אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
פיתוח יכולת חשיבה אנליטית - איך לשפר את החשיבה? איך לפתח את החשיבה? איך לפתח חשיבה מעמיקה? איך ליצור נושאי שיחה? איך לפתח שיחה? איך מפתחים שיחה? מהי שיחה מעמיקה? שיפור יכולת חשיבה
... לפתח נושאי שיחה עם כל אחד על כל נושא שהוא, באמצעות היכולת לשאול שאלות שמעמיקות את השיחה על כל נושא שהוא? ומה הדרך הכללית ... X. שלב 2 - עכשיו, אחרי שבחרת נושא X כלשהו, עכשיו תשאל עליו את השאלה למה מה הסיבה. דהיינו, תשאל למה X הוא כך ולא אחרת?! מה גורם ל X ... גורמת ל X להיות כפי מה שהוא. שלב 4 - אפשרות 1 - לדוגמה באפשרותך לשאול עכשיו על Y שהוא הסיבה שבגללה אתה חושב ש X הוא כך ולא אחרת, באפשרותך לשאול עליו בעצמו, למה הוא עצמו כך ולא אחרת, בדיוק כמו בשלב 1 הנל. וכך אפשר להמשיך ולהעמיק, בדרך זו שבכל פעם שרואים תוצאה כלשהי, שואלים עליה מה הסיבה שלה. ועל הסיבה עצמה, ממשיכים לשאול מה הסיבה שלה עצמה. שלב 4 - אפשרות 2 - באפשרותך לשאול גם, האם Y הוא סיבה מחייבת או סיבה מאפשרת ביחס ל X. זא באפשרותך לשאול, האם הסיבה Y שמובילה אל התוצאה X, האם הסיבה הזאת מחייבת את התוצאה ... יתרחש?! ועל כל תשובה שתתקבל כסיבה כלשהי, אפשר להמשיך בשלב 4 ולשאול שאלות על הסיבה עצמה... ויש גם את האפשרות, שהתשובה שתתקבל ... את התוצאה X. ואז אפשר להמשיך לפתח את החשיבה ולהמשיך להעמיק ולשאול, למה ומה הסיבה שבגללה הסיבה Y מחייבת את התוצאה X להתרחש?! ועל כל תשובה שתתקבל כסיבה כלשהי, אפשר להמשיך בשלב 4 ולשאול שאלות על הסיבה עצמה... שלב 4 - אפשרות 3 - כמו כן, כאשר גילית סיבה Y כלשהי, שלדעתך מובילה לתוצאה X כלשהי, באפשרותך לשאול גם על הקשר סיבה תוצאה הזה, שאלה נוספת שהיא: האם רק Y יכול גורם לתוצאה X, או שמא יכולות להיות עוד ... סיבה אחרת לכך ש X יתרחש. ועל זה אפשר להמשיך לשפר את החשיבה ולשאול, למה רק Y יכול להוביל לתוצאה X, ולמה לא יכולות להיות עוד סיבות ... ל X?! ועל כל תשובה שתתקבל כסיבה כלשהי, אפשר להמשיך בשלב 4 ולשאול שאלות על הסיבה עצמה... ויכולה גם להיות תשובה שאומרת, שיכולות להיות גם סיבות נוספות Z, שגרמו ל X להתרחש. ואז השאלה הנשאלת תהיה, אם כך למה דווקא סיבה Y הובילה ל X ולא סיבות ... ל X?! ועל כל תשובה שתתקבל כסיבה כלשהי, אפשר להמשיך בשלב 4 ולשאול שאלות על הסיבה עצמה... ועכשיו אתן דוגמה: נניח שמישהו אומר על משהו שהוא טוב. באפשרותך לשאול: למה אתה חושב שזה טוב X. ואז תתקבל תשובה Y סיבה כלשהי, שבגללה X הוא טוב. ואז אפשר לשאול למה אתה חושב ש Y הוא טוב?! או לשאול, האם זה ש Y הוא טוב, האם זה מחייב את זה שגם X יהיה טוב?! והאם X ... או רק בגלל Y?! ועל כל תשובה שתתקבל אפשר להמשיך לשפר את החשיבה ולשאול, למה זה כך ולא אחרת. או לדוגמה: נניח שמישהו אומר, היום קרה לי אירוע כלשהו X. עכשיו באפשרותך לפתח שיחה ולשאול, למה קרה X כלשהו? ואז תתקבל תשובה, X קרה בגלל סיבה Y כלשהי. ואז באפשרותך לשאול, ולמה קרתה סיבה Y כלשהי?! האם היא הייתה חייבת לקרות?! והאם הסיבה Y ... ושל סיבה ותוצאה בכל הרעיונות שהאדם מתבונן בהם. ויש מבנים של שאלות, שבאמצעותם האדם יכול לשפר את החשיבה ולפתח את יכולת החשיבה האנליטית שלו, על ידי רצף ומבנה של שאלות על מנגנון הסיבתיות של האירועים השונים. עד שבסופו של דבר, האדם ...
שיחה כישורים שכליים פיתוח יכולות תרגילים לפיתוח חשיבה לפתח יכולות שכליות איך לפתח חשיבה איך לפתח את המוח לשפר יכולת קוגניטיבית
איך לפתח שיחה מעניינת? ללמוד פיתוח שיחה עם בחורה, לנהל שיחה, כישורי שיחה עם אנשים, שיחה בדייט, נושאי שיחה, ניהול שיחה זורמת, שיפור מיומנות שיחה, ללמוד לשוחח, אמנות השיחה, שיחה לא זורמת
איך לפתח שיחה מעניינת? ללמוד פיתוח שיחה עם בחורה, לנהל שיחה, כישורי שיחה עם אנשים, שיחה בדייט, נושאי שיחה, ניהול שיחה זורמת, שיפור מיומנות שיחה, ללמוד לשוחח, אמנות השיחה, שיחה לא זורמת
... עשויה להתגלגל לשאלות שקשורות לחוויות דומות של צדדים אחרים. במהלך השיחה, השאלה שנשאלת לא בהכרח תהיה מה קורה? ... אפשר להתחיל בשאלות כלליות כמו מה אתה עושה כאן? או מה שלומך?. ... בעבודה שוחקת, אפשר לשאול, מה אתה חושב על העבודה הזאת? מה יש בה ... מוצא מעניין? איך שואלים שאלות שיכולות לפתח את השיחה? השאלות שהשניים שואלים במהלך השיחה הן אלה שיכולות להוביל ... ישנם כמה סוגים של שאלות שיכולים לשפר את השיחה, כמו שאלות פתוחות שדורשות יותר מאשר תשובה קצרה. לדוגמה, שאלות כמו מה גרם לך להתחיל את התחום הזה? או מה ... או מטיול מסוים, ולשאול את הצד השני על חוויותיו האישיות. כך ... הטובה ביותר היא לשאול שאלות מכוונות שדורשות יותר מחשבה. שאלות כמו מה לדעתך יכול להוביל לנושא הבא? או ... שיחה זורמת כיצד לשאול שאלות שמקדמות שיחה מיומנויות ...
