... אם יש משהו קיים שגורם לחיסרון. לפי אליעד, כשאנחנו בטוחים במשהו, זה אומר שבנוסף לקיום, יש לנו גם חיסרון. ואז, אם אנחנו יודעים שיש חיסרון, עלינו להיות במצב שבו אנו רוצים
להיפטר ממנו. הוא מתאר את הקיום כחיוב שאין לו משמעות ללא חיסרון. האם קיימת ידיעה חווייתית או שכלית? באמצע השיחה, אליעד מתאר את השוני בין ידיעה חווייתית לבין ידיעה שכלית. הוא שואל את ... הוא מעלה את השאלה האם כל ידיעה היא חווייתית או שכלית, ומסביר שאם אדם בטוח במשהו שהוא קיים, זה למעשה אומר שהוא בטוח שיש חיסרון, וכתוצאה מכך הוא יהיה במצב שבו הוא ירצה
להיפטר ממנו. אבל זה לא תמיד נכון, כי באין שכל, אדם יכול לרצות
להיפטר מחיסרון מבלי לדעת שהוא קיים בכלל. מהו הכחשת החוויה הישירה ומהי השאלה שנובעת ממנה? לאחר מכן, שואל אליעד את השומעים מה הכוונה בהכחשת החוויה הישירה, והם עונים שהוא לא יכול ... יודע בידיעה ישירה שמשהו קיים? אני מנסה למשוך אותך למקום שאומר, שאם אתה בטוח שמשהו קיים, אז אתה בטוח שתמיד יש חיסרון, ואם אתה בטוח שתמיד יש חיסרון, אז למה אתה תמיד מנסה
להיפטר ממנו? אם היית בטוח שמשהו קיים, אז לא היית מנסה
להיפטר מהחיסרון. כי להיות בטוח שמשהו קיים, זה להיות בטוח שתמיד יש חיסרון, ואז לא יתכן שתרצה
להיפטר ממנו. ולמה זה גם לא נכון? כי אתה יכול לא לדעת שמשהו קיים, ובכל זאת לרצות
להיפטר מהחיסרון שלא קיים אם היית בטוח שיש קיום, אז היית בטוח שיש חיסרון, ואז לא היית חושב שיש חיסרון, ואז לא היית רוצה
להיפטר מהחיסרון. מה שאמרתי עכשיו הוא מאוד הגיוני אבל לא נכון, למה? כי באין שכל, אתה יכול לא לדעת שמשהו קיים, ואף על פי כן לרצות
להיפטר מהחיסרון שלא קיים. אתה יכול לא לדעת כלום, ובכל זאת לנסות
להיפטר ממשהו שאתה אפילו לא יודע שהוא קיים. זה לא הגיוני, כי אם אני לא יודע שבעיה קיימת, איך אני מנסה
להיפטר ממנה? כשלא יהיה לך שכל, לא תבלבל את המוח. וגם מה שאמרתי עכשיו לא נכון, כי יכול להיות שלא יהיה לך שכל ובכל זאת תמשיך לבלבל את המוח. שאלה: יש משהו שלא ניתן להכחשה. אליעד: מה ...