... וחש טוב יותר, הסיבה אינה עצם המדיטציה אלא ההשפעה שלה על התודעה. המדיטציה גורמת לאדם לחשוב פחות על המציאות או לשנות את
הרצון שלו ביחס למציאות. למשל, אדם עם חרדות עושה מדיטציה והחרדות שלו מפסיקות. אליעד מדגיש שזה לא שהמדיטציה עצמה ריפאה אותו, אלא ... להיות כפי שהוא חושב. באמצעות גישה ישירה למנגנון הפנימי (מה שהוא קורא המערכת הפעלה של התודעה), האדם יכול לשנות בעצמו את
הרצונות שלו ואת מה שהוא חושב שקורה. הגישה של אליעד היא שיטת עבודה פנימית של חקירת המנגנון התודעתי. אליעד טוען שהדרך הנכונה ... אם אתה רוצה להרגיש שובע מושלם וקבוע, אל תחשוב שהאכילה תפתור את הבעיה מהשורש. מה ההבדל בין שינוי המציאות לבין שינוי
הרצון? אליעד מסביר שכל האנשים חושבים שהם משנים בעיקר את המציאות, אבל באמת בכל פעם שהם משנים את המציאות הם גם משנים את
הרצון שלהם. הוא נותן דוגמה פשוטה: כשאתה רעב ואוכל משהו, לכאורה שינית את המציאות (אתה כבר לא רעב), אבל באמת גם שינית את
הרצון שלך. כי אם היית רוצה שובע מוחלט ללא שום פשרה, אוכל לא היה מספק אותך. תמיד האדם מתפשר ומשנה משהו גם ברצון וגם במציאות, ולכן הפתרון העמוק הוא להבין ולחקור איך לשנות את
הרצון שלך ואת תפיסת המציאות בצורה ישירה. לסיכום, מה הגישה הטובה ביותר לטיפול בחרדה ובדיכאון לפי אליעד כהן? הגישה הטובה ביותר לטיפול בחרדה ובדיכאון, לפי אליעד כהן, היא עבודה פנימית ישירה - חקירת
הרצונות ותפיסת המציאות באופן מודע ויסודי. רק באמצעות הבנה של המנגנון הנפשי הפנימי, האדם יכול לפתור את הבעיה מהשורש וליצור תחושת ... שהוא לא בהכרח חייב לרצות את מה שהוא רוצה שיקרה איתו. ש: אז זה טוב. אליעד: כן נכון אבל זה לא בגלל המדיטציה זה בגלל או
שהרצון השתנה או שהמחשבה. ש: אז זה כלי עזר. אליעד: סבבה ככלי עזר זה סבבה אבל אל תחשוב שהמדיטציה עשתה את זה המדיטציה אין לה שום כוח ... הוא לא כל כך יודע מה קורה. ש: אולי הוא מטשטש את המחויבים שלו. אליעד: נכון לדוגמה מטשטש את המחויבים שלו, נכון מטשטש את
הרצונות שלו מטשטש את מה שהוא חושב שקורה כל מיני כאלה, מטשטש את הזיכרון מטשטש את תחושת העתיד מטשטש כל מיני דברים ואז אתה אומר. כן ... לאמונה באלוהים, לכדורים פסיכיאטריים לספורט לזה לשם ופה פשוט כל הדברים מנסים בצורה עקיפה או לשכנע אותך לוותר על
הרצון שלך או לשכנע אותך שהמציאות זה מה שאתה רוצה אין דרך אחרת לא משנה כמה יספרו על החומרים על סיפורים ועניינים בסוף אם אתה לא ... עכשיו כל השיטות בעולם באופן יחסי יש שיטות שכן מתעסקות בזה באופן יחסי, יש שיטות כאלה ואחרות שכן אומרות לך בוא תחקור את
הרצון וההפך וכל מיני כאלה, אוקי באופן יחסי אבל בסופו של דבר זה שורש הבעיה ומי שרוצה לפתור את הבעיה באמת צריך להיכנס לשורש הבעיה ... לשנות את מה שהם רוצים או לשנות את מה שהם חושבים שקורה, סתם בואו נשאל אחרת מה יותר קל לשנות את המציאות או לשנות את
הרצון שלך במה אנשים מתעסקים בעיקר? ש: בלשנות את המציאות. אליעד: יפה זה לא נכון, נכון שזה לא נכון? ש: מה לא נכון? אליעד: במה אנשים מתעסקים יותר בלשנות את המציאות או בלשנות את
הרצון שלהם? ש: בלשנות את המציאות. אליעד: אז כלפי חוץ זה נראה שאנשים מתעסקים בלשנות את המציאות אבל זה לא נכון, למה זה לא נכון כי בכל פעם שאתה משנה את המציאות הסיבה שאתה מרוצה היא רק בגלל ששינית גם את
הרצון שלך. לדוגמה אם נגיד אתה רעב ואתה הולך לאכול, את מה שינית את המציאות אבל מצד האמת גם שינית את
הרצון שלך כי מה שאתה באמת רוצה זה להיות שבע באופן מושלם ואם היית אומר לא אני לא מוכן לשנות את
הרצון שלי אני רוצה להיות שבע באופן מושלם אז גם אוכל לא היה עוזר לך, הסיבה שכשאתה אוכל אתה מרוצה זה בגלל שוויתרת על
הרצון שלך להיות שבע באופן מוחלט. זאת אומרת שאתה תמיד מתפשר על משהו ברצון ותמיד אתה גם משנה משהו במציאות אתה אף פעם לא רק משנה את המציאות אתה גם משנה את
הרצון. בכל מקרה אני חוזר ואומר אם המציאות כרצונך מה קורה? ש: טוב לך. אליעד: ואם היא לא כרצונך רע לך ואם אתה קם בבוקר מה אתה שואל ...