... את האין - סופיות של הדבר הזה. תהליך רוחני אמיתי דורש את היכולת להבין שאין
הבדל בין יש ואין, אך המוח לא יכול לחוות את שני הדברים בו זמנית. האם ניתן להגיע לאחדות ... גם אם הוא מציאות יומיומית כמו צפייה בטלוויזיה, מביא את האדם להכרה שאין
הבדל בין יש לאין. התהליך הרוחני כולל לא רק התבוננות פנימית אלא גם את היכולת לנתח כל ... כולל את ההתבוננות בתהליכים היומיומיים, ויכולת לחבר אותם לתפיסה שאין בהם שום
הבדל. לדוגמה, אליעד מדגים את הדרך בה דרך שאלות חודרניות על חפצים פשוטים, כמו קנקן תה, ... או שיחליט אם לסגור חלון, על האדם לבחון את המשמעות של ההפרדה, ולהבין שאין
הבדל אמיתי בין יש לבין אין. השאיפה היא לחוות את האחדות בכל פעולה, תוך כדי הבנה מעמיקה ... ולא יכול להבין את האין - סופיות שלו. תהליך רוחני אמיתי דורש הבנה שאין
הבדל בין יש ואין, אך המוח לא יכול לחוות את שני הדברים בו זמנית. האם ניתן להגיע לאחדות ... כמו צפייה בטלוויזיה או ההתמודדות עם חוויות נפרדות, יביא אותך להכרה שאין
הבדל בין יש לאין. התהליך כולל לא רק את ההתבוננות הפנימית, אלא גם את היכולת לנתח כל ... כולל את ההתבוננות בתהליכים היומיומיים, והיכולת לחבר אותם לתפיסה שאין בהם שום
הבדל. אליעד מדגים זאת דרך שאלות חודרניות על חפצים פשוטים, כמו קנקן תה, שאלות שמובילות ... והחיבור אמור להיות בשלמות. להתחבר לשלמות בשלמות, שפירושו להתחבר למקום שאין
הבדל בין יש לאין, ואז כל דבר הוא שלם, אבל החיבור עצמו אמור להיות בשלמות. מה זה אומר? ... כדי שהשכל יתחבר ליש ואין, השכל צריך להכנס לעומק, כי רק בעומק הוא יראה שאין
הבדל בין יש לאין. אבל כדי שכול השכל יתחבר לשלמות בשלמות, כל התהליכים צריכים להתחבר ... ודרכה אתה לא מצליח להגיע לסוף, זאת אומרת שאתה לא מצליח דרכה לראות שאין
הבדל בין יש לאין, אז אתה לא בסוף. להגיע באמת למצב שאין
הבדל בין יש לאין, זה רק כאשר אתה מגיע למצב שכול מחשבה שנכנסת לך לראש, כל זיכרון שקיים ... לך בתוך אותו דבר. זה כמו סוג של תפיסה שלא משנה מה נכנס בפנים אתה חווה שאין
הבדל בין יש לאין. אבל מספיק אם יש מחשבה אחת בעולם שאתה לא רואה איך היא מחוברת לאין
הבדל בין יש לאין, אז אתה לא יכול כולך להיות בחוויה של אין
הבדל. אני למשל כשאני רואה טליויזיה, אני מחליט איזה מרחק אני שומר מהאחד, וזה הכל בתוך ... את התמונה ימינה או שמאלה, שזה בעצם לדבר על צורות, ובו זמנית להיות במצב שאין
הבדל בין יש לאין, כי אין אפשרות. המנגנון של האדם לא יכול לראות את הצמצום כשלם. והמורה ... ידיעה. זאת אומרת שיש הפרדה בין האחדות לנפרדות. בסוף אתה צריך להבין שאין
הבדל בין יש לאין, אתה יכול לקרוא ולהבין את זה, אבל מה שקורה שאתה מבין את זה, בשנייה שהסתכלת החוצה אתה רואה שיש
הבדל בין יש לאין. ולמה? כי האין
הבדל לא משתקף מתוך התהליך אלא מחוץ לתהליך. אני למשל, כל מחשבה שקפצה לי לראש, אני ראיתי בתוכה, זה סוג של עומק מסויים, ראיתי את האין
הבדל בין יש לאין. יש אנשים שאומרים שכדי להרגע הם צריכים למשל לקרוא ספר, או לעשות ... יכול, תוך כדי שהוא מתקן למשל את החלון, ומרגיש את המתח בעבודה להגיע למצב שאין
הבדל בין יש לאין. הספר להיות אלוהים הוא בעצם נותן לך את המקדח שאיתו אתה יכול לקדוח ... ובחשיבה שלו, לא משנה איזה תהליך אתה לוקח, תקדח בתוכו ודרכו תגיע לזה שאין
הבדל בין יש לאין. החיפוש הרוחני הוא בעצם חיפוש של התבוננות, אבל אם הוא מנותק... המטרה ... יהיה לך יותר שכל, אלא שתשתמש בשכל הזה בתהליכים ושמכל תהליך תוכל להגיע לאין
הבדל. זה כמו שהשכל שלך יכריח אותך לתפוס את האחד. אם יש לך חשיבה מסויימת, ברגע שהיא ... לי מה קורה עם החלון או שלא אכפת לי מה קורה עם החלון. ואם אכפת לי, זה נקרא יש
הבדל, צמצום, הגדרה. ואם לא אכפת לי מה קורה עם החלון, זה נקרא אין
הבדל בין יש לאין. אני מדבר על תפיסה שאתה יכול ללכת לחלון ולסגור אותו, שזה אומר שיש
הבדל בין יש לאין, אבל כאשר אתה מתבונן על המחשבה שאומרת, אני רוצה לסגור את החלון, מתוך המחשבה הזאת אתה רואה שאין
הבדל בין יש לאין. למה בעיקרון זה לא אפשרי, קודם כל זה אפשרי, אבל למה זה כאילו לא ... לתפוס דבר והיפוכו בו זמנית. מצד אחד הוא בחוויית נפרדות רגילה, ומצד שני אין
הבדל עבורו. אבל צריך לחבר את התהליכים לאין
הבדל. מה זה אומר? לדוגמה, חלון פתוח או סגור? אתה יכול לצאת לאין
הבדל כשאתה אומר, מה זה משנה הרי בכל מקרה אני אמות. יצאת לאין
הבדל. אם למשל אני אומר לך תסגור את החלון, זה נקרא חוויית נפרדות, אם אתה רוצה לצאת ...