... עצמית, דימוי עצמי, הערכה עצמית, לאהוב את עצמך בלי
סיבה, להעריך את עצמך בלי
סיבה, אהבה ללא תנאים ובו יתבאר העניין של אהבה עצמית בלי תנאים. האם ... תנאי. שאם התנאי מתבטל, גם היא מתבטלת. לכן, כולם רוצים להגיע לאהבה עצמית ללא תנאים. כדי שהאהבה שלהם לעצמם, תהיה בלי
סיבה ובלי תנאים. והשאלה היא, האם באמת אפשר לאהוב בלי שום תנאים? והאם אפשר לאהוב את עצמך בלי שום
סיבה? והתשובה לשאלה הזאת היא חד משמעית, והיא שלמרות שכן אפשר לאהוב ... לא שונא את הדבר, לא בגלל שיש בו דברים טובים, אלא בגלל שאין לו שכל להבין שיש בו דברים רעים. והכוונה היא, שמי שמחפש
סיבות לאהוב את עצמו, הרי שהוא לעולם לא יצליח לאהוב את עצמו בלי
סיבה. כי יש כאלו (חלק מ ה - מורים רוחניים פסיכולוגים מאמנים אישיים ... את עצמו. וכל השיטות האלו, מלמדות את האדם, איך לאהוב את עצמו עם תנאים, ואיך להגיע לאהבה עצמית עם תנאים. כי מי שמחפש
סיבות למה לאהוב את עצמו, הרי שהאהבה העצמית שלו לעצמו, היא תמיד תהיה רק עם תנאים. שהם בעצם
הסיבות שהוא מצא, למה לאהוב את עצמו. ואי אפשר לאהוב את עצמך בלי תנאים, בגלל
סיבה כלשהי. אבל בהחלט כן אפשר, לא לשנוא את עצמך עם
סיבה, על ידי זה שהאדם עובר לשימוש באין שכל שלו. זא, כי האדם אוהב ... מאשר משהו אחר, הרי שהוא גם טוב פחות, ביחס ליכולת שלו להיות טוב יותר. ואהבה בכלל ואהבה עצמית בפרט, אם היא תלויה
בסיבות כלשהן, אז לעולם היא לא תהיה מושלמת. כי תמיד תהיה
סיבה , גם למה לאהוב את עצמך, וגם למה לא לאהוב את עצמך. כי תמיד יש חסרונות ויתרונות. ומצד שני, אהבה בלי שום
סיבה, אין לה שום משמעות אמיתית של אהבה. כי לאהוב משהו בלי שום
סיבה, פירושו, לאהוב את הדבר, גם אם הוא יהיה הכי רע בעולם. ואפשר ... גם אהבה וגם שנאה, ברמות ובעוצמות שונות. ובנוסף, כאשר האדם אוהב את עצמו תוך כדי שימוש בשכל שלו, הרי שזאת אהבה עם
סיבות. כי יש
סיבה ויש תנאים, לכך שהאדם אוהב את עצמו. ויש כאלו, שנראה להם שהם אוהבים את עצמם בלי
סיבה ובלי תנאים. ומה שקורה אצלם זה, שהם אוהבים את עצמם כמעט בלי תנאים מסוימים, ושהם מוכנים לאהוב את עצמם, גם אם הם יהיו במצב מסוים. אבל זה תמיד בתנאי ובגלל
סיבה אחרת כלשהי. וכל
סיבה שיש לאהבה, היא גם התנאי של האהבה. כי
הסיבה תמיד יכולה להשתנות. ואין שום
סיבה קבועה. כי
הסיבה, היא דבר מופשט. כי אין
סיבה קבועה. וכאשר האדם אוהב את עצמו לדוגמה, בגלל שזה הוא עצמו. אז לכאורה זה לא יכול להשתנות. כי זה תמיד יהיה הוא עצמו. אבל זה בהחלט כן יכול להשתנות, כי האדם יכול פתאום לחשוב,
שהסיבה היא לא מספיק מוצדקת. או במילים אחרות, כשיש
סיבה לאהבה, הרי שהיא על תנאי, שהאדם יחשוב
שהסיבה היא מוצדקת. ולכן, כל זמן שהאהבה העצמית היא עם
סיבה, הרי שהיא אהבה עצמית על תנאי. ובכל מקרה, אהבה עצמית שנובעת
מסיבות כלשהן, דהיינו, משכל כלשהו, ומשיפוטיות כלשהי, היא לעולם לא ... דבר אחר. כי כשאין שיפוטיות, אז הכל אחד, והכל שווה בדיוק באותה המידה. ובסיכומו של דבר, האדם יכול לאהוב את עצמו עם
סיבות, אבל זה לעולם לא יוכל להיות בשלמות. וזה תמיד יהיה תלוי בדברים ...