אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה ההוויה של המציאות, בלי פוטנציאל של נפרדות, למה האדם יוצר לעצמו סבל ולא רוצה לסבול, לא לשקר את עצמך - פרומו ✔ מהי ההוויה של המציאות והאם קיים בה...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
ההוויה של המציאות, בלי פוטנציאל של נפרדות, למה האדם יוצר לעצמו סבל ולא רוצה לסבול, לא לשקר את עצמך
מהי ההוויה של המציאות והאם קיים בה פוטנציאל לנפרדות?

אליעד כהן מסביר שההוויה הראשונה, המהות של המציאות, היא המצב שבו אין שום צורה, שום נפרדות ושום אפשרות של הפרדה. בהוויה הזאת אין אפילו פוטנציאל לנפרדות, משום שפוטנציאל הוא כבר סוג של צורה, ובמציאות הבסיסית ביותר אין אפילו אפשרות שיהיו דברים נפרדים. הוא מדגים זאת בכך שאם ניקח שולחן וכיסא ונחזיר אותם למצב הראשוני שלהם (למשל חתיכת עץ אחת), אז במצב הראשוני אפילו אין פוטנציאל שיהיה כיסא ושולחן, אין מחשבה עליהם, והם לא קיימים אפילו ברמת האפשרות. הכל נמצא כישות אחת מוחלטת שאין בה שום הבדל בין הדברים. אפילו המחשבה שיש דברים נפרדים אינה קיימת שם.

מדוע האדם יוצר לעצמו סבל אף שהוא טוען שאינו רוצה לסבול?

אליעד מתאר שהאדם יוצר לעצמו סבל מכיוון שהוא אינו מבין באמת את הסיבה לסבל שלו. האדם טוען שהוא לא רוצה לסבול, אך בפועל הוא ממשיך להתעקש להיאחז בדברים שגורמים לו סבל. לדוגמה, אדם יכול לומר שהוא לא רוצה להרגיש רע, אך הוא לא באמת מבין מדוע הוא לא רוצה להרגיש רע. אם היה האדם חוקר את השאלה "למה אני לא רוצה להרגיש רע?" עד הסוף, הוא היה מגלה את שורש הבעיה. אליעד מדגיש שהבעיה אינה ברגשות או בתחושות השליליות עצמן, אלא ברצון של האדם - הרצון שלו הוא זה שיוצר את הסבל.

איך אליעד מסביר את השקר העצמי שמוביל לסבל?

אחת הנקודות המרכזיות היא שאליעד מבהיר שהאדם משקר לעצמו כל הזמן. השקר מתבטא בכך שהאדם אומר שהוא רוצה משהו למרות שהוא לא באמת מבין מדוע הוא רוצה אותו. האדם, למשל, טוען שהוא רוצה להיות מאושר, אבל הוא אינו מסוגל להסביר מדוע הוא רוצה להיות מאושר, מה זה ייתן לו, או למה בכלל יש לו רצונות. האדם משקר כשהוא אומר שהוא לא יכול להגיע להבנה או שהוא לא יכול לפתור בעיות באמצעות שכלו, בעוד שבפועל הוא לא באמת בדק זאת לעומק. כאשר האדם אומר שאין פתרון, הוא למעשה חוסם את עצמו מלמצוא פתרון וממשיך לסבול.

מהי הדרך להפסקת השקר העצמי לפי אליעד כהן?

אליעד מציע דרך מעשית וברורה להפסקת השקר העצמי. הדרך היא פשוט לשאול את עצמך באופן עקבי למה אתה עושה את מה שאתה עושה, למה אתה רוצה את מה שאתה רוצה, ולמה דברים מסוימים מפריעים לך. על האדם לחקור באופן מוחלט את הסיבה לכל רצון ולכל התנגדות שעולה בו. לדוגמה, אם לאדם יש כאב גב, עליו לשאול את עצמו: "למה אני לא רוצה את הכאב הזה?" אליעד מסביר שאם האדם יחקור זאת לעומק, הוא יגלה שאין שום סיבה ממשית לכך שהוא לא רוצה את הכאב, פרט לשקר שהוא מספר לעצמו שזה רע. אם יפסיק האדם לשקר לעצמו, הוא יפסיק לסבול.

מה המשמעות של להיות אלוהים לפי ההסבר של אליעד?

לפי אליעד, האדם חייב להגיע למצב שבו הוא חווה את המציאות ללא שום נפרדות. במצב הזה, האדם מפסיק לראות הפרדה בין "אני" לבין "לא אני". האדם מבין לעומק שההוויה שלו זהה לחלוטין להוויה של כל הדברים כולם. כאשר האדם מבין וחווה את זה, הוא חווה את עצמו כאלוהים, כי אלוהים, לפי ההסבר הזה, הוא ההוויה הראשונה והיחידה שאין בה שום הפרדה. כל סבל האדם מגיע מכך שהוא חווה נפרדות - הוא חווה דברים כטובים או רעים, כ"אני" או "לא אני". כאשר הוא חוזר להוויה האחת, הוא חווה שלמות מוחלטת.

איך אליעד מציע להתמודד עם קשיים יומיומיים?

אליעד מדגיש שכדי לפתור בעיות יומיומיות, אין צורך לשנות את המציאות החיצונית אלא את הפרשנות של האדם למציאות. הוא נותן דוגמה מעשית: אם מישהו מלכלך לך את הבית, במקום לכעוס או להתעצבן, תחקור מדוע זה מפריע לך. תגלה שהבעיה אינה בלכלוך אלא ברצון שלך שהמציאות תהיה שונה ממה שהיא. אם תפסיק לשקר לעצמך...
שאלה: כשאני מתבוננת אני מתחילה להטיל ספק במציאות, האם זה משנה?

אליעד: את צריכה להגיע למצב שאת מרגישה טוב מבפנים, מה זה אומר,? שתמיד טוב לך ולא משנה מה קורה, קרה או יקרה.

שאלה: אני מרגישה שתחושת המציאות שלי היא אחרת.

אליעד: ברור שהיא אחרת, אבל זה לא פותר בעיות, אלא יוצר בעיות חדשות. זה שאת קיימת זאת הבעיה, עד שלא תפתרי את זה, לא משנה איך תסובבי את המעגל.

אם תגיעי למסקנה שלאף אחד אין תודעה, אז מה?

שאלה: זה יעזור לי לא לדאוג אם אני מאחרת לעבודה.

אליעד: לאחר לעבודה זה לא בגלל התודעה של הבוס שלך, אלא בגלל התודעה שלך. אני אומר לך עכשיו, שלאף אחד אין תודעה, את עובדת אצל רובוטים, אם תאחרי לעבודה, הרובוטים לא יתנו לך אוכל. את פועלת לפי מה שקורה אצלך, את תמיד פועלת לפי השיקולים שלך. הבעיה שלך היא עם עצמך, זה לא משנה אם המציאות אמיתית או לא. למשל יש לך חלום בלילה וזה הרי לא אמיתי, האם זה משנה לך? לא. למרות שאם את יודעת שזה לא אמיתי את מתייחסת לזה אחרת, וזה משחרר אותך, אבל, זה מעביר את הבעיה למקום אחר, כי כל זמן שיש משהו אמיתי, אז כל הבעיות עברו אליו. כל זמן שיש משהו אמיתי בעינייך, את חווה חוויית צמצום כל שהיא. אם שום דבר לא יראה בעינייך כממשי, אז הסתדרת. אם כל הנפרדות לא תראה בעינייך כממשית, אם זה שאת קיימת לא יהיה ממשי בעינייך, אז הסתדרת.