להתמודד איך להתמודד לפתח שיחה כישורים איך להתחיל לזכור שיחה בדייט לספר
סודות השכל האנושי, חיפוש האמת המוחלטת, להפוך להיות אלוהים, אין הבדל בין יש לאין, גבול המוח האנושי, לצאת מהמטריקס, לנצח את המשחק, לצאת מהשכל האנושי, גבול השכל האנושי
סודות השכל האנושי, חיפוש האמת המוחלטת, להפוך להיות אלוהים, אין הבדל בין יש לאין, גבול המוח האנושי, לצאת מהמטריקס, לנצח את המשחק, לצאת מהשכל האנושי, גבול השכל האנושי
... האנושי מהם גבולות השכל האנושי וכיצד ניתן לפרוץ אותם? הרצאה זו של אליעד כהן עוסקת בשאלה האם יש גבולות לשכל האנושי, והאם אפשר לפרוץ את אותם גבולות כדי להגיע להבנה מוחלטת של המציאות. אליעד מציע שכשאנחנו מנסים להבין את המציאות, ... אבל האם אפשר לחשוב מעבר להבחנות הללו? והאם אפשר להגיע להבנה מוחלטת שבה אין יותר שאלות? החיפוש אחר האמת המוחלטת אליעד מציין כי כל חיפוש אחר האמת חייב להתחיל בהכרה בכך שכל דבר שאנו מבדילים ומבינים מבוסס על הבחנה בין יש לאין. לדוגמה, כאשר אנו שואלים מהי האמת?, השאלה עצמה כבר מניחה שיש הבדל בין אמת לשקר. אליעד שואל אם אפשר בכלל לשאול שאלה מבלי להניח שקיים הבדל כלשהו, כמו ההבחנה בין יש לאין. זאת משום שהשאלה מהי האמת? עצמה מבוססת על ההבחנה בין הדברים. מה קורה כשאנו שואלים מהי האמת? כאשר אדם מחפש את האמת, הוא יוצא מנקודת הנחה שיש אמת אחת שהוא יכול לגלות. אבל איך הוא יכול לדעת שהוא באמת מחפש את האמת? ייתכן ... שבו הוא לא מבחין יותר בין טוב לרע, בין אמת לשקר, בין יש לאין. במצב כזה, אין יותר שאלות , כי כל הבחנה נעלמת. אם אין הבדל בין ידיעה לאי - ידיעה, אז גם אין מה לדעת. האם ניתן להשתחרר לחלוטין מהמחשבה האנושית? אליעד טוען כי אדם שיבין ... שהיא, ללא צורך להסביר או להבין אותה. זהו מצב שבו האדם מפסיק לחפש תשובות, כי אין לו שאלות יותר. כך אדם יכול לנצח את המשחק ולצאת מהמטריקס של המחשבה האנושית. האם הרצון הוא מה שמגביל אותנו? אליעד מציע שאדם תמיד רוצה משהו, משום שהוא ... האנושית, הוא יכול ללמוד לחוות אותו מבלי להיאבק בו. סיכום לסיכום, אליעד מציין כי השאלה האם ניתן לפרוץ את גבולות השכל האנושי נותרת פתוחה. מצד אחד, השכל תמיד מחפש הבחנות והבדלים, ומצד שני, יש אפשרות להשתחרר מהמחשבה הדואלית ... לאין? מהם גבולות השכל האנושי וכיצד ניתן לפרוץ אותם? אליעד כהן מסביר בהרצאה את אחת השאלות היסודיות ביותר שהאדם יכול לשאול את עצמו: מהם גבולות השכל האנושי? כיצד אפשר להבין את המציאות מעבר לתפיסה הרגילה שלנו? השכל האנושי מוגבל בכך שהוא מבחין בין יש לאין, בין אמת ... לרע. אך האם אפשר לחשוב מעבר להבחנות הללו? האם ניתן להגיע להבנה מוחלטת שבה אין יותר שאלות? החיפוש אחר האמת מוביל אותנו להתבונן בנחות היסוד שלנו. כל ניסיון להבין את האמת חייב להתחיל בהכרה בכך שכל דבר שאנו מבדילים ומבינים, מבוסס על ... שיש הבדל בין יש לאין, הוא כבר נמצא בתוך מסגרת מחשבתית מסוימת. אך האם אפשר בכלל לשאול שאלה בלי להניח שקיים הבדל כלשהו? כיצד השאלה מהי האמת מובילה לפרדוקס? כאשר אדם מחפש את האמת, הוא יוצא מנקודת הנחה שיש אמת אחת שהוא יכול לגלות. אבל איך הוא יכול לדעת שהוא באמת מחפש את ... כיצד אנו יודעים שיש כאן הפרדה אמיתית? אולי המילים יש ואין הן רק אשליה מחשבתית? השאלה עצמה מהי האמת? מניחה שיש הבדל בין אמת לשקר, ולכן כבר כוללת בתוכה את ההגבלות של החשיבה הרגילה. כיצד ניתן לפרוץ את גבולות המחשבה? בכדי להבין ... יותר בין טוב לרע, בין אמת לשקר, בין יש לאין. כאשר אין שום הבדל בין הדברים, גם אין שאלות. אם אין הבדל בין ידיעה לאי - ידיעה, אז גם אין מה לדעת. אך זהו מצב שכלי שקשה מאוד להגיע אליו, כי המוח תמיד רוצה להיאחז בהגדרות. האם ניתן ... את המציאות ללא מגבלות השכל האנושי. זהו מצב שבו האדם אינו עוד מחפש תשובות, כי אין לו שאלות. הוא חווה את המציאות כפי שהיא, ללא צורך להסביר או להבין אותה. מה קורה כאשר האדם מפסיק לרצות? אחת התופעות המעניינות ביותר שקורות כאשר אדם ... ללא קונפליקט פנימי, משום שהוא אינו מחפש יותר דבר מעבר למה שקיים ברגע הזה. לסיכום השאלה האם ניתן לפרוץ את גבולות השכל האנושי נותרת פתוחה. מצד אחד, השכל תמיד מחפש הבחנות והבדלים, ומצד שני, אפשר לשחרר את עצמנו מהגדרותיו ולהגיע למצב שבו אין לנו יותר שאלות. כאשר אדם מבין שאין הבדל בין יש לאין, בין אמת לשקר, בין חיסרון למילוי - הוא חווה את המציאות כפי שהיא, ללא צורך להבין או להסביר אותה. זהו ...
