... יכולים להשתמש בפוטנציאל בשכנוע ומכירות? ההסבר של אליעד כהן מראה כי כאשר אנו מנסים לשכנע אדם במשהו, יש סיכוי שהוא יגיד לא. לדוגמה, אם
נשאל שאלה ישירה כמו האם אתה רוצה לקנות את המוצר?, התשובה עשויה להיות שלילית. לעומת זאת, אם
נשאל האם יכול להיות שאתה תרצה לקנות את המוצר?, המוח של האדם יגיב בקלות רבה יותר, מכיוון שיכול להיות מציין פוטנציאל רחב יותר מאשר ... במקום בשפה מוחלטת של זה כך, אנחנו מאפשרים לאדם לחשוב על האפשרויות השונות מבלי להרגיש שהוא נדרש להחלטה ברורה מיידית. לדוגמה, במקום
לשאול האם הדירה הזאת מתאימה לך?, עדיף
לשאול האם יכול להיות שהדירה הזאת מתאימה לך?.
השאלה הזו פותחת אפשרויות נוספות ומפחיתה את ההתנגדות הפוטנציאלית. מהו השימוש של יכול להיות מול ילד שלא רוצה לעשות שיעורים? כשהילד אומר אני לא רוצה לעשות שיעורים, ניתן
לשאול אותו בצורה פחות חדה ומחויבת יכול להיות שאתה תרצה לעשות שיעורים?. השימוש ביכול להיות במקום בשפה ישירה מצמצם את תחושת הלחץ ... הזאת אולי תציל לך את החיים, אומרים המערכת הזאת תציל לך את החיים. השימוש ביכול להיות היה מקטין את האפקטיביות של המסר, כי אז הצופה היה
שואל את עצמו אם זה אכן נכון. איך להתגונן מהמניפולציה של יכול להיות? עלינו להיות מודעים לכך שיכול להיות לא מבטיח את המציאות, אלא ... בעוד דיבור ברובד של מחויבות מציב אותו מול התחייבות מוחלטת. מהו העיקרון המרכזי שלפיו יש יותר פוטנציאל ואפשרויות מאשר דברים בפועל?
שאלה: מה בעצם נאמר לגבי הרעיון שיש תמיד יותר אפשרויות מאשר מה שקורה בפועל? תשובה: ההסבר הוא שכאשר מסתכלים על כל סיטואציה, תמיד יש ... תיאורטי יכולים להיות שם, אבל בפועל יש רק מספר מוגבל של פריטים באותו חדר. איך הרעיון של אפשרות ופוטנציאל מתקשר לנושא של שכנוע ושיווק?
שאלה: מדוע חשוב לדעת שיש יותר אפשרות תיאורטית מאשר ביצוע בפועל כשמנסים לשכנע אדם במשהו? תשובה: בעת שכנוע או מכירות, לעתים חוששים שהלקוח או האדם שמולנו יגיד לא באופן נחרץ. כאשר
שואלים שאלה ישירה במחויב, לדוגמה האם אתה רוצה לקנות את המוצר?, קיים סיכוי ברור לתשובה שלילית ישירה. אך אם משתמשים בשפה ... להיות פותח טווח אפשרויות רחב יותר מאשר זה בטוח ככה?. מדוע כדאי להשתמש בהגדרת אפשרות ולא בהגדרה מוחלטת כאשר חוששים מלא מוחלט של הלקוח?
שאלה: איך הניסוח של יכול להיות במקום זה ככה עוזר למנוע התנגדות של הלקוח? תשובה: כשאומרים לאדם זה יכול להתאים לך? במקום זה מתאים ... באופן ודאי. הכן לפוטנציאל קורה ביתר קלות, מפני שהאפשרות לא שוללת ב - 100% את הלא. איך משתמשים ברעיון של יכול להיות כדי למכור דירה?
שאלה: מהו ההבדל הפרקטי בשכנוע בין להגיד האם הדירה מתאימה לך? לבין האם יכול להיות שהדירה הזאת מתאימה לך?? תשובה: כאשר
שואלים האם הדירה הזאת מתאימה לך?, האדם עלול מיד לבחון האם כרגע בפועל היא מתאימה לו, ולהיתקל בספקות או בהתנגדויות. אז הוא עשוי פשוט להשיב לא ולהתבצר בעמדה זו. לעומת זאת,
כששואלים האם יכול להיות שהדירה הזאת מתאימה לך?, יוצרים שפה של אפשרות פתוחה. המוח מגיב באופן פחות שלילי, כי הוא לא נדרש להתחייב ... כך הסיכוי לתשובה כן, יכול להיות גבוה יותר, ואז נוצר חיבור ראשוני חיובי למכירה. איך הרעיון עובד בדוגמה עם ילד שלא רוצה לעשות שיעורים?
