... לא יהיה מוחלט, ביחס לדבר מוגדר כלשהו. ומי שרוצה להרגיש אושר מוחלט, דהיינו, לחוות אושר בשלמות
ובלב שלם כלפי דבר כלשהו, עליו להבין שזה אפשרי. אבל, רק אם הוא יצליח לשנות את צורת החשיבה שלו, ולהביא ... כזה, שבו, הוא לא יראה שום חיסרון בשום דבר בעולם. שאז ורק אז, האדם יכול לחוות אושר מוחלט ומלא
בלב שלם. שהאדם מלא באושר, ומחובר בהרמוניה מלאה עם כל המציאות כולו, בלי שום תנאים ובלי שום סיבה. ... כלשהם. והרעיון הוא, שהחיפוש אחרי אושר, נובע, מכך שהאדם לא מוכן להרגיש דיכאון ועצבות. כי אם האדם
בלב שלם, היה מוכן להרגיש גם דיכאון ועצבות, הרי שממילא הוא לא היה מחפש אושר. והאדם מחפש להיות מאושר, ... רצון להרגיש רק אושר. אלא הוא באופן מוחלט, מוכן להרגיש גם דיכאון ועצבות וכעס. כי אם האדם לא מוכן
בלב שלם להרגיש גם דיכאון ועצבות, הרי שהוא תמיד יחפש להגיע למצב, שבו, הוא ירגיש רק אושר. ואם אין שום רצון להרגיש רק אושר, הרי
שבלב שלם האדם חווה, שהוא מרוצה גם להרגיש דיכאון ועצבות. ואז במצב כזה, האדם כבר לא יחפש שום אושר, כי הוא
בלב שלם רוצה גם את הדיכאון ועצבות. אבל, מאחר שהאדם לא מוכן להרגיש רע, ומאחר שהאדם גם לא מוכן
בלב שלם מלכתחילה להרגיש גם רע. דהיינו, גם אם האדם מוכן לסבול בשקט ולהיות מאושר ממה שיש, הרי שהאדם לא מוכן מלכתחילה
בלב שלם, להרגיש גם רע. אלא, האדם מלכתחילה, רוצה להרגיש רק טוב. ולרצות להרגיש רק טוב, פירושו, לרצות ... לא היה האדם מחפש אושר מוחלט, הרי שתמיד הוא היה באושר מוחלט כלפי כל דבר שהוא. כי הוא היה מרוצה
בלב שלם, מכך שיש לו אושר יחסי כלפי המציאות, כי הוא
בלב שלם, לא מחפש להיות מאושר
בלב שלם. ואז ממילא
בלב שלם, הוא מאושר
בלב שלם, את זה שהוא לא מאושר
בלב שלם. ואז ממילא, האדם לא היה מחפש להיות מאושר אושר יחסי. כי הוא
בלב שלם, מרוצה מכך שהוא לא מאושר
בלב שלם. ושוב פעם נחדד: רצון לאושר מוחלט = רצון להיות במצב של: רק אושר, ולא במצב של: גם אושר וגם ... אושר, פירושו, שהאדם לא חווה אושר ממצב של דיכאון ועצבות. כי אם האדם מאושר גם מדיכאון ועצבות
בלב שלם, אז למה שהוא יחפש אושר?! וחיפוש אושר נובע, רק משום שהאדם לא מאושר
בלב שלם מדיכאון ועצבות. שזה אומר, שהוא בתוך תוכו, רוצה להגיע למצב של רק אושר. שבו, אין שום דיכאון ... אושר יחסי, וכמה שיותר אושר. דהיינו, אולי אפשר לומר, שהאדם לא מחפש אושר מוחלט. והאדם, כן מוכן
בלב שלם להרגיש גם חוסר אושר. אבל במקביל, האדם רוצה להרגיש כמה שיותר אושר. ולכן עדיין הוא מחפש אושר ... אבל מי שיתבונן על הדברים באופן מוחלט, הוא יראה מיד, כי הדבר אינו אפשרי. כי להיות מאושר ממשהו
בלב שלם ובלי שום תנאים, פירושו כמובן, להיות מאושר מהדבר,
בלב שלם בלי שום תנאים. ולהיות מאושר מהרע
בלב שלם בלי שום תנאים, פירושו, להיות מאושר מהרע
בלב שלם, בלי להציב תנאים על הכמות של הרע. דהיינו, אם האדם מאושר באמת באופן מוחלט גם מדיכאון ועצבות ... להיות מאושר מהדיכאון ועצבות ומהרע, גם אם הוא מרגיש שהם יותר מהטוב. כי אם האדם באמת מקבל ומכיל
בלב שלם , את זה שיש גם חסרונות בכל דבר, אז אם זה באמת
בלב שלם, אז ממילא, לא יכול להיות שהוא פתאום לא יאהב את החסרונות, אם הוא מרגיש שהם יותר מהיתרונות. כי אם יש קבלה
בלב שלם באמת, של החסרונות שיש בדבר כלשהו. ואפילו אם האדם מקבל
בלב שלם, חיסרון אחד, אפילו של דבר אחד כלשהו בעולם. אז,
בלב שלם ממש, פירושו, שאין לאדם אפילו לא את האפשרות להכיל בתוכו מחשבה של כעס ושל דיכאון ועצבות כלפי ...