... כל כך הרבה רצונות ומטרות? לא זוכר שנולדתי ככה. והסיבה לכך, כפי שמסביר אליעד, היא שאותו רצון ראשון הפך להיות נקודת המוצא שממנה נוצרו כל
הרצונות האחרים. למה המיילדת יצרה סבל לעצמה? המיילדת, בהיותה נפרדת מהאחדות, למעשה מזיקה גם לעצמה. הנפרדות, במקום להיות ביטוי של אחדות ושלמות, הופכת למקור ... לעבד. המלך (המחויב) הוא האין, האינסוף, הלא מוגדר, האחדות. הוא לא מפריע לאף אחד ולכן כמעט לא מתייחסים אליו. לעומת זאת, העבד (האפשרי) הוא
הרצון להשיג דברים חומריים, המחשבות והצורות. האדם הופך את הצורות הללו למחויבות, ומתחיל להתייחס אליהן בכבוד, עד שהוא שוכח את האמת. ככל שהוא מאמין יותר ... מתנתק מהמהות האמיתית שלו. מדוע הבן מלך (האדם) סובל יותר כאשר הוא מתחיל לחפש את האמת? כאשר האדם מתחיל לחפש את המהות (את האחדות, את האמת),
הרצונות (הצורות) שבתוכו מרגישים מאוימים. הכוחות האלו פוחדים לאבד את השלטון שלהם על האדם, ולכן בכל פעם שהאדם מנסה להתקרב לאמת, הם מתחילים לפגוע בו, לבלבל אותו, להרתיע אותו, או לגרום לו ייאוש. ככל שהאדם מחפש את המהות והאושר האמיתי, הוא חווה עוד יותר סבל, משום
שהרצון, שהוא השליט הנוכחי בתוך האדם, חושש שיגלו את האמת שהוא רק עבד (אפשרי) ולא מלך. מה גורם לאדם להתייאש מהחיפוש אחר האמת? בסיפור, הבן מלך מגורש מהארמון ... העולם? אולי הכל בשליטתך?. אבל יש גם קול אחר שאומר: אין זה מכובד לחשוב כך, או אי אפשר לדעת בוודאות. כך האדם נמנע מלחפש את האמת. כיצד
הרצון מונע מהאדם לחפש את האמת? ברגע שהאדם מתחיל לשאול שאלות, הכוחות שבתוכו שמפחדים מהאמת מתגברים עליו. אם
הרצון המחויב, זה שנחשב למלך, מרגיש איום - הוא מתחיל לפגוע במחשבות של האדם, לבלבל אותו ולהסיט אותו מהחיפוש. ככל שהאדם מתקרב לחיפוש עמוק יותר, כך הכוחות ... האמיתית שייכת למהות ולא לצורה. עליו להתגבר על הפחדים שמעוררים בו הכוחות השקריים, ולהמשיך לחפש את האמת למרות הקשיים. כאשר האדם מבין
שהרצונות , המחשבות והאמונות שלו אינם מחויבים, אלא רק אפשריים - הוא מתחיל להשתחרר מהאשליה. ברגע שהוא מפסיק לפחד מהשאלה מי אני באמת?, הוא יכול לגלות את ... מסביר תהליך, הוא בא להסביר שהנפרדות, שבן אדם קם בבוקר בגיל 30, 40, 60, 20, ופתאום הוא רואה שהוא מלא רצונות הוא אומר - מאיפה בא לי כל
הרצונות האלה? איך הגעתי לפה? מאיפה באו המטרות האלה? שנולדתי אני לא זוכר שהיו כל כך הרבה מטרות. מאיפה זה בא? כי חברא חברא... אתה התחלת ברצון קטן. גילתה ... זה לא נכון? אולי הכל זה רק דמיון? אולי. אז קול ראשון אומר לו, תקשיב, אין זה מכבודך. איך אתה מעיז להטיל ספק בעצמך? מה קרה לך? מה כל
הרצונות שלך הם כלום? כל המחשבות שלך הם כלום? אין מצב. ואז יש כל בתוך הבן אדם שאומר, רגע, רגע, אבל אני רוצה לדעת את האמת. מה באמת האמת? ואז יש קול אחר ... המלוכה, כי יכול להיות שיום אחד יהיה בתוכך משהו שמישהו יעיז להטיל ספק בשכל או ברצון. מבחינתך תלביש פה שבן מלך הזה שהוא בן שפחה זה בכלל