לחשוב רגשות כדי להבין את המציאות לשכוח אהבה הבדלים אמת מוחלטת לבדוק אנושית
טעויות של אנשי מכירות, להבין את הלקוח, מה הלקוח באמת רוצה? בירור צרכים של הלקוח, טעויות בתהליך מכירה, בירור צרכי הלקוח, מה הלקוח רוצה? עובדות ופירושים, להבין נכון את הלקוח
8:44טעויות של אנשי מכירות, להבין את הלקוח, מה הלקוח באמת רוצה? בירור צרכים של הלקוח, טעויות בתהליך מכירה, בירור צרכי הלקוח, מה הלקוח רוצה? עובדות ופירושים, להבין נכון את הלקוח
... היטב את ההבדל בין עובדות יבשות לבין פרשנויות סובייקטיביות, ולשאול שאלות נוספות כדי להבין למה הלקוח מתכוון כשהוא אומר יפה. כיצד להימנע מההרגל לפרש במקום לבדוק עובדות? הדרך להימנע מהטעות הזו, לפי אליעד כהן, היא ... לפרש במקום לבדוק עובדות. איש מכירות חייב תמיד לעצור לרגע ולשאול את עצמו: האם מה שאני חושב הוא באמת עובדה, או שזה רק פירוש שלי? התרגול המתמיד של ההבחנה הזו יעזור לאיש המכירות לוודא שהוא מבין נכון את צרכי הלקוח ולא מניח ... לבדוק בצורה מדויקת יותר את הדברים מול הלקוח. למה חשוב לעצור ולשאול שאלות נוספות? השלב הקריטי ביותר בתהליך המכירה הוא עצירה ושאילת שאלות נוספות בכל פעם שיש ספק לגבי ההבנה של צרכי הלקוח. כאשר איש המכירות מגלה שהעסקה אינה נסגרת, או שהלקוח אינו מרוצה ממה שמוצע לו, הוא חייב לשאול את עצמו: האם אני בטוח שהבנתי את הלקוח נכון? במקום להמשיך באותה גישה מוטעית, יש לחזור אחורה, לברר ולשאול שאלות נוספות. שאילת שאלות מעמיקות ומדויקות יותר תבטיח שהלקוח יקבל בדיוק את מה שהוא רוצה, והסיכוי לסגירת העסקה יעלה משמעותית. מהי המסקנה המרכזית לגבי טעויות בתהליך המכירה? לסיכום, ... לוודא שמה שהלקוח אומר הוא באמת מה שהוא מתכוון אליו. על ידי שאלות מדויקות והקפדה על בירור הצרכים, ניתן להימנע מטעויות, להבין את הלקוח באמת, ובסופו של דבר להצליח לסגור יותר עסקאות בהצלחה. איך לנהל משא ומתן אפקטיבי? שיטות ... רצון הלקוח. לפעמים נראה שהמוכר עשה הכל לפי הספר ושאל את כל השאלות הנכונות, אך למרות זאת הלקוח יוצא בלי לקנות. אחת הסיבות המרכזיות לכך היא אי הבנה של המוכר את מה שהלקוח באמת רוצה. המוכר בטוח שהוא מבין את צרכי הלקוח, אך ... אחר. אם הלקוח מבטא משהו שדומה לאני רוצה שולחן יפה, על המוכר לשאול אותו מה משמעות המילה יפה עבורו: האם מדובר בעיצוב מודרני, גודל ספציפי, צבע מסוים או אולי בכלל באיכות החומרים. עצם ההבנה של עובדה מול פרשנות חוסכת טעויות ... הדרך להתמודד עם הנטייה הטבעית להניח הנחות ולאמתן היא לעצור ולשאול: האם אני בטוח שזו עובדה, או שזה פירוש שאני מוסיף? איש מכירות טוב צריך להתמקד במה שנאמר בפועל, לחזור ולברר מול הלקוח, לוודא ששמע אותו נכון ולחפש הסברים ... ביומיום הרגל של בירור עצמי: בכל פעם שחושבים מחשבה כלשהי, לשאול האם זו עובדה או פירוש?, האם מחויב שזה נכון או רק אפשרי?. התרגול הזה עוזר למוכר לזהות במהירות מתי הוא נסחף לפרשנות ומתי הוא מתבסס רק על העובדות. כך, בזמן ... לא מערבב עובדות ופירושים. בכל שלב בתהליך המכירה, מומלץ לעצור ולשאול: האם אני בטוח שזו עובדה? האם שאלתי מספיק שאלות כדי להבין מה הלקוח באמת רוצה?, ורק אחר כך להציע פתרונות. גישה זו מונעת טעויות בתהליך מכירה ויכולה לעזור לסגור יותר עסקאות בהצלחה. איך לנהל משא ומתן ... זה נובע דווקא בגלל שלא הבינו את הבן אדם השני, ועכשיו בעצם השאלה הנשאלת היא איך יכול להיות מצב שבו מוכר בן אדם יחשוב יהיה בטוח שהוא הבין מבין את הבן אדם השני למרות שהוא לא הבין אותו, איך יכול להיות כזה מצב. ... הוא מנסה למכור ולא מצליח למכור הוא צריך לעשות רגע אחד סטופ ולשאול את עצמו רגע אחד מה אני חושב שהלקוח רוצה לקנות בכלל מה הוא רוצה לקנות? ואז התשובה תהיה הלקוח אמר לי שהוא רוצה לקנות את זה ואת זה ואז המוכר צריך לשאול את עצמו רגע אחד זה שאני כמוכר חושב שהלקוח רוצה לקנות את זה ואת זה זאת עובדה או פירוש, האם זה בטוח במאה אחוז שזה מה שהלקוח רוצה לקנות או שזאת הצורה שבה ... למכור והוא לא מצליח למכור הוא תמיד צריך לחזור צעד אחד אחורה ולשאול את עצמו רגע אחד האם אני בטוח שזה מה שהלקוח אמר שהוא רוצה לקנות?, כן איך אתה בטוח שזה מה שהלקוח אמר שהוא רוצה לקנות?, כי הוא אמר ככה וככה, רגע הוא אמר ... את היכולת הזאת זאת אומרת כל פעם כשבן אדם חושב משהו בראש שלו לשאול את עצמו רגע זאת עובדה שזה ככה או שאני רק מפרש שזה ככה. למה? כי גם אנשים ביומיום שלהם בחיים הרגילים הרבה פעמים קורה להם משהו מישהו אומר משהו, שמעו משהו ... טוב או זה רק יכול להיות טוב?. בן אדם שעושה את התרגילים האלה ושואל את עצמו כל מחשבה שהוא חושב האם זה בטוח נכון או שזה רק יכול להיות נכון? הדבר הזה מביא אותו למצב שכאשר הוא בא למכור מוצר ללקוח והלקוח מספר לו איזה סיפור ...
