דיכאון / מועקות / עצבות - איך להיות מאושר?... מצב באותה מידה של אושר ושלווה. כיצד מגיעים בפועל לתפיסה של אחדות ושלמות? אליעד ממליץ לאדם לחקור את שורש הרצון שלו: מדוע אני רוצה את מה שאני רוצה? חקירה עמוקה זו תוביל את האדם להבין שהרצונות שלו נובעים מנקודה ... המועקה בצורה חריפה יותר. מהי הסיבה האמיתית לדיכאון, ריקנות ומועקה? הסיבה האמיתית לכל סוגי המועקות, הדיכאונות והרגשות השליליים היא הרצון האנושי הבלתי פוסק להרגיש טוב יותר. אליעד אומר שהאדם תמיד נמצא במרדף אחרי האושר ושלמות האושר. אף אחד לא ... הוא מגלה שההצלחה לא באמת ממלאת את הריקנות הפנימית שלו. האדם מגלה שכל מה שהוא עושה נועד למלא את הרצון, אבל הרצון לעולם לא מתמלא באמת. לדוגמה, הוא מביא את הדוגמה של שחקני קולנוע מפורסמים שנכנסים לדיכאון ואף מתאבדים, כי ההצלחה וההערצה לא נותנים להם אושר אמיתי. מדוע אי אפשר להפסיק לרצות? האדם רוצה להפסיק לרצות, כי הרצון עצמו גורם לו סבל, אבל הוא מגלה שהוא אינו מסוגל באמת להפסיק לרצות. גם אם יקבל את כל מה ... משהו נוסף לרצות. האדם נמצא בלופ אינסופי של רצון, משום שהוא תמיד חושב שיש משהו טוב יותר במקום אחר. הרצון עצמו נובע מתפיסת הנפרדות בין טוב לרע. אילו האדם היה באמת מאמין שאין הבדל בין טוב לרע, הוא לא ... היא באמצעות התבוננות פנימית עמוקה מאוד אל תוך המציאות והבנה אמיתית של טבע המציאות. האדם צריך לבדוק את שורש הרצון שלו עד שיגיע למצב שבו הוא מגלה שאין הבדל בין רצון לאין רצון. אליעד מציע לאדם להסתכל על חפצים ... כי הוא קולט שאין לו כלום. ולכן יש התאבדויות וכיוב, כי האדם מגלה שהכסף והכבוד לא הופכים אותו למאושר. והרצון לעולם לא מתמלא. והאדם רוצה להפסיק לרצות. וכולם רוצים כל הזמן. וביארתי שהאדם לא מסוגל להפסיק לרצות. ותת המודע ... של האדם. וביארתי שהאדם רוצה להרגיש טוב. וכל מה שהאדם עושה, זה תמיד בשביל עצמו. והאדם רוצה למלא את הרצון של עצמו. והאדם רוצה להפסיק לרצות להרגיש טוב. וביארתי שהאדם רוצה להרגיש יותר טוב, היא רק משום שהוא חושב ... אחד. והאדם צריך להגיע להשתוות, כמו אצל הדומם שהוא חסר תודעה. ובנקודת ההתחלה, אין נפרדות, כי אין רצון. כי הרצון הוא רצון אין סוף לא מוגדר ולא מוגבל. וצריך להתחבר לתמונה המלאה ששם הכל אחד. וטוב שיש תפישת נפרדות, ... כבר אחד ממש. כמו בשעת השינה, שבו המקום של החלום, לא נמצא בשום מקום. ועל האדם לחקור את שורש הרצון, עד שהוא יגלה את הנקודה שבה אין נפרדות בין רצון לאין רצון. וגם בשלמות יש פחד וחרדה, אלא ששם ...