... יודע שום דבר, שהוא יכול להיות מוטרד ממנו. וכאשר האדם מתבגר, מחויב
המציאות שהוא ילמד וידע על בעיות העולם. כי בלי ללמוד ובלי להכיר את הטוב ואת הרע, בלי זה אי אפשר ... אפשר להתנהל בעולם. וזה שהאדם מכיר את הטרדות שיש בעולם, זה מחויב
המציאות. כדי שהאדם ידע לשמור על עצמו מדברים רעים וכולי. אלא, שלכל יתרון יש גם חיסרון. והיתרון שיש ... תינוק, הוא לא היה מעלה בדעתו, לפחד מדבר כזה. כי התינוק, תפישת
המציאות שלו היא שונה לגמרי. ובתפישת
המציאות של התינוק, פיטורים מהעבודה, זה אירוע שאינו שונה מכל אירוע אחר. ואין לו יותר משמעות או חשיבות כלשהי, יותר מאשר לכל אירוע אחר. ונמצא אם כן, כי תפישת
המציאות של האדם הבוגר, שהוא מוטרד מדבר כזה או אחר, היא לא מחויבת
המציאות, אלא היא רק אפשרית
המציאות בלבד. ופחד מפני פיטורים של האדם הבוגר, הוא פחד שהאדם לא נולד איתו. אלא הוא פחד שהתפתח אצל האדם במשך השנים, בעקבות תפישת
המציאות של האדם, שהשתנתה במשך השנים. והטיפול הנפשי והטיפול בחרדה הטוב ביותר שיש, הוא שהאדם יתבונן ... בוגר, אז יש לו תפישת מציאות כלשהי. ונדמה לאדם בטעות, כאילו תפישת
המציאות שלו, היא נכונה בצורה אובייקטיבית. ובטעות נדמה לאדם, כאילו תפישת
המציאות שלו, היא מחויבת
המציאות. ונדמה לאדם, כאילו הוא מוכרח להתייחס למציאות, כפי מה שהוא מתייחס אליה. כגון לדוגמה, מי ... אך קיומה הוא לא מחויב. ומי שרוצה לישון כמו תינוק, עליו להתבונן על
המציאות כמו תינוק. ונכון, מי שיתבונן על
המציאות כמו תינוק, לא יצליח לשרוד בעולם. ולכן, יש לאדם את האפשרות להסתכל על העולם, גם כמו תינוק, ... הכי מפחד? האם הוא באמת ככ רע ואין בו שום דבר טוב? והאם כל תפישת
המציאות שלי כאדם בוגר, האם היא באמת יותר נכונה מבחינה אובייקטיבית, מאשר תפישת
המציאות של התינוק? ומי שישאל את השאלות האלו ברצינות, וברצינות ינסה להבין עם עצמו, למה הוא חושב אחרת ... בין טוב לבין רע. ועל ידי זה שהאדם עושה השוואה אמיתית, בין תפישת
המציאות שלו, לבין תפישת
המציאות של תינוק, או בעל חיים אחר כלשהו, שאינו חכם מספיק כדי להיות מוטרד מבעיות העולם של האדם החכם, ...