רצון לתת
רצון להשפיע - השטן, שמתחזה לאלוהים - מי
רוצה לסבול כמו השטן? כי יש כאלו שטוענים, שהם מבינים את מהות הסבל של האדם. ולטענתם השגויה, הסבל של האדם, הוא בגלל שיש לו
רצון לקבל הנאה. שעי זה נוצר אצל האדם סבל מתמיד, שגורם לו
לרצות תמיד לקבל הנאה. ולטענתם, הפתרון לכך שהאדם מרגיש תמיד חיסרון, הוא בכך שהאדם ימיר את
הרצון שלו לקבל הנאה,
ברצון להשפיע ולתת הנאה לאחרים. ונדמה להם בטעות, שמי שיהיה לו רק
רצון לתת ולהשפיע לאחרים, הוא יחווה את השלמות האלוהית ולא יסבול מתחושת חסר כלשהי. והסיבה לכך שגם האנשים האלו סובלים, היא משום שתפישת האלוהים שלהם היא שגויה, עד כדי כך, ... שדרכו היחידה, היא לסבול מכך שיש לו תחושת חסר מתמדת, שבאה לידי ביטוי
ברצון הנצחי שלו לקבל הנאה. ורק כלפי חוץ,
הרצון הזה שהוא סבל מתמיד, הוא נראה כאילו הוא
רצון להשפיע ולתת הנאה, למרות שבאמת, הוא סבל אמיתי, שכולו אך ורק סבל. כי
רצון להשפיע, הוא
רצון ותחושת חיסרון, בדיוק כמו
רצון לקבל.
ורצון להשפיע גם הוא צורה של
רצון, שהוא חיסרון מהשלמות. כי בשלמות, אין שום חיסרון ושום
רצון כלל. והאלוהים השקרי, בגלל שכל כך רע לו, הוא עושה אך ורק רע תמיד. והוא מטעה את האדם לחשוב, שהוא אלוהים אמיתי ושלמות אמיתית, כדי שהאדם, כמו ירצה להיות כמותו, ויסבול ... כאילו הוא כל יכול וכאילו הוא שולט בכל, וכאילו יש לו בחירה מלאה לעשות
כרצונו. כמו הטועים שנדמה להם, שיש להם קצת בחירה חופשית לעשות
כרצונם. ומי שמתבונן מעט בעין אמיתית, רואה את הטעות הגדולה. והיא, שמלך מלכי המלכים, כפי שהם בטעות תופשים אותו, הוא עירום. ושהוא משועבד בצורה נוראית,
לרצון האישי שלו. שאת
הרצון האישי שלו, שהוא זה שאחראי לכל מה שהוא עושה, אותו הוא לא בחר כלל מעולם. ולא רק שאלוהים לא בחר בוחר את
רצונו החופשי, אלא שאפילו את קיומו עצמו הוא לא בוחר. ולמען הסר ספק, קיומו של אלוהים, הוא גם עונש נצחי ואמיתי. כי מי שיתבונן על
רצונו של אלוהים השקרי שעושה את הכל, יראה כי
רצונו של אלוהים, קיים, ללא
רצונו של אלוהים עצמו כלל. וזה משום, שקיום
רצונו של אלוהים, ואפילו קיום ידיעתו של אלוהים את קיומו העצמי, אלו דברים שהם אינם מחויבי המציאות, אלא רק אפשריים בלבד. כי הדבר היחיד שקיומו מחויב, הוא קיומו של הדבר ... האחת, שהיא המצוי הראשון והיחיד. וזה בעצם אומר, שישות של אלוהים, שיש לה
רצון ושהיא מודעת לעצמה, הרי שבעצם היא ישות של אלוהים שקרי. כי באחדות האמיתית של המציאות, אין שום נפרדות כלל, אפילו לא בין ישותו של אלוהים, לבין
רצונו מחשבתו רגשותיו ידיעתו את קיומו העצמי. ואצל אלוהים האמיתי שהוא אחדות המציאות, שם לא שייך שום הגדרת
רצון עצמי כלל. כי באחדות האמיתית, אין שום הפרדה בין
הרצון, לבין הישות ש