... וממילא להיות מאושר. והסוד הוא כי כדי שהאדם יהיה מסוגל להכיל את התמונה המלאה, לשם כך על האדם ליצור כלי קיבול שיהיה מסוגל להכיל את האין סוף. והכלי קיבול הוא
הרצון של האדם. כי
הרצון של האדם הוא הכלי שמושך אליו את השפע שאותו האדם מקבל. ומי שרוצה ליצור לעצמו כלי קיבול אין סופי שיוכל להכיל בתוכו את האין סוף, לשם כך עליו להשתמש בכוח
הרצון שלו בצורה נכונה. והעניין הוא, כי יש בעולם שלנו חשק חושק ונחשק. כי כל תהליך של רצון שיש בעולם, יש בו שלושה גורמים. והראשון הוא החושק, דהיינו, האדם שחושק ושרוצה את הדבר. ויש גם את הנחשק שהוא הדבר שאותו האדם רוצה. ויש גם את החשק, שהוא
הרצון שמחבר את האדם עם הדבר שאותו הוא רוצה. וככל שהנחשק יותר גדול, כך החושק צריך יותר חשק אל הנחשק. דהיינו, ככל שהדבר שאותו האדם רוצה הוא דבר שקשה יותר להשיג אותו, כך האדם צריך רצון יותר גדול להשיג את אותו הדבר.
והרצון יוצר כלי שמאפשר לאדם לקבל את מה שהוא רוצה. והנה, יש נחשק מעל נחשק. דהיינו, אפשר לקחת את כל המשימות השונות בעולם ואת כל
הרצונות האפשריים שאותם האדם יכול לרצות, ואפשר לדרג אותם עפ רמת הקושי להשיג את הדבר שאותו האדם רוצה להשיג. ואם ניקח את כל
הרצונות האפשריים ונדרג אותם עפ רמת הקושי להשיג אותם, בראש הרשימה יהיה
הרצון של האדם לראות את התמונה המלאה ולהבין את המציאות בשלמות. וכפי שאמרנו, כדי להיות מאושר ... באמת כפי מה שראוי ליהנות מהם, עליו לרצות להשיג את האושר הזה ברצון אין סופי. כי כל זמן שהאדם רוצה להיות מאושר, אבל הוא רוצה גכ עוד איזה דבר אחר, הרי
שהרצון של האדם הוא לא אין סופי. וכל זמן שיש לאדם רצון כלשהו נוסף מלבד לפצח את הסוד של מהי הסיבה ... לאדם רצון אמיתי להבין את האמת של המציאות. כי האמת לא סובלת את השקר. ומי שרוצה להבין את המציאות, ועדיין תוך כדי זה יש לו גם עוד רצונות נוספים, על ידי זה
הרצון שלו להבין את המציאות, הוא לא רצון אמיתי. ולמרות שהאדם כן רוצה באמת להבין את המציאות, הרי ... להבין את האמת של המציאות, עליו לרצות להבין את המציאות ברמת אמת אין סופית. ורצון ברמת אמת אין סופית, פירושו שהאדם מגיע לעוצמת רצון שכזו, שברגע אחד כל כוח
הרצון של האדם כולו, הוא אך ורק להבין את המציאות. שזה רצון אין סופי, שברגע אחד בודד יש אך ורק רצון אחד ויחיד להבין את המציאות בלבד, ללא שום רצון אחר נוסף. כי כל זמן שהאדם רוצה להבין את המציאות, אבל רוצה גם עוד רצון אחר, הרי
שהרצון של האדם להבין את המציאות, הוא לא רצון אין סופי. כי תמיד יש אצל האדם בתוך
הרצון שלו עוד רצונות אחרים. אבל כאשר
הרצון של האדם הוא רצון אין סופי, דהיינו, שכל מה שהאדם רוצה זה אך ורק להבין את המציאות, על ידי ... חדש שגורם לו להבין את המציאות ולקבל תשובות לכל השאלות שיש לו. ונסכם: הסוד של הדרך איך לפצח את הסוד של המציאות ואיך לראות את כל התמונה המלאה בשלמות, הוא
הרצון האין סופי. כי מי שירצה באמת את כל האמת ואך ורק את האמת להבין את הסיבה הראשונה של ... את התמונה המלאה כולה ויגיע לאושר אמיתי. ויש בזה עוד רמות עומק שונות. ואחרי שהאדם יראה את התמונה המלאה, אז האדם יגלה את רמות העומק הנוספות שיש בעצה של
הרצון האין סופי. כי יש כאן עוד סוד עמוק נוסף. ואחרי שהאדם יגיע לרצון אין סופי שכזה ויראה את התמונה המלאה של המציאות בשלמות, אז הוא יבין את עומק הסיבה מדוע האדם חייב רצון אין סופי, וכיצד
הרצון האין סופי הוא ורק הוא מאפשר לאדם לפצח את הסוד של המציאות. ואיך יכול האדם להגיע לרצון אין ... זה שהאדם מתחיל להתרגל לרצות רצון אמיתי. פירוש, כי אצל כל אדם יש רמות שונות של רצון. כי כאשר האדם עושה פעולה כלשהי, הרי שהוא רוצה לעשות אותה. והאדם רוצה את
הרצון שלו, בגלל שהוא רוצה משהו אחר פנימי יותר. לדוגמה: האדם רוצה לשתות כוס מים, כי הוא רוצה ... פנימי יותר לא להיות צמא, כי הוא רוצה רצון פנימי יותר להיות בריא, כי הוא רוצה רצון פנימי יותר לא לסבול, כי הוא רוצה רצון פנימי יותר להרגיש טוב וכולי. וככל
שהרצון הוא פנימי יותר וקרוב יותר לשורש
הרצון, כך הוא אמיתי יותר וחזק יותר. ומי שרוצה ללמוד איך לרכז את כל כוח
הרצון שלו בדבר אחד, עליו פשוט בחיי היום יום לנסות למקד את
הרצון שלו, ולהביא אל רמת המודעות שלו, את
הרצון הפנימי שלו שהוא רצון אמיתי יותר וחזק יותר. כי ככל
שהרצון פנימי יותר, כך הוא יותר אמיתי ויותר חזק ויותר קרוב לרצון אין סופי. ובפשיטות על האדם להתבונן תמיד ולשאול את עצמו תמיד, מה באמת אני רוצה? למה אני רוצה את זה? למה באמת אני רוצה את
הרצון הזה? מהיכן
הרצון הזה מגיע? האם נולדתי עם
הרצון הזה? האם
הרצון הזה הוא הכרחי? מה הסיבה שבגללה אני רוצה את
הרצון שלי? וכיוב שאלות שונות שעוזרות לאדם להתחבר אל שורש
הרצון שלו, שהוא רצון יותר אמיתי ויותר חזק. ועל ידי זה האדם לומד איך לחזק את