... אינו נכון באופן מוחלט, על ידי זה, האדם משחרר את כל האחיזה שלו בכל
הצורות השונות, והאדם אוחז בשום דבר. כי כל מחשבה שיש לאדם, אמיתותה היא רק אפשרי המציאות. כי יכול להיות שהיא אמת, ויכול להיות שהיא שקר. והאדם לא ... למרות, שלא מחויב שכך היא האמת האובייקטיבית, שאותה לא ניתן להשיג
בצורה מוגדרת. וכאשר האדם שומע לדוגמה איזה משפט, והאדם מאמין שהפירוש שהוא מבין את המשפט הזה, הוא אכן האמת. והאדם שוכח, שבאמת הפירוש שהוא מבין את ... שהוא רק סובייקטיבי בלבד, והאדם מתייחס אליו, כאילו הוא היה נכון
בצורה אובייקטיבית, הרי שזו אמונה, שבה האדם הופך את האפשרי למחויב. וכאשר האדם הופך את האפשרי למחויב, על ידי זה נוצרת נפרדות של טוב ורע. כי כאשר ... עם שום דבר שקיומו הוא רק אפשרי בלבד, על ידי זה אין שום קיום לשום
צורה נפרדת. כי שום
צורה, קיומה אינו מחויב המציאות. כי קיים, גם ההעדר שלה. ורק במהות המציאות, שאין שם שום
צורה כלל, אלא רק הוויה וישות אחת, רק שם הקיום הוא מחויב. וכאשר האדם לא מזדהה עם שום דבר שלא מוכרח שהוא יהיה קיים, על ידי זה האדם לא מזדהה עם ... מציאות, היא אינה מחויבת. וכאשר האדם רוצה באופן מחויב, שהמציאות תהיה
בצורה כזו או אחרת, על ידי זה נוצר סבל. אך מי שיתייחס אל המציאות כפי מה שהיא, הוא ירצה שיהיה באופן מחויב, רק את מה שקיומו הוא באמת מחויב, ... ששום דבר יהיה קיים, אז תמיד רצונו מלא. וכאשר האדם מתייחס אל כל
הצורות, כאל אפשרי בלבד. דהיינו, שהאדם לא רוצה באופן מוכרח, שיהיה כך או אחרת, על דבר שקיומו הוא רק אפשרי, על ידי זה האדם לא חווה שום רע כלל. כי ...