מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו, סיפורי רבי נחמן מברסלב, סיפורי מעשיות, פירוש סיפורי מעשיות, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות, משל ונמשל, חלק 3... האינסוף, הלא מוגדר, האחדות. הוא לא מפריע לאף אחד ולכן כמעט לא מתייחסים אליו. לעומת זאת, העבד (האפשרי) הוא הרצון להשיג דברים חומריים, המחשבות והצורות. האדם הופך את הצורות הללו למחויבות, ומתחיל להתייחס אליהן בכבוד, עד שהוא שוכח את ... להרתיע אותו, או לגרום לו ייאוש. ככל שהאדם מחפש את המהות והאושר האמיתי, הוא חווה עוד יותר סבל, משום שהרצון, שהוא השליט הנוכחי בתוך האדם, חושש שיגלו את האמת שהוא רק עבד (אפשרי) ולא מלך. מה גורם לאדם להתייאש ... אחר שאומר: אין זה מכובד לחשוב כך, או אי אפשר לדעת בוודאות. כך האדם נמנע מלחפש את האמת. כיצד הרצון מונע מהאדם לחפש את האמת? ברגע שהאדם מתחיל לשאול שאלות, הכוחות שבתוכו שמפחדים מהאמת מתגברים עליו. אם הרצון המחויב, זה שנחשב למלך, מרגיש איום - הוא מתחיל לפגוע במחשבות של האדם, לבלבל אותו ולהסיט אותו מהחיפוש. ככל ... משהו שמישהו יעיז להטיל ספק בשכל או ברצון. מבחינתך תלביש פה שבן מלך הזה שהוא בן שפחה זה בכלל הרצון. בא נגיד רצון. כי אולי יהיה קשר כנגד המלוכה, אולי יום אחד פתאום יבוא מישהו יטיל ספק ברצון, ויוכל ... זה. ובגלל שיש לבן אדם ספק, שהוא לא בטוח אם השכל שלו צודק או לא. והוא לא יודע אם הרצון שלו מחויב או לא, אז אולי הקשר יוכל להתחזק על ידי זה? כי אמרו שהם לוקחים לעצמם בין מלך ... לוקח את האפשרי הופך למחויב, לוקח את המחויב הופך לאפשרי. ואז יכול פתאום להיות מרד בתוך הבן אדם נגד הרצון, נגד השכל, ואז הבן אדם יכול להגיד, רגע, אני לא סתם מורד נגד הרצון, כי הוא בכלל השתלט עליו, הוא בכלל לא אמור להיות פה מלכתחילה. טוב, אז בשביל מה סיפרת לי על ... שמתעורר שרוצה לחזור למהות, אז הוא עושה לו רע. הוא מזלזל בו, מכסח אותו, מרביץ לו. מה זאת אומרת? שהרצון של הבן אדם מרגיש מאויים מכך שהבן אדם הולך לצורה ולא למהות ואז אם הבן אדם מתחיל למשוך את ... אבל שהבן אדם שכח את השכל שהיה לו שהוא נולד עכשיו השכל שלו מת, עכשיו לקח הוא את המלוכה. הרצון לקח את המלוכה ואז עשה רעות יותר לבן מלך, רעה אחר רעה. ועכשיו תסתכל משהו יפה. והיה עושה זאת בדרך עורמה. שלא יבין העולם שעושה לו רעות... גורם לו רעות תמיד. מה זאת אומרת? זאת אומרת שהרצון מפחד להודות שהוא מפחד שיגלו שהוא סתם נמצא שם. הוא מפחד, אז לא נעים לו להגיד: כן, אני עושה ... יש מקום אחר שאומר, רגע, מה פתאום, אם הבן אדם יחשוב שהוא אלוהים בכלל שהכל כרצונו תמיד, זה אז הרצון יאבד את מלכותו, כי אז כבר אין רצון מוגדר. אז הוא מתחיל להציק לבן אדם, עכשיו, אם הבן אדם ... כל הרצונות, שזה בעצם אומר לגלות את השורש מי המלך ומי העבד? להגיד אני רוצה לחפש את המהות של הרצון זה בעצם לגלות מי המלך ומי העבד. עכשיו, ברגע שאתה אומר כזה דבר, אז מה שקורה, זה שישר בתוכך ... להרוג את המלך? ... אך המלך הנל... חיצי רעתו זה אחר זה. בכל פעם שהבן אדם מחפש את האושר, הרצון יורה בו, אל תחפש את האושר, לך תמשיך לעבוד, לך תעשה משהו. יש לך משימות לביצוע, אין לך זמן ... שואל את עצמו למה אני חי, מה המטרה, מה התכלית? בשביל מה אני רוצה רצונות? יש מתחיל לכסח אותו הרצון. האלו, מה אתה שואל איך אתה מעיז לשאול, מה פתאום. כי הוא מפחד לאבד את השלטון. והתיישב הבן הנל...