שאלה: איך היא תוכל להעלים את עצמה?

אליעד: אם היא תשאל את עצמה מספיק פעמים, מה אני? נניח שאני קיימת, אבל מה אני? ממה אני עשויה? אז היא תראה שהיא לא קיימת.

שאלה: למעשה כל מחשבה היא צורה.

אליעד: עד שתגיע למקום שאין בו צורה. אם תהיה בטוח שזה לא זה, ולא זה, ולא זה, אז בסוף תבין מה זה.

כאשר אתה מחפש את המהות, מה אתה מחפש? את הדבר הראשון, המצוי הראשון, את ההוויה של המקום והזמן. שום דבר זה לא המהות. אז שום דבר זה המהות. מה חייב להיות קיים? המהות. אנו מחפשים מה הדבר שיהיה קיים אפילו אם אני לא יהיה קיים. מה הדבר שממלא אותי.

עכשיו בפשיטות זה לא מורכב, יש אני ויש לא אני. מה זה כולל? אותי ואת השאר שזה הצומח, הדומם, המחשבות וכו'. עכשיו מה שהיה לפני האני היה גם לפני הלא אני. אז אנו מחפשים מה היה לפני האני. האני זה משהו - תחושה, רגש, תודעה. ומה לא אני - השאר, שזה המקום, הזמן, המחשבות וכו'. למעשה בחבילה של הלא אני נכנסות כל האפשרויות, האופציות, הצורות והכל. אז ההוויה של האני היא גם ההוויה של הלא אני. למעשה בהוויה אין אני ולא אני. אנחנו מנסים להבין מה יקרה כאשר לא תהיי. תישאר רק ההוויה.

ההוויה שלי היא סך כל הדברים. כי יש הוויה אחת שהיא ההוויה של הכל. ההוויה הראשונה היא דבר שאין בו שום צורה. בהוויה לא היה הבדל בין אני ולא אני. אז ההוויה היא החיבור של כל הדברים בבת אחת. ההוויה היא הכלום.

האדם הוא כל כך שקרן, שאת הממשי הוא הופך ללא ממשי. הכלום הוא כל כך לא ממשי בעיני האדם, שהאדם לא יכול אפילו לחשוב עליו, אתה כל כך בטוח שהכלום לא קיים, שאתה אפילו לא יכול לחשוב עליו ואפילו לא לדמיין את זה. למעשה הכלום, קיים יותר מכל מה שקיים. אבל המוח של האדם כל כך מעוות ועקום, זה אפילו לא מעוות, זה הפוך לגמרי, הממשות עצמה היא הכלום. והממשות עצמה, שהיא כל כך ממשית, עליה אף אחד לא יכול לחשוב.

בהוויה הראשונה אין כלום. אין שום צורה. זה לא כמו שלוקחים כסא ושולחן ומפרקים אותם ויש ערמה של עצים או שאפשר לומר שזה כסא ושולחן בצורה אחרת, הכסא והשולחן שינו את הצורה שלהם. אבל בהוויה הראשונה אין שום צורה וזמן. במהות של המציאות אין צורות, אין שום הפרדה.

שאלה: האם גם הכלום הוא משהו?

אליעד: אני אתן לך דוגמה, האם את יכולה להסתכל בבת אחת על כל החדר? לא. הכלום הוא גדול, את לא יכולה להסתכל עליו בבת אחת, אם תדמייני את הכל בבת אחת, זה יהיה הכלום. הכלום הוא מאוד גדול, אתה שואל, איך אני אבין את הכלום? אם תחבר את הכל לדבר אחד, את כל הצורות, כל הדברים, כל המחשבות, הכל הכל אז תקבלו את הכלום.

שאלה: אם העולם נוצר מהכלום, אז איך נוצר הפוטנציאל?

אליעד: זה שהעולם קיים זה לא אומר שהוא נוצר מפוטנציאל. בואי נבדוק. במהות של המציאות אין שום הפרדה. אפילו לא כפוטנציאל, אם את אומרת שיש פוטנציאל, זה אומר שיש צורה, אבל במהות אין אפילו צורה. אין אופציה שיהיה משהו. ההגדרה של מהות היא, שאין בה צורה.

אחרי שנוצרו הצורות, אז אנחנו אומרים כנראה שבמהות היה פוטנציאל, נגיד שאת לוקחת מיקרוסקופ ומסתכלת ואם תגדילי את זה פי מיליון, את תראי דברים קופצים, את לא תראי בכלל חדר. אבל אם תגדילי את זה פי אין סוף, נניח שהגעת לראשון, שהוא מחוץ למקום ומחוץ לזמן, מה את רואה? אין מקום וזמן, אין כלום, אז אין בכלל פוטנציאל. כדי שיהיה פוטנציאל צריך שיהיה שינוי במקום או בזמן, פוטנציאל תופס מקום. ולכן במהות הראשונה אין פוטנציאל. אבל יש בה הכל אך לא כדברים נפרדים. אם נערבב הרבה צבעים ביחד, נקבל צבע אחר, אבל נגיד יש כאן אדום למרות שלא רואים אותו. הצבעים נמצאים אבל לא בהפרדה.

בהתחלה אתה לוקח את כל המקומות ומסיר את המקום. לוקח את כל הזמנים, ומחבר את האירועים של אתמול היום ומחר, וגורם להם לקרות עכשיו, מה יקרה? יהיה אירוע חדש, צורה חדשה. אבל אם ניקח את כל האירועים שהיו אי פעם, ונדחוס הכל למקום אחד, מה נקבל באותה נקודה? יש בה הכל, אבל נקבל כלום. ותוסיפו לזה גם את מה שלא קרה, בראשון יש גם את כל מה שיש וגם את מה שאיננו. כל האפשרויות, אז יש לך כלום מוחלט.

כלום פירושו דבר שאני לא יכול להגדיר אותו. אולי זה בגלל שהוא גדול מאוד ולא קטן מאוד. רבי נחמן אמר, שהשקר הוא, שעל אחד אומרים שזה שניים, ועל הגדול אומרים שהוא קטן. הגדול שהוא הכלום, אתה אומר עליו שהוא הכי קטן. ועל אחד שהוא הכי גדול, אתה חושב שהוא הכי קטן. כלום פירושו, הדבר שאני לא מסוגל להגדיר אותו, הדבר שאני לא מסוגל לחשוב עליו.

זה כמו שאומרים לך תחשוב על הכל, האם אפשר לחשוב על הכל בו זמנית? וגם אי אפשר לחשוב על כלום. מה יותר גדול מהמקום והזמן? המציאות. השלם שהוא מושג מופשט מכיל בתוכו את המקום והזמן, השלם הוא המהות, לסך כל הדברים ביחד אנו קוראים השלם וגם כלום.

האם לאהוב הכל זה טוב? זה רע, למה? נניח שאת אוהבת את הכל, אבל בכל זאת סובלת, למה? כי את קיימת. עצם זה שאת חווה זה אני וזה לא אני, את חווה חסר. חסר לו את השאר. כשאת חווה שאת אוהבת את הכל, למעשה את חווה, זה אני וזה לא אני. אז אם את חווה לא אני, אז את חווה חסר, זה לא השלמות עצמה.

שאלה: אז האם המטרה היא להיעלם?

