... הם אחד. עולם, שבו השלמות קיימת תמיד, בכל צורה של
המציאות. ולכן לעולם אי אפשר באמת, לגרום לחכם האמיתי להיות שמח ... טיפת רע בעולם, וכל זמן שנדמה לאדם, שצורה אחת של
המציאות , טובה יותר מצורה אחרת, וכל זמן שנדמה לאדם, שהוא מנסה ... הרי שכל אדם כזה, הוא טועה וחסר שכל אמיתי. כי
המציאות, היא מושלמת וטובה כפי מה שהיא ממש, ברגע הזה ובכל רגע ורגע ובכל צורה וצורה של
המציאות. ורק הטועה חושב, שהוא באמת יותר רחמן מאשר
המציאות האכזרית. ואז ממציאים את הדרך לשחרור מהסבל. כאילו
שהמציאות שלנו היא מקום הסבל, וכאילו עוזרים לאדם לא לסבול. ... למישהו, שאם מישהו אחר יחשוב בצורה כלשהי, אז
המציאות תהיה טובה יותר, הרי שהוא חסר הבנה, שחושב
שהמציאות לא מושלמת בשלמות שאין שלמות אחריה, כבר כרגע ברגע הזה. ... מרחם על העני, אך באמת הוא מתאכזר למציאות. כי
המציאות כרגע רוצה שהאדם יהיה עני. והאדם שהוא אכזרי ושהוא שונא את
המציאות כפי מה שהיא, הוא מתאכזר אל
המציאות, בכך שהוא חושב שהיא אכזרית, ואז הוא מנסה לשנות אותה. ולחשוב
שהמציאות אכזרית, זה עצמו אכזריות. וכמובן שיש גם צד הפוך, שבו, ... שהאדם מתאכזר ומתעלם מהרצון שלו, לשנות את
המציאות. כי צריך לדעת,
שהמציאות כולה מושלמת איך שהיא, בין אם העני נראה כסובל, ובין אם ... לעזור לעני, גם הוא טוב, למרות שהוא רצון לשנות את
המציאות. ומי ששותק באמת, הוא לא משנה את
המציאות , ובכלל זה הוא לא משנה את הרצון שלו לשנות את
המציאות. (ובאמת, אין שום שינוי כלל לעולם). כי אפילו כשהאדם ... מרחם על הגוף, ורוצה להחיות את תחושת השובע. אך
המציאות עצמה, היא מושלמת בכל מקרה בשווה. ומי שהוא חכם באמת, ... אמיתי ופנימי, שאינו תלוי בשום צורה כלשהי של
המציאות. וברמה החיצונית, כן יש לחכם האמיתי רצון. וברמה ... לו באופן מוחלט, שיזכה להשיג את השלמות האמיתית של
המציאות כולה, בשלמות שאין שלמות אחריה. והסיבה שנדמה לאדם שהוא ... לו שום קשר בשום צורה שהיא, לשום צורה חיצונית של
המציאות. וממילא, עצם המחשבה של האדם, שהוא צריך לשנות צורה חיצונית כלשהי של
המציאות, זו עצמה התגלמות של הרע, שמרחיק את האדם מהאושר האמיתי ... ויחיד, שהוא ידיעת האמת כפי מה שהיא, דהיינו, הבנת
המציאות באמת. ואין שום טריק אחר ושום דרך אחרת להיות מאושר, מלבד על ידי הבנת
המציאות באמת. והעצה היחידה של החכם האמיתי לאדם, היא שהוא יהיה ... להסתכל על השכל שיש בכל דבר. ואז האדם מאשים את
המציאות, כאשר השקר שלו עצמו, הוא האשם בדבר וכולי. ...