכן דורשת ממך התמודדות אינטנסיבית וקשה יותר. האם תיקשור עם מלאכים אמיתי? מה הקשר בין
רצון ואושר? כיצד לשלוט במציאות? מה המשמעות האמיתית של תיקשור? האם אלוהים יכול להיות מאושר? איך לשלוט במחשבות וברגשות? האם אפשר ... יזכה בלוטו. אליעד שואל, ומה זה נותן לך? הוא מציין שאפילו אם האדם אכן יזכה בלוטו, הזכייה עצמה לא תשנה את המהות הפנימית שלו, שכן גם לאחר הזכייה יישאר בו
רצון וחוסר שביעות
רצון כלשהו. הוא מתאר גם מצב דמיוני שבו אדם יכול לשלוט במחשבות של אחרים. הוא שואל, ואפילו אם תהיה לך היכולת לשלוט במחשבות של אנשים אחרים, מה זה ייתן לך באמת?. התשובה שלו היא שגם יכולת כזו לא תספק לאדם אושר מתמשך או משמעותי, כי
הרצון הפנימי לעולם לא נעלם, הוא רק משנה צורה וממשיך להתקיים. האם תיקשור עם ישויות כמו מלאכים הוא משמעותי? אליעד מדגיש שמבחינה ... מראש, אפילו של כל מה שעומד לקרות, לא יכולה להביא לאושר אמיתי. הוא משתמש בדוגמה שבה אדם יהפוך לאלוהים בעצמו, שיש לו יכולת אינסופית ושהכל קורה בדיוק
כרצונו. גם במצב כזה, אליעד מסביר, האדם לא יהיה מאושר באמת. הוא ממחיש זאת באמצעות השאלה: אם אתה משנה את המציאות שכל האנשים יהיו מאושרים לגמרי, מה תעשה לאחר מכן? האם תפסיק
לרצות? האם לא תחוש
רצונות נוספים?. התשובה הברורה שלו היא
שהרצון לעולם אינו נעלם לחלוטין. תמיד יהיה חוסר מסוים, תמיד האדם ירצה משהו נוסף. זו הסיבה לכך שאלוהים ממשיך ליצור את המציאות שוב ושוב, כי גם לו יש
רצון, גם לו אין סיפוק מוחלט, אחרת היה מפסיק לברוא את המציאות. הוא נותן דוגמה מסרט בשם ברוס הגדול מכולם, שבו הגיבור מחליף את אלוהים לשבוע ומנסה להגשים לכולם את
רצונותיהם, מה שמוביל לכאוס מוחלט בעולם. הדוגמה הזו ממחישה את חוסר האפשרות להגיע למצב שבו
הרצונות נגמרים או שהכל מסודר לחלוטין. מדוע גם אלוהים עצמו לא יכול להיות מאושר באופן מוחלט? אליעד טוען שגם אלוהים עצמו לא יכול להגיע לאושר מוחלט. הוא מציין שכל זמן שקיים אני ועוד משהו שהוא לא אני, קיים תמיד פער וחוסר שביעות
רצון. זהו חוק בסיסי של המציאות: כל זמן שיש משהו ועוד משהו אחר, תמיד ישנו
רצון, ולכן אף אחד לא יכול להגיע לאושר מוחלט או מלא באופן סופי. הוא מדגיש שאפילו יכולתו של אלוהים היא אינסופית, העובדה שיש בכלל מציאות קיימת היא עדות לכך שגם אלוהים לא
מרוצה לגמרי, אחרת לא היה צורך בשום פעולה ובשום בריאה. ההוכחה שהוא מביא לכך היא עצם הקיום של העולם והדברים סביבנו, כולל הקיר בחדר, שמצביעים על כך שאלוהים
רוצה משהו ולכן יוצר אותו, משמע יש בו עדיין
רצון וחוסר סיפוק. האם תיקשור יכול לשנות את המציאות? אליעד מסביר שאין אפשרות אמיתית לשנות את המציאות בדרך של תיקשור, כי אין באמת ... אמיתי היא ההבנה העמוקה שכל הדברים הם כבר טובים כפי שהם כרגע, ואין צורך לצפות שמשהו בעתיד יפתור את כל בעיותיו. האם תיקשור עם מלאכים אמיתי? מה הקשר בין
רצון ואושר? האם אלוהים יכול להיות מאושר? מה המשמעות האמיתית של תיקשור? כיצד לשלוט במציאות? האם תפיסת אני עושה הכל מביאה אושר אמיתי? ... ולשחרור אמיתי מכל סבל. מהי כף הקלע ומה הקשר בינה לבין תשובה ושבת? אליעד משתמש במושג כף הקלע לתאר את התנודות בין טוב לרע, בין בחירה להיעדר בחירה, בין
רצון לחוסר
רצון. התנודות הללו הן חלק ממציאות ימי החול, שבה ישנן הבחנות כמו כשר - פסול, מותר - אסור וכו. שבת, לעומת זאת, מסמלת את המנוחה, את ... וההבחנות. מהי אחדות וכיצד היא קשורה לשבת, כף הקלע ותשובה? אליעד מתאר מצב שבו האדם מטלטל את עצמו בין תחושת בחירה לבין היעדר בחירה, בין טוב לרע, בין אני
רוצה לאני לא
רוצה. מצב זה נקרא לפעמים כף הקלע או פינג פונג בין הפכים. רבי נחמן הגדיר את ששת ימי החול בתור מציאות של הפרדה (כשר - פסול, טהור - ... בזכות העצות של רבי נחמן, הוא הגיע לנקודה שבה כל דבר שרצה כבר היה ברשותו, וכאן התחילה הבעיה האמיתית. האושר של השגת המטרה היה זמני, וכשהכל עבד בדיוק
כרצונו, הוא מצא את עצמו מבין שהאושר הזה הוא אשליה. הוא שאל את עצמו כיצד ניתן להמשיך ולהעלות את הרף לאחר שהכל כבר טוב. אליעד הסביר כי לאחר שהאשליה מתפוגגת והאדם מגיע להכרה בכך שהכל מתנהל כפי שהוא
רוצה, הוא מתחיל להסתבך. הוא חווה שהמציאות כבר לא מאתגרת אותו, ושכבר אין אפשרות ליהנות יותר מההישגים, מכיוון שההישגים עצמם מוגבלים ... מעשית ופותר את הבעיה, הוא מרגיש מאושר. אך זהו אושר זמני בלבד, משום שהבעיה היא לא במטרות עצמן, אלא בתודעה שתמיד מחפשת משהו אחר. כאשר אדם משיג כל מה שהוא
רוצה, הוא מגלה שהאושר הוא אשלייתי, ונדרש לחפש את האמת מאחורי המציאות. הבעיה האמיתית, אומר אליעד, מתרחשת כשהאדם מגלה שאין כבר לאן ... הוא חי את חייו. איך ההתמודדות עם האשליות יכולה להוביל לסיבוך? העצות של רבי נחמן סיפקו לו פתרונות לכל בעיה, והדברים הסתדרו בשבילו. אולם, כשהכל עובד
כרצונך, מתחילים להתעורר ספקות. אנשים רבים חיים באשליה שלפיה אם רק ישיגו את מה שהם