הסוד של הרצון האמיתי - מהו רצון אמיתי בשלמות אין סופית, לדעת את האמת?... של הרצון האמיתי - מהו רצון אמיתי בשלמות אין סופית, לדעת את האמת? כפי שכבר ביארתי, התנאי היחיד ההכרחי לאושר אמיתי מושלם בשלמות, הוא ידיעת האמת. דהיינו, הבנת המציאות בשלמות. כגון לדוגמה הבנת הסיבה הראשונה של כל הסיבות, שהיא הסיבה ... ידי רצון אין סופי ובלתי מוגבל של עצמו. כי יש לאדם כוח רצון. ואם ירצה האדם, הוא יכול לבחור למקד את כל כוח הרצון שלו אך ורק בדבר אחד, שהוא ברצון לדעת את האמת של המציאות בלי להיות מוגבל לתפישה האנושית. וכאשר כל כוח הרצון של האדם, ממוקד כולו אך ורק בדבר אחד ויחיד, שהוא לרצות להבין את האמת של המציאות, אז האדם על ידי הרצון האין ... סופי, ומקבל שכל אין סופי, ומבין את המציאות האין סופית, ורואה את התמונה האין סופית וכולי. וכאן נבאר מהו רצון אמיתי ואין סופי. כי כפי שאמרנו, כדי לדעת את האמת, לשם כך יש תנאי אחד ויחיד, והוא רצון אמיתי לדעת את האמת. וכל זמן שהאדם רוצה לדעת את האמת, אבל רוצה גם עוד דבר אחר, הרי שהרצון של האדם הוא לא מספיק אמיתי, אלא הוא מוגבל. ואז גם האדם מוגבל להבין את האמת. ועל ידי רצון אמיתי בשלמות, אז האדם גם מבין את המציאות ... למענו על כל שאר הדברים. ומי שרוצה איזה דבר, ככל שהוא רוצה את הדבר יותר, כך הוא מוכן לוותר למענו על יותר דברים. ולכל אדם יש רצונות שונים. ולרצות לדעת את האמת, פירושו של דבר הוא, שהאדם מבחינתו מגיע לרמת רצון שכזו, שבה מבחינתו הוא מוכן לוותר על כל דבר אפשרי, תמורת ידיעת האמת. וכל זמן שיש אפילו דבר אחד קטן שהאדם לא מוכן לוותר ... תמורת ידיעת האמת. ולא שהאמת היא רעה, אלא שכדי להבין אותה, על האדם להיות מוכן לוותר על הרצון שלו להרגיש טוב. כי כל זמן שיש לאדם רצון כלשהו מלבד לדעת את האמת, הרי שלא כל כוח הרצון של האדם ממוקד בידיעת האמת. ומי שרוצה רק את האמת ואת כל האמת, עליו להיות מוכן לוותר למענה, גם על הרצון שלו להרגיש טוב. אבל, יש עוד רצון אחר פנימי יותר, והוא הרצון להיות קיים. כי כל ישות רוצה להיות קיימת ולא מוכנה לוותר על הקיום העצמי שלה. ומי שרוצה לדעת את האמת, עליו להגיע לנקודה רגשית שכזו, שבה תמורת ידיעת האמת הוא יהיה מוכן לוותר אפילו על הקיום העצמי שלו. ולא מדובר כאן על מוות של הגוף וכיוב, אלא מדובר כאן על כך שהאדם יהיה מוכן לוותר על הקיום של התודעה העצמית שלו. דהיינו, שאם יציעו לאדם שתי אפשרויות, שהאפשרות הראשונה היא לדעת את האמת כפי מה שהיא ולאחר מכן התודעה של האדם מפסיקה להתקיים, או לחלופין להמשיך להתקיים כתודעה שמודעת לעצמה, אז רצון אמיתי פירושו, שהאדם מוכן למען ידיעת האמת, לוותר אפילו על ... יתנו לו אוכל טוב. שכמובן אחרי שיחתכו את ראשו של הסוס, הרי שאין משמעות לאוכל שיתנו לו. ולוותר על ידיעת האני תמורת ידיעת האמת, פירושו שהאדם מוכן לדעת את האמת ולהיעלם, תמורת זה שהוא ידע את האמת. רק שזה אומר שאחרי שהוא ידע את האמת, כבר לא תהיה לכך כל משמעות עבורו, כי הוא כבר לא קיים כלל. ולהיות קיים פירושו להיות מודע לעצמך ולומר אני. ואפילו המשוגע הגדול ביותר בעולם, גם הוא מודע לעצמו וגם הוא אומר אני ויודע שהוא עצמו קיים. אבל, כדי לדעת את האמת לשם כך צריך רצון נקי לגמרי מכל רצון אחר. וברגע של הרצון האמיתי, על האדם להיות מוכן לוותר אפילו על המשך הקיום של התודעה