... הן כולן ביטויים שונים וגוונים שונים וצמצומים שונים והיבטים שונים, של
המציאות, שהיא הישות האחת. ומנקודת מבט על
המציאות כישות אחת, אין הבדל בין טוב לרע. דהיינו, הטוב הוא לא יותר טוב מאשר ... של האדם, וגם כל מה שהאדם רואה, וכל מה שישנו, אלו הכל התהוויות שונות של
המציאות. כי פעם אחת
המציאות באה לידי ביטוי בצורה אחת, ופעם היא באה לידי ביטוי בצורה אחרת. והשאלה הנשאלת היא, אם באמת בשורש של
המציאות הכל אחד, אז איך זה שיש גם רע? ואיך זה שבתוך
המציאות שלנו קיימת התודעה של האדם שחושבת שיש רע, אם באמת הכל טוב? ובפשיטות, אם בשורש של
המציאות אין חילוק בין טוב לרע, אז איך זה שאצל האדם יש חילוק בין טוב לרע? ... הדברים כולם. וכאשר האדם מתבונן, אז הוא מבין שבעצם ברובד הפנימי ביותר של
המציאות, יש רק אחדות ויש רק הוויה אחת ללא נפרדות. אך תכף שהאדם מסתכל על כל דבר אחר שהוא רחוק מהשורש של
המציאות, מיד האדם רואה את הנפרדות של
המציאות. והשאלה הפנימית ביותר היא, כיצד זה יכול להיות שהוויה אחת תהווה ישויות ... נפרדות? דהיינו, איך בכלל יש ישות שהיא נפרדת מהישות של האחדות שהיא שורש
המציאות? ונעמיק עוד את השאלה ונסביר כי היא קיימת לא רק במעבר שבין האחדות ... אחת ממש. וכל מרחב הזמן כולו, גם הוא נמצא בתוך נקודה אחת ממש. ובשורש
המציאות, שם הזמן והמקום הם ישות אחת ממש. כי בעומק
המציאות, שם אין זמן ואין מקום כלל. כי יש משהו פנימי יותר מהזמן והמקום. ואחכ נפרדו הזמן והמקום. ונפרדה התודעה של האני של האדם מהתודעה הישות והאני של
המציאות עצמה. וגם נוצרה נפרדות בין הרצון העצמי של האדם לבין הרצון של
המציאות . ונוצרה נפרדות בין האדם החושב לבין המחשבה שלו לבין
המציאות שעליה הוא חושב. ואחכ יש עוד רמות שונות של נפרדות. כי כל בני האדם ... משהו אחר ורצון אחר. והתהליך של התהוות הנפרדות מהאחדות, הוא בכל הרמות של
המציאות. כי בכל פעם שכמות הישויות הנפרדות גדלה בין רמה לרמה של נפרדות, הרי שבעצם זה תהליך זהה ודומה לתהליך הראשון שבו נפרדה הנפרדות מהאחדות של
המציאות. כך שהתהליך של הפרדת הנפרדות מהאחדות, הוא בכל הרמות של
המציאות. כך שהשאלה של איך מאחדות נוצרה נפרדות, הוא נכון לגבי כל הרמות השונות של
המציאות. כי בכל התהליכים שבעולם יש היווצרות של נפרדות מתוך אחדות. ויש סיבה ... הן ביחד מהוות איזה שלם אחד גדול יותר שמכיל את שתיהן. ואיך שלא נסתכל על
המציאות, תמיד תהיה נקודת מבט שממנה אין שום נפרדות כלל, שהיא נקודת המבט של שורש
המציאות. ובכל מקרה, השאלה הנשאלת היא, איך מתוך האחדות של
המציאות מתהווה הנפרדות של
המציאות, בכל הרמות השונות של
המציאות. במאמר מוסגר נאמר, כי קיימת דרך מילוט מהשאלה הזאת, והיא אם נאמר שאין ... של האדם, שלא מסוגל לתפוש דבר והיפוכו בבת אחת. כי מצד האמת האחדות של
המציאות היא גדולה מאוד. ובשורש האחדות, לא רק שהכל אחד, אלא גם בשורש
המציאות גם האחדות והנפרדות, גם הן נמצאות באחדות. ובשורש
המציאות כל הישויות כולן נמצאות באחדות. כי בשורש
המציאות, גם היש וגם האין, גם הם נמצאים באחדות אחת. וגם הסיבה וגם התוצאה, וגם ... וכל שאר הישויות, וגם כל ישות וההעדר שלה, הכל נמצא באחדות אחת. כי בשורש
המציאות, יש טוב ויש רע. ויש רצון ויש חוסר רצון. ויש סיבה ויש אין סיבה. ויש ...