אליעד: משהו כזה. אני אגיד לכם איך להתחיל. האדם צריך לשאול את האמת, מה הכוונה? מה כרגע מציק לך? משם צריך להתחיל, מהדבר שהכי מוחשי. מה מציק לך?

שאלה: שרבתי עם הורי לפני שעתיים.

אליעד: מה מציק לך? אתה כרגע יושב ורואה תמונה שלך עם הוריך, ואתה חווה אי שלמות בגלל שכרגע יש לך זיכרון שקרה? למה זה גורם לך להרגיש רע? אנחנו בסך הכל רוצים להבין את הבעיה. אם תבין את הבעיה תבין שאין בעיה, אבל קודם נבין מה הבעיה. למה התמונה מציקה לך?

שאלה: אין תשובה.

אליעד: מישהו עכשיו בא ומרביץ לך, אתה שואל למה? הוא אומר, אין תשובה, מה תעשה? תברח, אבל אתה לא יכול לברוח, מה תעשה? אז תנסה לברר למה הוא מרביץ. כך המחשבה מרביצה לך. למעשה זה לא המחשבה שמרביצה, זה אתה שמרביץ לעצמך. השאלה היא למה אתה מרביץ לעצמך באמצעות המחשבה הזאת?

לך למשל משהו מציק? לך יש כאב גב. לך יש רעב לסיגריות. ולי מציק שזה מציק לכם. עכשיו בואו ונתקדם. למשל עכשיו מישהו פורץ לך הביתה ומלכלך לך אותו, זה מציק לך, נכון? למה זה מציק? יש כאלה מאות דברים כאלה שמציקים לך, והם למעשה הורסים את חוויית המציאות של האדם. אז אם נצליח להיפטר מהם אז הכל בסדר, נכון? למשל מישהו שופך לך זפת על הרצפה, למה זה מציק לך?

שאלה: כי אני צריך לנקות אחר כך.

אליעד: האם אתה חייב לנקות? לא, אז תשאיר את הבית מלוכלך, אז למה אתה כועס? ואפילו שאתה מוכרח לנקות, מדוע זה מפריע לך? אז מה, מה הבעיה?

שאלה: אני מנקה כי אני רוצה שיהיה לי טוב.

אליעד: אז אם אתה רוצה שיהיה לך טוב, כל מה שאתה צריך להגיד, שלא אכפת לך מכלום, אז טוב לך?

שאלה: מהבחינה הזאת טוב לי, אבל יש לי בעיה אחרת, שאני לא חווה את המציאות בשלמות.

אליעד: אתה בבעיה חמורה, למה? כי אם היה אכפת לך מהניקיון, אז היה אפשר להבין מדוע רע לך, אבל כאשר אתה רוצה להבין את המציאות בשלמות, אתה עדיין אפילו לא יודע מה חסר לך. אז איך רע לך אם אתה אפילו לא יודע מה חסר לך? מה זה אומר? מה זה נותן? איך רע לך אם אתה אפילו לא יודע מה זה? אז למה אתה סובל?

שאלה: אני לא יודע למה?

אליעד: אם אתה לא יודע למה אתה סובל, אז למה רע לך? אם מישהו אומר שאין לו מושג מה הוא רוצה, האם יכול להיות לו רע?

שאלה: אבל יש תשוקה פנימית.

אליעד: אני מנסה להוכיח לך שאת משוגעת. זה כבר ברור, אבל אני רוצה לתת לך עוד הוכחה, כדי שיום אחד ימאס לך להאמין לעצמך. תגידי די אני לא מאמינה לעצמי.

יש משהו שאתה בטוח לא רוצה אותו, אז אתה צריך לבקש את ההפך שלו. כדי שיהיה רע, צריך להיות משהו שאתה לא רוצה אותו. אז מה הבעיה? אולי אתה לא רוצה כלום, ואתה סתם מתעתע בעצמך, כי כאשר אנו מחפשים מה אתה לא רוצה, אנחנו לא מוצאים אותו. אז אתה סתם דופק את עצמך.

שאלה: אולי בגלל תחושת הנפרדות.

אליעד: אני לא מקבל את האולי שלך. אין אולי, מה זה אולי, אם את מבינה תגידי, אם את לא מבינה תגידי אני לא מבינה. ולך לא מפריעה תחושה הנפרדות, כי מפריע לך כאב הגב. אם היית באמת מבינה שהבעיה שלך היא לא בכאב גב אלא בתחושה הנפרדות, אז היית אומרת זאת מההתחלה.

אני מנסה להבין מה מונע ממך לרצות את כל המציאות? השאלה הראשונה היא מה מציק לך? אתה רואה תמונה שאתה רב עם הוריך, ואתה סובל מזה, למה?

שאלה: כשאני חושב על זה, אני לא מוצא תשובה.

אליעד: מה אתה משוגע? אתה לא אדם רציונאלי. עדיין רע לך מהריב עם הוריך, למה? למה אתה נגד העולם? האנשים כל הזמן מתלוננים, אז אני שואל אותם למה אתם מקטרים? אתה יודע למה רע לך? כי אתה לא באמת רוצה את הטוב, ואתה יודע למה אתה לא באמת רוצה את הטוב? כי אתה לא באמת משוכנע שאתה לא מאושר. אם אתה לא מסוגל להסביר לי מדוע רע לך, זה אומר שאתה לא באמת בטוח שרע לך. לכן אתה לא באמת רוצה להרגיש טוב, ולכן אתה לא יכול להרגיש טוב.

נפתור בעיה למישהו אחר, לך יש כאב גב, למה את לא רוצה את זה? זה כואב, ברור לנו שזה כואב, אבל מדוע את לא רוצה את הכאב? הדבר הכי מדהים פה, שהאנשים משוגעים לגמרי, סובלים ואין להם מושג למה. אבל עוד משהו, שאני שואל שאלה ואתם עונים על משהו אחר. אני שואל אותך למה את לא רוצה את זה? את אומרת כי זה מציק, אבל זה מציק לך בגלל שאת לא רוצה את זה. אם היית רוצה את זה, האם זה היה מציק לך? לא. לכן כל הבעיה היא בזה שאת לא רוצה את הכאב גב.

שאלה: השאלה היא, איך אפשר להגיע למצב שבאמת תרצה את מה שקורה?

אליעד: על ידי זה שתשאל את עצמך, למה אני לא רוצה אותו. קודם תבין למה אתה לא רוצה אותו. אני לא רוצה להביא אותך למצב שתרצה את הרע, אני רוצה להביא אותך למצב שתבין למה אתה לא רוצה את הרע.

אז מה את אומרת, למה את לא רוצה את הכאב גב?

שאלה: מה שאגיד, אז שוב נשאל למה. זה שאני לא רוצה, גורם להתנגדות בתוכי, וגורם לי להרגיש יותר רע. המוח משוגע.

שאלה: אולי זה מעלה פחדים.

אליעד: אפילו שהיא לא רוצה, זה לא יעזור לה עם הגב. אני מנסה להבין, אתה לא חווה הנאה מושלמת מהמציאות, בגלל שיש לך זיכרון שרבת עם מישהו, למה? מה מציק לך?

שאלה: ריקנות, כי אני חושבת שזה רע.

