...
סיבה ותוצאה - למה דברים קורים? מהי
הסיבה של כל האירועים? - חלק 1 כי האדם חי את חייו, בלי לדעת, למה באמת הדברים ... רק כאשר האדם לא מבין את
הסיבה האמיתית של הדבר. ואין שום רע בעולם, אלא יש רק טוב, כאשר האדם מבין את
הסיבה האמיתית של הדבר. שהבנת
הסיבה, גורמת לאדם לרצות את הדבר. והפעם נצלול אל תוך סיבת האירועים כולם, שהיא בעצם כוללת, גם את
הסיבה האמיתית, שבגללה שורות אלו נכתבות כרגע וגם נקראות כרגע. והטועים, כאשר הם ... פעולה כלשהי? אז הוא מביא
סיבות שונות ומשונות, לכך שהוא עושה את הפעולה. וכל
הסיבות וההסברים האלו, הם לא יותר מאשר קליפות בלבד. וקליפה, היא כל
סיבה, שאפשר לשאול עליה, מהי סיבתה שלה עצמה, שאז היא בעצם מסתירה את
הסיבה האמיתית. כגון לדוגמה שהאדם אוכל, ושואלים אותו, מפני מה אתה אוכל כרגע? ... שעדיין אפשר לשאול גם על
הסיבה של הרעב, מפני מה אתה אוכל כאשר אתה רעב? והאם הרעב מחייב אותך לאכול? ומה ... היא, שהרעב הוא לא באמת
הסיבה האמיתית לכך שהאדם אוכל כרגע. כי
סיבה אמיתית, היא דבר שהוא מחייב את התוצאה. כי אם קורה איזה אירוע שהוא לא ... התוצאה, לא ניתן לומר שהוא
הסיבה שלו. כגון לדוגמה כשקורה איזה אירוע אקראי, שלא ניתן לומר שהאירוע הקודם לו, הוא
הסיבה של האירוע שאחריו האקראי. משום שהאירוע השני הוא אקראי לגמרי, ולא מתחייב ... בגלל האירוע שקדם לו. כך
שסיבה אמיתית של דבר, היא רק כאשר
הסיבה באמת מחייבת את התוצאה. והטועים, תמיד נאחזים
בסיבות של שקר. כגון לדוגמה שהאדם רואה את האש ששורפת את הנייר. והאדם הטועה חושב,
שהסיבה שהנייר נשרף, היא האש הבוערת. והאדם לא מבין שמבחינה לוגית, זה שהאש בוערת, ... בין רגעי הזמן. כי משמעות
הסיבה והתוצאה היא, שהמציאות שיש ברגע אחד, היא זו שגורמת לכך שברגע הבא אחריה, ... ואכ שום דבר בעולם, הוא לא
הסיבה של מה שקורה ברגע אחר אחכ. והוא גם לא התוצאה, של מה שקורה ברגע אחר לפני ... אחד ברגע אחד, הוא לא
הסיבה, של מה שקורה במקום אחר גם לא באותו הרגע. כי בכל מקום בכל רגע, יש אין סוף ... לאותו הטועה, שחושב
שהסיבה שהוא אוכל, היא משום שהוא רעב. והוא לא מבין, שמאחר שהרעב שלו, לא מחייב את ... ועפ זה ניתן לכאורה לומר,
שהסיבה שהאדם עושה את מה שהוא עושה, היא הרצון שלו לעשות את מה שהוא עושה, תוך כדי ... ידי חובה, ולכן הוא מסתפק
בסיבות של טעות, שבגללן חוויית המציאות שלו, היא של חוסר שלמות. אבל מי שרוצה ... המציאות באמת, ולהבין מהי
הסיבה האמיתית באמת, לכך שהמציאות כרגע היא כפי מה שהיא. ולהבין את זה, מנקודת המבט של
הסיבה האמיתית, שבגללה המציאות כרגע, היא כפי מה שהיא. וכל זמן שניתן לשאול על הדבר, מהי
הסיבה שלו עצמו, הרי שהוא לא באמת
הסיבה האמיתית. כי קיומו של הרצון עצמו, הוא עצמו לא מחויב. כי בדיוק כמו שהאדם ... בלבד, ואכ צריך לשאול, מה
הסיבה של קיומו של הרצון עצמו? כי מאחר שקיומו של הרצון הוא לא מחויב אלא רק ...