... שווה ושאין בו שום טוב או רע. אבל מי שמתבונן היטב פנימה, עד לקצה העמוק ביותר שמשם מגיעים
הרצונות שלו, הוא רואה את האמת, שבאמת שום דבר הוא לא יותר טוב או יותר רע, משום דבר אחר. כי
הרצונות של האדם, שהאדם מפחד לאבד אותם,
הרצונות האלו בנויים משכבות שונות ומעומקים שונים. כגון לדוגמה,
הרצון של האדם שלא יפטרו אותו, הוא נובע מרצון ... וזה עצמו נובע מרצון אחר עמוק יותר, שהאדם לא רוצה להרגיש חוסר אונים וכולי. והרעיון הוא,
שהרצון הסופי של האדם, שהאדם רוצה איזה דבר, ושהאדם מפחד מכך שלא יקרה איזה דבר,
הרצון הזה נשען על המון רצונות פנימיים יותר ועמוקים יותר. ומי שיצלול פנימה אל תוך
הרצונות שלו,
הרצונות העמוקים ביותר, שהם בעצם הפחדים והחרדות ... יותר מאשר כל דבר אחר. ולא שאחכ לא יהיו לאדם רצונות ופחדים. אלא, שאחכ האדם יחווה את
הרצונות שלו ממקום אחר. ממקום שמבין,
שהרצון המוגדר של האדם שהמציאות תהיה כך או אחרת,
הרצון הזה הוא לא תכלית הכל, והוא לא מחויב, אלא רק אפשרי בלבד. ושלא מחויב
שהרצון של האדם יתמלא, אלא זו רק אפשרות בלבד. ... ריכוז? תשובה: כי מי שהוא באמת תמיד מרוכז, במה שבאמת חשוב לו, ובסיבה שבגללה הוא רוצה את
הרצונות שלו, מי שמרוכז תמיד, בשורש הפנימי ביותר של
הרצון שלו, הוא זוכר תמיד, שהשגת
הרצון שלו, היא אפשרית בלבד, אך היא אינה מחויבת. ומי שיהיה כל כולו, מרוכז בשורש
הרצון שלו בלבד, דהיינו, מי שיזכור כל כולו, את ... המידה ממש. ואז, האדם מתחיל לסבול מהפרעות חרדה כאלו ואחרות. משום שהוא בטעות מרגיש,
שהרצונות שלו, הם כאילו באמת חשובים. ככ חשובים, ...