... מקרה, גם אהבה וכל כיוב, זו לא תכלית החיים. ויש כאלו שנדמה להם שתכלית החיים של עצמם, היא חלק מתכלית אחרת גדולה יותר. כי מצד האמת מי
שרוצה להבין את תכלית החיים, לשם כך עליו להבין את התכלית של קיומה של ... של היצירה הוא אין סופי. ובנקודת ההתחלה עצמה, שם אין שום גבול ושום הגבלה לגבי האפשרות ליצור דברים. ואם באמת בנקודת ההתחלה היה
רצון לעשות טוב, אכ היה ראוי יותר ליצור מציאות כזו שבה יש רק טוב, ... ואדרבה, יש יותר רע מאשר טוב, כפי שכל אחד מבין בכוחות עצמו. וגם הטוב הוא לא מי יודע מה טוב. ובפרט כאשר האדם מתבונן על העניין הזה של
הרצון העצמי של האדם, שהאדם קיים עם
רצון עצמי שאחראי לכך שהאדם כל הזמן מרגיש רע. ואם באמת התכלית היא שהאדם ירגיש טוב, הרי שהיה אפשר ליצור אדם שקיים ללא
רצון עצמי כלל, שאז הוא לעולם לא מרגיש רע. והיה גם אפשר ליצור אדם, שאולי דווקא כן יש לו
רצון עצמי, אלא
שהרצון העצמי שלו תמיד מתאים למציאות, שגם אז הוא לעולם לא מרגיש רע. ואף על פי כן ניתן לראות, שבכל זאת האדם כן קיים עם
רצון תמידי לשנות את המציאות. דהיינו, הסבל הוטבע בתוך האדם. ותחושת חוסר השלמות שיש לאדם, רודפת את האדם בכל מצב שבו הוא נמצא. כי כל מה שיש לאדם וכל מה שיתנו לאדם, הוא תמיד ממשיך להרגיש חסר, כל זמן שיש לו
רצון עצמי. וגם כמובן יש לזכור, שאם אכן התכלית היא כדי לעשות טוב, אכ יש להסביר מדוע המציאות היא דווקא כפי מה שהיא בכל רגע ורגע מחדש. כגון שיש לדוגמה להסביר, מדוע הסיבה של
הרצון לעשות טוב, מדוע היא מחייבת את זה שכוח המשיכה לדוגמה יעבוד כפי מה ... מדוע לדוגמה חוקי הפיזיקה הם דווקא בצורה כלשהי. ואם האדם חושב שמטרת כל המציאות היא רק כדי לעשות טוב, אז עליו עכשיו להסביר, כיצד
הרצון לעשות טוב, מחייב את המציאות להיות דווקא כפי מה שהיא בכל רגע ורגע ובכל מקום ומקום. וכל שכן שעליו להסביר, כיצד
הרצון ליצור טוב, בא לידי ביטוי בכך שיש רע, ובכך שיש אדם מוגבל שצריך ... שהתכלית היא כדי לעשות טוב, ושלשם כך נוצרים כל האירועים שבעולם בכל רגע מחדש, הרי שעכשיו יש לשאול, מהי בעצם הסיבה והתכלית שלשמה קיים
הרצון עצמו לעשות טוב? זא נניח שאכן יש
רצון כלשהו לעשות טוב, שהוא מניע את כל האירועים כולם. עכשיו יש לשאול, מה התכלית של
הרצון הזה עצמו? זא מדוע בכלל יש
רצון לעשות טוב, למה לדוגמה שלא יהיה
רצון לעשות רע? כי כאשר האדם מסביר שהמציאות נוצרה בגלל
רצון לעשות טוב שקדם למציאות, הוא שוכח בעצם שגם
הרצון עצמו לעשות טוב, גם הוא עצמו מציאות, וגם הוא עצמו נוצר, כי גם הוא עצמו אינו מחויב המציאות. כי זה לא מחויב המציאות שיהיה
רצון לעשות טוב. וזה עצמו שיש
רצון לעשות טוב, זה עצמו מציאות שגם היא נוצרה. ויש להבין מדוע בכלל נוצר
רצון לעשות טוב? וכאן יש רמת עומק נוספת, והיא שכל הסבר שימציא האדם מדוע יש
רצון לעשות טוב, ומדוע כל האירועים כולם הם כפי מה שהם, הרי שתמיד נוכל ... האדם מתרגל לרע. ולכן יש גם רגעים קטנים של אושר, כדי שבשאר הזמן האדם יסבול מכך שהוא ירצה אותם. כי כפי שכבר ביארתי, הרע קיים רק בגלל
הרצון להרגיש טוב. ולכן אולי נוצר הטוב, כדי שהאדם ירצה להרגיש טוב, ואז ...