... להבין את תכלית החיים, לשם כך עליו להבין את התכלית של קיומה של
המציאות כולה. כי החיים של האדם, הם בסך הכל נקודה קטנה בתוך רצף של אירועים גדול מאוד, שהוא רצף האירועים של
המציאות כולה. והתכלית של חייו ושל קיומו של האדם, היא רק אמצעי שמשרת את המטרה הגדולה יותר. כך שכדי להבין את תכלית ומטרת החיים, לשם כך יש להבין את התכלית של
המציאות כולה. וכאשר האדם מתבונן על התכלית של הקיום העצמי שלו, עליו להבין שהתכלית של הקיום העצמי שלו, היא חלק מהתכלית של הקיום של כל
המציאות כולה . כי יש סיבה שבגללה קיימת כל
המציאות כולה. והסיבה הזאת אחראית בין השאר גם לכך שהאדם קיים. וכך גם הסיבה הזאת אחראית לכל מה שקורה בעולם כולו. כי כל מה שקורה בעולם בכל רגע ורגע, הוא ביטוי ותוצאה של ... ושכל רצף האירועים כולו הוא חסר תכלית. ואותם יש לשאול, אם אכן כל
המציאות כולה חסרת תכלית, אז מה בדיוק התכלית של החיים שלהם עצמם? כי מאחר שלכל התהליך כולו אין שום תכלית כלל, ממילא זה אומר שמצד האמת אין שום משמעות ושום תכלית לשום ... הרי שלא ברור למה בכלל נדמה לו שיש לדברים כלשהם משמעות, אם לכל
המציאות כולה מצד האמת אין שום משמעות. ומצד האמת יש לשאול, האם באמת יכול להיות שלכל
המציאות כולה אין תכלית, והאם יכול להיות שכל
המציאות כולה מצד האמת חסרת משמעות? כי אולי באמת יכול להיות שכל רצף האירועים כולו הוא אקראי לגמרי ללא כל כוונת מתכנן וללא כל תכלית. ומי יכול להוכיח שיש תכלית למשהו? ... כן, כי במציאות שלנו יש ביטוי של תכלית ושל משמעות. ואם באמת לכל
המציאות כולה ולכל האירועים כולם אין שום משמעות, אז כיצד זה שיש במציאות שלנו דברים בעלי משמעות. ואיך תהליך שהוא כולו אקראי לגמרי, איך הוא יכול ליצור אירועים מסודרים ... טוב, הרי שבכך הוא לא באמת עונה על השאלה של מהי תכלית קיומה של
המציאות כולה. כי אם נניח לדוגמה שהתכלית היא כדי לעשות טוב, ושלשם כך נוצרים כל האירועים שבעולם בכל רגע מחדש, הרי שעכשיו יש לשאול, מהי בעצם הסיבה והתכלית שלשמה קיים ...