אליעד: את יושבת על הכורסא, וחושבת שאת חשה ריקנות, חוסר תכלית, איפה פה הבעיה? למה את לא רוצה את הריקנות? אולי יש סיבה מוצדקת למה זה גורם לך להרגיש רע. אבל עד שאתה לא בטוח במאה אחוז שאין סיבה, למה אתה מרגיש רע, אז אתה לא יכול להגיד שהמוח משוגע.

אז למה מציקה לך תחושה הריקנות? את רוצה תכלית, למה?

שאלה: גם אני רוצה תכלית.

אליעד: מה התכלית שלשמה אתה רוצה תכלית? מה זה ייתן לך? אתה קם בבוקר, העולם מושלם, אתה אומר, לא מקובל עלי שהעולם מושלם בוא נמציא משהו, חסר לי תכלית, ועכשיו אתה אומר לעצמך, רע לי, אני ריקני, אין לי תכלית, הכל סיפורים, אבל למה? אני לא מבין, אתם כל כך טיפשים שאתם לא מבינים איך מתקדמים.

שאלה: רגע, אני רק רוצה להרגיש טוב כל הזמן.

אליעד: אם אתה רוצה להרגיש טוב כל הזמן, מה שאתה צריך לעשות, זה להפסיק לרצות להרגיש טוב, ואז תראה שיהיה לך טוב כל הזמן. אז אני רוצה להבין למה אתה לא מרגיש טוב כל הזמן?

שאלה: כי המחשבה שלי מפרשת את המציאות פעם כטובה ופעם כרעה.

אליעד: אבל לא ענית על השאלה שלי, השאלה היא למה אתה פעם מרגיש טוב ופעם מרגיש רע?

שאלה: אבל אין תשובה.

אליעד: מה זה אין תשובה, יש תשובה, אלו דברים פשוטים, שאלות פשוטות במסגרת ההיגיון הרגיל.

בא נבין, מה זה רע,? שאני לא רוצה את מה שקורה. עכשיו השאלה היא, למה אתם לא רוצים את מה שקורה? מה רע לך במציאות הזאת? למשל אתה יושב ואז זז, למה אתה זז? כי היה לך רע בתנוחה הקודמת. כל שינוי שאתה עושה, זה בגלל שרע לך. למה אתה לא יכול לשבת רגוע, למה אתה צריך לשנות?

הפרופסור יגיד שזה בגלל גלים חשמליים וכימיים במוח. אבל אם ירביצו לו, האם גם יגיד שאלו גלים במוח? הוא לא חווה את המציאות כגלים במוח.

שאלה: אבל כך לא נמצא תשובה.

אליעד: אתה יודע מה יגרום לך להפסיק לסבול. אם תפסיק לשקר ולהגיד שאין תשובה, זה יביא אותך להבין למה רע לך. יש לך מחסום במוח, שלא נותן לך לראות את התשובה, שגורם לך להגיד שזה טוב וזה רע. מה זה? השקר שאומר שאין תשובה. אתה חווה שאין תשובה, אבל זה שקר, לפחות תגיד שאולי, אבל יש תשובה. מה הבנת?

שאלה: שאני צריך לזכור להגיד את האמת.

אליעד: רגע, זה שוב שקר, איש אמת לא צריך לזכור, איש אמת לא משקר, לכן הוא לא צריך להיזכר. אם תחליט להיות איש אמת לא תשקר יותר.

לשאול באמת, זה כשאתה באמת לא יודע, ואז אתה רוצה לדעת. איך לגרום לכך שלא תדע? זה שאני שואל אותך מספיק שאלות. אם אני אשאל אותך הרבה שאלות, זה יגרום לך להבין שאתה לא מבין שום דבר. ואז תשאל את השאלה האמיתית, ותבין שזה בכלל אחד, ואז אין שאלה. כי אתה בא ממקום שאתה באמת רוצה להבין. הבעיה היא שאתה חושב שאתה מבין לפחות חלק מהדברים. אז נשאל אותך דברים עד שלא תדע כלום. הוא למשל בטוח שהוא לא רוצה לריב עם אנשים, אז אם אני מטיל ספק ברצון שלו, אז הוא ישאל מה אני באמת רוצה?

כאשר אני מטיל ספק, ברצונות שלך, בהגדרות שלך, אני מביא אותך למקום של לפני ההגדרות, ואז אתה שואל, מה באמת אני רוצה. כשבאמת תשאל, אז תבין, כי באמת תרצה לדעת מה אתה רוצה.

את אומרת שאת לא יכולה לדעת מתי תביני את המציאות, ולכן לא משנה אם תישארי בהרצאה. אבל אם תתחילי לחפש את האוכל עכשיו, אז יש סיכוי שתמצאי אותו יותר מהר. אם אתה רעב היום, אז תתחיל לחפש אוכל היום. אם אתה מספיק רעב אז תתחיל לחפש עכשיו אוכל. והשאלה היא האם את מספיק רעבה, כדי לחפש עכשיו?

תבינו, האדם משוגע, ממה את מפחדת? את מפחדת שאם את תחפשי, אז לא תוכלי לעבוד טוב, ואז יפטרו אותך מהעבודה, ואז לא יהיה לך כסף, ואז לא תאכלי וכו'. למה הדבר דומה? לאדם שטוען שהוא סובל כי הוא נלחם בפילים. אבל אני אומר לו, אין כאן פילים. אבל הוא אומר, אבל אני צריך להילחם בהם, קודם אני אסיים להילחם עם הפילים ואחר כך אני אתפנה אליך. אבל אני אומר לו, אין כאן פילים, את לא צריכה לפחד מכלום.

אני טוען שאת לא צריכה לפחד מכלום, ואז את אומרת, יופי, אין כאן בכלל בעיה. ואת אפילו רוצה לעבור לצד השני, אבל את אומרת קודם אני צריכה לפתור את הבעיה. את רבה עם שיגעון, החלטת שיש רע בעולם ואת רוצה לפתור אותו, אבל אין בכלל רע ולכן את לא צריכה להילחץ. והגרוע מכל שאת לא יודעת להסביר מדוע את לא רוצה את הרע הזה. את עושה פעולות מפחד ומלחץ ואת אפילו לא מבינה למה זה רע לך. ואם את חושבת על זה, את מבינה שאת בכלל לא צריכה להיות מוטרדת מזה.

מי שולט עליכם, הדיקטטור, האדם עצמו הוא הדיקטטור של עצמו. רבי נחמן אומר, מה העצה שנוכל להתקרב לקדושה? על יד עזות פנים. מה זה עזות פנים? חוצפה. כאשר השיגעון בא למוח שלך ואומר לך, זה טוב וזה רע, והשיגעון הזה מתעלל בך, כי הוא גורם לך להרגיש רע. והאדם מרגיש כל כך נחות, שיש לו ענווה פסולה, והוא מסכים לטוב ולרע.

אם אתה חושב על משהו שהוא טוב, תשאל מדוע הוא טוב, כי בכל טוב יש גם רע. גם כאשר המוח שלך אומר לך, זה טוב, תעשה את זה, זה גם השטן שגורם לך להרגיש רע. כשהוא אומר זה טוב, אז הוא גם אומר שמשהו אחר פחות טוב. תשאל, מי החליט שזה טוב? תנסי להתמרד. אם את רוצה להיות מלך? אז תתחילי לחשוב כמו מלך. מלך לא מקבל פקודות, המלך עושה מה שהוא רוצה. מה זה אומר פרקטית? שאת לא אמורה לקבל את זה שהראש שלך אומר שזה טוב וזה רע.

