... שוב ושוב: מה באמת מציק לי? למשל, אם האדם מוטרד מהתנהגות של בן הזוג שלו, אליעד אומר לו לשאול למה באמת מפריע לי שהבן זוג שלי מתנהג
בצורה מסוימת? האדם צריך להיות מוכן להגיע עד סוף האמת שלו. ... למה אני לא חווה שתפוז אחד זה שני תפוזים? אליעד: תשאל מה זה תפוז אחד ומה זה שני תפוזים, ואז תגיע להבנה שזה פונקציה של מקום, זה
צורה שונה של מקום וזמן. ואז אם אני שואל את השאלה, מה זה מקום? אני מבין שהכל זה אחד, למרות שאתה בטוח שזה שניים. למעשה כל X -Y הם בפני עצמם ישות. אז למעשה מה זה תפוז? תפוז זאת
צורה שנמצאת במקום מסוים וזמן מסוים. גם מחשבה תופסת מקום, ... וזמן. היא לא חייבת לתפוס מקום בחושים, היא יכולה לתפוס מקום בתודעה. כשאתה חוקר מה זה מקום וזמן, אתה מבין שמחוץ למקום והזמן, יש
צורה אחרת שהיא מעבר למקום והזמן, אז למעשה התפוז והתפוח נמצאים בשום מקום, ואם הם נמצאים בשום מקום, אז הם אחד. אם תפוז זה
צורה של מקום, והתפוח
צורה של מקום, אבל המקום הוא
צורה של שום דבר, אז התפוח והתפוז הם שום דבר ולכן הם אחד. אם המקום הוא כלום, אז גם
הצורות הם כלום. אם יש כדור, בתוכו יש אויר ומחוצה לו יש ... גם יד וגם גוף, היד היא לא חלק מהגוף, אלא הגוף, כי אם נעלים את כל החלקים של הגוף, לא יישאר גוף, ומכאן היד היא הגוף עצמו. למעשה כל
הצורות , כמו התפוח והבננה, הקיום שלהם תלוי במקיף שלהם, ומה ... יכול להגיד שזה זמן ומקום. אתה צריך לראות שהבקבוק הוא המקום. אתה יכול להגיד שזה אטומים אבל ניתן להגיד שהבקבוק גם מקום. הבקבוק הוא
צורה של מקום, והמקום הוא
צורה של כלום. ומכאן הבקבוק הוא הכלום. עכשיו כרגע הבקבוק זה כלום, למה? כי המקום והזמן הם עצמם עשויים מכלום כרגע. מכאן שהכל עשוי מכלום. ואם נקצין את זה, גם להגיד שההוויה של
הצורה היא כלום, זוהי גם נפרדות, כי אתה אומר למעשה שההוויה היא כלום
והצורה היא משהו. עדיין יש הפרדה בין
הצורה להוויה, בסוף אתה מגיע להבנה
שהצורה וההוויה הם אחד. יש רק ישות אחת. אם תבין זאת, תחווה את זה.
הצורה והלא
צורה הם אחד. אם היית מבין שכול
הצורות הם אחד, אז לא הייתה לך שאלה. היש תמיד ישנו, רק
הצורה שלו משתנה. יש מקום וזמן אין סופי ובתוכו המון
צורות. מה זה כרגע הבקבוק? התהוות של זמן ומקום,
בצורה של כלום. המקום והזמן עשויים מכלום. מה יותר גדול ... מקום העבודה, הרעב היה ממשיך להציק לך, כי אתה באמת רעב. ובסוף אם יהיה לך יותר שכל, אתה תחווה את המציאות אחרת, ואז תחווה את הבעיה
בצורה רחבה יותר, ואז באמת תשאל על הזמן והמקום, ואז תקבל ...