ניהול עובדות פירושים להתמקד מודעות פרשנות או עובדה איך לתרגל טעויות בתהליך מכירה לא יעבדו עליך
איך לבדוק הנחות יסוד? איך לגלות את האמת? איך לחקור דברים? איך לברר דברים? איך לנתח דברים? מהן הנחות יסוד? הנחות יסוד נכונות, הנחות יסוד שקריות
איך לבדוק הנחות יסוד? איך לגלות את האמת? איך לחקור דברים? איך לברר דברים? איך לנתח דברים? מהן הנחות יסוד? הנחות יסוד נכונות, הנחות יסוד שקריות
... יסוד הן האמיתות הבסיסיות או העקרונות שאדם מניח כאשר הוא שואל שאלה או מציג רעיון כלשהו. ההנחות הללו הן כמו יסודות של בניין שעליו נבנית כל שאלה או טענה. לכן, לפני שניתן לענות על שאלה או להבין טענה, חשוב תחילה לזהות ולבחון את הנחות היסוד ... אליהן יהיו גם הן שגויות או חסרות משמעות. לדוגמה, כאשר אדם שואל את עצמו מה אני רוצה לאכול היום בצהריים?, יש כאן הנחות ... זמין, ושהוא רוצה לאכול. אם אחת מההנחות הללו אינה נכונה, השאלה כולה משתנה או נעלמת. לדוגמה, אם האדם אינו רעב או אין לו כלל אוכל זמין, השאלה לא תתקיים. איך ניתן לזהות את הנחות היסוד בשאלה? כדי לזהות את הנחות היסוד, אליעד מציע לבצע תהליך פשוט: יש לבדוק אילו הנחות הן הכרחיות כדי שהשאלה בכלל תוכל להישאל. הדרך לעשות זאת היא על ידי ניסוי מחשבתי שבו מסירים את אחת ההנחות ובודקים אם השאלה עדיין יכולה להישאל בלעדיה. אם השאלה אינה יכולה להתקיים ללא הנחה מסוימת, אותה הנחה היא אחת מהנחות היסוד של השאלה. לדוגמה, אם נשאל האם לצבוע את השיער באדום או בשחור?, הנחת יסוד ראשונה תהיה ... את השיער שלו. אם האדם כלל לא מתכוון לצבוע את השיער, אז השאלה מתבטלת. זה מראה שההנחה שהוא מתכוון לצבוע את השיער היא הכרחית לקיומה של השאלה, ולכן היא אחת מהנחות היסוד שלה. איך לבדוק האם הנחות היסוד נכונות? אחרי שזיהינו את הנחות היסוד של השאלה, השלב הבא הוא לבדוק אם הן אכן נכונות ומשקפות את המציאות. לשם כך, אליעד מציע שיטה פשוטה וישירה: לשאול האם ההנחה היא בהכרח נכונה, או שאפשר לחשוב אחרת. לדוגמה, בשאלה האם אני צריכה לשטוף את הרצפה?, אחת מהנחות היסוד היא ... נכונה או לא. ייתכן שהרצפה לא חייבת להיות נקייה, ואז כל השאלה משתנה או מתבטלת. מה קורה אם הנחות היסוד שגויות או לא ... לפני שמקבלים החלטות משמעותיות. איך לגלות את האמת באמצעות שאלות ובדיקה של הנחות יסוד? אליעד מדגיש שתהליך החקירה והגעה לאמת מתחיל תמיד בשאלה פשוטה ויסודית: מה האמת?. זהו השורש של כל התהליך. רק אדם ... ואמיתי יהיה מסוגל לבצע בדיקה יסודית של הנחות היסוד של השאלות שלו. אדם כזה יוכל להגיע לתשובות מדויקות ונכונות יותר, ... מגיעים להבנה עמוקה של הנחות היסוד, ולכן נשארים תקועים בשאלות לא פתורות או בפתרונות שגויים. מהי התכונה החשובה ביותר להצלחה בכל תחום? אליעד גם מתייחס לשאלה הכללית יותר לגבי התכונה החשובה ביותר להצלחה בכל תחום, ... איך לבדוק נכונות הנחות יסוד? האם ניתן לגלות את האמת דרך שאלות? מהו תהליך החקירה לשאלות בסיסיות? האם הנחות יסוד שקריות מעוותות את החשיבה? מהי ... ההרצאה, אליעד מתאר את החשיבות של לבדוק את הנחות היסוד של שאלה או רעיון על מנת להבין את האמת בצורה מדויקת. הנחות יסוד הן העקרונות הבסיסיים או האמיתות שמניחים עליהם רעיונות ושאלות. אליעד מציין שהשאלה הראשונה שצריכה להישאל כשנתקלים בשאלה או רעיון היא: מהן הנחות היסוד שבבסיס השאלה? למה חשוב להבין את הנחות היסוד? אליעד מציין שלפני שמבצעים ...
יכולות שכליות לקבל החלטות תשובות מהן הנחות יסוד אמת מטרות הנחות היסוד של השאלה לפתור
הדרכת הורים, חינוך ילדים, מריבות בין אחים, מריבות בבית, ייעוץ הורי, יעוץ להורים, אחים שכל הזמן רבים, אחים רבים מכות, שנאה בין אחים, אלימות בין אחים, ריבים בין אחים, מריבות בין ילדים, ילדה עצבנית
הדרכת הורים, חינוך ילדים, מריבות בין אחים, מריבות בבית, ייעוץ הורי, יעוץ להורים, אחים שכל הזמן רבים, אחים רבים מכות, שנאה בין אחים, אלימות בין אחים, ריבים בין אחים, מריבות בין ילדים, ילדה עצבנית
... הגיונית ולקיחת אחריות אישית. כשהילדים לומדים לבדוק את המציאות ולשאול שאלות על האירועים שמתרחשים סביבם, הם ... צריך להבין את תחושת הילדה, ולעזור לה להתמודד עם המצב על ידי שאילת שאלות שירגיעו אותה ויגרמו לה להטיל ספק במסקנות שלה בעצמה. ... בה, ההורה צריך להדריך אותה ולהוביל אותה לחשיבה רציונלית באמצעות שאלות כמו למה זה מפריע לך?, מה יקרה אם לא תקבלי את ... עם מצבים שבהם אחרים לא יסכימו איתו. במקום זאת, אליעד ממליץ לעצור ולשאול את הילדים שאלות ברוגע: מה בדיוק קרה?, איך אתה יודע שזה באמת מה שקרה?, אולי הצד השני בכלל לא התכוון לפגוע בך?. על ידי שאלות אלו, ההורה עוזר לילדים לבדוק בעצמם את האמת מאחורי ... את הילדה עם דעות נגדיות כמו מה אכפת לך שהיא מודדת?, ההורה צריך לשאול שאלות כמו מה מפריע לך?, למה זה כל כך ... מדגיש היא שעל ההורה להיות מודע לדרך שבה הוא מתייחס לילד בזמן שהוא שואל שאלות . אם ההורה מתייחס לילד כאילו הוא ...
