... ויעדים, התמדה ונחישות, דבקות במטרה, להתמיד במטרות,
השגת מטרות בחיים, הצבת יעדים, הצבת מטרות,
להשיג מטרות ובו יתבאר אחד העניינים שקשורים להצבת מטרות ויעדים. והוא, העניין של נחישות ושל דבקות במטרה. ויתבאר מהי נחישות אמיתית
להשגת מטרות? ואיך
להשיג מטרות על ידי דבקות במטרה? ומהי התמדה ונחישות אמיתית, שהאדם צריך כדי
להשיג מטרות בחיים? ועוד. וראשית נסביר, מהי בעצם מטרה? וכיצד האדם מגדיר לעצמו מטרה ... של כל האנשים בעולם, היא להרגיש כמה שיותר טוב. וכאשר האדם מציב לעצמו איזו מטרה, דהיינו, מזדהה עם רצון כלשהו, עכשיו על האדם בעצם להתאמץ
להשיג את המטרה שלו. כי האדם לא מציב לעצמו מטרות, שהוא כבר השיג אותן. אלא האדם מציב לעצמו ... עם משמעות. כי המשמעות בחיים, נוצרת רק לפי המטרות של האדם בחיים. שאז, ככל שהאדם משיג יותר את המטרות שלו, כך יותר טוב לו. וככל שהאדם פחות
משיג את המטרות שלו, אז יותר רע לו. אבל, בלי מטרות בכלל, אין שום רצונות כלשהם, ואז אין טווח ... שבו הוא גם חווה שלמות בכל דבר, ואעפכ הוא גם רוצה לשנות את המציאות. וכפי שכבר ביארתי את כל זה לעומק במקומות אחרים. ובכל מקרה, ההבנה היא,
שלהשיג מטרות בחיים, פירושו, לרצות לשנות את המציאות, ממצב אחד למצב אחר. וכאשר יש לאדם ... כפי המטרות בחיים, שהאדם הציב לעצמו. וזה בעצם אומר, שכאשר יש לאדם מטרות ויעדים בחיים, הרי בעצם על האדם להבין, שמוכרח שיהיה לו מאמץ כלשהו,
להשיג את המטרות האלו. וככל שהמטרה של האדם, רחוקה יותר מהאדם. דהיינו, ככל שהאדם הציב לעצמו מטרה ... ולגרום לה להיות במצב, שהוא מאוד שונה מהמצב שבו הוא נמצא עכשיו, הרי שזאת בעצם מטרה קשה יותר. והרי שבעצם זה אומר, שהאדם צריך יותר להתאמץ כדי
להשיג את המטרה שלו. ולהתאמץ כדי
להשיג את המטרה, זה על ידי נחישות התמדה דבקות במטרה וכיוב. שרק התכונות האלו, רק הן מאפשרות ... מאמץ כדי להשיג אותן. וככל שהמטרה קלה יותר להשגה, כך צריך פחות מאמץ, וממילא אפשר להסתדר גם עם פחות דבקות במטרה ועם פחות נחישות והתמדה
להשיג את המטרה. אבל, ככל שהמטרה קשה יותר להשגה, דהיינו, ככל שצריך יותר לשנות את המציאות, כך ... של הצבת מטרה כלשהי, היא יצירת משחק של טוב ורע, בעוצמות שונות, לפי החשיבות של המטרה. דהיינו, ככל שהמטרה גדולה יותר, וככל שחשוב לאדם יותר
להשיג את המטרה שלו, כך ממילא הוא מרגיש פחות טוב, כאשר הוא לא
משיג את המטרה שלו, וכך הוא מרגיש יותר טוב, כאשר הוא כן
משיג את המטרה שלו. דהיינו, נוצרת תלות רגשית, בין האדם, לבין
השגת המטרה שלו. ובנוסף, להצבת מטרות, יש גם משמעות נוספת, שהיא, יצירת עלות אישית, שהיא המאמץ
להשיג את המטרה. וככל שהאדם מציב לעצמו מטרה גדולה יותר, כך עליו להבין, שבעצם הוא גורם לכך, שהאושר המוגדר שלו, יהיה תלוי, במאמץ יותר גדול. כי יש כאלו שמציבים לעצמם מטרות, ושוכחים,
שלהשיג את המטרות, זה כרוך במאמץ. כי בלי שום מאמץ, אי אפשר להשיג שום מטרה. אאכ אין לאדם שום ... בצורה כלשהי. ומי שרוצה להשיג איזו מטרה, בפרט מטרה שדורשת המון מאמץ, עליו להיות נחוש ולהתמיד בדבקות במטרה. דהיינו, להיות מוכן להתאמץ למען
השגת המטרה. וכיצד יכול האדם לחזק את הדבקות שלו במטרה? ובאופן כללי אפשר לומר, שהאדם מוכן ... ירגיש יותר טוב פחות רע. וככל שהאדם חושב שהמטרה שלו חשובה לו יותר, כך זה מגדיל את התועלת שלו, מהמאמץ. וכך הוא מוכן יותר לסבול, למען האפשרות
להשיג את המטרה שלו. כי מטרה שהיא לא ככ חשובה לאדם, האדם יהיה מוכן להתאמץ למענה, רק אם הוא ... גם אם הוא יודע, שהוא רק מגדיל את הסיכוי שלו ואת האפשרות שלו להשיג אותה. זא האדם יהיה מוכן להתאמץ, אפילו תמורת הגדלת הסיכוי והגדלת האפשרות,
להשיג את המטרה החשובה. וככל שהמטרה חשובה יותר לאדם, כך הוא יהיה מוכן להסתכן יותר במאמץ מיותר, תמורת האפשרות
להשיג את המטרה. ויש מטרה שהיא ככ חשובה לאדם, עד שהאדם לא מייחס חשיבות כלשהי לשום דבר שהוא, אם הוא לא
ישיג את המטרה שלו. ואז האדם יהיה מוכן להתאמץ במאמץ אין סופי, גם תמורת אפשרות בלבד הכי קטנה בעולם,
להשיג את המטרה שלו. כי כאשר
השגת המטרה היא ממש חשובה, כגון לדוגמה קדושת החיים אושר פנימי וכיוב, אז ממילא האדם מוכן לתת את כל מה שיש לו, גם תמורת אפשרות קלושה בלבד
להשיג את המטרה שלו. כי בלי
השגת המטרה שלו, אין לו לאדם רצון, אפילו לא להיות קיים. ואז האדם מוכן לתת את הכל, אפילו רק למען האפשרות
להשיג את המטרה שלו. וכדי להתאמץ למען משהו, לשם כך צריך לאהוב את הדבר. כי ככל שיש יותר אהבה ... אוהב יותר את המטרה שלו, כך גם הוא יהיה מוכן לסבול יותר ולהתאמץ יותר למענה. כך, שכדי לגרום לאדם להתאמץ למען משהו, צריך לגרום לו לאהוב את
השגת המטרה . וכדי שהאדם יאהב משהו, האדם צריך להתבונן, על התועלת שתצמח לו, מכך שהוא
ישיג את המטרה . ונזכיר, כי מנקודת מבט אובייקטיבית לגמרי, אין שום צורך במאמץ כלשהו, כי אין שום ...