אחדות משעממת, שעמום של אחדות, רצון לשנות מתוך אחדות, אחדות שקרית, אחדות אמיתית, לאן העולם מתקדם, ביטול הרצוןאחדות משעממת, שעמום של אחדות, רצון לשנות מתוך אחדות, אחדות שקרית, אחדות אמיתית, לאן העולם מתקדם, ביטול הרצון האם הידיעה שהכל אחד גורמת לאובדן מוטיבציה? אליעד מסביר שיש שתי תפיסות נפוצות לגבי מושג האחדות. התפיסה הראשונה היא ... רצון או שאיפה סימן שהם עדיין לא באחדות אמיתית. לדוגמה, אדם שרוצה ללמוד תואר יכול להרגיש רע כי עצם הרצון ללמוד מראה לו שהוא לא באחדות מושלמת, וכך נוצר מצב שבו הרצון עצמו הוא מקור לסבל. התפיסה השנייה היא אחדות אמיתית, שבה אין הבדל בין להיות באחדות לבין להיות בנפרדות. באחדות ... השניים, כל פעולה הופכת בעייתית. לדוגמה, מי שרואה סתירה ירגיש אשם או מתוסכל מעצם זה שהוא רוצה משהו, כי הרצון נראה לו כהפרה של האחדות. אבל מי שנמצא באחדות אמיתית, יכול לרצות תואר, קריירה או כסף בלי לסבול מכך שהוא עדיין רוצה. האם אובדן הרצון גורם לדיכאון? הנקודה החשובה שעולה מההרצאה היא שהדיכאון או חוסר המשמעות שהרבה אנשים מרגישים כאשר הם מאבדים רצון, לא נובע מעצם אובדן הרצון אלא מכך שיש רצון פנימי עמוק יותר שהם לא מודעים לו. אדם יכול להרגיש רע אחרי שהוא משיג מטרה ... דיכאון, כי הוא מאבד את העניין שלו לאחר שהשיג את מטרתו. אולם אליעד מבהיר שהבעיה היא לא האובדן של הרצון הספציפי, אלא העובדה שנשאר לו עדיין רצון פנימי להתחדש, וכאשר רצון זה לא מסופק, האדם סובל. איך מכלום נוצר ... לשאלה. מה מניע את האנשים בעולם, ומה מניע אותנו לחשוב כך? בהרצאה נאמר שיש אנשים הטוענים שהמניע לפעולה הוא הרצון בכבוד או הערכה חברתית, אך אליעד טוען שהשאלה העמוקה יותר אינה מה מניע את האנשים לפעול, אלא מה מניע ... ובאותו זמן לחוות גם רצונות שונים. במצב זה, האדם לא סובל משום דבר - לא מהיעדר רצון, לא מנוכחות הרצון, לא מדיכאון ולא משמחה. הכל נתפס אצלו כמושלם בדיוק כפי שהוא, וזהו המצב האולטימטיבי שבו אין הבדל בין אחדות ...