... החלומות האמיתי, פיצול אישיות, חלום או מציאות, דמיון או מציאות, שינה, חלומות, חלק 4 האם העולם שלנו הוא בעצם רק חלום? אחת
השאלות העתיקות והמרתקות ביותר היא
השאלה האם העולם שבו אנו חיים הוא למעשה רק ... או במילים אחרות, האם המציאות שלנו אינה אמיתית אלא סוג של אשליה? אם נקבל לרגע את האפשרות שהעולם הוא אכן חלום, עולה מיד
השאלה: מי הוא זה שחולם אותו, ואם קיים חולם, ... באותה המציאות האמיתית? מה קורה אם החלום נמצא בתוך חלום אחר? כאשר אנו מעלים את האפשרות שהמציאות היא חלום, אנחנו יכולים גם
לשאול, אולי אנחנו נמצאים בתוך חלום שנמצא בעצמו בתוך חלום אחר, וכך הלאה עד אינסוף? ואז
נשאלת השאלה מי הוא החולם המקורי, ... מאוד אל תוך עצמו ואל תוך פנימיות הדברים, עד שיגיע למהות הראשונה של כל הדברים. אם האדם בתוך חלום היה מתבונן מספיק עמוק
ושואל את עצמו: מה זה באמת הספר הזה שאני ... הוא גם סוג של אשליה, או חלום, כי בסופו של דבר הכל נובע ממהות אחת בסיסית של תודעה. אם הכל אחד, למה אנחנו חיים בכלל? האדם
שואל את עצמו: אם המציאות היא אחד, אם הכל כלום, למה בכלל לחיות? למה בכלל לעשות משהו? יש שתי דרכים לענות על כך: דרך אחת חיצונית אומרת שאף פעם לא תהיה תשובה סופית
לשאלה זו, כי כל תשובה תוביל מיד
לשאלה נוספת. דרך אחרת היא הבנה פנימית עמוקה שאם הכל הוא באמת כלום או אחד מוחלט, אז אין בכלל צורך
לשאול את השאלה, כי
השאלה עצמה מתבטלת. אך אנשים בדרך כלל לא ... הכל אחד ואין הבדל כלל. כאשר האדם יכול להכיל את כל הפרספקטיבות הללו בו - זמנית, הוא חווה חופש מוחלט. האדם מבין שאין באמת
שאלה ואין תשובה סופית, ואז הוא יכול לשחק ... לסיום, אליעד מסביר שאדם המבין זאת לעומק משתחרר מהלחץ של למצוא משמעות מוחלטת לחייו, כי הוא יודע שאין תשובה סופית וגם אין
שאלה סופית. הוא מבין שאפשר ליהנות מהמציאות ... האם יש מציאות מעבר לזמן ומקום? איך לדעת אם המציאות אמיתית? מהי המשמעות של החיים? הספר להיות אלוהים, חלק שני, עמוד 195 אחת
השאלות הכי עתיקות בעולם היא, האם העולם הזה ... שזה אחד, אתה מחוץ לכל החלומות. אם היית חווה שאתה עצמך בוחר עכשיו את המצב, אז לא הייתה לך התנגדות כבמאי של הסרט. ובכל מקרה
נשאלת השאלה, האם המציאות שלנו ... אני חי? ואם זה לא כלום, אז גם בשביל מה הוא חי? אלא שיש שני פרספקטיבות, האחת חיצונית, אם תשאל, למה אני חי? תמיד תהיה לך עוד
שאלה. אבל מפרספקטיבה שנייה, אם אתה מבין שזה כלום, אז אין לך
שאלה מדוע אתה חי. והאדם לא מסופק מהתשובה ... לאחד שאין בו צורה ואין בו הגדרה. יש את הנפרדות, שבה דבר שונה מדבר. ולכל הדברים ששונים, יש מכנה משותף שמקיף אותם. וכאן
נשאלת השאלה, האם נעצרנו? במבט ... אבל אפשר להגיד גם, עד כמה חזק אצלך הלא יודע. אתה גם יכול להיות בכלום, וגם להיות כבר 30 פעם בכלום. ההבנה הזאת משחררת אותך
מהשאלה , למה אני חי? למה? מצד אחד שאתה מבין שיש עוד אחדות ועוד אחדות, אז לא משנה כמה תשאל, אתה אף פעם לא תגיע לתשובה. ומצד שני אומרים לך, יש אחדות, בסוף אין
שאלה. כשהאדם
שואל, למה אני חי? מה משמעות החיים? למעשה האדם מניח שיש סוף, הוא מניח שתהיה תשובה שלא תהיה עליה עוד
שאלה. אם האדם היה בטוח שעל כל תשובה שיתנו לו, תמיד תהיה עוד
שאלה, אז הוא יפסיק
לשאול. אז אם האדם מבין זאת עד הסוף, הוא ... שהוא תמיד חי, ומצד שני, זה כל רגע אחד חדש. האדם תמיד רוצה להבין, ואיך מנטרלים את הרוצה להבין? על ידי ההבנה שהכל אחד, ואין
שאלה. אם מבינים שאין לזה סוף, ותמיד יש עוד מקיף, ועוד מקיף, ועוד מקיף, אז מצד אחד מבינים שאין תשובה, אבל מצד שני גם אין
שאלה. כי כל האפשרויות נכונות וגם לא ... וגם לא קיים, גם יש סיבה וגם אין סיבה. ואז האדם יכול לשחק באמצע. אם האדם בטוח שאף פעם לא תהיה לו תשובה, וכן הוא בטוח שאין
שאלה, אז הוא משחק באמצע. מצד האמת, כל מה ...