יעוץ הורי התמודדות עם מצבים ילד צריך לשאול משמעות שיפור המוח מודעות להבין אותו
הדרכה להורים, איך לשכנע ילדים? איך לגרום לילד לא לצעוק? לגרום לילד להתנהג בצורה בוגרת, לחנך ילד נכון, איך להעיר לילד? איך לגרום לילד לחשוב? איך לגרום לילד להירגע? בעיות התנהגות אצל ילדים, חינוך ילדים
הדרכה להורים, איך לשכנע ילדים? איך לגרום לילד לא לצעוק? לגרום לילד להתנהג בצורה בוגרת, לחנך ילד נכון, איך להעיר לילד? איך לגרום לילד לחשוב? איך לגרום לילד להירגע? בעיות התנהגות אצל ילדים, חינוך ילדים
... לצעוק ולהתחיל לחשוב בצורה בוגרת, אליעד נותן דוגמה מפורטת על ילדה שהתלוננה כי הפסטה שלה נגעה בטיפה של קטשופ. הוא משתמש בדוגמה זו כדי להמחיש איך צריך לשאול את הילד שאלות באופן שמטרתן להביא אותו ... נגעה בקטשופ וזה מגעיל אותי, התגובה המיידית של ההורה היא אז מה אם זה נגע? מה הבעיה? התגובה הזאת יוצרת התנגדות ותחושת אי - הבנה אצל הילד. במקום זאת, יש לשאול את הילד שאלות כמו: למה זה מפריע לך? בצורה אמיתית וסקרנית. מטרת השאלות היא להבין את נקודת המבט שלו ולהוביל אותו להבנה עצמית של הרגשות והתגובות שלו. למשל, במקרה של הילדה, במקום להגיד מה הבעיה? יש לשאול אותה למה זה מפריע לך? ואם היא אומרת כי זה מגעיל אותי, לשאול מה מגעיל אותך בזה? ולאחר מכן לפרק את התלונה לחלקים: האם הקטשופ עצמו מגעיל, או אולי הפסטה עצמה? אם שניהם טעימים לה בנפרד, מה בדיוק מפריע לה בשילוב? המטרה של שאלות אלו היא להוריד את הלחץ ... מגעיל אותי, ההורה יכול לעזור לה לבחון את זה - האם זה באמת מגעיל, או שזה רק נראה לה מגעיל? אולי הטעם דווקא טעים לה, ורק המראה מפריע לה? ככל שהילד לומד לשאול את עצמו שאלות אלו, הוא יוכל להירגע ... עם מצבים בהם דברים לא מסתדרים בדיוק כפי שהוא רוצה. איך לגרום לילד להפסיק לצעוק ולהתחיל לתקשר בנחת? כאשר הילדה צועקת בגלל משהו שמפריע לה, ההורה צריך לשאול אותה באופן ישיר: למה את ... המטרה של הצעקה? ולגרום לה להבין שהיא יכולה להשיג את מה שהיא רוצה גם ללא צעקות. לדוגמה, אם היא צועקת כי היא רוצה להפריד בין הפסטה והקטשופ, ההורה יכול לשאול: את חושבת שאם תבקשי בשקט, לא ... אליעד כהן מסביר שהמטרה היא לא רק להנחות את הילד איך להתנהג, אלא לגרום לו להבין בעצמו מה כדאי לו לעשות. במקום להגיד לילד תעשה ככה וככה, על ההורה לשאול אותו שאלות מכוונות שיביאו אותו להבין את ההיגיון מאחורי הדברים. כך הילד יבין לבד מה עליו לעשות ולא יצטרך שיזכירו לו שוב ושוב. לדוגמה, במקום להגיד לילדה תוציאי את הקטשופ מהצלחת, אפשר לשאול אותה: מה את רוצה שיקרה? ואז היא תענה שלא יהיה קטשופ בפסטה. בשלב הבא, לשאול אותה: ואיך אפשר לעשות את זה? ... ולתקשר באופן רגוע ובוגר. איך להימנע ממניפולציות בתקשורת עם הילדים? אליעד כהן מזהיר שהילדים מרגישים מיד כשמנסים לעשות עליהם מניפולציות. לכן, כשהורה שואל שאלות, עליו לעשות ... הילד, ולא מתוך כוונה להוביל אותו לתשובה מסוימת. ההורה צריך להגיע לשיחה עם הילד במצב פנימי של אמת - ללא העדפה לתוצאה ספציפית מראש. הילד מזהה אם ההורה שואל שאלות מתוך רצון ...
