... הוא רוצה או לא רוצה דבר מסוים, בדרך כלל הוא מתחיל בשאלה: למה אני רוצה את זה? או למה אני לא רוצה את זה?. למרות ששאלות אלה נשמעות נכונות, בפועל הן מניחות מראש
שהרצון קיים, ולכן הן לא מצליחות לשנות אותו, אלא להפך - הן עלולות אף לחזק אותו. מדוע שאלת למה אני רוצה לא תמיד ... הוא לא רוצה את הדבר הזה, והספק לא מתערער כלל. לדוגמה, אם אדם אומר אני לא רוצה כאב, ושואל את עצמו מאות פעמים למה אני לא רוצה כאב?, הוא לכאורה מנסה להחליש את
הרצון להימנע מכאב. אך בפועל, בכל פעם שהוא שואל את השאלה, הוא חוזר ואומר לעצמו שהוא אכן לא רוצה כאב, ומחזק בתת - המודע את התפיסה הזאת. איך לשאול שאלה עמוקה יותר לגבי
הרצון שלך? הדרך להתמודד עם הבעיה הזו, על פי אליעד, היא להחליף את השאלה למה? בשאלה עמוקה יותר: האם אני באמת לא רוצה את זה?. בשאלה כזו, במקום להניח מראש את קיום
הרצון, האדם מתחיל להטיל ספק בעצם קיומו של
הרצון עצמו. כלומר, לא למה אני לא רוצה כאב, אלא האם בכלל נכון שאני לא רוצה כאב? לדוגמה, לאחר שאדם חזר שוב ושוב על ... תשובה מספקת, עליו לעבור לשאלה חדשה וחזקה יותר: האם אני באמת לא רוצה כאב?. כך, במקום לחזק את ההנחה שהוא לא רוצה כאב, הוא פותח פתח אמיתי לספק ולבחינה מחודשת של
הרצון שלו. איך שותלים מחשבה חדשה בתודעה באמצעות שאלות? אליעד מסביר כיצד הניסוח של השאלה האם אני לא רוצה את זה, ואם ... באמת לא רוצה את זה, אז חייבת להיות לכך סיבה, הוא למעשה שותל במוחו מחשבה שתהיה לו חובה למצוא סיבה לרצונו. וכאשר האדם אינו מצליח למצוא סיבה, זה מערער אוטומטית את
הרצון המקורי ומחליש אותו. כלומר, הוא מתחיל לחשוב שאם אין סיבה, אולי הוא כלל לא באמת רוצה את הדבר הזה. למה חשוב ... להמתין מספר שניות, ואז להמשיך עם השאלה ואם כן, אז למה?. ההפסקה בין השאלות מאפשרת לאדם לקלוט טוב יותר את חוסר התשובה, דבר שמגביר את הספק הפנימי ומקל על שחרור
הרצון . מה השלב הבא לאחר הטלת ספק ברצונות שלך? הטלת הספק אינה מסתיימת ברצון ספציפי אחד, אלא יכולה להתקדם לשאלות ...