ניהול ארגוני, אימון
מנהלים, טיפים
למנהלים, איך להצליח בתור
מנהל? תפקידו של
המנהל, לתת את המשימות שלך לעובדים, איך להצליח
לנהל? לתת משימות לעובדים, תפקידו של
המנהל לנהל, מה התפקיד של
המנהל? לנהל או לעבוד, ללמוד
לנהל, יעוץ ארגוני איך להצליח בתור
מנהל ולמה חשוב לחלק משימות לעובדים? כדי להצליח בתור
מנהל , אליעד כהן ממליץ על גישה ברורה ופשוטה: בכל פעם שיש משימה שעליך לבצע
כמנהל , יש לשאול את עצמך אילו חלקים במשימה הם כאלה שרק אתה יכול לבצע, ואילו חלקים אחרים אפשר להעביר לעובדים שלך בארגון. הרעיון המרכזי כאן הוא
שהמנהל לא אמור לבצע את כל המשימות בעצמו, אלא דווקא ... שאני אעשה אותה? אם התשובה היא כן, המשימה או החלק הרלוונטי צריך לעבור אליו. רק לאחר שהעובדים בארגון סיימו לבצע את כל מה שביכולתם, אתה
כמנהל צריך להיכנס לתמונה ולסגור את הדברים האחרונים ... האחרונים, החשובים ביותר, שרק אתה יכול לעשות. הדבר נכון אפילו למשימות שנראות תחילה שרק אתה מסוגל לבצע - תמיד כדאי לבדוק שוב. למה הזמן של
המנהל שווה הרבה יותר מזמנם של העובדים? אליעד מדגיש נקודה קריטית: הזמן של
המנהל חשוב הרבה יותר מאשר הזמן של העובדים. הוא יכול להיות חשוב פי מאה, פי אלף או אפילו פי מיליון מהזמן של העובדים, מכיוון שהתפקיד המרכזי של
המנהל הוא
לנהל את הארגון עצמו. לכן, עדיף לך
כמנהל שתהיה לך שעה פנויה, בזמן שהעובדים שלך יעבדו ... מאשר שאתה תבצע בעצמך עבודה שהעובדים יכולים לבצע. אם אתה עובד במקום העובדים, אתה בעצם מבזבז את המשאב הכי יקר וחשוב בארגון - הזמן שלך
כמנהל. לדוגמה, נניח שיש לך פרויקט גדול שדורש הרבה ... לעובדים שלך לבצע את רוב העבודה - כל מה שאפשרי - ואתה תגיע רק בסוף לביצוע ההשלמות הנדרשות. כך תחסוך לעצמך זמן יקר שבו תוכל להתמקד במשימות
ניהול, תכנון ואסטרטגיה. מהו היתרון של חלוקת משימות נכונה בארגון? חלוקת משימות נכונה מאפשרת
למנהל להתפנות לעיסוקים קריטיים שקשורים בפיתוח העסק, ... אסטרטגיות והובלת הארגון כולו קדימה. כך למעשה, כאשר אתה מאפשר לעובדים לבצע את המשימות, אתה מתפנה לפעולות המורכבות והחשובות באמת, כגון
ניהול הארגון, זיהוי הזדמנויות חדשות וקידום מטרות עסקיות ארוכות טווח. מה לעשות בפועל עם כל משימה חדשה שמגיעה אליך
כמנהל? הצעד הראשון בכל משימה חדשה הוא תמיד לשאול: האם ואילו חלקים במשימה שלי מישהו אחר בארגון יכול לבצע במקומי? אליעד ממליץ להקפיד ליישם את השאלה הזו תמיד, כהרגל
ניהולי קבוע. בצורה זו, אתה שומר לעצמך את היכולת
לנהל את הארגון בצורה מיטבית, במקום להיות עובד נוסף ... אותה. גם אם נדמה לך שהמשימה מסובכת או ייחודית מדי, תמיד שווה לבדוק שוב. ככל שיותר חלקים של המשימות יבוצעו על ידי עובדים אחרים, כך לך
כמנהל יהיה זמן רב יותר לעסוק
בניהול עצמו - המשימה החשובה ביותר של כל