... אם המציאות היא אקראית לגמרי, ואין סיבה לדברים שקורים, אז כשאדם
שואל למה זה קרה לי? הוא פשוט טיפש וסובל לשווא, כי הוא מבזבז משאבים על חיפוש סיבה שלא קיימת. לעומת זאת, אם ... חשובים שהמציאות מנסה להעביר לו. במצב כזה, אם הוא מתעלם ואינו
שואל שאלות, הוא גם טיפש. לדוגמה, כשאדם הולך ברחוב ורואה עמוד, יש סיבה שהוא ראה את העמוד ולא ... אמיתית? אליעד מנתח את סוגיית הבחירה החופשית בצורה יסודית. האדם
שואל האם אני באמת שולט ברצונות שלי, או שיש כוח אחר שמניע אותי?. אליעד טוען שאם אדם באמת היה שולט ברצונות ... בהכל. איך לצאת מהלופ של החיפוש? כדי לצאת מהלופ, על האדם להתמקד
בשאלה אחת עיקרית: למה המציאות קיימת? ולהפסיק לפצל את האנרגיה
לשאלות משניות כמו איך להרגיש טוב?.
השאלה האחת והאמיתית תוביל אותו להבנה מוחלטת, שתפתור לו את כל
השאלות האחרות באופן אוטומטי. אליעד מדגיש שאין חצי דרך. ההבנה חייבת להיות מוחלטת ובלתי מתפשרת. כל עוד האדם ... האם באמת כל מה שקורה לנו הוא אקראי, או שיש סיבה מאחורי כל דבר?
השאלה הזו נוגעת בחיפוש הפנימי אחר משמעות החיים, ורבים מוצאים את עצמם תוהים על המציאות ומהותם בעולם. ... - אם מדובר במציאות אקראית או סיבתית. המרצה מציין שכאשר אדם
שואל למה קרה משהו לו, הוא למעשה מבזבז משאבים אם הוא מאמין שהמציאות היא אקראית. אם הכל אקראי, אין סיבה
לשאול, כי כל דבר פשוט קורה ללא קשר או משמעות. מצד שני, אם כל דבר הוא סיבתי ויש לו סיבה, אז עלינו
לשאול שאלות כדי להבין את השכל שמאחורי הדברים. הוא מסביר שמציאות סיבתית מלאה בשכל ובחוכמה, ושעלינו להשתמש בהבנה זו. המרצה גם נותן דוגמה
לשאלה של האם יש תמונה או אין תמונה, כאשר מתבוננים בהשתקפות במראה. התמונה קיימת ויכולה להיות גם לא קיימת בו ... להרגיש טוב. המרצה מבהיר שההבנה של משמעות החיים לא באה משאילת
שאלות כמו למה אני פה? אלא מהבנת המשמעות של המציאות כולה. המפתח לצאת מלופ המרדף אחרי משמעות חיצונית הוא ... יש מציאות, למה הזמן קיים, וכיצד כל זה מתחבר יחד. כל אדם צריך
לשאול את עצמו לא מה המשמעות שלו, אלא מה המשמעות של העולם בכלל. ברגע שמבינים את התמונה הגדולה,
השאלות על משמעות החיים כבר לא נחוצות. האם אנו באמת יכולים להבין את משמעות החיים?
שאלה נוספת שעלתה הייתה האם באמת אפשר להבין את משמעות החיים על ידי חפירה פנימית או האם יש דרך ישירה להבין זאת. המרצה טוען שעל מנת להבין את המשמעות על האדם
לשאול את השאלות הנכונות. לא די
בשאלה אקראית על משמעות החיים, אלא על האדם
לשאול שאלות שמובילות להבנה עמוקה יותר של העולם והמציאות. המרצה טוען שאין צורך להיאחז במורכבות של
שאלות קיומיות אם אין הבנה אמיתית של
השאלה עצמה.
השאלה החשובה ביותר היא מה משמעות העולם, ולא מהי משמעות החיים האישיים של כל אחד. זאת הדרך להבנה אמיתית. ... צריך לבדוק את חוקי המציאות, אם המציאות היא אקראית ואתה חופר
ושואל מדוע הדברים קרו לי, אז אתה סובל. בהנחה שהכל אקראי ואתה
שואל, למה קרה לי? אז אתה טיפש. מה אכפת לך הרי זה אקראי. אתה סתם מבזבז משאבים, והרי אין לזה שום משמעות, ... הנושא פשוט, אם העולם אקראי ואתה הולך ברחוב ומישהו נכנס בך, ואתה
שואל, למה הוא נכנס בי, מה עשיתי? אז אתה טיפש כי זה אקראי, למה אתה
שואל בכלל? ואם כל דבר פה הוא סיבתי וכל דבר יש בו חוכמה ושכל, ואתה לא
שואל, אז אתה גם טיפש, לכל דבר יש פה שכל, יש כאן אוצרות ומלא שכל, ואתה לא משתמש בו, אז אתה גם טיפש. ואם חלק יש שכל וחלק אין שכל ואתה חוקר את החלק האקראי אז אתה גם טיפש
שאלה: איך יודעים מה זה אקראי או לא אקראי? אליעד: על ידי
ששואלים ברמת האירוע הבודד, האם זה אקראי או סיבתי? הפסקה