למשל אתה צריך לאכול, תאכל, אבל תתמרד, תגיד שאתה לא רוצה לאכול סתם, אני רוצה להבין מדוע אני אוכל. מה הכוונה...
פתרון בעיה לפתור בעיה באמצעות המחשבה שקרים עישון סיגריות מהי הדרך ללא תשובה מסגרות להטיל ספק אמת בלתי תלויה בלי פוטנציאל של נפרדות ההוויה של המציאות הוויה המציאות לא לשקר לא לשקר את עצמי לא לשקר את עצמך לא רוצה לסבול למה האדם יוצר לעצמו סבל ולא רוצה לסבול לסבול לשקר לשקר את עצמי לשקר את עצמך מציאות נפרדות סבל פוטנציאל פוטנציאל של נפרדות פוטנציאליות רוצה לסבול רצון שקר שקר עצמי שקרים שקרנים
הנאה / סבל - איך להשיג הנאה בחיים? איך לא להסתפק רק ב - לא לסבול? איך גם ליהנות?
... סבל - איך להשיג הנאה בחיים? איך לא להסתפק רק ב - לא לסבול? איך גם ליהנות? ובו יתבאר דבר שיעודד את האדם לצאת מהייאוש, שבו רוב בני האדם בעולם נמצאים, והוא הייאוש, מלהשיג הנאה בחיים. כי מי שיתבונן היטב יראה, כי רוב בני האדם בעולם, עיקר השאיפה שלהם, היא לא לסבול. כי מי שלא מבין את משמעות החיים, החיים שלו הם מלאי סבל. והסבל, הוא לא בהכרח מחלות פיזיות וכיוב. אלא המחשבות שמציקות לאדם, הן עיקר הסבל. ... איזה מצב של ייאוש, שבו האדם מתייאש מכך שיום אחד הוא יהיה מאושר באמת. ואז האדם עוסק, באיך לסבול כמה שפחות. ובמקום שהאדם ינסה ליהנות בשלמות, האדם מוכן להסתפק בכך שהוא לא ירגיש רע. והעניין הוא, שבמציאות שלנו יש טוב. ובמציאות שלנו, לא חייבים לסבול, ולא חייבים רק לא לסבול, אלא אפשר גם ליהנות ממש. כי יש בעולם שלנו טוב אמיתי, שנמצא בכל דבר. ועל האדם לא להתייאש מהרצון שלו להיות מאושר באמת בשלמות, ולא להסתפק, ... את חצי הכוס המלאה וכל שאר הסיסמאות האלו, כל זה לא ממש עובד באמת. כי זה בסך הכל סוג של שקר עצמי, עבור מי שמחפש את השלמות. כי תחושת הטוב, אמורה לנבוע מתוך האדם ולא על ידי מאמץ כלשהו. וכל זמן שהאדם מתאמץ לחשוב חיובי, וכל זמן ... אמיתי ולהנאה אמיתית. והמסר המרכזי הוא, שבחיים אפשר גם ליהנות. ולא צריך להסתפק במצב של לא לסבול, אלא אפשר גם ליהנות. ויש גם דרך ליהנות. והדרך ליהנות היא על ידי הבנה. והבנה מגיעה, על ידי זה שהאדם מחפש את האמת הפנימית שלו ושל המציאות, ...
לסבול בלי סיבה - למה כולם סובלים *תמיד* בלי סיבה?
לסבול בלי סיבה - למה כולם סובלים *תמיד* בלי סיבה?
לסבול בלי סיבה - למה כולם סובלים תמיד בלי סיבה? למה אנשים סובלים כל הזמן בלי סיבה? התופעה עליה מדבר אליעד כהן היא שאנשים בעולם סובלים ללא סיבה ברורה או מוצדקת. כשמדברים על סבל, מיד ... כלשהו, כבר נמצא בפחד תמידי שלא יקבל את מה שהוא רוצה, או שיאבד את מה שיש לו. מהו הקשר בין רצונות האדם לסבל שלו? אליעד כהן מסביר שכל רצון שיש לאדם גורם לו לסבול. ככל שהאדם מפתח יותר רצונות, הוא סובל יותר, מכיוון שכל רצון הוא כמו זוג אזיקים. לדוגמה, אם אדם רוצה להתחתן, להתגרש, לקבל קידום או אפילו להיות בריא, כל רצון כזה הוא סבל, משום ... צריכה להיות אחרת ממה שהיא, אך מי קבע זאת? מי אמר שזה באמת יותר טוב מזה? התשובה היא שאין שום סיבה אמיתית, ולכן כל אדם בעצם סובל בלי סיבה. כיצד אפשר להפסיק לסבול בלי סיבה? הדרך היחידה לצאת מן הסבל הזה, לפי אליעד, היא להבין לעומק מה הסיבה לרצון הראשון שלנו. זהו הרצון הבסיסי ביותר - הרצון להרגיש טוב. כאשר האדם שואל את עצמו שוב ושוב למה ... יגיע להבנה אמיתית, הרצונות שלו ייעלמו או ישתנו, כי הוא יבין שכל מה שקיים במציאות הוא טוב באותה המידה. זה יוביל אותו למצב של אושר ללא סיבה. כלומר, במקום לסבול בלי סיבה, האדם ימצא את עצמו מאושר בלי שום סיבה חיצונית, בלי תלות באף גורם חיצוני או פנימי. זהו אושר בלתי תלוי, שנובע רק מתוך ההבנה המוחלטת שכל מה שיש הוא טוב בצורה מושלמת כפי ... חייב לבדוק לעומק מהיכן מגיע הרצון הראשוני שלו להרגיש טוב, ולמה הוא חושב שיש דבר מסוים טוב יותר מדבר אחר. רק כאשר יבין שאין באמת סיבה לרצונות שלו, הוא יפסיק לסבול ויהיה מאושר באמת. למה אנשים סובלים ללא סיבה? איך להפסיק לסבול? מה גורם לסבל של האדם? האם הרצון גורם לסבל? מה הסיבה לסבל האנושי? איך להגיע לאושר ללא סיבה? לסבול בלי סיבה - למה כולם סובלים תמיד בלי סיבה? הפעם אני רוצה לדבר על תופעה מאד מצערת בעולם, והיא אנשים שסובלים בלי סיבה. המון אנשים מסתובבים חסרי ישע שמתעללים בהם, וששואלים למה ...
לסבול - למה בני האדם מוכנים ורוצים לסבול?
לסבול - למה בני האדם מוכנים ורוצים לסבול? ובו יתבאר, למה בני האדם, מוכנים ואפילו רוצים לסבול? והעניין הוא, כי מי שיתבונן יראה, כי בני האדם מוכנים לסבול. וישנן הרבה דוגמאות לכך, שמתעללים באדם, והוא לא נלחם בישות שמתעללת בו, אלא נכנע תחתיה, ונראה הדבר, כאילו האדם מוכן לסבול. והשאלה היא, למה האדם לא נלחם תמיד בכל הסבל שלו, ולמה יש סבל, שהאדם מוכן לסבול אותו בשקט? והעניין הוא, כי מצד האמת הפנימית ביותר, הסבל הוא טוב מאוד. אבל מצד הנפרדות, האדם מוכן לסבול, רק בגלל השקרים שלו. כי האדם לא באמת רוצה לסבול. וכאשר יש לאדם סבל שהוא לא נלחם בו, זה רק משום שהאדם משקר את עצמו, בכך שהוא אומר לעצמו, שהוא לא יכול לנצח את הרע. כי אם האדם היה חושב, שהוא כן יכול לנצח את הרע ולחיות טוב באמת תמיד, אז הוא היה עושה זאת. ואם היה האדם איש אמת עם ... את עצמו סתם, ואומר לעצמו שהוא לא באמת יכול לנצח את הרע. ועל ידי זה האדם נופל לייאוש, והרע ממשיך לאכול את