שאלה: איך אפשר ליישם את המניפולציה של יכול להיות מול ילד שאומר אני לא רוצה לעשות שיעורים!? תשובה: במקום לומר לילד בצורה מוחלטת לך תעשה שיעורים עכשיו!, אפשר
לשאול אותו תגיד, יכול להיות שאתה תעשה שיעורים עוד מעט? יש סיכוי שתרצה לשבת על זה?. באופן הזה, הילד פחות מרגיש שהכריחו אותו, כי רק ... אומר כן, אולי יש סיכוי. מרגע שאמר כן, אולי, מתפתחת פתיחות גדולה יותר לבצע את הפעולה. מהי המשמעות של מחויב מול אפשרי בשפה של שכנוע?
שאלה : מה ההבדל בין שאלת האם אתה בטוח שזה ככה? (מחויב) לבין האם יכול להיות שזה ככה? (אפשרי)? תשובה:
כששואלים מחויב, המשמעות היא
לשאול אם זה קורה בוודאות או כבר בפועל. זו
שאלה הדורשת התחייבות ונעילת תשובה מסוימת.
כששואלים אפשרי, פונים רק לאפשרות התיאורטית, כלומר, אולי או עלול לקרות. האדם יכול להסכים שהדבר עלול לקרות יותר בקלות מאשר להסכים שהוא קורה או כבר קיים. כיצד המניפולציה של יכול להיות מאפשרת ליצור אמפתיה להתנגדות הלקוח?
שאלה : למה הלקוח מרגיש יותר בנוח לומר כן כשמנוסחים ברובד של אפשרות? תשובה:
כששואלים יכול להיות שזה יתאים לך? מסתתרת הכרה בכך שגם יכול להיות שזה לא יתאים. זה גורם ללקוח להרגיש שיש התחשבות בספקות שלו, כלומר, ... ולכן נוטה יותר לשתף פעולה ולומר כן, יכול להיות שזה יתאים לי. מתי לא נכון להשתמש בביטוי יכול להיות משום שהוא עלול להחליש את המכירה?
שאלה: באיזה מצב יכול להיות דווקא לא מועיל למכירה אלא מזיק? תשובה: כשברור שהלקוח כבר נמצא בנטייה חיובית חזקה, כלומר, סביר שיגיד כן ... מתאים לך? ולא בשפה של יכול להיות? כי זו מחזירה את הלקוח למחשבה של יש גם סיכוי שלא. לדוגמה, אם אדם כבר בטוח שהוא רוצה לחתום על עסקה,
ושואלים אותו יכול להיות שאתה רוצה לסגור?, הוא עלול פתאום להתחיל לפקפק ולחשוב רגע, למה הם אמרו יכול להיות? אולי זה לא טוב בשבילי?. איזו דוגמה מפרסום של מערכת מצילת חיים ממחישה את השימוש במחויב במקום אולי?
שאלה: מה היתה הדוגמה מהפרסומת למערכת בטיחות ברכב ואיך היא מאירה את הנקודה? תשובה: בפרסומת טוענים המערכת הזאת תציל לך את החיים. הם ... זהירות. לכן בפרסומת משתמשים במחויב תציל לך את החיים כדי להישמע חד משמעיים וחזקים יותר. כיצד אפשר להתגונן ממניפולציה של יכול להיות?
שאלה: מה כדאי לזכור כשמישהו אומר יכול להיות בצורה שיווקית? תשובה: תמיד לשים לב שיכול להיות לא בהכרח אומר שזה קורה בפועל. לעתים ... להיות - זה לא אומר כן, אני רוצה לקנות בפועל. צריך להבדיל בין אולי לבטוח. מה הקשר בין יכול להיות לבין טקסטים דתיים והפחדה מגיהנום?
שאלה: כיצד הדוגמה של אולי אלוהים יכניס אותך לגיהנום ממחישה את העניין? תשובה: זו דוגמה שרואים לעתים כשהמסר הוא יכול להיות שאם לא ... פעולה, בזמן שהצד השני עשוי לשכוח שאם יכול להיות אז גם יכול להיות שלא. למה חשוב לשים לב אם מדברים ברובד הממשי או ברובד של האפשרות?
שאלה: מה צריך לזכור כדי לא ליפול לשכנוע מוגזם או לספק שעלול לבלבל? תשובה: צריך לזכור שמי שאומר זה יכול לקרות לא בהכרח אומר זה בטוח ... כיצד לייצר אמפתיה ולהקטין התנגדויות הבדלים בין שפה אפשרית לשפה מחייבת בעולמות השיווק טכניקות מתקדמות להשפעה על המוח באמצעות ניסוח
שאלות שלום לכולם הפעם אני רוצה לתת עוד טיפ בנושא של שכנוע שיווק מכירות וכו, וזה הולך ככה בגדול בעולם שלנו יש יותר פוטנציאל ...