... - שורש ההנאה, איך נוצרת הנאה? במה תלויה הנאה? איך ליהנות בשלמות? הנאה
גשמית הנאה רוחנית ההנאה של החכם ... היא הרצון של האדם. וכאשר הרצון של האדם מתמלא, אז מתמלא אצלו חסרונו, ועל ידי זה נוצרת הנאה. והנה, בעיני העולם, יש הנאה
גשמית ויש הנאה רוחנית. כי בעיני ... שמח מכך שיש לו בית, שהוא חיצוני לו. וזהו אושר חיצוני. וכאשר האדם נהנה ומפיק הנאה מדברים שהם חיצוניים לו, זאת נקראת הנאה
גשמית. ויש גם אושר פנימי. שהוא ... וכולי). ועפ הנל, לכאורה ניתן להבין, כי מי שהוא חכם אמיתי, שהוא נהנה משורש ההנאה של המציאות, ראוי לו שלא ייהנה מהנאות
גשמיות. כי אם האדם טוב לו באמת מבפנים, בלי להיות תלוי בצורה חיצונית כלשהי, אז לכאורה נראה, שהוא לא יכול להפיק שום הנאה
גשמית ולא יכול ליהנות משום הנאה
גשמית. כי ההנאה, היא רק כאשר יש ... חכם אמיתי, אז אין לו שום חיסרון. ואכ, לכאורה נראה, שחכם אמיתי לא יכול ליהנות משום דבר. בין אם זה דבר רוחני ובין אם זה דבר
גשמי. ובעיני העולם, נדמה להם, שמי שרודף אחרי הנאה
גשמית, כנראה שהוא לא אדם רוחני. ומי שלא רודף אחרי הנאה
גשמית, אלא רק אחרי אושר פנימי, אז כנראה שהוא אדם רוחני, או כזה שרוצה להיות רוחני וכולי. והכל עפ ההיגיון הנל. והאמת היא, שאין שום הבדל בין הנאה
גשמית להנאה רוחנית. כי כל הנאה, היא
גשמית, וכל הנאה, היא רוחנית, וכל ... שהאדם תמיד רוצה את הטוב יותר, משום, שתמיד יש טוב יותר, כי בשום דבר שיש בעולם אין בו שלמות. וכאשר האדם נהנה מאיזה דבר
גשמי, תמיד ולעולם, כל הנאה שהיא, גם כזו שנראית כהנאה
גשמית, כל הנאה שהיא, היא הנאה ... האדם מרגיש שחסר לו איזה משהו בחייו, שהוא לא מצליח למלא אותו, על ידי זה הוא מנסה להשיג את חוויית המילוי, באמצעות האכילה
הגשמית, שהיא מספקת לאדם חוויית שובע
גשמי וממשי עבור האדם. אאכ האדם לא מוכן להסתפק בחוויית השובע
הגשמי, והאדם לא מוכן להסתפק בתחליף ... חוויה טובה כלשהי, ויש טעם אחר שמזכיר לאדם חוויה אחרת שלילית כלשהי. והאדם נהנה מהחוויה הרגשית, שהוא מקבל באמצעות האכילה
הגשמית. ולפעמים, האדם נהנה יותר ... ובכל הנאה, היא מלובשת בעוצמה אחרת ובצורה אחרת, עבור כל אדם בכל זמן ובכל מקום וכולי. ונמצא אם כן, כי אין בעולם שום הנאה
גשמית כלל, כי הכל זאת הנאה רוחנית בלבד. שהאדם נהנה תמיד, מכך שהתודעה שלו, חווה השלמת חיסרון. בין אם זה באמצעות חוויה
גשמית של שלמות חיסרון, כגון ... החוויה של מילוי החיסרון שמלובשת באותו הדבר. והרצון של האדם לחוות שלמות, הוא זה שיוצר אצל האדם את ההנאה, כאשר הוא משיג דבר
גשמי כלשהו. וכאשר האדם רודף אחרי העולם כדי להשיג הנאה
גשמית, הוא בעצם מנסה להשיג הנאה רוחנית, שמלובשת אצלו באותו הדבר
הגשמי. כגון לדוגמה, אדם שרודף אחרי ... שלו. וברובד חיצוני יותר, האדם לא יודע איך להשיג את ההנאה הזאת באופן ישיר, ואז האדם מחפש להשיג את ההנאה הזאת, דרך הנאה
גשמית. שהיא, בצורה אסוציאטיבית, ... במציאות החיצונית, שעל ידי זה נוצרת התבוננות פנימית, שיוצרת הבנה של אחדות, שיוצרת חוויה של אחדות וכולי. כך, שכל ההנאות
הגשמיות שיש בעולם, הן בעצם מרדף ... על עצמו, מנקודת מבט של האין שכל. שגם זו התבוננות, שמובילה להבנה ולחוויה של אחדות. אלא, שגם הנאה רוחנית, גם היא הנאה
גשמית. ולמה? כי כל ההנאות ... גופנית, של השגת צורה סופית, דהיינו, רעיון מוגדר, שבו נאחז האדם ומפיק ממנו הנאה. וכל הנאה שהאדם רודף אחריה, בין אם זו הנאה
גשמית ובין אם זו הנאה רוחנית, הוא תמיד רודף אחרי הנאה
גשמית של גוף מצומצם. כי הגוף, דהיינו, התודעה, רודפת אחרי גוף, דהיינו, אחרי צורה מוגדרת, שגורמת לאדם להרגיש טוב. ולכן, כל ההנאות שיש בעולם, הן הנאות
גשמיות, שאינן ההנאה בשורשה, שבה ... כי הנפרדות היא בעצמה אחדות, כך האדם קרוב יותר אל ההנאה בשורשה. ויש אנשים רוחניים, שמאסו בחיי הרוחניות, והם חוזרים לעולם
הגשמי ונהנים ממנו בהנאה גדולה. ... ובגודל אין סופי. כי כאשר היש והאין הם אחד, אז הנפרדות והאחדות נכללות זו בזו, כישות אחת. ואז אין שום חיסרון בשום הנאה
גשמית כלל. וכאשר האדם רודף אחרי ...