חשיבה בוגרת שואל שאלות מצבי לחץ לפתח הורים לילדים לשאול היגיון אוטומט
האם הוא אשם? האם הוא אחראי? האם לפטר את העובד? האם להיפרד ממנו? פגיעה בחפים מפשע, האם הוא מתאים לי? האם לסלוח לו? האם להיות איתו? יעוץ למנהלים, מתי לפטר עובד? האם הוא מתאים לתפקיד? חלק 2
3:52האם הוא אשם? האם הוא אחראי? האם לפטר את העובד? האם להיפרד ממנו? פגיעה בחפים מפשע, האם הוא מתאים לי? האם לסלוח לו? האם להיות איתו? יעוץ למנהלים, מתי לפטר עובד? האם הוא מתאים לתפקיד? חלק 2
... גם אני לא מספיק אוהבת אותו, ואם הייתי אוהבת אותו יותר, הוא אולי לא היה אלים. אליעד מסביר שבמקרה זה יש שאלות שונות לחלוטין שכל אחת מהן צריכה לקבל התייחסות נפרדת: האם הוא אשם בהתנהגותו האלימה? האם אני אוהבת אותו מספיק? האם אני רוצה בכלל להיות עם בן זוג אלים? האם אני מסוגלת לשנות את ההתנהגות שלו? אליעד מבהיר שזה שאלות נפרדות שאין לערבב ביניהן. העובדה שהאישה עצמה לא מושלמת, לא מצדיקה הישארות עם בן זוג בעייתי או אלים, גם אם היא מאמינה שבאהבה ... משתפרת. אליעד מוסיף שזו טעות לחשוב שאם מישהו לא אשם, אז בהכרח צריך להישאר איתו עד שישתנה. אדם צריך לשאול את עצמו בנפרד האם הוא בכלל רוצה להישאר בקשר הזה, ללא קשר לשאלת האשמה או לשאלת יכולת השינוי. מדוע קשה להודות בחיסרון האישי שלנו? ... שהעובדה שיש לנו חסרונות אינה הצדקה להישאר במערכת יחסים או במקום עבודה שאינם מתאימים לנו. הוא מבהיר שכל שאלה לגבי אשמה, התאמה או יכולת שינוי חייבת להיבחן באופן נפרד. אליעד ממליץ להיות כנים עם עצמנו, להודות בחסרונות שלנו, ולפעול בהתאם ... לה להגיד שהוא לא בסדר כי אז אם אני עוזבת אותו זה בעצם אומר שאני לא מספיק טובה נגיד אבל מה האמת שזה שאלות שונות שאלה אחת האם את טובה או לא טובה שאלה שנייה האם הוא מתאים לך או לא מתאים לך. זה שאת לא מספיק טובה זה לא אומר שאת צריכה להיות עם מישהו שהוא איזה רשימה מסוימת זה שאלות שונות וזה שהוא לא אשם בדברים האלה זאת גם שאלה, יש האם אשם בזה שהוא אלים יש שאלה שנייה האם את מספיק אוהבת אותו ויש שאלה שלישית האם מתאים לך להיות עם גבר אלים זה לא בהכרח קשור, עכשיו מה שיכול להיות שאישה נגיד שהיא לא מספיק נגיד יודעת לעשות נגיד ... אותו ומה האמת שיכול להיות שאם היית אוהבת אותו יותר הוא לא היה אלים יכול להיות זה יכול להיות אבל זה שאלות שונות שאלה אחת האם אני רוצה להיות עם מישהו אלים זאת שאלה אחת שאלה שנייה האם אני יכולה לשנות את זה שהוא אלים זאת גם שאלה שאלה נוספת האם הוא אשם בזה שהוא אלים זאת גם שאלה. אבל זה שאלות שונות לא קשור זה לא שאם הוא לא אשם אז זה בסדר זה לא שאם אני יכולה לשנות אותו אז אני חייבת להישאר איתו עד שאני אשנה אותו לא ... שהוא ישתנה יש האם אני חושבת שככה יש כל מיני ויש האם אני רוצה להישאר איתו עד ש... ויש האם הוא אשם זה שאלות שונות לא אותה שאלה. עכשיו הרבה פעמים בן אדם קשה לו להודות שיש לו חיסרון ולכן הוא נשאר באיזו מערכת יחסים עם מישהו שהוא לא צריך להישאר במערכת היחסים ...
פחד החלטיות הוא לא אשם טעות לשאול איך להתמודד לא מספיק אוהב יועץ
הדרכת הורים, לא בא לי, לא בא לילד לעשות משהו, הילד לא מקשיב, הילד לא שומע, הילד לא רוצה, איך לחנך ילד? איך להסביר לילד? איך לדבר עם הילד? לסדר את החדר, לעשות שיעורים, הילד עושה דווקא, חינוך ילדים
8:12הדרכת הורים, לא בא לי, לא בא לילד לעשות משהו, הילד לא מקשיב, הילד לא שומע, הילד לא רוצה, איך לחנך ילד? איך להסביר לילד? איך לדבר עם הילד? לסדר את החדר, לעשות שיעורים, הילד עושה דווקא, חינוך ילדים
... הבא הוא לנהל שיחה פתוחה ומכילה עם הילד. בשיחה זו, אליעד מציע לשאול שתי שאלות חשובות: לשאול את הילד בצורה נעימה ולא מאשימה: למה לא בא לך לעשות את זה? המטרה היא להבין את נקודת המבט של הילד ולהעניק לו תחושה שיש מקום להביע את עצמו ללא חשש מביקורת או ענישה. השאלה השנייה, אם הילד מתקשה להסביר או אומר לא יודע, תהיה: אז מה אם לא בא לך? האם אתה תמיד עושה רק מה שבא לך? כאן ניתן לעזור לו להבין כי לפעמים יש לבצע ... הוא באמת עייף או שהוא פשוט בוחר להשתמש בעייפות כתירוץ. ניתן לשאול: אם אתה עייף, איך יש לך כוח לשחק בטלוויזיה או לעשות דברים אחרים? אולי אפשר לסדר לפני שתהיה עייף?. כך מלמדים את הילד להפריד בין תחושת העייפות הכללית ... לא מצליח להסביר למה הוא לא רוצה לעשות משהו, ניתן להציג לו שאלות שמבהירות את ההיגיון מאחורי הדרישה. למשל, אליעד מציע לשאול את הילד: מאיפה הגיעו הצעצועים שלך? מישהו עבד בשביל להביא לך אותם. גם אני עושה לפעמים דברים שלא בא לי כדי שיהיה לך טוב. אולי גם אתה יכול לעשות משהו שלא בא לך כדי לעזור?. שאלות אלו מאפשרות לילד להבין את הקשר בין המאמץ והתוצאה, ומעודדות אותו להתבונן בצורה הגיונית יותר על המשימות שהוא מתבקש לבצע. האם הגישה הזו מתאימה גם ... חשוב לא להלחיץ אותו, אלא להבהיר לו שאנו מכבדים את רצונו, ולשאול בנינוחות: אפשר להבין למה לא? מה הסיבה שאתה לא מעוניין?. הגישה הזו יוצרת אווירה של דיאלוג ולא של כפייה או לחץ, מה שמגדיל את הסיכוי שהאדם יבחן שוב את ... שמאחורי הרצונות או ההתנגדויות שלהם. הוא ממליץ לעודד את הילד לשאול את עצמו: למה אני רוצה את זה? למה זה כיף לי, ולמה משהו אחר לא כיף לי?. בעזרת שאלות אלו, הילד לומד להפעיל את ההיגיון שלו ולפתח מיומנות של חשיבה ביקורתית, שתסייע לו לא רק עכשיו אלא לאורך כל חייו. מה הדבר החשוב ביותר לזכור בגישה זו? ... אם הילד מרגיש אהוב ונתמך, הוא יהיה פתוח יותר לדיאלוג. 