... של המציאות, איך המציאות אונסת אותך לאהוב אותה? איך אתה אונס את עצמך? למה אני חייב
לאהוב את המציאות? האם אפשר לא
לאהוב את המציאות? האם המציאות רעה? האם המציאות טובה? האונס של אלוהים, אלוהים אונס אותך לאהוב אותו האם המציאות אונסת אותך לאהוב אותה? בהרצאה ... וכך, למעשה, הוא כפוף לחלוטין לגחמות המציאות. האדם הוא כמו קורבן חסר ישע, שאם לא יציית לרצונה של המציאות במלואו, המציאות תהרוס אותו ותגרום לו לסבל בלתי פוסק. האם אפשר
לאהוב את המציאות מתוך פחד? אחד ההסברים העמוקים בהרצאה הוא השאלה האם אהבה שנובעת מתוך פחד ואיום יכולה להיות אהבה אותנטית. אליעד טוען שאהבה ... לא ניתן לרמות: כל אחוז אחד של חוסר אהבה למציאות, יגרום לאחוז אחד של סבל. כלומר, אם האהבה למציאות אינה מלאה במאה אחוז, לא ניתן להתחמק מהסבל. האם אתה זה שאונס את עצמך
לאהוב את המציאות? נקודה חשובה נוספת היא שאליעד מבהיר שהאדם עצמו הוא בשורשו אלוהים, ובמילים אחרות, האדם הוא זה שיצר את כל הסיטואציה הזאת. ... שבעומק הדברים, האדם עצמו הוא גם האונס וגם הקורבן. האדם המקורי (אלוהים) פיצל את עצמו לאינספור חלקים, וכעת הוא מתבונן במציאות מנקודת מבט חלקית ומוגבלת, מרגיש קורבן שנאלץ
לאהוב את המציאות בכוח כדי להימנע מסבל. המשמעות של כך היא, שהאדם למעשה אונס את עצמו: הוא זה שהחליט מראש על כללי המשחק, והוא זה שקבע שאם לא ... עצמו (המציאות שהוא עצמו יצר), הוא יסבול. האם יש בחירה חופשית באהבת המציאות? אליעד מוסיף נדבך מורכב נוסף כשהוא מעלה את שאלת הבחירה החופשית. הוא טוען שאולי אפילו הרצון
לאהוב את המציאות הוא לא באמת רצונו של האדם, אלא רצון נוסף שנכפה עליו על ידי המציאות. האדם אולי חושב שהוא רוצה או לא רוצה
לאהוב את המציאות, אך למעשה, גם המחשבה הזאת מגיעה מאותה מציאות, ולכן גם חוסר הרצון יכול להיות מוכתב על ידה. הוא מסביר שאין שום אפשרות לברוח ... תהיה בהכרח סבל. כיצד התפיסה הזו יכולה להוביל להתבוננות עמוקה יותר? הרעיון שאליעד מציג הוא כלי להתבוננות פנימית עמוקה: להבין שהסבל והכאב נובעים מהעובדה שאנו נאנסים
לאהוב את המציאות, אך בו זמנית, אנו עצמנו יוצרים ומקיימים את התנאים לאונס הזה. ההבנה הזו עשויה לגרום לאדם לשאול את עצמו שאלות קיומיות עמוקות ... נקודת המבט הזאת מזמינה את האדם לחקור את שאלת הזהות שלו, את הקשר שלו עם המציאות, ואת שאלת הבחירה החופשית בצורה חדשה ובלתי מתפשרת. האדם מתבקש להרהר האם הוא באמת רוצה
לאהוב את המציאות , או שמא הוא עושה זאת כי אין לו שום ברירה אחרת. בסיכום, אליעד כהן מציג נקודת מבט יוצאת דופן על הקשר בין האדם למציאות, לפיה ... וכדומה. בשליטה זו, היא מציבה אולטימטום: אם לא תאהב אותי לגמרי, תחווה סבל. אפילו אם אוהבים את המציאות רק ב - 99%, נשאר 1% של סבל. מכאן בא הרעיון שהאדם נאלץ או נאנס
לאהוב את המציאות כדי לא לסבול. האם ניתן לאהוב באמת כשיש איום תמידי? עולה השאלה אם אהבה הנובעת מאיום היא אהבה אותנטית. לדוגמה, אם אדם עומד ... את המציאות, אתה תסבול. מכאן שגם המאיים וגם המותקף הם למעשה אותה ישות בשורש. האם קיימת בחירה חופשית לאהוב או שלא לאהוב? בטקסט מוזכר שיש בכך המון מורכבות: אם הרצון עצמו
לאהוב את המציאות הוא רצון שהוכתב על ידי המציאות, אז עד כמה הוא שייך לאדם עצמו? האם אפשר בכלל להחליט שלא לאהוב כשכל הכוחות בידיה של המציאות? ... של דבר, אין דרך להסתיר מחסור באהבה: אם אין אהבה ב - 100%, נשאר סבל. כיצד נקודת המבט הזו אמורה לעורר מחשבה? הטקסט מזמין להתבוננות רעיונית על האופן שבו האדם בעצם נאנס
לאהוב את המציאות, תוך שהמציאות מאיימת עליו בסבל בלתי נמנע אם לא יבחר לאהוב אותה לגמרי. יחד עם זאת, יש בו גם מימד של אתה זה שיצרת את ...