העצמית שלו. ונחדד: אין הכוונה לומר שידיעת האמת היא רעה. או שידיעת האמת מעלימה את התודעה של האדם. כי האדם יכול לדעת את האמת המלאה ולראות את התמונה המלאה כולה, ועדיין להמשיך להיות מודע לעצמו וגם להרגיש טוב וכולי. ואדרבה, אחרי שהאדם רואה את התמונה המלאה, אז ורק אז האדם באמת רואה את עצמו, ורק ... על העצמי של האדם, הוא ההפך מכל אינטרס אישי. וכל הרצונות של האדם, הם עבור עצמו. וכאשר האדם מוכן לוותר גם על קיום התודעה שלו, הרי שאז הרצון שלו לדעת את האמת, הוא רצון אמיתי ללא כל אינטרס שהוא. ומי שיתבונן היטב יראה, את גודל האמת שנדרשת מהאדם כדי להבין את האמת. כי כדי להבין את האמת בשלמות, לשם כך צריך רצון אמיתי בשלמות. ... ידי זה שהאדם חוקר ומגלה את הרצון הפנימי שלו שממנו נובעים כל הרצונות שלו, בסוף האדם מגיע לשורש הרצון שאותו אפשר להשיג בשכל האנושי, שהוא הרצון לדעת את האמת, שהוא שורש הרצון של האדם. וכאשר האדם מזדהה עם הרצון הזה בשלמות כנל, עד שלא נשאר אצל האדם שום רצון אחר, על ידי זה האדם מקבל שכל חדש. ואז האדם מגלה את הרצון העוד יותר ... העצמי של עצמו. שהבנת הדברים האלו, כרוכה בהבנת המהות של המציאות עצמה. ואחרי שהאדם ברמת התודעה שלו מזדהה עם הרצון הפנימי ביותר שלו שהוא הרצון לדעת את האמת, אז האדם מגלה אחכ את הרצון האמיתי והפנימי יותר, שממנו נובע גם הרצון החיצוני שהוא הרצון לדעת את האמת. כי גם הרצון לדעת את האמת, גם הוא רצון חיצוני. ויש רצון אחר פנימי עוד יותר, רצון אין סופי, שחלק ממנו הוא הרצון לדעת את האמת. ואחרי שהאדם משיג את האין סוף בשכלו, אז הוא רואה את התמונה המלאה, ומגלה גם את שורש הרצון של עצמו. ולכל דבר ודבר בעולם, יש את הדרך להשיג אותו. ויש גם דרך להשיג את האמת. ... ודבר בעולם, יש את תנאי הקבלה שלו ואת תנאי ומבחן הכניסה שלו. ומבחן הכניסה ותנאי הקבלה לעולם האמת שבו יש רק אמת, הוא התנאי היחיד של הרצון האמיתי לדעת את האמת. רצון ככ חזק נקי אמיתי, שהוא ככ ממלא את האדם, עד שהאדם מוכן לוותר גם על הקיום העצמי שלו תמורת ידיעת האמת. וכל זמן שהאדם עוד לא הגיע לרמת אמת שכזו של רצון אמיתי שכזה, הרי שהאדם עדיין רחוק מהאמת. כי מחמת שהרצון של האדם הוא לא מספיק אמיתי, לכן הוא עדיין לא ראוי לדעת את האמת. כי אי אפשר לדעת את האמת, בלי שהאדם באמת ירצה לדעת את האמת. כי הרצון האמיתי לדעת את האמת, הוא יוצר אצל האדם כלי להבין את האמת. כי כאשר יש לאדם עוד רצונות מלבד לדעת את האמת, הרי שהרצון של האדם לדעת את האמת הוא לא מספיק אמיתי. ואז האדם עדיין לא יכול להכיל בתוכו את האמת. אבל כאשר האדם באמת רוצה רק את האמת, על ידי זה הוא יוצר אצל עצמו כלי קיבול אמיתי, שממגנט אליו את האמת. ... האדם חי בשקר, דהיינו, שהוא רוצה לעשות משהו אחד ועושה משהו אחר, והאדם לא שלם עם עצמו ועם הרצונות שלו, על ידי זה האדם מרחיק את עצמו מרצון אמיתי לדעת את האמת. אך על ידי זה שהאדם עושה שלום עם הרצונות שלו, בין אם על ידי זה שהוא ממלא אותם, ובין אם זה על ידי זה שהוא מברר אותם והופך אותם לאמיתיים יותר, על ידי זה האדם מתקרב לרצון אמיתי לדעת את האמת וזוכה לדעת את האמת. ונסכם: רצון אמיתי ונקי באמת, הוא רצון שבו האדם מוכן לוותר על הכל כולל הכל, כולל אפילו על קיומו העצמי. וכאשר יש לאדם רצון אמיתי בשלמות, אז ורק אז האדם מצליח לראות את ...