בשרו. ולמה האדם משקר את עצמו, בכך שהוא חושב שהוא לא יכול לנצח את הרע? משום שמצד האמת, האדם יכול בקלות להתגבר על כל הרע שבעולם. ואיך? על ידי שימוש בכוח הבחירה של האדם. כי לאדם יש בחירה, והוא יכול לבחור, האם להסתכל על המציאות מנקודת מבט שבה הכל מושלם ממש, ואז אין שום סבל בעולם כלל, או להסתכל עליה מנקודת מבט שיש נפרדות, שאז ממילא יש סבל, שנובע מתחושת ההפרדה, שבין האדם לבין כל שאר הישויות שנפרדות ממנו. והאדם רוצה ובוחר לסבול. כי האדם יכול בקלות להתגבר על כל הרע שבעולם, אם הוא רק ירצה בכך באמת. כי אם האדם באמת היה רוצה לא לסבול יותר לעולם, ואם האדם היה רוצה את זה ברצון אמיתי, דהיינו, שזה הרצון היחיד של האדם, ושלא אכפת לאדם משום דבר בעולם, מלבד הרצון שלו שלא לסבול יותר לעולם, הרי שבקלות האדם יכול לבחור להתייחס למציאות, מנקודת מבט של אחדות שבה הכל אחד, ועל ידי זה אין שום סבל כלל. אבל האדם בוחר בבחירה חופשית, להתייחס אל המציאות בצורה של נפרדות, ועל ידי זה הוא סובל. והאדם ככ רוצה לסבול, עד שבכל פעם שהוא סובל, הוא טורח גם לשקר את עצמו, ולומר לעצמו שהוא לא יכול להתגבר על הסבל. וזה למרות שהאדם עצמו יוצר את הסבל, בכל רגע ורגע מחדש. וכל זה, כדי שהאדם יוכל להמשיך לסבול. ומי שרוצה להפסיק לסבול, עליו בסך הכל לפקוח את עיניו, ולברר עם עצמו, האם באמת הוא רוצה להפסיק לסבול, והאם באמת זה הרצון היחיד שלו. כי אם זהו לא הרצון היחיד, הרי שזהו לא רצון אמיתי. ועל ידי זה שהאדם עושה את בירור האמת, על ידי זה בסופו של דבר הוא מרגיש טוב באמת ואפילו מגלה, ...
רצון לסבול - מי שלא מוכן להתאמץ קצת, מתאמץ הרבה - אלא אם כן...
... לסבול - מי שלא מוכן להתאמץ קצת, מתאמץ הרבה - ... המטרה, הרי שהוא מפיק הנאה גם מהדרך, ולכן הוא תמיד נשאר בדרך, ולא מגיע אל המטרה. ועל האדם להיות איש אמת. וזה בסדר גמור לסבול, אם אתה באמת רוצה את זה. ועל האדם להתבונן היטב ולראות את האמת, האם באמת הוא שלם בלב שלם, עם זה שהוא סובל קצת? או סובל לפעמים? וכיוב כל מיני שקרים. כי מצד אחד, האדם לא באמת שמח מכך שהוא סובל קצת לפעמים תמיד, כי האדם היה מעדיף לא לסבול. ומצד שני, האדם כל הזמן משקר שכאילו אין ברירה, ואין מה לעשות, ושזה תהליך, וכיוב כל מיני שקרים שונים ומשונים, שהם מבטאים את זה שלא באמת ולגמרי נמאס לאדם לסבול. והאדם מטעה את עצמו תמיד. כי מצד אחד, הוא ... משום כך, האדם לא באמת שבע רצון אף פעם, כי הוא תמיד רוצה את השלמות. אבל מצד שני, הוא מטעה את עצמו, שכאילו אין ברירה, אלא לסבול לפחות קצת. והוא שקר, כי מי שבאמת רוצה את השלמות ולא מוכן לסבול בכלל, הוא לא יסכים בשום פנים ואופן, להכיל בתוכו את המחשבה שאין ברירה אלא לסבול. אלא הוא ילחם בכל כוחו, ולא יסבול יותר. ... כלל, אלא להיות תמיד בשלמות, יזכה לזה בשלמות. כי האדם תמיד מקבל, בדיוק את מה שהוא רוצה. והאדם סובל, רק משום שהוא מוכן לסבול. כי אם האדם לא היה מוכן לסבול בכלל, הרי שלדוגמה הוא לא היה נהנה משום דבר, כל זמן שהוא סובל. כי הסבל היה מציק לו ככ, והוא היה מרוכז רק באיך לא לסבול יותר. אבל האדם כן נהנה עדיין וכולי, כי הוא לא באמת רוצה להפסיק את הסבל. ולכן, על האדם לברר עם עצמו את האמת, ולראות את האמת, שהוא סובל תמיד. כי כל הנפרדות, היא סבל תמיד. ואז לברר עוד ולראות, שאין שום נפרדות כלל, כי הכל אחדות אמיתית באמת. והאדם ...
סבל לטובה - לשקר, למצוא דברים טובים בסבל - ולסבול עוד יותר
... לטובה - לשקר, למצוא דברים טובים בסבל - ולסבול עוד יותר כי האדם גם סובל תמיד. משום, שעצם קיומו של האדם, הוא סיבת הסבל שלו. כי חוויית האני של האדם, היא אפשרית, רק כאשר קיימת גם חוויית נפרדות, ממה שאינו האני, שהיא חוויית חוסר שלמות וסבל. ומי שיכיר בכך, שהוא סובל תמיד, וירצה לא לסבול תמיד, הוא יסתכל אל תוכו ועל מהותו העצמית של האני שלו, ויראה שהכל אחד ממש, ויפסיק לסבול לגמרי. ועד שהאדם לא באמת רוצה להפסיק לסבול, עד אז הוא ממשיך לסבול. כי יש כאלו שמטעים את עצמם, ולדבריהם הם לא סובלים. וכמובן שהם מטעים את עצמם, כי עצם קיום תחושת האני, היא עצמה סבל. אבל הם משקרים את עצמם, והם מנסים למצוא כל מיני דברים טובים ונקודות חיוביות וטובות בסבל שלהם. והם מלמדים את עצמם לשקר, בחשיבה חיובית ובשקר של חצי הכוס המלאה וכיוב. והם מטעים את עצמם תמיד, בכך שהם מנסים לומר שהסבל הוא לטובה, כי יש בו דברים טובים. כמו אלו שהם אומרים, שהרע קיים, כדי שהאדם יוכל להכיר את מעלת הטוב. והם מוכנים לסבול, כדי שהם יוכלו ליהנות. ואם היה להם שכל אמיתי, הם היו מתבוננים אל תוכם, ומודים על האמת, שמה שהם באמת רוצים, זה שיהיה להם טוב, גם בלי לסבול בכלל. אבל הם מאמינים, שאין אפשרות להרגיש טוב, בלי שיהיה רע. כי בלי חושך, אין משמעות לאור, וכיוב שאר טעויות שונות. ... מציאות, שבה יהיה רק טוב תמיד, ועדיין לא יהיה משעמם כלל. כי זה שצריך שיהיה גם רע, כדי שיהיו שינויים ברצון של האדם, זה רק עכשיו אחרי שכבר רע. אבל מצד הפוטנציאל של המציאות, לא מחויב שהאדם ירגיש רע, כדי שיהיה לו רצון וכולי. והרעיון הוא, שרק האמונה המוטעית, רק היא מסתירה ... שקיימת אפשרות שיהיה רק טוב אמיתי באמת, בלי שום רע כלל, לא לפניו בדרך אליו וגם לא אחריו וכולי. והמציאות, היא טובה באמת. והאדם יכול להיות מאושר באמת, בלי לסבול כלל. ולא זו אף זו, אלא, כל מי שנהנה מהחיים, אבל גם סובל קצת