הרצון. בא נגיד רצון. כי אולי יהיה קשר כנגד המלוכה, אולי יום אחד פתאום יבוא מישהו יטיל ספק ברצון, ויוכל הקשר להתחזק על ידי זה. לא רק שימרדו בך כי אתה ... המחויבים שיש בתוך הבן אדם. ויוכל הקשר להתחזק על ידי זה. ובגלל שיש לבן אדם ספק, שהוא לא בטוח אם השכל שלו צודק או לא. והוא לא יודע אם
הרצון שלו מחויב או לא, אז אולי הקשר יוכל להתחזק על ידי זה? כי אמרו שהם לוקחים לעצמם בין מלך למלך. כי יכול לבוא בן אדם להגיד, תראה, מה האמת? שאני בכלל לא ... אפשרות שאולי אני רוצה משהו. כאילו אתה לוקח את האפשרי הופך למחויב, לוקח את המחויב הופך לאפשרי. ואז יכול פתאום להיות מרד בתוך הבן אדם נגד
הרצון, נגד השכל, ואז הבן אדם יכול להגיד, רגע, אני לא סתם מורד נגד
הרצון, כי הוא בכלל השתלט עליו, הוא בכלל לא אמור להיות פה מלכתחילה. טוב, אז בשביל מה סיפרת לי על זה? על כן מחשבות על הבן אדם להעבירו. אתה צריך למצוא דרך ... הוא כל פעם שהוא רואה שיש בבן אדם מקום שמתעורר שרוצה לחזור למהות, אז הוא עושה לו רע. הוא מזלזל בו, מכסח אותו, מרביץ לו. מה זאת אומרת?
שהרצון של הבן אדם מרגיש מאויים מכך שהבן אדם הולך לצורה ולא למהות ואז אם הבן אדם מתחיל למשוך את עצמו למהות ולא לצורה אז הוא מתחיל לעשות לו רע. בדיוק. רעה ... האלה כי הוא עוד לא התרגל לחשוב שהדברים מחויבים. אבל שהבן אדם שכח את השכל שהיה לו שהוא נולד עכשיו השכל שלו מת, עכשיו לקח הוא את המלוכה.
הרצון לקח את המלוכה ואז עשה רעות יותר לבן מלך, רעה אחר רעה. ועכשיו תסתכל משהו יפה. והיה עושה זאת בדרך עורמה. שלא יבין העולם שעושה לו רעות... גורם לו רעות תמיד. מה זאת אומרת? זאת אומרת
שהרצון מפחד להודות שהוא מפחד שיגלו שהוא סתם נמצא שם. הוא מפחד, אז לא נעים לו להגיד: כן, אני עושה לך רע ומאיים עליך כדי שלא תגלה שאני מרמה אותך. אז מה הוא ... דבר, אולי אני אלוהים והכל כרצוני תמיד? אבל יש מקום אחר שאומר, רגע, מה פתאום, אם הבן אדם יחשוב שהוא אלוהים בכלל שהכל כרצונו תמיד, זה אז
הרצון יאבד את מלכותו, כי אז כבר אין רצון מוגדר. אז הוא מתחיל להציק לבן אדם, עכשיו, אם הבן אדם הוא לא באמת אלוהים, אז עכשיו הוא סתם סובל, כאילו גם לא ... אני רוצה שהכל יהיה כרצוני תמיד. אני רוצה להתמרד נגד המערכת. לצורך העניין. עכשיו ואז איך שאתה רק מעיז להגיד אני רוצה לחפש את המהות של כל
הרצונות , שזה בעצם אומר לגלות את השורש מי המלך ומי העבד? להגיד אני רוצה לחפש את המהות של
הרצון זה בעצם לגלות מי המלך ומי העבד. עכשיו, ברגע שאתה אומר כזה דבר, אז מה שקורה, זה שישר בתוכך יש כוח שבכל פעם שאתה מחפש את המהות ולא את הצורה מתחיל ... הזה ולהוכיח את האמת. יכל להגיד לו הפוך, אולי צריך להרוג את המלך? ... אך המלך הנל... חיצי רעתו זה אחר זה. בכל פעם שהבן אדם מחפש את האושר,
הרצון יורה בו, אל תחפש את האושר, לך תמשיך לעבוד, לך תעשה משהו. יש לך משימות לביצוע, אין לך זמן פנוי לחשוב על עצמך למה אתה חי. כל פעם שהבן אדם שואל את עצמו למה אני חי, מה המטרה, מה התכלית? בשביל מה אני רוצה רצונות? יש מתחיל לכסח אותו
הרצון. האלו, מה אתה שואל איך אתה מעיז לשאול, מה פתאום. כי הוא מפחד לאבד את השלטון. והתיישב הבן הנל... ונתן לאביו והלך לו... קח הרבה ממון ותלך. מה זאת ...