... מהשכל,
יש מאין, מעל השכל, מעל המחשבה, ביטול התודעה, מדיטציה, להיעלם, הכל אחד ... ללא מניע? כיצד מתחילה השאלה על היש מאין ומהי ההנחת יסוד של נפרדות? השיחה נפתחת בשאלה: כדי שיהיה
יש מאין, חייב להיות שם רצון כלשהו, והשאלה היא מה גורם לשינוי, ומי יצר את הגורם לשינוי? אליעד מסביר שכל שאלה בעולם מניחה שקיים הבדל בין דבר לדבר, למשל הבדל בין
יש לאין, בין לפני לאחרי. כאשר שואלים מה יצר את השינוי מלפני לאחרי?, מניחים שיש שתי נקודות זמן נפרדות, ולמעשה שואלים בתוך מסגרת הזמן. אך אם מבינים
שיש ואין הם אחדות אחת, מתבטלת מלכתחילה הנחת הנפרדות, ואז השאלה אינה ... שהכל אחד מהווה את התשובה היחידה? כדי להימלט מלולאת השאלות, מסביר אליעד שהתשובה היחידה היא להבין
שהיש והאין הם אחד. בשפה שלנו אנו מבדילים בין
יש לאין , בין לפני לאחרי, אך מצד האמת מדובר באחדות מוחלטת שאין בה שום ... עצמה? אליעד מסביר שכל ניסיון לדבר על אחדות (הכל אחד) מצריך שימוש בשפה של נפרדות, כי אנו אומרים
יש ואין הם אחד. כבר ההגדרות עצמן מפרידות בין
יש לאין. במציאות המוחלטת של האחדות, אין שום הגדרה נפרדת, ולכן כל דיבור ... באמת שונה מהעולם?. דרך שאילת שאלות עד אין סוף, מגיעים לנקודה שבה ההיגיון מתקשה להחזיק בנפרדות בין
יש לאין, ומתחילים לראות את האחדות. הוא מכנה זאת מאיץ החלקיקים, שבו שתי ... גדל הסיכוי שאדם יגיע להבנה אמיתית ומוחלטת שאין הפרדה בינו לבין המציאות. מהו סיכומו של דבר? השאלה על
יש מאין ועל מה גורם לשינוי מובילה לעומק להבין שבבסיס השאלה עומדת ההנחה ... אז מתברר שהזמן, המקום, הסיבות, הסבל והרצונות - כולם ביטויים של ישות אחת, הנמצאת מעבר להגדרה של
יש או אין. האם אפשר להפסיק לגמרי את המחשבות דרך מדיטציה? כיצד להתמודד עם שאלת מי אני ללא תשובה סופית? מדוע הניגוד בין סיבה לאין סיבה מוביל לראיית האחדות? כיצד ניסיון להבין
יש מאין חושף את שאלת הבחירה החופשית? מהי המשמעות של אין דבר מלבדו בחיי היומיום? שאלה: דברנו על היש מאין, כדי שיהיה
יש מאין, צריך שיהיה שם רצון, השאלה מה גורם לשינוי? ומי יצר את הגורם ... אין זה דבר אחר, לפני זה דבר אחד, אחרי זה דבר אחר, ומה יצר את השינוי של לפני ואחרי? ואם היית מבין
שיש ואין זה דבר אחד, שהם ישות אחת, אז לא הייתה לך שאלה, נכון? השאלה שאתה ... אומרים שמה שמהווה את היש זה האין, שההוויה של היש זה האין, בסדר? אבל אם אני עכשיו אהיה בחוויה של
היש והאין זה אחד, אז למעשה לא יהיה לנו דו שיח עכשיו. אז שאני מדבר אני מפריד בין
היש והאין, אבל מצד האמת אין הפרדה. למשל אני אומר שהכל אחד ומזה ... כל המקום הגדול הזה נמצא בשום מקום. זה כאילו אין אתה נמצא? בשום מקום. זה עדיין לא האחד, זה יש מקום,
יש אין מקום. לדוגמה, מקום, כמה גדול המקום? אין סוף, נכון? כמה מקום ... שאני אומר לפני הזמן זה גם זמן. כשאני אומר שההוויה שמהווה את הקיום היא אין, עצם זה שאנו אומרים
אין ויש, זה לא נקרא אחד. דרך הצמצום אנו מדברים על האחדות, אבל שתבין ... מה זה נקרא להרגיש טוב? לגלות את הרצון הפנימי שלך, שבו אין הבדל בין רוצה ללא רוצה. שבו אין הבדל בין
יש לאין. התהליך הזה הוא תהליך מחשבתי, אתה אמור לגלות זאת בתוכך. שאלה: ... שנמצאת בתוך כל הדברים. אם אתה מבין פעם אחת מה מקיף את הכל? אז דרך זה כשאתה רואה את השולחן אתה חווה
שיש ואין זה אחד, אז למעשה אתה תמיד נמצא שם. לכן כל זמן שההבנה של האחדות ... האדם הכי טיפש בעולם, איך נדע שהוא טיפש? אם אין לו שום שכל, אם הוא לא יודע להבדיל בין טוב לרע, ובין
יש לאין, ולמעשה כל החכמים בעולם רוצים להיות כמו הטיפש. אבל הם אומרים, ... הזאת, מבלי להיות תלוי בבחורה. אל תהיה לוזר, אל תגיד אני לא יכול להשיג אותה, תשיג את הפנימי. כאשר
היש והאין הם אחד אין אמת ושקר. לדוגמה יש כאן קיר, אם אגיד שאין כאן קיר, זה שקר, אבל אם
יש ואין זה אחד, אז איך יש שקר? שאלה: כל מה שאתה מדבר על האחדות, זה הכל ... אם האמת שלך היא שאין לך בחירה, אז קודם כל תיצמדי לזה בחוויה. את צריכה להתפקסס על מה האמת. לשאול
יש או אין, יש או אין, ובסוף תראי שזה אחד. אל תנסי להתמקד, אל תנסי למצוא משהו, אל תגידי שאת רוצה למצוא ש... תשאלי מה היא האמת, האם זה אחד או לא אחד? זה
יש או אין? האם זה קיים או לא קיים? האם אני באמת שונה מהקיר? אולי אני לא ...