אפילו לפעמים רחוקות, הרי שמצד האמת הוא תמיד סובל, וכל ... טוב אמיתי, שהוא אינו תלוי בדבר. וקיומו הוא מצד עצמו. כי כאשר הכל אחד, אין שום רע כלל, ויש רק טוב אמיתי, שאינו תלוי בצורה כלשהי. וכל הטוב שבעולם שקיים כנפרדות מהרע, הוא כולו טוב שקרי, שגורם לאדם רק לסבל. כי מי שרוצה טוב שקרי, סובל. כי האדם סובל, רק בגלל שהוא רוצה להרגיש טוב. והטוב האמיתי, ברגע שהאדם משיג אותו, דהיינו, ברגע שהאדם מבין ... של הטוב והרע, הופכת להיות צורה אחת ממש, אז ממילא הרצון של האדם להרגיש טוב, הרצון הזה מתבטל, והאדם מרגיש טוב אמיתי בשלמות. אבל ברגע שהאדם רודף אחרי טוב שקרי, אז גם כאשר הוא משיג אותו, עדיין תמיד נשאר הרצון של האדם להרגיש טוב, שהוא בעצם גורם לאדם לסבול. וכל זמן שהאדם מטעה את עצמו, שהרע הוא לא באמת ככ רע, כי יש בו גם צדדים טובים, אז הוא ממשיך לסבול ממנו . אבל מי שהוא איש אמת, הוא לא מטעה את עצמו כלל. והוא יודע את האמת, שהרע, הוא כולו רע, ושאין בו שום צד טוב בכלל, ושגם הטוב שנראה כטוב, גם הוא כולו שקר ורע, מתחילתו ועד סופו. כי הוא כולו רק צורות שונות של חסרונות וצמצומים. אבל איש האמת, הוא גם יודע את האמת, שבאמת הכל אחד ממש, וממילא הרע והטוב, שניהם טובים בטוב אמיתי שאינו תלוי בדבר. ובסיכומו של דבר, כל זמן שהאדם מטעה את עצמו אפילו קצת, הוא ממשיך לסבול. ורק מי שמנקה את עצמו לגמרי מכל טעות, ורואה את האמת, שבאמת הוא רוצה להרגיש טוב תמיד, בלי שום רע כלל, אז הוא רוצה ...
סבל - לסבול מהעדר סבל - איך ליהנות מהסבל?
... - לסבול מהעדר סבל - איך ליהנות מהסבל? כי יש כאלו, שחרטו על דגלם, את המלחמה בסבל. והם מלמדים את האדם, איך להשתחרר מהסבל ...
לחיות או למות, למה לא להתאבד, קדושת החיים, רצון למות או לחיות, לסבול או למות, למה לחיות, התאבדות, לשרוד
לחיות או למות, למה לא להתאבד, קדושת החיים, רצון למות או לחיות, לסבול או למות, למה לחיות, התאבדות, לשרוד
... או למות, למה לא להתאבד, קדושת החיים, רצון למות או לחיות, לסבול או למות, למה לחיות, התאבדות, לשרוד למה אנשים מפחדים למות ... במצב כזה האדם לא חווה לחץ, פחד או מצוקה, כי הכל הופך לשווה ערך. כאשר האדם נמצא בנפרדות, כלומר, במצב שבו הוא חושב שדבר אחד טוב מדבר אחר, הוא תמיד יסבול. כשהאדם יחקור את השאלות למה? שוב ושוב, הוא ישבור את הנפרדות הזו ויגיע להבנה שהכל אחד, ולכן שום דבר לא באמת משנה ולא ... תחווה את האחדות. עכשיו הדבר נניח שיש שני דברים שתמיד אנשים מתלבטים מה יותר גרוע לסבול או למות אבל בא נניח שאחד משני הדברים הכי גרועים זה למות, ... וזה טוב למות אבל אתה לא נלחץ לא מפה ולא משם. מה שעכשיו נתתי דוגמה זה בעצם לקחנו נפרדות מסוימת וזה נכון לכל התלבטות. ...
רע, החיסרון בלהיות אלוהים, להרגיש רע כאלוהים, לסבול באמת או כאילו
רע, החיסרון בלהיות אלוהים, להרגיש רע כאלוהים, לסבול באמת או כאילו
... החיסרון בלהיות אלוהים, להרגיש רע כאלוהים, לסבול באמת או כאילו למה יש רע בעולם אם אלוהים הוא מושלם? אליעד כהן מסביר ... תחושת חיסרון, כי הוא מנסה כל הזמן להשיג משהו שחסר לו. אך אם הוא יבין שהכל הוא שלמות אחת, שאין באמת משהו שחסר, כל תחושת הסבל תיעלם לחלוטין. איך אפשר להפסיק לסבול בעולם הזה? אליעד מציע דרך להפסיק את הסבל: להגיע להבנה מוחלטת שהכל הוא אחד. הוא מדגיש שכדי להפסיק לסבול, האדם צריך להפסיק להזדהות עם הרגשות, עם המחשבות, ועם הגוף שלו. האדם ... משחרר את האדם מסבל. לא מדובר על אמונה או רעיון מופשט, אלא על הבנה ישירה, חווייתית, שמגיעה מתהליך של חקירה עצמית מעמיקה ומתמשכת. אליעד מדגיש שהיכולת להפסיק לסבול קיימת אצל כל אדם, אך לא כל אדם מגיע אליה, כי רוב האנשים מעדיפים להתעלם מהשאלה המרכזית הזו ולהמשיך לסבול, במקום לנסות להבין לעומק את המציאות ולהפסיק להזדהות עם תחושת האגו וההפרדה. למה אלוהים מרגיש רע? איך להפסיק לסבול באמת? מה ההבדל בין סבל אמיתי למדומה? האם אלוהים סובל באמת? איך להשתחרר ...
השתקפות של האחר בך, לרצות את הכל כאלוהים ולסבול כבן אדם, לשאול את השאלה הנכונה, כעס עצמי
השתקפות של האחר בך, לרצות את הכל כאלוהים ולסבול כבן אדם, לשאול את השאלה הנכונה, כעס עצמי
... של האחר בך, לרצות את הכל כאלוהים ולסבול כבן אדם, לשאול את השאלה הנכונה, כעס עצמי איך אנשים אחרים משקפים חלקים בתוכנו? אליעד כהן מסביר שכל אדם שפוגשים בחיים הוא השתקפות של חלק מסוים בתוכנו. ...
התמדה, איך להתמיד, להיות נחוש, לחזק את הרצון, לרצות לסבול, לרצות את הסבל, מורה רוחני, אחדות שקרית, הכותל המערבי, שני שקלים
התמדה, איך להתמיד, להיות נחוש, לחזק את הרצון, לרצות לסבול, לרצות את הסבל, מורה רוחני, אחדות שקרית, הכותל המערבי, שני שקלים
