... באמת חשוב לו או מה מפחיד אותו. לפעמים האדם אומר ישירות מה הוא רוצה ומה לא. למשל, אפשר
לשאול אותו: מה אתה רוצה בחיים? וכך להבין את רצונותיו. אם הוא לא רוצה להגיד ממה הוא מפחד, אפשר להסיק זאת מההיפך של מה שהוא רוצה. ... לא חושפים ישירות את הרצונות והפחדים שלהם. במקרה כזה, הדרך לגלות את המידע היא על ידי
שאלות על אירועים יומיומיים ופשוטים שהאדם מתאר, למשל: אם אדם מספר שקנה נעליים חדשות, אפשר
לשאול: למה דווקא את הנעליים האלה? איך זה גרם לך להרגיש?.
שאלות אלו חושפות אם הוא אוהב אופנה, תחרותיות, תשומת לב או נוחות. אם אדם אומר שהיה לו יום קשה בעבודה בגלל לקוחות רבים, אפשר
לשאול : למה אתה לא אוהב הרבה לקוחות? מה מלחיץ בזה?. כך אפשר להבין אם הוא מפחד מלחץ או מחוסר שליטה. באמצעות שיחות יומיומיות תמימות,
שאלות על תחושות ומניעים, ניתן לאתר את הרצונות והפחדים האמיתיים של האדם. איך אפשר להשתמש בשיחות חולין כדי לשתול מחשבות? אחרי ... בשיחות יומיומיות. כל סיפור יומיומי שאדם מספר הוא ביטוי לרצונותיו ופחדיו העמוקים יותר.
כששואלים על אירועים אלו
שאלות כמו למה אהבת את זה? או איך הרגשת כשעשית את זה?, האדם מתחיל לחשוף בהדרגה את המניעים הפנימיים שלו, וכך מתקבל מידע מדויק ... הצרכים והפחדים שלו. לדוגמה, כאשר האדם מגיב לסדרה בטלוויזיה ואומר זה מוצלח, זה חכם, אפשר
לשאול למה זה מוצלח בעיניך? ובכך להבין את המניעים הפנימיים, האמונות והערכים שלו. באופן כזה מתגלה מידע שימושי שמאפשר לשכנע אותו ... והפחדים מתוך הדברים הקטנים שהם מספרים. לדוגמה: מישהו מספר שקנה נעליים חדשות. אפשר
לשאול: למה דווקא הנעליים האלו? מה אהבת בהן? ולהעמיק
בשאלות כמו איך זה גרם לך להרגיש? מה אתה אוהב בקנייה הזו? וכך מגלים אם הוא מחפש חידוש, אופנה, תשומת לב, נוחות וכו. מישהו מספר שעבד קשה וחזר הביתה מוקדם בגלל ריבוי לקוחות. אפשר
לשאול: למה אתה לא אוהב שיש הרבה לקוחות? מה בדיוק מלחיץ בזה? וכך מבינים שהוא אולי מפחד ממצבים של לחץ או חוסר שליטה. באופן כזה, ... יותר מדי עליהם. לעתים זה יכול לגרום אפילו להפסקת שיחות, אם אחד הצדדים מרגיש לא בנוח עם
השאלות החודרניות. יחד עם זאת, השימוש במידע הזה יכול להיות יעיל אם משתמשים בו באופן עדין ומתוך כוונה חיובית: להבין את האדם לעומק ... לגרום לו לחשוב שזה יותר טוב מרע, נכון שאם הוא יעשה את זה יהיה לו יותר טוב מרע. עכשיו
השאלה היא איך גורמים למישהו לחשוב על משהו מסוים שזה יותר טוב מרע, עכשיו פה יש שתי וריאציות כאילו אם תעשה את זה יהיה לך טוב ואם לא תעשה את זה יהיה לך רע. עכשיו
השאלה היא איך עושים את זה בהנחה שלא רוצים להגיד לו אם תעשה את זה יהיה לך טוב אם לא יהיה לך רע
השאלה היא איך עושים את זה אז בגדול. ש: אתה יכול להגיד לו. אליעד: שנייה אז בגדול יש שתי גישות להסתכל על זה גישה אחת אומרת בא ... עוד פעם נמצא מה טוב עבורו נמצא מה רע עבורו ואז אחר כך ננסה בדרך כזו או אחרת שזאת גם
שאלה איך ננסה להסביר לו חיבור בין מה שהוא רוצה מה שהוא מאוד אוהב ומה שטוב עבורו על ידי מה שאנחנו רוצים שהוא יעשה ובין מה שרע ... זה ליצור לו טוב ורע חדשים ולחבר אותם למה שאנחנו רוצים שהוא יעשה או לא יעשה. עכשיו
השאלה הנשאלת היא איך אפשר לדעת מה טוב ורע אצל בן אדם מה טוב ורע עבור הבן אדם, נניח שבן אדם רוצה ליצור למישהו התניה ... לגרום נגיד לילד שלך לעשות שיעורים נניח, אוקי אתה רוצה לגרום לילדה שלך נגיד לעשות X ואתה
שואל את עצמך איך אני יוצר לה בראש את ההתניה שהיא תעשה את זה אז אמרנו ככה בא תיקח משהו טוב שהיא חושבת שזה טוב היא תחבר את זה למה שאתה רוצה שהיא תעשה ולהיפך.
השאלה רק בהנחה שאתה יוצר לה טוב ורע חדשים זה בפני עצמו אבל בהנחה שאתה רוצה לאתר את הדברים הטובים בעיניה ואת הדברים הרעים בעיניה ... לי פחדים כאלה ואני רוצה את זה ואני לא רוצה את זה וכו זה נכון לפעמים קודם כל אתה יכול
לשאול אותו תגיד לי מה אתה רוצה בחיים? יביא לך מטרות מה אתה לא רוצה בחיים? יביא לך פחדים, מה אתה רוצה בחיים? יביא לך מטרות ואז ... שלו. לדוגמה נגיד שמישהו אומר היום וואלה היה לי יום קשה בעבודה חזרתי הביתה מוקדם אפשר
לשאול מה היה לך קשה בעבודה? היה לי קשה בעבודה שהיה המון לקוחות, אוקי וואלה אתה לא אוהב למה אתה לא אוהב לקוחות, לקוחות מלחיצים ... לי שהוא קנה נעליים הוא לא חושף שום דבר על עצמו אבל כשהוא אומר לך קניתי נעליים אתה יכול
לשאול אותו ואיך הנעליים היו בעיניך אהבת את הקנייה? הוא אומר לך כן, מה הרגשת ממה התלהבת מה מיוחד בנעליים האלה? ודרך זה שמפתחים ... יתחיל לספר לך דרך הסיפור על הנעליים על הטיול על ההליכה, על הכאב ראש לא יודע מה אם אתה
שואל אותו ומה הרגשת איך זה גרם לך להרגיש למה הרגשת את זה, מה חשבת אתה תמיד חושב את זה כולם חושבים את זה אתה חושב שכולם. עכשיו ...