5:48גברים ונשים, הבדל בין גבר לאישה, הבדל בין אישה לגבר, משיכה מינית, מערכות יחסים, רבי נחמן מברסלב, תאוות נשים, תאוות ניאוף, סקס, מיניות, היאחזות רגשית... נחמן טוען כי אם אין הבדל בין גבר לאישה, אז בעצם אין הבדל גם בין יש לאין, ובין מהות לצורה. זהו ניסיון להבין שאין להיאחז בהגדרות חיצוניות או בתפיסות תרבותיות שמחייבות הבחנות בין בני אדם. רבי נחמן היה מודע לכך שזו נקודת תורפה עבור רבים, כי כדי להימנע מההבחנה בין גבר לאישה, אדם צריך להימנע מההיאחזות בצורות חיצוניות שמבוססות על הבחנות נפרדות כמו גבר ואישה. בהמשך, אליעד עובר לדבר על המשיכה המינית, שהיא אחת החוויות החזקות ביותר שאדם יכול לחוות. המשיכה נוצרת כאשר אדם נעול על צורת דבר מסוים, כמו דימוי או מבנה חיצוני, והצורה הזו הופכת למחויבת עבורו. הוא מציין כי כאשר ילד קטן נולד, הוא לא מבין את עקרון ההעדפות המיניות, אך ככל שהוא גדל, הוא מגבש תודעה של אני רוצה את זה. המשמעות היא שהוא לוקח צורה אפשרית והופך אותה למחויבת, כלומר, הוא קובע מראש שהוא מעדיף צורה מסוימת. אליעד מציין שזו הבעיה המרכזית - ההיאחזות בצורת דבר מסוים. לא משנה אם מדובר במראה חיצוני של בן זוג, במזון או בכסף, כל אדם יצטרך להתמודד עם החוויה של למה הוא רוצה את הצורות האלה ואיזה צורך זה מספק לו. הוא מציע לאדם לשאול את עצמו למה הוא רוצה את מה שהוא רוצה ... ההסבר באמצעות דימויים כמו רומן עם עגבנייה או עם חוויות אחרות כדי להדגים את הדרך שבה יכולה להיווצר היאחזות בצורות שונות. אליעד מציין כי אחד מהדברים שהכי קשים לפצח הוא הנושא של ההיאחזות בצורת דבר. לדוגמה, אנשים שמוכנים להתפשר ... כי כל תהליך חקירה כזה יכול להוביל להבנה רחבה יותר של מהות הרצון והצורך, ובסופו של דבר לשחרור מההיאחזות בצורות חיצוניות. מהו ההבדל בין גבר לאישה? מה המשמעות של המשיכה המינית? מהי היאחזות בצורת דבר? מהו תהליך החקירה הפנימית ... שמבדיל בין דברים הוא הבדל חיצוני שנובע מהחינוך והאסוציאציות שהחברה מפתחת סביבם. כל אדם לומד להגדיר את העולם סביבו בצורה מסוימת, אך בפועל ההבדלים הם תפיסתיים ולא מהותיים. למשל, ניתן לשאול מה ההבדל בין חיים למוות - כולם מסכימים ... מהותי בין גברים לנשים, כי אם אין הבדל בין גבר לאישה, בעצם אין הבדל בין יש לאין, בין מהות לצורה. מדובר בניסיון להבין שאין להיאחז בהגדרות חיצוניות או בתפיסות תרבותיות שמחייבות הבחנות בין בני אדם. רבי נחמן היה מודע לכך שזוהי נקודת תורפה עבור רבים, כיוון כדי להשיג תפיסה כזו צריך להיות מסוגל להימנע מההיאחזות בצורות חיצוניות שמבוססות על הבחנות נפרדות כמו גבר ואישה. בהמשך, אליעד מדבר על המשיכה המינית, שהיא אחת החוויות החזקות ביותר ... מסביר כי המשיכה נוצרת כאשר אדם נעול על צורת דבר מסוים - כמו דימוי או מבנה חיצוני - עד שהצורה הזו הופכת למחויבת עבורו. הילד הקטן לא מבין את עקרון ההעדפות המיניות, אך ככל שהוא גדל הוא מגבש תודעה ... חזקות כלפי דברים מסוימים, בין אם מדובר במראה חיצוני של אדם או בתכנים אחרים. אליעד טוען שהמוח נעול על הצורה הזו, ולכן כל ניסיון לשנות את העדפותיו או את מה שהוא רוצה יכול להיות מאתגר מאוד. היאחזות בצורת דבר ... במראה חיצוני של בן זוג, במזון או בכסף, כל אדם יצטרך להתמודד עם החוויה של למה הוא רוצה את הצורות האלה ואיזה צורך זה מספק לו. אליעד מציע לאדם לשאול את עצמו למה הוא רוצה את מה שהוא רוצה, ... רומן עם עגבנייה או עם חוויות אחרות כדי להראות שההיאחזות יכולה להיות בתחומים שונים. אליעד מביא את רעיון ההיאחזות בצורות כדי להסביר את החשיבות של להבין את הדברים שאנו רוצים, ולמה אנחנו רוצים אותם. לדוגמה, הוא מציין כי יש ... צריך לשאול את עצמו את השאלות הנכונות כדי להבין מה מניע אותו, ולפני הכל - להבין למה הוא נאחז בצורות חיצוניות ולבדוק אם יש דרך לשחרר את עצמו מהן כדי להגיע לתפיסה רחבה ופתוחה יותר של העולם והמציאות. גברים ... משיכה. אליעד: כן עכשיו זאת חוויה מאוד חזקה, עכשיו מה זאת אומרת מאוד חזקה? כי אתה כאילו נעול על הצורה, הצורה צריכה להיות מחויב אתה לוקח צורה והצורה הופכת להיות אצלך מחויב כאילו מגדר אפשרי הפך למחויב. זאת אומרת ילד קטן נגיד נולד אומרים לו את מי ... אבל כשהוא מבוגר הוא אומר אני רוצה את זה את זה אני רוצה, מה זה בעצם אומר? שהוא לקח צורה אפשרית והפך אותה למחויבת הוא אומר זה המחויב שלי. עכשיו שמה ההיאחזות בקליפה היא מאוד חזקה כאילו המוח התודעה נעולה על צורה סופית, יש צורה סופית המוח אומר אני רוצה את הצורה הזאת ככה אני רוצה בדיוק את הצורה הזאת זה כאילו אומר שאתה מאוד נעול על הקליפה החיצונית ולכן אחד הדברים שהכי קשים לפצח זה את הנושא ... זה אומר עכשיו נגיד אם הוא אומר אני לא רוצה פחות שקל מה הוא בעצם אומר? אני חייב את הצורה של האלף ואחד, אלף לא צורה לא יפה צריך אלף ואחד וזה לא מביא לך שום תועלת יש לך כבר מאה אלף לא צריך מאה אלף ואחד מה זה משנה לך מה הצורה היאחזות בצורה. עכשיו הרעיון זה לקחת את הדבר שאתה ממש רוצה אותו ולשאול למה אני רוצה אותו ואז להתחיל ללכת פנימה ...