... שישי השחור, למה לא כדאי לקנות בזול? למה לא כדאי לקנות
במבצע? למה לא כדאי לקנות בהנחה?
מבצעים לכבוד החגים,
מבצעים והנחות, איך לחסוך כסף? איך לא לבזבז כסף? סייבר מאנדיי, יום חג הרווקים הסיני למה לא כדאי לקנות בזול
במבצעי Black Friday? אליעד כהן מציין כי אחד ממנגוני השיווק המרכזיים של
מבצעי Black Friday, Cyber Monday, או כל תקופת הנחות אחרת, הוא לגרום לצרכן להרגיש שהוא חוסך כסף על ידי קנייה במחיר ... שהם לא צריכים. ההסבר העמוק טמון בהשוואה בין קנייה
במבצע לבין מילוי לוטו. הדרך הבטוחה ביותר להימנע מהפסד בלוטו, לדברי אליעד, היא פשוט לא למלא אותו בכלל. כך, אם תוותר על רכישות מיותרות בתקופות
המבצע, תחסוך כסף באופן מובטח, כמו במקרה של אי השתתפות בלוטו. איך קנייה
במבצע גורמת לנו להרגיש שעשינו עסקה טובה? הסיבה לקנייה מרובה
במבצעים היא תחושת הרווח שנוצרת בעקבות ההנחות, תחושה שגורמת לצרכן להרגיש שהוא דפק את המערכת. אליעד מציין כי אנשים ... צריכים. ברגע שמתעורר פחד לא להפסיד את ההזדמנות או את
המבצע, הצרכן מוצא את עצמו רוכש יותר ממה שהוא זקוק לו. תחושת ההתמכרות לשופינג וההרגשה הזמנית של רווח מוסיפות ... מוצרים טובים ומחירים משתלמים? הרבה פעמים הנחות
והמבצעים לא ניתנים על מוצרים חדשים או איכותיים, אלא על מוצרים שלא נמכרו במחיר מלא, מוצרים שהתקרבו לסיום תקופת המכירה ... לגבי התנהלות צרכנית נבונה, אליעד ממליץ להימנע מהשפעת
המבצעים על החלטות הקנייה. אם אדם באמת צריך מוצר מסוים, כדאי לקנות אותו כשמצאים מחיר הוגן, לא בהכרח במהלך תקופת
מבצע. אם המוצר לא נצרך באמת, עדיף להימנע מהרכישה גם אם יש הנחה. כך ניתן לחסוך כסף באופן כללי, שכן רוב האנשים קונים
במבצע דברים שלא באמת היו רוכשים בסיטואציה רגילה. מהם
המבצעים שמניעים אותנו לרכוש יותר?
מבצעים כמו אחד ועוד אחד, קופוני הנחה
ומבצעי מכירות מפתים את הצרכן לקנות יותר ממה שהוא צריך. לדברי אליעד, מטרת
מבצע כזה היא לא להוזיל את המחיר, אלא להגדיל את כמות הרכישות, ולעיתים הצרכן לא באמת צריך את המוצר הנוסף שהוא רוכש במסגרת
המבצע. מה באמת מניע את המוכר להציע הנחות? המוכר לא עושה הנחות מתוך רצון לספק לצרכן הנחה אמיתית, אלא מתוך רצון ... הוא קונה מוצר שהוא לא באמת צריך. איך לא ליפול בפח
המבצעים? כדי להימנע מבזבוז כסף, אליעד ממליץ להימנע מהתמכרות לשופינג על ידי הצבת גבולות תקציביים. אם הצרכן יודע שהוא ... איך להרוויח בלוטו בוודאות? חגיגת קניות הפסיכולוגיה של
מבצעים והנחות למה הדרך הכי טובה לחסוך כסף היא לא לקנות בתקופת
מבצעים? כאשר מגיעים Black Friday, Cyber Monday, חג הרווקים הסיני או כל תקופת
מבצעים אחרת, נדמה שזאת הזדמנות לשלם פחות ולמצוא הנחות
ומבצעים שונים. בפועל, רבים מנצלים את ההזדמנות כדי לרכוש דברים שלא באמת צריכים, ובכך מוציאים יותר כסף מאשר תכננו. אם ... הרצון לחסוך כסף ולא לבזבז כסף סתם, כדאי להבין שהנחות
ומבצעים נועדו בעיקר כדי לגרום לאנשים לקנות יותר, ולאו דווקא כדי לעזור לצרכן להוציא פחות. איך הדוגמה של הלוטו מבהירה את הטעות שבקניות מיותרות? ישנה השוואה בין קניות
במבצע לבין מילוי לוטו: הדרך הבטוחה ביותר להרוויח בלוטו היא פשוט לא למלא אותו מלכתחילה, כי כך חוסכים את העלות ... באותו אופן, אם לא קונים מוצרים רק בגלל שהם בהנחה או
במבצע, נחסך מראש סכום כסף משמעותי שבדרך כלל היה מתבזבז. אם אדם באמת צריך מוצר מסוים, שווה לקנות אותו בלי קשר למועד או
למבצע. אך אם הקנייה נובעת רק מעצם קיומה של הנחה, יש סיכוי גבוה שהיא מיותרת. למה
מבצעים גורמים לנו להרגיש שאנחנו דופקים את המערכת? כשאנשים קונים בתקופת Black Friday או כל
מבצע אחר, נוצרת תחושה כאילו הכסף שווה יותר. יש סיפוק גדול בידיעה שהמוצר נקנה במחיר נמוך ממחירו המקורי, כאילו הצרכן ...