... נמצא במצב של יצירת קיום ללא הבחירה או רצון. המצב הוא כזה שבו הכל קיים מתוך הראשון המוחלט, ואין הבחנה בין
צורה למהות. כל מה שנראה כבחירה הוא למעשה חלק ממציאות שבה אין הבדל בין כל מהות
מהצורה שלה, ומכאן גם אין הבחנה בין רצון והתוצאה של אותו רצון. כשהאדם מתבונן על עצמו וחש שהוא בחר, הוא למעשה לא בחר כלל. הבחירה נמצאת בתוך תחום המציאות שבה ... זמן או סדר שגורם לתחושת רצון אמיתי. במקום זה, יש הבנה שהתודעה וההוויה אינם נפרדים - אין הפרדה בין מהות
לצורה. כל דבר קיים בו זמנית, בלי הבחנה בין התחום הפיזי לנפשי, כי הכל הוא חלק מאותה האחדות. בסוף התהליך, כאשר האדם מתבונן פנימה ומבין שאין באמת הבחנה בין
צורות שונות - היד, השולחן, או כל דבר אחר - הוא מגלה את האמת המוחלטת של האחדות. כל דבר הוא אחד, ואין נפרדות בין כל
צורה וצורה. מצד אחד הוא קיים, ומצד שני הוא לא קיים. כל דבר קיים מתוך אחדות מוחלטת, וכל מהות היא חלק מאותה אחדות. לסיכום, איך בחירה תופסת מקום ... האחדות? בסופו של דבר, כל ניסיון להבין אם יש או אין בחירה הופך לשאלה שאין לה משמעות, כיוון שאין הבחנה בין
צורה למהות, ואין כל אפשרות לשאול אם יש או אין בחירה. הבחירה אינה קיימת במובן הרגיל, אלא רק מתוך הבנה שהכל הוא חלק מהאחדות הבלתי נפרדת. בחירה חופשית רצון וידיעה הוויה אחת מהות
וצורה אלוהים האמיתי הסתרת האחדות מה הבנו בעצם? הבנו שגם כאלוהים, עדיין יש שאלות. וגם אלוהים שואל את עצמו, למה יש לי רצון, ולמה אני יודע שאני קיים כאלוהים. ... שזה אחד מוחלט, אז אין יותר מה להבין. ובכל זאת מצד הנפרדות, האדם חוזר לשכל שלו ומבין שאין הבדל בין המהות
לצורה. אחרי שהאדם מבין שאין הבדל בין אחדות לנפרדות, הוא חוזר לנפרדות, אבל גם יודע שיש אחדות. האדם ממשיך להיות קיים, אבל בו זמנית הוא יודע שאין הבדל בין ... אני קיים ואני לא השולחן, אבל מצד אותה אמת, אני והשולחן אותו הדבר. אני והשולחן קיימים באותו גודל, באותה
צורה , ממש אותו הדבר. למה? כי המהות
והצורה הם אחד ממש. אם האדם מצליח להבין בשכל שלו שאין הבדל בין יד לספר, האם אפשר לשאול בכלל, אם יש לך בחירה? בחירה על מה? מתי יש בחירה? כאשר האדם חווה שיש הבדל בין
צורה מסוימת
לצורה אחרת, אבל אם אין הבדל בין
הצורות, אז אין שינוי, ולכן אין בכלל סיבה לשאול האם יש בחירה או אין בחירה. האם זה אומר שיש בחירה? לא. האם זה אומר שאין בחירה? לא. זה אומר שאין בכלל שאלה, אין בכלל משמעות לשאלה, האם יש בחירה? בסיכומו של דבר, מצד האמת אין הבדל בין
הצורה למהות, אין הבדל בין יש לאין, אין הבדל בין שום דבר לשום דבר. ולכן אין משמעות לשאלה, האם יש בחירה? ואף על פי כן במסגרת זה שאין הבדל, האדם מבין שהוא ...