2. שאלות פתוחות - השלב הבא הוא לפתוח שיחה כדי להבין את הסיבה האמיתית לכך שהילד לא רוצה לבצע את המשימה. שאלו אותו בצורה פתוחה, למשל: למה לא בא לך לסדר את ... 4. היגיון בשיחה - אם הילד לא יודע להסביר למה לא בא לו, אפשר לשאול אותו שאלות כמו: איך יש לך צעצועים אם לא עבדנו כדי לקנות אותם? אני עבדתי בעבודות שלא בא לי כדי לקנות לך את הצעצועים, אז אולי גם אתה יכול לעשות משהו שלא בא לך ... להיות איתך. במקרים כאלה, חשוב לשדר הבנה ולא להלחיץ. ניתן לשאול את האדם מה הסיבה, מה שהופך את השיחה לדיאלוג ולא לדרישה. בכל מקרה, הסוד הוא לגשת למצב בצורה של דיאלוג ופתיחות, ולשדר אהבה ותמיכה גם אם הילד או המבוגר ... לך אל תסדר קודם כל נרגענו. עכשיו תגיד לו אין בעיה אבל יש לי שאלה אליך שתי שאלות אחד למה לא בא לך לסדר את החדר זאת שאלה ראשונה אבל בצורה של שאלה לא בצורה של שלולה למה לא בא לך לסדר את החדר לא בצורה הזאת, בצורה של אוקי לא בא לך בסדר הכל בסדר אתה יכול להגיד לי למה לא בא לך זאת שאלה ראשונה, בשאלה שנייה אוקי אני מבין שלא בא לך אז מה אם לא בא לך כאילו אז, אז מה אם לא בא לך אתה לא יכול לעשות משהו שלא בא לך הבנתם זה שתי השאלות. עכשיו השאלה השנייה היא יותר רלוונטית אם על השאלה הראשונה הוא אומר לך לא יודע אתה שואל אותו למה לא בא לי אם הוא אומר לך לא בא לי כי... הוא מביא לך סיבה הגיונית תדבר איתו על הסיבה הוא אומר לך לא בא לי כי אני עייף אוקי אז בא נבין אתה ... את הצעצועים נכון אתה עושה לו את הסיווג הזה. עכשיו לא אומר לו שואל אותו את זה בדמיון מודרך כזה של אוקי ולסדר בא לך? לא, ולשחק עם הצעצועים בא לך? כן, מה כייף לך בצעצועים? ככה וככה, וכייף לך שיש לך צעצועים? כן, ומאיפה ... בא לי. אבל שימו לב יש תמיד האם באמת זה ככה ואם כן אז מה אז שואלים את הילד מה הסיבה שלך וגם אם אתה לא רוצה אז מה אם אתה לא רוצה. עכשיו אותו דבר נגיד כשאתה נגיד רוצה למכור ללקוח והלקוח אומר לא רוצה לקנות לא ... אתה לא מעוניין אל תקנה בסדר גמור הכל בסדר עכשיו אני יכול לשאול שאלה? כן, אפשר לשאול למה אתה לא מעוניין לקנות אל תקנה לא צריך אל תקנה הכל בסדר, למה אתה לא מעוניין מה הסיבה כאילו מה ההיגיון עכשיו פה בבן אדם מבוגר אתה לא יכול להגיד לו ... הסיבה נכונה היא נכונה ואם היא לא נכונה היא לא נכונה וגם כן לשאול אותו למה זה בא לך וזה לא בא לך, למה זה כייף לך וזה לא כייף לך. אחד החסרונות הכי גדולים אצל הילדים זה שהם לא חושבים למה מה הסיבה שאני רוצה מה הסיבה ...
מה אני צריך להסביר איך לשפר את השכל לשפר את החשיבה יכולת קוגניטיבית הישגים יכולת שכלית התנגדות
יעוץ למטפלים, טיפים למאמנים, איך לדעת מה מציק למישהו? איך לדעת ממה מישהו מפחד? איך לגלות את סיבת הפחד? טיפול ישיר, טיפול עקיף, אימון למטפלים, אימון למאמנים, גישות טיפוליות, הדרכת מטפלים, הדרכת מאמנים
8:54יעוץ למטפלים, טיפים למאמנים, איך לדעת מה מציק למישהו? איך לדעת ממה מישהו מפחד? איך לגלות את סיבת הפחד? טיפול ישיר, טיפול עקיף, אימון למטפלים, אימון למאמנים, גישות טיפוליות, הדרכת מטפלים, הדרכת מאמנים
... קרובות האדם עשוי לומר דברים כמו הכל בסדר או אין לי שום בעיה, למרות שמטפל מנוסה יבחין בכך שמשהו מפריע לו. במצבים כאלה, הגישה הסטנדרטית של טיפול ישיר שבה שואלים את האדם באופן ברור מה מפריע לך? או מה אתה רוצה להשיג? בדרך כלל לא תעבוד, כי האדם ימשיך להדחיק ולהימנע מהבעיות שהוא ... נעימים והוא יעשה הכל כדי להימנע מכך. מה ההבדל בין טיפול ישיר לטיפול עקיף? ישנן שתי דרכים עיקריות להתמודד עם אדם שלא מודה בבעיה: טיפול ישיר - שבו המטפל שואל שאלות ישירות כמו מה אתה רוצה? או מה חסר לך?. זוהי גישה פשוטה וישירה, אך במקרים רבים היא תגרום לאדם להיסגר יותר, ... שאינם קשורים ישירות לבעיה שלו. הרעיון המרכזי הוא לעודד אותו לחשוב בצורה הגיונית, ביקורתית ומדויקת, אפילו אם הנושא המדובר הוא נייטרלי לחלוטין. לדוגמה: לשאול את האדם אילו ספרים הוא קורא, ואז לשוחח איתו על העלילה, להבין מה הוא חשב על הדמויות או על העלילה, וכך לגרום לו לחשוב ... על נושאים כלליים כמו מהי אמת? או מה דעתך על חופש הבחירה? במטרה להפעיל את החשיבה שלו באופן רחב יותר. לשחק משחקי חשיבה כמו שחמט או שש - בש, ותוך כדי משחק לשאול אותו שאלות שמכריחות אותו לנתח ולהבין את המהלכים שלו לעומק. לשאול שאלות כלליות כמו מה דעתך על אירועים עכשוויים? או איך אתה רואה את העולם בעוד עשר שנים? כדי לעודד אותו לחשיבה ... דרך נוספת להבין את הבעיות או הפחדים של אדם, במיוחד אם הוא לא מדבר עליהם במפורש, היא על ידי התמקדות בדברים החיוביים שהאדם כן מוכן לדבר עליהם. למשל, אם שואלים אדם מה עושה לו טוב בחיים והוא עונה שהילדים שלו או הבית שלו עושים לו טוב, אפשר להבין מכך שמה שהכי מפחיד אותו הוא שיקרה ... או חסום, ולא יודע מה הבעיה שלו או איך להתמודד איתה, הפתרון הטוב ביותר הוא לפתח את החשיבה שלו. אם אדם ייקח על עצמו את המשימה של לימוד, קריאה, עיסוק בשאלות פילוסופיות, משחקי חשיבה, ופיתוח יכולת אנליטית - בסופו של דבר זה יעזור לו גם לפתור בעיות אישיות מורכבות או אפילו בעיות ... למערבולת רגשית שתגרום לו כאב. לכן, הוא נמנע לחלוטין מהדיון בנושא. כיצד אפשר לגשת לאדם שאינו מודה בבעיה? יש שתי גישות עיקריות לטיפול: גישה ישירה - לשאול אותו שאלות ישירות כמו מה היית רוצה?, מה חסר לך?, אך בגישה זו הוא עלול להתנגד ולהדחיק עוד יותר. גישה עקיפה - לעזור לו לפתח את החשיבה ... עקיפה? כאשר האדם אינו משתף פעולה, יש לנסות לעניין אותו בנושאים שאינם קשורים ישירות לבעיה שלו, אך יגרמו לו להשתמש