... מאושר באמת, עליו להבין את
המציאות באמת. וזה אפשרי, רק על ידי רצון אמיתי באמת, להבנת
המציאות כפי מה שהיא באמת. אלא שכל מי שיתבונן אל תוכו בעין אמיתית, יראה כי הוא לא באמת, רוצה את האמת כפי מה שהיא. כי לאדם חשובים ... האדם חושב שהוא יצליח לשקר את
המציאות. אבל את
המציאות אי אפשר לשקר, והשקרים של האדם נוקמים בו, כפי רמת השקר שבה הוא חי. כי כל זמן שיש לאדם תשובה כלשהי, לשאלה למה הוא רוצה ... את עצמו שהוא רוצה להבין את
המציאות, כאשר בכלל הוא מחפש משהו אחר, הרי שהשקר הזה עצמו מרחיק את האדם מהאמת. ואי אפשר להתקרב אל האמת, בדרך של שקר או של אמונה ... (שזו בחינת אחדות הזמן של
המציאות, שהסיבה = תוצאה). דהיינו, שהסיבה שהאדם מחפש ורוצה להבין את האמת, היא כדי להבין את האמת. שהתוצאה של הבנת האמת, היא גם ... בשלמות, לשם כך צריך להבין את
המציאות בשלמות. וכדי להבין את
המציאות בשלמות, לשם כך צריך בשלמות לרצות להבין את
המציאות בשלמות. וכל זמן שיש לאדם עוד רצון אחר כלשהו, מלבד רצון אחד יחיד ואמיתי לדעת את האמת, הרי שרצונו אינו אמיתי. כי כל זמן ... פירושו להיות באחדות עם
המציאות. וידיעת האמת, היא זו שאחראית לאחדות של האדם עם
המציאות. כך שיש אחדות בין להרגיש טוב באמת, לבין לדעת את האמת באמת. והשאלה הנשאלת היא, מאחר שהאדם מבין, שכדי להבין את
המציאות באמת, לשם כך הוא צריך רצון אין סופי להבין את
המציאות באמת, שזה ורק זה נקרא רצון של אמת, ובלי זה האדם הוא מרחיק את עצמו מהאמת של
המציאות. אז ממילא השאלה הנשאלת היא, כיצד יכול האדם, להביא את עצמו לרצון אמיתי ואין סופי לידיעת האמת? והתשובה היא, כי על האדם ... שלו, שבמקרה הוא מתאחד עם
המציאות. ונמצא אם כן, כי על ידי הבירור שהאדם עושה לשורש הרצון שלו, על ידי זה האדם מגיע לרצון האין סופי שלו, והוא רואה את האמת המלאה, ומתאחד עם
המציאות על ידי ידיעת האמת, וכל רצונו מתמלא בשלמות שאין שלמות אחריה. ואיך יברר האדם את שורש הרצון שלו? ואיך יגלה האדם את הרצון ... האדם מבין את האמת, ומתאחד עם
המציאות.