... איך לקבל יעוץ מאליעד כהן? מה אפשר ללמוד מאליעד כהן? ללמוד איך להסיק מסקנות, ללמוד איך למצוא תשובות
לשאלות, להבדיל בין עובדה לפירוש, לחשוב לבד באופן עצמאי, ללמוד לחשוב בהיגיון, ללמוד לפתח את השכל, רמות של עובדה ופירוש, תלות במורה רוחני, המלצה על ... עזרה באיזה נושא, הוא צריך לבחור, האם הוא רוצה דגים או שהוא רוצה ללמוד לדוג. דהיינו, כאשר מישהו בא
לשאול אותי
שאלה, לדוגמה איך להתמודד עם פרידה איך להיגמל מהתמכרות איזה עסק להקים וכל כיוב, באפשרותו של האדם לבחור כי הוא רוצה שאני אגלה לו את התשובה ואומר לו ... היא, שהוא רוצה שאני אלמד אותו לדוג. דהיינו, שהוא רוצה שאני אלמד אותו איך לחשוב ואיך למצוא תשובה
לשאלה שהוא
שואל. ואיך לנתח את הסיטואציה שהוא רוצה לנתח. כאשר המיקוד יהיה לא במה הפתרון לבעיה שהוא ניצב בפניה, אלא ב איך לנתח את הבעיה שהוא ניצב בפניה. כי כאשר בן אדם
שואל אותי
שאלה כלשהי, אז ברור שבדרך כלל אני אשאל אותו
שאלות כלשהן, כדי להגדיר יותר טוב את מה שהוא רוצה. אבל לאחר מכן, אם אותו אדם רוצה עזרה מהירה וסיוע מהיר, אז הוא ישר ישמע ממני את דעתי, מה לדעתי הוא ... אני לוקח את המידע מהאדם, עושה לו אנליזות וחישובים כאלו ואחרים, ועל בסיס זה אני נותן לו תשובה
לשאלה שלו. ומי שמבקש עזרה, צריך
לשאול את עצמו, מה הוא רוצה יותר, האם הוא יותר רוצה לקבל את התשובה
לשאלה שלו, או שהוא רוצה ללמוד איך למצוא פתרון
לשאלה שלו. ללמוד איך לנתח ואיך להבין את
השאלה שלו, ללמוד איך לחשוב, ללמוד איך להסיק מסקנות, ללמוד איך למצוא תשובות
לשאלות וכולי. והיתרונות של האפשרות הראשונה היא, שזה חוסך לאדם את כל התהליך של החשיבה העצמית שלו עם עצמו. כי אני סוג של חושב במקומו. אני לוקח את המידע ... ללמוד להתאמן לבד, כנראה שיעשה יותר טעויות מאשר מי שיקבל הדרכה איך להתאמן. וזה אומר, שכאשר האדם
שואל אותי
שאלה, יש לו אפשרות להגדיר מראש, שלא מעניינת אותו התשובה
לשאלה שלו, ושלא אכפת לו מה התשובה
לשאלה שלו. אבל כן מעניין אותו איך הגיוני לנתח את
השאלה שלו. ואז המיקוד הוא, בללמוד איך לחשוב, ללמוד לקחת את
השאלה ולחלק אותה לחלקים, לבדוק את הנחות היסוד של
השאלה, לזהות איזו הנחת יסוד היא עובדה ואיזו הנחת יסוד היא פירוש, ללמוד לעשות ניתוח סיבתיות, ללמוד לנתח לחשוב ולהסיק מסקנות. ואז בדרך הקשה, דהיינו, ... הוא, שהאדם יכול לצאת יותר מבולבל, האדם יכול לצאת עם יותר ספקות מאשר קודם, האדם אולי לא יקבל תשובה
לשאלה שלו ואולי יהיו לו עוד יותר
שאלות בטווח הקצר. אבל בסך הכל, האדם לומד ללכת באופן עצמאי. אם אתה רוצה להרים 100 קילו, או שתתחיל ללמוד להרים קילו ואז מתישהו אולי תרים מאה קילו, או ... את המאה קילו ואז פחות תתקדם ביכולת שלך להתמודד לבד. ובאופן כללי אני אומר, שהרצון לנתח נכון את
השאלה, יותר מאשר למצוא תשובה
לשאלה, הוא חשוב ביותר באופן כללי. הרצון להבין את האמת לגבי
השאלה, בלי קשר לרצון למצוא תשובה
לשאלה , הוא קריטי ביותר, כאשר כן רוצים למצוא תשובה
לשאלה. וזה כמובן נושא אחר. ובהקשר של לקבל ממני יעוץ, כמובן שהאדם יכול לבחור שגם וגם. הוא גם רוצה לפעמים את התשובה שאני חושב שהכי מתאימה עבורו, אבל ... לפעמים ללמוד לחשוב באופן עצמאי, באמצעות הכוונה. אבל אז, המיקוד הוא בללמוד לחשוב ולא בלקבל תשובה
לשאלה. ואני אוסיף, באפשרות השניה שהאדם רוצה ללמוד איך לחשוב באופן עצמאי, למה בעצם שהוא ירצה בכלל להתייעץ איתי על משהו ולמה שהאדם לא ישב עם עצמו ... ומה להגדיר כעובדה. ויש רמות של עובדה ופירוש וכולי. ולדוגמה הנושא של ניתוח סיבתיות, שצריך לנתח 4
שאלות, את הסיבה, את התוצאה, את הקשר בין הסיבה לתוצאה ובין התוצאה לסיבה. אבל צריכים לדעת מאיפה להתחיל להתמקד, כדי לא ללכת לאיבוד. וכאשר בן אדם מנסה ...