... מכירה? איך לטפל בהתנגדות מכירה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? אז מהי התנגדות מכירה? מה המבנה של התנגדות המכירה מבחינת ניתוח סיבתיות של
סיבה ותוצאה? התנגדות מכירה, היא
סיבה ללמה לא לרכוש את המוצר. ההתנגדות היא
הסיבה, לכך שלא לרכוש את המוצר שזו התוצאה. אני לא רוצה לרכוש, כי זה יקר. בגלל שזה יקר, אני לא רוצה לרכוש. המוצר יקר, זו
הסיבה, התוצאה היא, אני לא רוצה לרכוש. וכאשר מבצעים ניתוח סיבתיות על התנגדות מכירה, באפשרותנו להבין שיש לנו מספר דרכים לתקוף את התנגדות המכירה. 1 - להטיל ספק
בסיבה. 2 - להטיל ספק בכך
שהסיבה מחייבת את התוצאה. אוסיף ואומר, שבניתוח סיבתיות באופן כללי, יש עוד 2 שאלות, שהן: 3 - להטיל ספק בתוצאה 4 - להטיל ספק בכך שהתוצאה היא רק בגלל
הסיבה הנוכחית, כי אולי וכולי. וזה כמובן נושא אחר, שאפשרי להעמיק בו באמצעות לימוד הנושא של ניתוח סיבתיות. אבל יש כאן 2 מצבים של ניתוח סיבתיות ... באופן ספציפי. ואני אסביר. נניח שלקוח לא רוצה לרכוש את המוצר, כי X לדוגמה אין לי כסף. אנחנו יכולים לשאול, את השאלות הבאות: 1 - להטיל ספק
בסיבה - האם X נכון, האם באמת אין לך כסף. 2 - להטיל ספק בכך
שהסיבה מחייבת את התוצאה? האם באמת זה שאין לכך כסף? מונע ממך לרכוש את המוצר. 3 - להטיל ספק בכך שהתוצאה מחויבת
מהסיבה, דהיינו, אולי יש עוד
סיבות שבגללן אתה לא רוצה את המוצר, ודרך זה לנסות להחליש אותן וממילא להחליש את הרצון שלא לקנות את המוצר. 4 - להטיל ספק בתוצאה, האם אתה בכל זאת באמת לא רוצה לרכוש את המוצר. עד כאן כאשר חוקרים את ההתנגדות באופן כללי. אבל אם חוקרים התנגדות ספציפית לכשעצמה בלי קשר
לסיבות נוספות אחרות? יש לנו 2 אפשרויות. 1 - להטיל ספק
בסיבה. 2 - להטיל ספק בכך
שהסיבה מחייבת את התוצאה. דהיינו, נניח שהלקוח אומר, אני לא רוצה לרכוש כי הנעל לא נוחה לי. אז נוכל לשאול 2 שאלות. 1 - האם הנעל באמת לא נוחה לך - דהיינו, להטיל ספק
בסיבה. 2 - האם זה שהנעל לא נוחה לך, מחייב את זה שלא תרכוש את הנעל. כל זה במידה וזאת באמת סיבת ההתנגדות היחידה של הלקוח. אז איך פרקטית לעשות זאת במציאות? מה המבנה של 2 האפשרויות האלו, מול לקוח? והתשובה היא, שלהטיל ספק
בסיבה של ההתנגדות, אפשרי ברמה הלוגית, על ידי זה שמנסים להבין יותר טוב את
הסיבה ואת הסיבות שלה עצמה. לדוגמה, הנעל לא נוחה לי, נשאל: למה אתה מתכוון שהיא לא נוחה לך? מה בדיוק לא נוח לך? למה לא נוח לך? לא נוח לך בכלל? בשום מצב? ... לתוכה להבין ולפרק אותה. לדוגמה אני צריך לבדוק, נשאל: מה אתה צריך לבדוק, מה אתה רוצה לבדוק? למה אתה רוצה לבדוק וכולי. כך שננסה לפרק את
הסיבה לחלקים ולהטיל ספק בחלקים וכולי. אבל אם עשינו בירור של העובדות? והתברר באמת שזה רחוק גדול יקר וכולי, מה נעשה עכשיו? עכשיו נוכל לעבור להטיל ספק בכך
שהסיבה מחייבת את התוצאה. דהיינו, לדוגמה: רחוק לי, נכון שרחוק לך, אבל האם זה שבאמת רחוק לך מחייב את זה שלא תרכוש את המוצר? מה המשקל עבורך של ... שיש במוצר. זאת בעצם הלוגיקה של ניתוח סיבתיות בטיפול בהתנגדות מכירה. וכמובן כנל שיש לנו גם את האפשרות הרחבה יותר של לבדוק? האם באמת זאת
הסיבה היחידה? אולי יש גם
סיבות נוספות וכולי.? ...