... למה אנשים מעדיפים לחיות ולא למות? אליעד כהן פתח את הדיון
בשאלה מדוע אנשים מעדיפים לחיות ולא למות, תוך שהוא מציין שמבחינה שכלית אין הבדל חד - משמעי בין שני המצבים. הוא תיאר את ניסיונו לנתח את
השאלה, תוך שהוא מבחין בכך שבסופו של דבר הרצון לחיות תמיד גובר. אליעד לא התרכז
בשאלה האם המוות טוב או רע, אלא בתהליך המחשבתי שמוביל את האדם להעדיף חיים על פני מוות, כאשר בניתוח השכלי אין הבדל ... להעדפת החיים. אך אם השכל לא מצליח להבחין בהבדל, אז עולה
השאלה , למה הרצון נוטה דווקא לחיות ולא למות? הוא טוען שההעדפה לחיים נובעת
מהשאלה הגדולה יותר של נפרדות המציאות. בדיוק כמו שניתן
לשאול מדוע יש ניגודיות בין הדברים, כך גם אפשר
לשאול מדוע קיימת העדפה לחיים במקום מוות. במילים אחרות, אם הכל היה אחד, למה יש לנו העדפה שכזו? האם השכל שולט ברצון ... השכל יכול גם למצוא יתרונות בחיים, ובכך ליצור את הרצון לחיות.
השאלה מי התחיל קודם נותרה פתוחה, מה שמוביל למצב מעגלי בו כל אחד מהם משפיע על השני. איך אפשר להגיע לתשובה מוחלטת? ... ולא למות, יש להבין את הסיבה לקיום המציאות ולנפרדות שבה.
השאלה המרכזית היא מדוע העולם קיים? ברגע שנבין את הסיבה לקיום העולם, נוכל להבין גם את הרצון לחיות. אליעד הציע
שאלות בסיסיות כמו למה יש שמש? ולמה יש שמיים? כדי להתחיל לחקור את התשובות העמוקות יותר על המציאות והסיבה לקיום ... למה אלוהים ברא את העולם? בסוף השיחה, אליעד העביר את הדיון
לשאלה מדוע אלוהים ברא את העולם. לדעתו, התשובה
לשאלה זו תוכל לעזור להבין את הרצון לחיות. הוא ציין שההבנה של הסיבה לבריאת העולם יכולה להוביל אותנו להבין את כל
השאלות הנלוות לכך. אליעד הדגיש שזו
שאלה שיש לחקור אותה באופן ישיר,
ולשאול שאלות פשוטות כמו למה יש שמש? על מנת להגיע לתשובות עמוקות יותר. סיכום העדפה לחיות נובעת משיקולים ... השכל רואה יתרונות בחיים על פני המוות, זהו מקור הרצון לחיות.
השאלה למה לחיות ולא למות? מחייבת להבין את הסיבה לנפרדות במציאות. הרצון משפיע על השכל והשכל משפיע על הרצון, והם ... מהו הרצון ואיך הוא נוצר? למה אנשים מעדיפים לחיות ולא למות?
השאלה המרכזית בדיון היא מדוע אנשים מעדיפים לחיות ולא למות, כאשר לכאורה מבחינה שכלית אין הבדל חד - משמעי בין שני ... לחיות. אך אם אין יתרון ברור לחיים על פני המוות מבחינה שכלית,
השאלה הופכת להיות מדוע הרצון נוטה לצד החיים ולא לצד המוות. התשובה לכך, לפי אליעד, היא שזה נובע מאותה סיבה שבגללה קיימת בכלל נפרדות במציאות. בדיוק כפי שניתן
לשאול מדוע יש ניגודיות בין דברים, ניתן גם
לשאול מדוע קיימת ההעדפה לחיות על פני המוות. האם השכל שולט ברצון או שהרצון שולט בשכל? במהלך השיחה עולה טענה ... יתרונות לחיים ולכן נוצר הרצון לחיות. כך נוצר מצב מעגלי -
השאלה מי התחיל קודם. איך אפשר להגיע לתשובה מוחלטת? לדברי אליעד, כדי להבין באמת מדוע יש רצון לחיות ולא למות, יש להבין מדוע בכלל קיימת המציאות ומדוע יש נפרדות בעולם.
השאלה האמיתית היא מדוע העולם קיים, ורק כאשר מבינים זאת, אפשר להבין גם את
השאלה מדוע האדם רוצה לחיות. למה אלוהים ברא את העולם? בסוף השיחה אליעד מפנה את הדיון
לשאלה מדוע אלוהים ברא את העולם, מתוך הבנה שאם נדע את הסיבה לבריאת העולם, נוכל להבין גם את הרצון לחיות. הוא ממליץ
לשאול שאלות בסיסיות כמו למה יש שמש? ולמה יש שמיים? כדי להגיע לתשובות עמוקות יותר על המציאות. סיכום - אם ... משפיע על הרצון. - כדי להבין את הרצון לחיות, יש לחקור את
השאלה הבסיסית יותר - מדוע העולם קיים ולמה אלוהים ברא אותו. האם יש משמעות לחיים? איך להתמודד עם מחשבות על מוות? ... רוצה לחיות. אליעד: רק רוצה לחיות? ש: לא. אליעד: טוב אז מה
השאלה? ש: אני מעדיף יש לי העדפה. אליעד: אתה צודק אז מה
השאלה? ש: יש לי העדפה לחיות ולא למות ואז אני גם שופט אותה. אליעד: ביחס להעדפה שלך. ש: כן אז. אליעד: נכון עד כאן נכון. ש: לא, אז אני
שואל שאלתי את עצמי למה אני בוחר, למה אני מעדיף הרי במאזן השכלי יש בזה מאזן מסוים למה הרצון שלי מעדיף את הצד של לחיות ולא את הצד למות? אליעד: אתה
שואל שאלה ואתה אומר אם אני בשכל מבין שאין הבדל בין לחיות ללמות אז למה אני מעדיף דווקא לחיות ולא למות ...