... הזה ומסביר באופן מעמיק למה לא נכון לחיות רק את הרגע, אף שיש בכך גם יתרונות מסוימים. לדבריו, יש לראות את
המציאות בשלמותה, אשר כוללת גם את הרגע הנוכחי וגם את העבר והעתיד. כאשר האדם מתעקש לבחור רק צד אחד, הוא יוצא מהאיזון ומהשלמות. מדוע לא ניתן באמת לחיות רק את הרגע? לפי ... המשמעות של כל רגע תלויה בהקשר שניתן לו על ידי אירועים קודמים ואירועים שעתידים לבוא. בצורה דומה, אם
המציאות הייתה מורכבת רק מרגע אחד בודד, אזי לא היה בה שום משמעות, כי המשמעות נוצרת דרך השוואה בין מצבים שונים לאורך זמן. מהם היתרונות והחסרונות של לחיות רק את הרגע? ... לפתור את הפרדוקס היא להבין שהניגודים במציאות קיימים יחד בו - זמנית. הוא מסביר שיש שתי פרספקטיבות של
המציאות - פרספקטיבת הנפרדות ופרספקטיבת האחדות. בפרספקטיבת הנפרדות, העולם מורכב מרגעים שונים, אירועים, זמן, מקום, טוב, רע ורצונות שונים. בפרספקטיבת האחדות, הכל אחד ואין ... ומהעתיד ומיקוד בהווה. אך מצד שני, החיים הם לא רק רגע אחד - הם מורכבים גם מהשפעות העבר ומהשלכות העתיד.
המציאות כוללת בתוכה את כל הכוחות - את הטוב והרע, את ההשלכות ואת חוויות העבר והעתיד. האם אפשר באמת לחיות רק את הרגע? גם אם אדם יאמר שהוא חי רק את הרגע, בפועל הוא לא ... נוכחי בלבד. מהי המשמעות של הרגע? אם נסתכל על רגע אחד מתוך סרט, כשהוא מנותק מהשאר, הוא חסר משמעות. כך גם
המציאות - ללא הקשר של זמן, הרגע עצמו הוא חסר תוכן. כשילד נולד, אין לו רצונות, אין לו משמעות לחייו, אבל ככל שהוא גדל, הוא צובר חוויות וזיכרונות שיוצרים משמעות לעבר ... אם היה חי לחלוטין את הרגע, הוא היה מאבד את כל המשמעות שבקיום. שלמות האושר נמצאת באיזון - כאשר אדם מבין
שהמציאות כוללת את שני ההיבטים גם יחד. מצד אחד, עליו לחיות את הרגע כדי לאפשר לעצמו חוויה של שלווה. מצד שני, הוא צריך להיות מחובר גם לזמן, כדי להרגיש משמעות. איך אפשר ... היטב על המהות, אדם יבין למה לא לחיות את הרגע, ובעצם אדם בכלל לא צריך לעשות דבר זה או אחר. וזאת כיוון
שהמציאות כמציאות היא מכילה בתוכה את כל הכוחות, היא מכילה את הטוב, את הרע, מכילה את האפשרות להיות תלוי רגשית בדברים או לא תלוי רגשית בדברים, מכילה את האפשרות לכעס, או ... אם מישהו יגיד שהוא חי רק את הרגע, הוא לא באמת יכול לחיות רק את הרגע ותכף נסביר למה. וגם אדם צריך לזכור
שהמציאות היא סך כל הכוחות, ואדם צריך לדעת גם לחיות את הרגע וגם לא לחיות את הרגע. ורצוי מאד שזה יהיה בשלמות, גם לחיות את הרגע בשלמות, ובו בזמן לא לחיות את הרגע. ואם נבין מה היא
המציאות, אם ניקח רגע של מציאות, ניקח את כל הרגעים שבעולם, ונחשוב שהם סרט, ומתוך הסרט ניקח רק רגע אחד, ניקח סרט רגיל, ונקפיא לרגע את התמונה שלו, ונשאל מה המשמעות של ... ולפי זה המשמעות. האדם מיחס לעצמו משמעות לפי מה שקרה לו בעבר, ולפי מה שהוא מניח שיקרה לו בעתיד. ואילו
המציאות הייתה רק רגע אחד, לא היה לה שום משמעות, לא טוב, לא רע, לא רצון עצמי וכדומה, זאת אומרת שהיה בה סתם מציאות. ואף על פי כן, במציאות שלנו כן יש משמעות וכולי. ואדם ... אדם אומר אני, או חושב כל מחשבה אחרת, הוא בעצם יוצר זמן. כי אם יש אני, אז יש גם לא אני. ולו יצויר שכל
המציאות הייתה רק רגע אחד, לא היה שייך להגיד את המילה אני, ברגע אחד של מציאות יש רק אחד של מציאות, לא שייך ברגע שאדם יגיד אני ולא אני, כדי להגיד אני או לא אני, צריך שני ... הוא אף פעם לא מרוצה, כי תמיד יהיו לו רצונות, ותמיד יהיה מוטרד ממה שהיה או שיהיה. אם יש רק רגע אחד של
המציאות, לא יהיה בו לא טוב ולא רע ולא כל רצון, יש בו שלמות, יש בו חוויה של שלמות, הרבה יותר טוב מאשר טוב, והרבה יותר טוב מאשר רע. השלמות היא לא טוב ולא רע, אבל, יש שם ... מסוים ודבר אחר לא? לשאול עד שיגיע לנקודת ההשתוות שאין נפרדות בין רוצה ללא רוצה. בפרספקטיבה מסוימת של
המציאות אין הבדל בין ימין לבין שמאל, ובפרספקטיבה מסוימת של
המציאות כן יש נפרדות הרעיון שהאדם בו צריך להתמקד, זה להבין, לא להאמין, להבין! שהנפרדות של העולם נמצאת באחדות עם האחדות של העולם, כי בעולם יש תערובת של האחדות והנפרדות, ...