... אליעד מסביר כי השאלה הזאת מורכבת משתי ישויות: הרצון שלך והמציאות הכללית. הוא מבהיר כי המציאות הכללית אינה בשליטתך הישירה, ולכן, יותר מדויק לשאול: איך אפשר להתאים את
המציאות שלך (הדרך שבה אתה מפרש את המציאות הכללית) לרצון שלך. כלומר, ההתאמה הנדרשת היא לא בין הרצון למציאות הכללית אלא בין
המציאות שלך, שהיא הדרך בה אתה תופס את מה שקורה, לבין הרצון שלך. מהי המציאות האישית שלך לעומת המציאות הכללית? המציאות הכללית היא כל מה שקורה מחוץ לשליטתך, כמו גשם, תאונות, התנהגות אנשים אחרים וכו. לעומת זאת,
המציאות שלך היא הפרשנות שלך למה שקורה. לדוגמה, אם יורד גשם ואתה לא רוצה שירד, אתה יכול לחשוב או לדמיין שלא ... בעצם טוב? אולי מה שנראה לי שקורה, בכלל לא קורה? אם תעשה זאת שוב ושוב, תגיע לחוויה שבה כל האמונות נמחקות מהמוח שלך, וכך תמיד תהיה לך האפשרות לא לסבול. תוכל לשחק עם
המציאות שלך כאילו הייתה חלום שאתה מתעורר ממנו בכל רגע שתרצה. מהו ההבדל בין להישאר בספק לבין חשיבה מוחלטת? ... כן, אז איך? אליעד: השאלה שלך מורכבת מ - 2 ישויות, הרצון שלך והמציאות הכללית. יש לחדד את השאלה. מכיוון שהמציאות הכללית אינה בשליטתך, יותר נכון לשאול, איך להתאים את
המציאות שלך לרצון שלך.
המציאות שלך, זה מה שאתה חושב שקורה במציאות הכללית. כלומר, יש להתאים את מה שאתה חושב שקורה, למה שאתה חושב שאתה רוצה. יותר טוב לנסח את השאלה כך, כי אז זה אומר שיש שני דברים שאתה יכול לשנות אותם והם בשליטתך -
המציאות שלך והרצון שלך. משמע, אין צורך להתאים את המציאות (הכללית) לרצונך, אלא, את
המציאות שלך לרצונך. לדוגמה - נניח ויורד גשם, אז תדמיין שיש שמש. נניח שמרביצים לך, אז תשכנע את עצמך שמברכים ...