יותר בהיגיון ובחשיבה ביקורתית. לדוגמה: לשאול אותו על ספרים שהוא קורא ולנתח יחד את העלילה. לשוחח איתו על נושאים פילוסופיים כלליים ולבדוק את דעתו עליהם. לשחק איתו משחקי חשיבה כמו שחמט או שש - בש ולנתח יחד את המהלכים. לשאול שאלות שמטרתן לגרום לו לחשוב, כמו מה דעתך על X? ולחקור יחד איתו את הנושא. מדוע זה עובד? לא משנה מה הבעיה שלו, אם ... לטיפול ואומרים לו אוקי מה אתה רוצה מה אתה רוצה שיקרה מה אתה לא רוצה שיקרה ואין קול והוא כאילו לא מוכן להגיד מה הוא רוצה איך מתקדמים איך עוזרים לו. ש: שואלים שאלה כזאת אז מה התשובה. אליעד: לא יודע מה אני רוצה אני לא רוצה כלום. ש: הוא אמר לבד. אליעד: לבד עכשיו זה ברור שאתה יכול להגיד אוקי אתה לא רוצה כלום לך זה ברור שאפשר לעשות את זה אבל אנחנו יודעים שהוא רוצה משהו אולי הוא רוצה משהו להבא נכון הוא רוצה עזרה. ש: שואלים אותו שאלות סתם מה נשמע?. אליעד: הכל בסדר. ש: לא בבוקר מה אתה עושה בבוקר?. אליעד: קם מהשינה. ש: קם אחרי זה מה אתה עושה?. אליעד: יושב ... של ספר. אליעד: נתתי ספר הלאה. ש: בסדר מה היה שם בעלילה?. אליעד: מה זה משנה עכשיו לאיפה אתה חותר שאנחנו לא נעשה את המונולוג כדיון. ש: אני חותר לזה שלשאול אותו שאלות מעניין לי מה הוא עושה מה מציק לו תוך כדי התשובות יכול להיות שהוא יתרחק מהתשובות. אליעד: אנחנו יודעים מה מציק לו הוא ... לחשוב הכל בסדר אצלי זה סוג של מנגנון הדחקה, עכשיו מה האמת האמת היא שהכל בסדר אצלו כי מי אמר שזה לא בסדר אוקי אבל בראש שלו הוא כאילו בשביל לענות תשובה לשאלה של מה אתה רוצה הוא צריך להתחבר בתוכו למקום שלא טוב לו והוא לא רוצה לחשוב על זה שלא טוב לו כי אם הוא יחשוב על זה שלא טוב לו הוא יתחיל לבכות ישתגע אז הוא אומר, עכשיו השאלה היא זה בעצם איך אפשר לעזור לו בלי שהוא יביע חיסרון זאת השאלה. בא בן אדם יושב והוא לא מביע חיסרון אין לי חיסרון הכל טוב הכל בסדר זה וזה אבל אנחנו יודעים שזאת לא האמת וכל פעם כשמנסים ... לכיוון הטוב. אליעד: טוב בא נתקדם בפתרון תקשיבו יש שתי שיטות טיפול יש טיפול ישיר וטיפול עקיף עד כאן הבנו. ש: אני התכוונתי טיפול עקיף אפשר להגיד. אליעד: השאלה היא מה הוא הטיפול העקיף. ש: נגיד סתם מעניין אותו הווילונות יש לו בעיה עם הטלוויזיה. אליעד: לא אין לו בעיה הוא מבחינתו הכל ... רע לי שככה וככה חסר לי אני רוצה לשנות זה וזה. דרך אגב אחת השיטות להוציא מאנשים מה חסר להם נגיד אתה אומר למישהו מה רע לך? כלום הכל בסדר אחת השיטות זה לשאול אותו אוקי נכון וואלה החיים טובים אוקי מה היית רוצה נגיד לשפר מה נגיד יכול להיות יותר טוב מה המטרות שלך ואז בעצם כל מה ... אז זאת אומרת רע לו מזה שאין לו, נגיד הוא אומר הייתי רוצה יותר להצליח בעבודה זה כמו להגיד רע לי שאני לא מצליח בעבודה. אותו דבר על פחדים נגיד שיש מישהו ששואלים אותו על מה הוא בא שהוא סובל מחרדות ממה אתה בחרדה? לא יודע אין לי מושג על מה אני בחרדות, מה מפחיד אותך? לא יודע, מה יכול ... לך ההפך שלו רע לך אם אתה אומר אלה המטרות שלי בעצם זה להגיד רע לי שאין לי את ההפך אם אתה אומר זה מה שעושה לי טוב זה כמו להגיד זה מה שמפחיד אותי, בן אדם ששואלים אותו מה הדברים שעושים לך טוב הוא לא יגיד שיש לי חמש אצבעות למה כי הוא רואה את זה כברור מאליו אז הוא לא מפחד שיקחו לו את ...
איך להתקדם חרדות שיטות לפיתוח השכל שיפור המוח הוא לא רוצה סבל תשובה יועץ
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על שאלות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: שאלות, איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? דיכאון? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: שאלות, איך לחנך ילדים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לעשות יותר כסף? איך להצליח בזוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשתול מחשבות? איך להיגמל מהימורים? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להעריך את עצמך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לנהל את הזמן? איך להיות מאושר ושמח? איך לשפר את הזיכרון? איך להאמין בעצמך? איך לפרש חלומות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך לקבל החלטות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להתמודד עם גירושין? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשנות תכונות אופי? איך להצליח בראיון עבודה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך נוצר העולם? למה העולם קיים? מה המשמעות של החיים? האם יש בחירה חופשית? איך להנות בחיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם אפשר לדעת הכל? מהי תכלית ומשמעות החיים? אולי אנחנו במטריקס? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם באמת הכל לטובה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם לדומם יש תודעה? למה לא להתאבד? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להיות הכי חכם בעולם? למה יש רע בעולם? האם המציאות היא טובה או רעה? מי ברא את אלוהים? איך להיות מאושר? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? בשביל מה לחיות? האם יש אמת מוחלטת? איך נוצר העולם? האם הכל אפשרי? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש משמעות לחיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא הכוונה אישית, מאמן אישי להפרעות קשב, גישור בתחום שאלות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3125 שניות - עכשיו 24_06_2025 השעה 09:43:01 - wesi1