מהות וצורה, האם המהות מחייה את הצורה? האם הצורה מחייה את המהות? בלי מהות אין צורה, בלי צורות אין מהות, מה זה מהות? מה זה צורה? מהי מהות? מהי צורה? הצורה מחייה את עצמה, המהות מחייה את עצמה, המהות היא צורה, הצורה היא מהותמהות וצורה, האם המהות מחייה את הצורה? האם הצורה מחייה את המהות? בלי מהות אין צורה, בלי צורות אין מהות, מה זה מהות? מה זה צורה? מהי מהות? מהי צורה? הצורה מחייה את עצמה, המהות מחייה את עצמה, המהות היא צורה, הצורה היא מהות מהות וצורה - האם המהות מחייה את הצורה? האם הצורה מחייה את המהות? הדילמה בין המהות לצורה היא נושא מרכזי בפילוסופיה, ושאלה זו מועלת בקביעות בנוגע להבנת המהות של הדברים והקיום בכלל. המהות והצורה, שתי מושגים חשובים, מתארים את אופי הקיום של כל ישות. השאלה המרכזית שנשאלת כאן היא מי מחייה את מי - האם המהות מחייה את הצורה, או שהצורה מחייה את המהות? המשל הראשון שמביא אליעד כהן הוא של שולחן. צורת השולחן היא חומר הגלם ממנו ... להתקיים הצורה של שולחן מעץ. בהנחה הזו, המהות היא שמחייה את הצורה, כלומר, ללא מהות העץ לא היו קיימות הצורות שנעשות ממנו. מנגד, נשאלת השאלה: אם לא היה קיים שולחן, האם עדיין יכולה להיות קיימת המהות של השולחן? כלומר, ... העץ, תישאר קיימת גם ללא הצורה של השולחן, והמהות קיימת גם בלי צורה מסוימת. אולם, אם לא היו קיימות צורות כלל, לא הייתה יכולה להיות קיימת המהות, ומכאן שנראה כי צורות מחיות את המהות. אליעד מציין שבלי צורות מסוימות, המהות עדיין קיימת. הוא נותן דוגמה נוספת על שולחן עשוי מעץ: אם בכל העולם כולו יש רק שולחן ... בגלל שהשולחן, צורת הביטוי שלה, לא קיים. בנוגע לשאלה איך נוצרת מהות, אליעד מציין כי המהות נוצרת כאשר ישנן צורות רבות ויש ביניהן מכנה משותף. המהות היא מה שמקשר את הצורות השונות. כלומר, המהות היא לא תמיד קיימת בפני עצמה אלא היא משותפת בין כל הצורות השונות. אליעד לא מגיע למסקנה חד משמעית, אך הוא מציין שזו שאלה פילוסופית שמעלה אפשרויות רבות, עם כיווני מחשבה ... או המהות מחיה את הצורה - זהו נושא שדורש חקירה נוספת. מהות וצורה מהות צורה המהות מחייה את הצורה הצורות מחיות את המהות ההבדל בין מהות וצורה מהות וצורה - האם המהות מחייה את הצורה? האם הצורה מחייה את ... המהות עדיין קיימת. כלומר, המהות קיימת גם אם אין לה צורת ביטוי כלשהי. באופן כללי, אם לא היו קיימות צורות כלל, לא הייתה קיימת מהות. במילים אחרות, המהות לא יכולה להתקיים ללא צורות. ברגע שאין שום צורה בעולם, גם המהות לא קיימת. מצד שני, אם לא היו קיימות צורות ספציפיות, כמו שולחן או כיסא, עדיין קיימת מהות. זו מסקנה שמובילה אותנו לשאלה מורכבת יותר - האם יש מהות ... לא קיימת מהות אם אין צורה שביטאה אותה? אליעד מציין שמצד אחד, יש פרספקטיבה שמאמינה שהמהות היא הדבר האמיתי, וצורות הן רק השתקפות שלה. כלומר, המהות ממלאת את כל הצורות, והצורות לא באמת קיימות בפני עצמן - אלא הן תוצר של המהות. מצד שני, יש גישה הפוכה שמאמינה שהצורות הן החשובות - כל צורה שמתהווה ייחודית ומובילה למציאות. לפי גישה זו, המהות לא קיימת בפני עצמה, אלא היא נוצרת מתוך הצורות. אליעד נותן דוגמה על שולחן אחד שעשוי מעץ - אם כל העולם כולל רק שולחן אחד מעץ, האם העץ ... העץ, והאם כל צורה היא למעשה תוצאה של מהות? בנוגע לשאלה איך נוצרת מהות, אליעד מסביר שהמהות נוצרת כשיש צורות רבות, ויש מכנה משותף בין הצורות. המכנה המשותף הזה הוא המהות, כי מהות היא בעצם מה שמקשר את כל הצורות השונות יחד. אליעד מסביר שהמהות יכולה להיחשב לא רק כמשהו קיים בפני עצמו, אלא כמתחם שממלא את הצורות השונות. אך מצד שני, האם מהות קיימת אם אין צורות? האם ייתכן שהמציאות עצמה לא קיימת, אלא רק הצורות? אליעד לא מגיע למסקנה חד משמעית, אך הוא מסביר ששני כיווני מחשבה אלו מעניקים לנו אפשרות להסתכל על המציאות בצורה שונה. השאלה המרכזית היא אם הצורות הן שמחיות את המהות, או שהמהות מחייה את הצורות. אין תשובה אחת נכונה, אבל יש כאן חומר למחשבה. מהות וצורה מהות צורה המהות מחייה את הצורה הצורות מחיות את המהות