... איך להתמיד, להיות נחוש, לחזק את הרצון, לרצות לסבול, לרצות את הסבל, מורה רוחני, אחדות שקרית, הכותל המערבי, שני שקלים איך אפשר להתמיד בהרגלים לאורך זמן? אחת השאלות המרכזיות ... שמחזקות את הרצון. לדוגמה, אם אדם רוצה להפסיק לעשן, הוא צריך כל היום לחזק אצלו את ההבנה שלעשן זה רע. הוא חייב להכניס את עצמו לתוך תודעת נפרדות - שזו בעצם התפיסה שיש טוב ורע, נכון ולא נכון - ולחזק רק את צד אחד של הרצון. אדם שלא מוכן להיות בנפרדות ברורה וחזקה לא יצליח להתמיד. הקושי הגדול כאן הוא שאנשים לא אוהבים להרגיש רע. אליעד מסביר מדוע קשה לאנשים לשקר לעצמם: האדם לא רוצה לשקר לעצמו כי הוא חושב שלסבול זה דבר רע. אך אם האדם יהיה מספיק כן עם עצמו, הוא יבין שאין באמת הבדל בין סבל להנאה, ואז הוא יוכל לבחור גם בסבל מתוך בחירה מלאה. במצב כזה, האדם באמת יוכל להתמיד בהרגלים חדשים. למה אנשים אוהבים לסבול? אליעד מדגיש שכל אחד בעצם רוצה את הסבל. השאלה האמיתית היא למה אנחנו רוצים לסבול. לדבריו, אנשים שגילו את האחדות - כלומר, את ההבנה שאין הבדל בין סבל לעונג - יכולים ... מה אלוהים חושב. אם היה אכפת להם מה אלוהים רוצה, הם היו מפסיקים ללכת לכותל, כי לא קיבלו שם תשובה. מה הבעיה עם מורים רוחניים והאחדות השקרית? אליעד מבקר את המורים הרוחניים שמדברים על כך שהכל אחד. לדבריו, הם נמצאים במה שהוא קורא לו אחדות שקרית - מצב שבו אדם מגלה שהכל אחד, אבל עדיין חי בנפרדות. כלומר, הוא לא הצליח להגיע להבנה האמיתית שאין בכלל הבדל בין אחדות לנפרדות. אנשים כאלה סובלים עוד יותר, כי מצד אחד הם מבינים שהכל אחד, אבל מצד שני הם חיים בעולם של טוב ורע ולא מסוגלים באמת להכיל את האחדות. המצב של אחדות אמיתית, לפי אליעד, הוא מצב שבו האדם באמת לא מבחין בין אחדות לנפרדות. הוא מבין לעומק שאין הבדל בין טוב ורע לבין הכל אחד. כשאדם מגיע להבנה הזאת, הוא באמת יכול לבחור בחופשיות - גם לסבול וגם ליהנות - מבלי להרגיש שהוא כפוי או כבול. מה מלמדת הדוגמה של שני השקלים? אליעד מסביר את הרעיון של נפרדות ואחדות בעזרת דוגמה פשוטה של שני שקלים. בשורש, אין הבדל בין שקל אחד לשני, אך בפועל ... לו, גם אם בעומק הדברים אין באמת שום הבדל מהותי. סיכום - איך להתמיד בפועל? בשורה התחתונה, אליעד מסביר שכדי להתמיד צריך או לחזק מאוד את הנפרדות - כלומר, להיות ברור מאוד מה רוצים, או להבין לעומק את האחדות האמיתית, שבה אין הבדל ... מה הוא רוצה לעשות, כי כל בחירה שהוא עושה היא מושלמת בפני עצמה, בלי קונפליקטים ובלי התנגדויות פנימיות. איך להתמיד בהרגלים? מה זו אחדות שקרית? למה אנשים אוהבים לסבול? איך לחזק את הרצון להתמיד? האם יש הבדל בין סבל להנאה? למה קשה לשקר לעצמך? איך להגיע לאחדות אמיתית? אליעד: נדבר עכשיו על איך להתמיד בהרגלים. כמו למשל ... בשווה, תשאירי את המצב כמו שהוא. למה את צריכה לדעת מה את רוצה יותר? שאלה: כדי לעשות תזוזה. אליעד: למה את צריכה לעשות תזוזה? שאלה: בגלל השקרים שאני משקרת לעצמי. אליעד: אז תבחרי צד, או שתשקרי פחות ואז לא משנה מה תעשי, או שתשקרי יותר ואז תבחרי צד. או שתצטרפי לאחד מהצדדים או תצאי מהקרב. מה שאני רוצה להגיד, שאתה ... את הרצון? על ידי השכל של הסיבה של הרצון. מה גורם לרצון אחד להיות חזק יותר מרצון אחר? הסיבות שלו. מצד האחדות אין הבדל, הכל שווה. מצד הנפרדות, מי שמחליט בסוף מה תעשה, זה לפי מה שאתה מבין. לדוגמה, אם אדם רוצה להתמיד בהפסקת ... וגם בניפרדות מאוד ספציפית, איך לגרום לעצמך לחשוב? לחשוב מה שחשוב לך יותר, ולהסתיר מעצמך את האמת שאומרת שזה לא משנה. ולמה לאדם קשה לשקר את עצמו? כי הוא שקרן, ולמה האדם משקר? כי אם היא למשל תגיד לעצמה שהיא רוצה להרויח הרבה כסף, וזה יגרום לה לעבוד, אז היא תרגיש רע. ובגלל שהיא משקרת את עצמה וחושבת שלסבול זה רע, לכן היא לא מסוגלת להגיד לעצמה שהיא רוצה לסבול. אם היא הייתה אשת אמת עד הסוף, אז היא הייתה מגיעה למצב שלא משנה לה אם היא סובלת ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על ההוויה של המציאות, בלי פוטנציאל של נפרדות, למה האדם יוצר לעצמו סבל ולא רוצה לסבול, לא לשקר את עצמך
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפרש חלומות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך ליצור אהבה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך למצוא זוגיות? איך להצליח בזוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לא להישחק בעבודה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להיות מאושר ושמח? איך לנהל את הזמן? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להצליח בראיון עבודה? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך לשנות תכונות אופי? איך לקבל החלטות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לעשות יותר כסף? איך לשפר את הזיכרון? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך לחנך ילדים ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? דיכאון? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה לא להתאבד? למה יש רע בעולם? איך נוצר העולם? למה העולם קיים? האם הכל אפשרי? אולי אנחנו במטריקס? האם אפשר לדעת הכל? האם יש משמעות לחיים? מי ברא את אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם לדומם יש תודעה? איך נוצר העולם? האם יש או אין אלוהים? מה המשמעות של החיים? איך להיות הכי חכם בעולם? בשביל מה לחיות? איך להנות בחיים? האם באמת הכל לטובה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? האם המציאות היא טובה או רעה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להיות מאושר? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש הבדל בין חלום למציאות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא ייעוץ אישי מומלץ, אימון אישי טלפוני, אימון אישי לנוער ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2031 שניות - עכשיו 26_06_2025 השעה 01:02:54 - wesi1